Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 38 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Hakaristilippu hulmusi Helsingissä.

(suurenee tarvittaessa)



Tarkoitukseni oli julkaista pikavauhtia video tästä tapahtumasta, mutta hyllystä löytämäni kortinlukija osoittautui tuhovälineeksi ja vaurioitti muistikorttia. Sisällä oli jokin terävä irronnut osa, joka viilsi korttia. Ehkä vielä katson, onko asialle tehtävissä mitään. Tämä kuva on toisesta kortinlukijasta.

Hayabusa

^Nyt täytyy vain löytää vastakkaisesta suunnasta kuvattua materiaalia niin saamme selville Kopekin ulkonäön.  8)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

#4967
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 04, 2022, 15:47:21
^Nyt täytyy vain löytää vastakkaisesta suunnasta kuvattua materiaalia niin saamme selville Kopekin ulkonäön.  8)

Otin tämän mahdollisuuden huomioon. Mutta minkäs mahtaa. Tässä lisää raskauttavaa aineistoa.


https://youtu.be/j-6YcbzDM4A

Kuva vähän heilahtelee, kun joku pikkupoika hyppi viressä ja muutenkin oli tungosta. Äänet ovat miten sattuu.

Mitä itse paraatiin tulee, niin aika vaatimaton se oli verrattuna Pohjois-Korean uhkeisiin paraateihin.

Tarkoitukseni oli liittää tällainen kuva videon "mainoskuvaksi", mutta keksin idean liian myöhään enkä viitsinyt enää mennä asiassa taaksepäin.



P.S. Sellainen hassu yhteensattuma vielä, että kävelin vahingossa presidentin auton eteen, kun olin poistumassa paikalta.

Presidentin saattueen edellä ajaneet poliisimoottoripyörät saapuivat katua pitkin, enkä tullut ajatelleeksi, mitä ne siinä ajavat. Yksi poliisi näytti kädellä jotain merkkiä. Ihmiset seisoivat suojatien ääressä, mutta eivät lähteneet ylittämään suojatietä, vaikka liikennevalot eivät olleet päällä. Poliisimoottoripyörät kiihyttivät paikalta kovalla vauhdilla ilmeisesti siksi, presidentin leijonakilipinen mersu ja muut saattoautot olivat saapumassa. En tullut katsoneeksi oikealle Mannerheimintien suuntaan, josta autot lähestyivät, joten astuin rohkeasti suojatielle ja ylitin kadun. Ihmettelin, miksi kaikki muut vain seisoivat paikallaan. Heti sen jälkeen, kun olin päässyt kadun yli, takaani hujahti musta auto, jossa oli leijonavaakuna rekisterikilven paikalla. Sen perässä ajoi poliisiautoja ja viimeisenä poliisimoottoripyöriä. Taisi siinä saattueessa myös joku muu valtion musta auto mennä. Tilanne oli niin nopea, että kaikki kulkuneuvot eivät jääneet mieleeni.

Hippi

Kyllä vähentää mielihaluja liikkua missään vapaissa yleisötilaisuuksissa mahdollisuus ottaa noin tarkkoja valokuvia ja julkaista niitä netissä. Tuokin Kopekin kuva on kaukaa otettu ja kun sen klikkaa auki järjettömän isoksi, niin takimmaisten ihmistenkin naamat on selvästi tunnistettavia. Minusta tuollainen on erittäin kiusallista, vaikkakin kai sallittua.

Olen pitänyt huolen siitä, että minusta ei ole kuvia netissä ja olin jopa hiukan närkästynyt, kun joku oli mennyt julkaisemaan kuvan YO-juhlista otetun ryhmäkuvan. Jos olisin ikinä osannut kuvitella, että kuva päätyy joskus nettiin (jos olisin aavistanut, että netti joskus rakennetaan), niin olisin jättäytynyt pois kuvasta. Eipä tuostakaan kukaan julkaisulupaa kysynyt.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Televisiokin näyttää otoksia yleisöstä, kun se esittää lähetyksiä eri tilaisuuksista.

Hippi

Kyllä, mutta useimmiten TV:n läsnäolon huomaa isohkosta kamerasta ja usein on vielä haastattelijakin mikrofoneineen matkassa. Nämä huomatessaan voi hivuttautua haluamaansa suuntaan joko lähemmäs tai kauemmas. Kännykkähemmoja ei pysty mitenkään väistämään.

Television kuvaa yleisöjoukosta ei pysty suurentamaan auki niin, että kauimmatkin ihmiset erottuvat tunnistettavasti. Televisiokuva useinkin on ylipyyhkäisy yleisöstä, joka huomattavasti vaikeuttaa tunnistamista.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Kai se on hirveä häpeä, jos joku näkee,,että katselin paraatia tai jotain muuta yleisötapahtuma...Voi Herran pieksut, miten kaikesta tehdään nykyään ongelma  :-\.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

Jokaisella meistä on arka paikkansa. Joka muuta väittää puhuu muunneltua totuutta.

