Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 38 Vieraat katselee tätä aihetta.

Xantippa

Kiitos taas kantislaiset, terdeasiassa etenemme!

Olen tänä aamupäivänä paikannut vanhaa kattokangasta, erittäin kauniilla ratkaisulla: alapuolelle laitetaan mustaa jätesäkkiä, joka teipataan kiinni semmoisella mustalla tarttuvalla teipillä, mikä lie hänen nimensä. Ai että on soma! Mutta pitänee vettä.

Tämä sen vuoksi, että päätimme yrittää vielä tämän kesän tuolla (helteethän alkaa ihan justiin ::)) ja ensi keväänä sitten rakennetaan puusta kunnon katos. Jos mahdottomaksi menee, rakennustyöt alkavat jo tänä kesänä.

Pesin myös isomman terassin, eli nyt istun täällä, aurinko alkoi juuri paistaa oikeasti, tolu ja sireeni tuoksuu. Vieläköhän sitä rose-viiniä olisi pullo kaapissa.

T: Xante

Hippi

^
Hienoa! Taas menee vuosi eteenpäin ja hyvällä onnella kaksikin ja halvalla.  ;)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Helsinkivantaa - Rovaniemi -välillä lentävä finnairin reittilentokone on kyllä aika pieni. On sentään suihkari. Tai ainakin oli eilen ja just äskön kun tarkastin asian flightradar24-sivulta.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Olin seurapoikana ison myymälän kosmetiikkahyllyjen välissä. Siinä kun toinen katseli tarpeitaan vastaavia tuotteita, aloin tietysti silmäillä hyllyjä. Ensin huvitti silmänympärysvoiteen  aineosa: hyaluronihappo, mikä on vissiin valittu yhdeksi vaikeimmin lausuttavaksi sanaksi, defibrillaattorin kanssa. Sitten huomio kiinnittyi tuotteen kilohintaan - useita satasia.

Aloin etsiskellä kosmetiikkahyllyn kalleimman kilohinnan tuotetta ja päädyin 990€/kilo maksavaan tuotteeseen mutta sitten piti lähteä. Mikähän mahtaa olla Suomen markkinoiden kilohinnaltaan kallein kauneustuote? Onko se jo kovinkin laadukasta ja tehokasta kamaa...
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Pikahakemisella:

https://liinun.fi/tuote/vintners-daughter-active-treatment-essence/
50 ml hinta 245,00 euroa ei varmaan ole kallein Suomestakin löytyvä, mutta antanee osviittaa, mihin ihmiset saattavat käyttää rahansa.

Tässä sitten jotain sellaisia, joita ei ehkä Prismasta löydy https://fin.lebaragosse.com/the-most-expensive-cosmetics-in-the-world-67397
Täältä vielä lisää asiasta innostuneille shoppailijoille https://fi.healthy-food-near-me.com/the-most-expensive-cosmetics-in-the-world-photo/
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 10, 2022, 08:31:49
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - kesäkuu 10, 2022, 08:26:34
^
Mahtaa vituttaa kun et koskaan pääse osalliseksi virkistyspäivistä.

Noh, ei varmaankaan, koska päivisin Toope nukkuu. Hän virkistyy täällä öisin.
Toope tehdä vuorotöitä.
Hän tekee töitä, eikä ole sosiaalixantta.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 11, 2022, 23:08:43
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 10, 2022, 08:31:49
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - kesäkuu 10, 2022, 08:26:34
^
Mahtaa vituttaa kun et koskaan pääse osalliseksi virkistyspäivistä.

Noh, ei varmaankaan, koska päivisin Toope nukkuu. Hän virkistyy täällä öisin.
Toope tehdä vuorotöitä.
Hän tekee töitä, eikä ole sosiaalixantta.

Ne on vaan kummalliset vuorotyöt, kun aina vain öisin on kirjoitteluaikaa. Tai sitten niin löysät työt, että siellä voi olla kännykällä.

T: Xante

Hippi

Oli hieno aamupäivä tehdä fillarilenkkiä kaupoille Tammistoon. Oli taas kertynyt parin ostoksen verran asiaa sinne suuntaan ja pilvipoutainen aamupäivä oli hyvä asioiden toimittamiseen. Matkalla tuli jano ja tietysti juuri tällä kertaa unohdin vesipullon ottaa mukaan, joten oli poikettava ostamaan juotavaa. Kylmäkaapista osui näkökenttään omena-inkivääri limu ja se vaikutti mielenkiintoiselta kokeiltavalta.

Kyllä tuli niin nostalginen fiilis, kun valutin viileää limua suuhuni. Tuli heti mieleen hurjat nuoruusvuodet, kun juotiin omppuviiniä (useimmiten jossain rappukäytävässä tai porttikongissa) ja oltiin niin huppelissa. Uskalsin kuitenkin lähteä ajamaan kierrokseni loppuun sillä ei tuo päähän mennyt, maku vain oli niin samanlainen. Todella kivan makuista ja ostaisin toistekin, jos ei olisi ollut melkoisesti liian makeaa. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - maaliskuu 29, 2022, 13:24:28
No niin! Kuka on käynyt duunaamassa Hipin naapuria?  ;D

Lainaus käyttäjältä: urogallus - maaliskuu 29, 2022, 12:24:47
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 29, 2022, 12:18:31
Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 29, 2022, 11:51:19
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - maaliskuu 29, 2022, 11:47:05
..... ulisevia moottoreita, tulee assosiaatio orgasmin huippua lähentyvän naisen tuottamasta äänimaailmasta. Se on mukavan kuuloista, juurikin monen miehen korviin.
Sen sijaan alapuolella asuvan naispuoleisen naapurin korviin nuo kiljuorkut ei kuulosta kamalan kivalta  :-[

Niin, äänille on olemassa aikansa ja paikkansa. Kun ne pääsevät irti sopimattomissa oloissa niin kivuus onkin kamaluutta. Ei se moottorin kiljunakaan, tai karjunta, ole kivaa kuunnella jos koittaa vaikka nukkua. Ainakaan jos sitä on kovin usein.

...ja jos kerrostalon koirat liittyvät kuoroon. Mahtava crescendo!

Ja kukahan on ottanut vinkistä vaarin? Siellä kuuluu poikaystävä vaihtuneen, sillä nyt tämä miehenköriläskin ölisee rytkytyksen lähestyessä loppuaan. Aikaisemmin ei tällaista ole kuulunut. On siinä duettoa kerrakseen, prkl  :-[
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Omituista.

Poimin juuri ensimmäisen koivunkantosienet. Olisi voinut mennä ärsytys-ketjuunkin, kun pienet kuuset ympärillä ovat kasvaneet sen verran tässä muutamassa vuodessa, että niiden läpi sai sieniä ronkkia ja taivutella oksia. Hyttyset antoivat omat twistinsä.

Mutta omituista oli se, että vaikka täällä on todellakin satanut aivan...pahin sana mitä keksit, niin sienet olivat kuivahkoja. En tiedä, ovatko kuusentaimet suojanneet, vai mistä saattoi johtua.

No, sieniä tuli 3 annospussia - viime vuonna tähän aikaan olin pakastanut jo kymmenisen pussillista.

T: Xante

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Socrates - kesäkuu 07, 2022, 19:44:13
Tänään kaksi Hyvää kohtaamista:

Sain pohtia kremppoja kremppaisen ortopedin kanssa ja äsken saunassa oli pirtsakka nätti nuori nainen, joka harkitsi muuttoa ja innostui ja suhtautui empaattisesti, kun kerroin muuttaneeni ensimmäisen kerran 6-kymppisenä.

Tämmöiset hetket ovat kullanarvoisia :).

Miten muutto meni? Tuossa ajassa on ehtinyt kertyä sen verran roinaa ettei sen muuttamisesta selviä päivässä eikä parissa.

Oma muuttoni on kestänyt kohta kuukauden ja vitutus kasvaa kun kämppä ei tunnu tyhjenevän millään.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Brutto - kesäkuu 15, 2022, 13:17:47
Lainaus käyttäjältä: Socrates - kesäkuu 07, 2022, 19:44:13
Tänään kaksi Hyvää kohtaamista:

Sain pohtia kremppoja kremppaisen ortopedin kanssa ja äsken saunassa oli pirtsakka nätti nuori nainen, joka harkitsi muuttoa ja innostui ja suhtautui empaattisesti, kun kerroin muuttaneeni ensimmäisen kerran 6-kymppisenä.

Tämmöiset hetket ovat kullanarvoisia :).

Miten muutto meni? Tuossa ajassa on ehtinyt kertyä sen verran roinaa ettei sen muuttamisesta selviä päivässä eikä parissa.

Oma muuttoni on kestänyt kohta kuukauden ja vitutus kasvaa kun kämppä ei tunnu tyhjenevän millään.

Se oli siis puoli vuotta sitten.

Olin käytännössä työttömänä, niin oli aikaa,tehdä ihan rauhassa. Nykyään saa kierrätettyä tai netissä myytyä melkein kaiken turhan. Mm lahjoitin 10 laatikkoa kirjoja ja huonekaluja. Jotain pientä myinkin.

Kamojen pakkaaminen ja suojaaminen meni parissa päivässä.

Itse muutto oli tonnin, kaksi virolaista kundia roudasi kamat.
Oikeastaan kaikki meni ihan ok.
Kävelevä kremppakertymä

Kopek

Tyhjensin kovalevyä, jotta sinne mahtuisi tarpeellisempaa. Siivouksessa löytyi vuonna 2013 tekemäni kooste Yle Areenasta lataamastani keskusteluohjelmasta.

Olen ilmeisesti kuunnellut ohjelman autoradiolla ja myöhemmin ladannut sen omalle koneelle pientä editointia varten, jossa poistin ohjelmasta epäoleellisen ja jätin jäljelle pelkästään toisen puhujan mietiskelyäänet joita hän esitti sanojen välissä.

Lisäsin jälkeenpäin vähän kaikua ja panin taustalle netistä lataamani rumpusoolon.

Tällainen siitä tuli. En tiedä, kuka tuossa puhuu.

https://vocaroo.com/19qQskd8Ffi4

Kopek

Odotin, että ääninäytettä paheksuttaisiin, mutta onkohan kukaan edes kuunnellut sitä.

Asiasta toiseen.

Liikuin tänään paikassa, jossa pelkäsin tapaavani ns. vanhoja tuttuja, joita en missään tapauksessa haluaisi tavata. Tarkoitan entisiä koulukavereita ja muita ihmisiä, joita en ole nähnyt vuosikymmeniin. Minulla ei ole mitään halua puhua näille ihmisille. He kyselisivät, ja joutuisin kertomaan asioita, jotka avaavat vanhoja haavoja.

Yksi tyyppi tervehti minua vanhalla "lempinimelläni" jota muut paitsi minä aikoinaan käyttivät. Vastasin tervehdykseen ja yritin hymyillä. Tyypin olemuksen ja ulkonäön muistin, mutta nimeä en tiennyt enkä tilannetta, missä häneen olen tutustunut. Suurin osa tällaisista tuttavuuksista on tuttavan tuttavia.

Olin aivan jännittynyt ja hermona ja kurkistelin ympärilleni, ettei vain ketään vanhaa tuttua osuisi reitille. Yksi tällainen pääsi kuitenkin yllättämään. "Vieläkö muistat", tyyppi sanoi. Vastasin, että totta kai, vaikka minulla ei ollut hajuakaan siitä, kuka tuo henkilö oli. Hänen tyylissään ja puheessaan ja ulkonäössään oli kuitenkin jotain tuttua. Hän esitti tavanomaiset pakolliset kysymykset, joihin jouduin vastaamaan tavanomaisilla selityksillä. Juuri tällaisesta tenttaamisesta en pidä. "Koulua käytiin" olivat tyypin ainoat vihjeet siitä, missä merkeissä tunsimme toisemme. Vastasin jotain myöntävää, että joo... Luulin, että tämäkin tyyppi on joku kaverin kaveri eli muutaman vuoden minua nuorempi välituntituttavuus. Yhdentekevä tapaus siis.

Myöhemmin mietin, kuka ihme tuo tyyppi oikein oli. Hänessä oli jotain tuttua, mutta en keksinyt, milloin ja miten olen hänet tuntenut.

Kunnes yhtäkkiä mielessäni välähti, että ei kai vaan... tyypin täytyi olla eräs tyyppi, jonka kanssa olin samalla luokalla vuosikaudet, ja joka oli koulukaverina minulle kuitenkin jollakin tavalla läheinen. Hän siis kuului ykkösriviin koulumuistoissani. Soittelin hänelle joskus ja kysyin, mitä oli läksynä ja niin edelleen. Olin kerran hänen autonsakin kyydissä, kun hän sai ajokortin.

Kaiken lisäksi olin jutellut kaupassa tuon henkilön kanssa muutama vuosi sitten, joten viimeisestä tapaamisestamme ei sentään ollut kymmeniä vuosia. Armeijasta olin kirjoittanut hänelle kirjeen ja saanut vastauskirjeen.

Ja nyt en siis tunnistanut tyyppiä.

Eikä hän ole minua muutaman vuoden nuorempi vaan puolitoista vuotta vanhempi.

Tuollaista tapahtuu. Lähinnä jäi harmittamaan se, että jos olisin tajunnut, kuka tuo tyyppi on, olisin viitannut johonkin vanhaan koulumuistoon tai vastaavaan, jonka avulla olisi todistanut, että oikeasti muistan hänet. Nyt annoin itsestäni välttelevän ja ehkä jopa epäkohteliaan vaikutelman, kun puhuin hänelle kuin ventovieraalle tavoitteena saada keskustelu loppumaan mahdollisimman pian.

Toisaalta tuo tyyppikään ei taida kuunnella, mitä hänelle puhutaan, vaan tapaamiset ovat hänelle pelkkää muodollista "small talkia". Olisihan hänenkin pitänyt muistaa se tapaamisemme kaupassa muutama vuosi sitten. Tyyppi on muiden hommiensa ohella jonkinlainen "helluntaisaarnaaja" eli olemukseltaan aika lipevä hiippari. Netistä löytyy joitakin hänen puheitaan - tai ainakin on löytynyt.

Karikko


^
"Alkava dementia", mutta lohdutukseksi voin sanoa, ettei kaikkia ja kaikkea tarvitse muistaakaan ja turhia huolia ei kannata kasata itseensä.

Ihmisen turhin toimi on yrittää muistella, se saa ongelmia aikaan parempi vaan unohtaa koko heppu tai muutkin turhat jutut ja mennä porskutella eteenpäin tässä matoisessa maailmassa.

Jaa miten noista pääsee eroon, kysyy vain mennäänkö "sinun luoksesi ryyppäämään, kai sinulta löytyy jotain lääkettä siihen-- Varoiksi, jos saa myöntävän vastauksen on hyvä keksiä "pakotie, eli vaikka, ai niin muistinkin, että täytyy mennä kirkkoneuvoston kokoukseen tunnin päästä, -näkemiin, nähdään toiste, jos en ehdi piiloutua.