Olen aikaisemmin osaltani kertonut, miksi inhoan valokuvassa esiintymistä ja se inho juontaa juurensa jo lapsuudesta eikä se tule miksikään muuttumaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

Lainaus käyttäjältä: Kopek - kesäkuu 04, 2022, 14:47:08
Hakaristilippu hulmusi Helsingissä.

(suurenee tarvittaessa)




Ei saatana!


a4

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 04, 2022, 19:40:06
Kyllä, mutta useimmiten TV:n läsnäolon huomaa isohkosta kamerasta ja usein on vielä haastattelijakin mikrofoneineen matkassa. Nämä huomatessaan voi hivuttautua haluamaansa suuntaan joko lähemmäs tai kauemmas. Kännykkähemmoja ei pysty mitenkään väistämään.

Television kuvaa yleisöjoukosta ei pysty suurentamaan auki niin, että kauimmatkin ihmiset erottuvat tunnistettavasti. Televisiokuva useinkin on ylipyyhkäisy yleisöstä, joka huomattavasti vaikeuttaa tunnistamista.
Yritän kiertää kaikenlaiset kuvaajat, mutta kerran joku oli virittänyt jonkinlaisen isohkon elokuvakameran kuvaamaan liukuportaista saapuvia ylätasanteella. :)
Hiukan hätkähdin äkillistä kuvaustilannetta muutaman metrin läheisyydestä.

Amore

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 04, 2022, 18:04:05
Kyllä vähentää mielihaluja liikkua missään vapaissa yleisötilaisuuksissa mahdollisuus ottaa noin tarkkoja valokuvia ja julkaista niitä netissä. Tuokin Kopekin kuva on kaukaa otettu ja kun sen klikkaa auki järjettömän isoksi, niin takimmaisten ihmistenkin naamat on selvästi tunnistettavia. Minusta tuollainen on erittäin kiusallista, vaikkakin kai sallittua.

Olen pitänyt huolen siitä, että minusta ei ole kuvia netissä ja olin jopa hiukan närkästynyt, kun joku oli mennyt julkaisemaan kuvan YO-juhlista otetun ryhmäkuvan. Jos olisin ikinä osannut kuvitella, että kuva päätyy joskus nettiin (jos olisin aavistanut, että netti joskus rakennetaan), niin olisin jättäytynyt pois kuvasta. Eipä tuostakaan kukaan julkaisulupaa kysynyt.

Julkiset paikat ovat JULKISIA. Ja aikaisemminkin on saattanut joutua valokuvassa vaikka Hesarin sivulle, jos on ollut mukana jossakin väkijoukossa. Tässä suhteessa mikään ei ole muuttunut eikä pidäkään muuttua. Minusta jokaisen pitää kestää se, että oma naama joskus näkyy jossakin, mutta nimitietoahan ei näihin yhdisty, joten osallistuminen on riittävän anonyymiä. Minä en ainakaan halua yhteiskuntaa, jossa kasvot muuttuvat julkisilla paikoilla niin yksityiseksi alueeksi, että katukuvien julkaiseminen muuttuu kielletyksi. Elämässä on riskinsä, ja julkisessa elämässä vasta jännää onkin!
All you need is Love

Toope

Lainaus käyttäjältä: Kopek - kesäkuu 04, 2022, 19:29:21
Televisiokin näyttää otoksia yleisöstä, kun se esittää lähetyksiä eri tilaisuuksista.
Televisio ja YLE myös valikoivat mitä näyttävät poliittisten tarkoitusperiensä vuoksi.

-:)lauri

#4977
Kävin ottamassa puutiaisaivokuumerokotteen verran piolokiaa olkapäähäni.

Tällä Pihlajalinnan Punkkibussi-palvelulla ei ole siellä henkilöllisyyskortin tai sairausvakuutuskortin lukijaa, joten henkilötiedot piti raapia kynällä lomakkeelle ihan itse. Käsialastani päätelleen olen pitänyt kynää kädessä viimeksi varmaankin 3 vuotta sitten, kun edellisen kerran otin punceybussissa tehosterokotteen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

^
Paljon oli ihmisiä liikkeellä. Rokotukseen jonottamisessa meni noin tunti. Julkisetkin täynnä jengiä. Minuun luotiin jatkuvasti mystillisiä kuka-ei-kuulu-joukkoon -katseita. Saattoi johtua siitä, että olin ainut, jolla oli maski. Ilmeisesti pandemia on ihmisten mielestä ohi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - kesäkuu 05, 2022, 18:15:41Ilmeisesti pandemia on ihmisten mielestä ohi.

Tämä taitaa olla yleinen mielipide, tällä hetkellä. Tarkistamme tilanteen marraskuussa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS