Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 36 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

#5160
Juuri nyt on tunnelma kuin painajaisunessa.

Piileskelen kesämökkimme yläkerrassa lukkojen takana, kun saareen tulee vieraita ihmisiä (nyt jotkut koputtavat kovaäänisesti ovea, nyt joku huutaa). Sain varoituksen kännykällä, että tyyppejä on tulossa. Olisi pitänyt paeta saaresta, mutta en ehtinyt. Kaikki paikat olisivat jääneet auki.

Nyt tyypit kiertelevät taloa ja huutelevat. Tänne yläkertaan ne eivät näe ilmeisesti mistään elleivät hae tikapuita, jotka nojaavat saunan kattoon. Pitäisiköhän menne komeroon piiloon.

Sietämätöntä ja vähän pelottavaakin. Menen komeroon... (tarina jatkuu)....

Päivitystä: Meidän muu porukka (sisareni, saksalainen insinööri, tyttäreni ja heidän lapsensa) olivat myös aikeissa tulla saareen, mutta menivätkin parin kilometrin päässä olevaan toiseen saareen ja tarkkailivat tämän saaren tilannetta sieltä antaen minulle väliaikatietoja. Itse olin niin piilossa, että en katsonut mistään ikkunasta minnekään, ettei minua vain huomattaisi.

"Tarkkailijoilta" sain tiedon, että vieras vene poistui tästä saaresta, mutta jäi saaren edustalle kellumaan. Tiedoss ei ollut, olivatko kaikki veneen matkustajat kyydissä, vai oliko joku jäänyt saareen kyttäämään. En uskaltanut edelleenkään poistua talon vintiltä (komeroon en mennyt), jossa tätä kirjoitan. Lopulta tarkkailijat ilmoittivat, että vieras vene poistui saaren edustalta ja häipyi. Vielä silloinkin olin kuulevinani kolahduksen alakerrasta, joten en uskaltanut poistua vintiltä.

Nyt pitäisi olla turvallista, mutta jäi sellainen kammo päälle, että en oikein vieläkään haluaisi lähteä täältä. Odotan, kun muu porukka saapuu.

Mistä tässä kaikessa on kyse, en taida jaksaa edes selittää. Veneellä tulleen koplan pomo on vankilassakin ollut tyyppi, joka jahtaa erästä omaisuuttani ostaakseen sen väkisin. En halua myydä, mutta tyyppi ei tunnista kirjaimia E ja I.

Kaikenlaisia järjestelyjä on yritetty tehdä ongelman poistamiseksi. Tyypistä on harmia. Hän soittelee tyttärellenikin ja on yrittänyt soittaa minullekin.

Raha ratkaisisi tämäkin ongelman. Veisin tyypin haluaman omaisuuteni toiselle paikkakunnalle pois näkyvistä ja myisin sen muodolisesti jollekin. En voisi tämän jälkeen myydä sitä tuolle tyypille, kun en enää omistaisi sitä.

TSS

^ Jos Kopekilla ei ole ollut naisseikkailuja, niin muita seikkailuja senkin edestä. Hurjalta kuulosti ja odotin jännityksellä tarinan päivitystä (pitkän automatkan "ratoksi").

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Kopek - heinäkuu 18, 2022, 15:06:31
Mistä tässä kaikessa on kyse, en taida jaksaa edes selittää. Veneellä tulleen koplan pomo on vankilassakin ollut tyyppi, joka jahtaa erästä omaisuuttani ostaakseen sen väkisin. En halua myydä, mutta tyyppi ei tunnista kirjaimia E ja I.

Kaikenlaisia järjestelyjä on yritetty tehdä ongelman poistamiseksi. Tyypistä on harmia. Hän soittelee tyttärellenikin ja on yrittänyt soittaa minullekin.

Raha ratkaisisi tämäkin ongelman. Veisin tyypin haluaman omaisuuteni toiselle paikkakunnalle pois näkyvistä ja myisin sen muodolisesti jollekin. En voisi tämän jälkeen myydä sitä tuolle tyypille, kun en enää omistaisi sitä.

Pyydä linnakundilta kovaa hintaa mitä myytkin.

Kerran myin hädin tuskin kymppitonnin arvoista maatilkkua, mitä hankala tyyppi oli yrittänyt sitkeästi ostaa kuolemansairailta vanhemmiltani ja heidän kuoltuaan sitten perikunnaltamme. Hänen suunnitelmansa oli myydä se eteenpäin kirkolle, joka tarvitsi sitä kipeästi. Pyysin 20 000 euroa, jolla pääsin äijästä eroon. Vähän ajan päästä postiluukusta kolahti kirkon tarjous: 50 000 euroa.
Kävelevä kremppakertymä

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Kopek - heinäkuu 18, 2022, 15:06:31
Mistä tässä kaikessa on kyse, en taida jaksaa edes selittää. Veneellä tulleen koplan pomo on vankilassakin ollut tyyppi, joka jahtaa erästä omaisuuttani ostaakseen sen väkisin. En halua myydä, mutta tyyppi ei tunnista kirjaimia E ja I.

Kaikenlaisia järjestelyjä on yritetty tehdä ongelman poistamiseksi. Tyypistä on harmia. Hän soittelee tyttärellenikin ja on yrittänyt soittaa minullekin.

Raha ratkaisisi tämäkin ongelman. Veisin tyypin haluaman omaisuuteni toiselle paikkakunnalle pois näkyvistä ja myisin sen muodolisesti jollekin. En voisi tämän jälkeen myydä sitä tuolle tyypille, kun en enää omistaisi sitä.

Jos kyseessä on vanha lokinsiipi-Mersu, voisin auttaa ostamalla sen pois kuljeksimasta. Brutto saattaa kyllä tehdä paremman tarjouksen.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - heinäkuu 18, 2022, 16:33:06
Lainaus käyttäjältä: Kopek - heinäkuu 18, 2022, 15:06:31
Mistä tässä kaikessa on kyse, en taida jaksaa edes selittää. Veneellä tulleen koplan pomo on vankilassakin ollut tyyppi, joka jahtaa erästä omaisuuttani ostaakseen sen väkisin. En halua myydä, mutta tyyppi ei tunnista kirjaimia E ja I.

Kaikenlaisia järjestelyjä on yritetty tehdä ongelman poistamiseksi. Tyypistä on harmia. Hän soittelee tyttärellenikin ja on yrittänyt soittaa minullekin.

Raha ratkaisisi tämäkin ongelman. Veisin tyypin haluaman omaisuuteni toiselle paikkakunnalle pois näkyvistä ja myisin sen muodolisesti jollekin. En voisi tämän jälkeen myydä sitä tuolle tyypille, kun en enää omistaisi sitä.

Jos kyseessä on vanha lokinsiipi-Mersu, voisin auttaa ostamalla sen pois kuljeksimasta. Brutto saattaa kyllä tehdä paremman tarjouksen.
Nyt on työn alla vanha Toyota joka pitäisi saada museokilpiin joten uusille projekteille ei ole tilaa.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Brutto - heinäkuu 18, 2022, 17:34:08
Nyt on työn alla vanha Toyota joka pitäisi saada museokilpiin joten uusille projekteille ei ole tilaa.

Mielenkiintoista. Olen aikoinaan ajellut melko paljonkin Toyota Corolla -autoilla (vm. 1969 ja 1971*).

71' oli rekisteröity vuoden 1970 lopussa, ja se oli viimeisiä autoja ilman turvavöitä, jotka tulivat pakollisiksi vuoden 1971 alussa. Nuo autot olivat niin karmeita ruostumaan, ettei sitä oikein voi sanoilla kuvata. Tyyliin 5 vuotta autoliikkeestä kaatopaikalle ja siinä välissäkin oli jo pitänyt vaihtaa lokasuojat ja tehdä ruosteremonttia. Ylipäätäänkin autot ruostuivat nopeasti tuohon aikaan. Toyotan malleista Yaris taitaa edustaa edelleen ruostetraditiota. Ilmankos automerkkien ruostekuningas Mazda on ottanut sen mallistoonsa.

Uusin Toyota, jolla olen ajanut, on Corolla vm. 2008 tai 2009 (en muista, kumpi se oli).

Havaintojeni mukaan ensimmäisen polven Crown oli vielä aivan kohtuullinen auto. Niitä näkyi liikenteessä vielä 1990-luvullakin. Nimitinkin niitä "iki-Crowneiksi". Seuraavalla mallilla saikin sitten huristella pikataivalta kaatikselle ruosteen tippuessa pohjasta. Ne hävisivät maanteiltä nopeasti. Myös alkuperäinen Corona oli kohtuullisen hyvä.

https://www.yarisworld.com/forums/showthread.php?t=62298

https://www.mig-welding.co.uk/forum/threads/toyota-yaris-sill-rust.58072/

Norma Bates

Nyt on tilattuna varmaankin neljä eri tuotetta eri tahoilta, joten saa olla tarkkana ettei sekoa mihinkään postihuijaukseen. Mutta kyllähän tässä toki jo on oivaltanut ajat sitten että yksikään maksettu lähetys ei juutu yhtään minnekään, vaikka mitä sähköpostia ja varsinkin tekstiviestiä tulisi. Joten ei klikata mitä sattuu.

Taannoin tuli jo sellainenkin tekstiviesti että veroviraston väki haluaa antaa minulle palautusta. Ihan kiva, mutta jos nyt sitten ei kumminkaan.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 18, 2022, 20:43:14
Taannoin tuli jo sellainenkin tekstiviesti että veroviraston väki haluaa antaa minulle palautusta. Ihan kiva, mutta jos nyt sitten ei kumminkaan.

Minullekin tuli ilmeisesti jokin tämän tyyppinen, mutta en edes avannut viestiä. Arvelin, että jos veroviranomaisilla on asiaa, he lähestyvät kirjeitse eivätkä tekstiviestillä. Veronpalautusta en pystyisi edes saamaan, jos siihen liittyvästä huijauksesta on ollut kyse. 


Hippi

^
Minä en ole jakanut puhelinnumeroani tai s-postiosoitettani kaikille turhakkeille, joten olisi todella helppo tunnistaa huijaukseksi, jos verottaja soittelisi, laittelisi tekstaria tai s-postia.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Vatupassi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 18, 2022, 20:43:14
Nyt on tilattuna varmaankin neljä eri tuotetta eri tahoilta, joten saa olla tarkkana ettei sekoa mihinkään postihuijaukseen. Mutta kyllähän tässä toki jo on oivaltanut ajat sitten että yksikään maksettu lähetys ei juutu yhtään minnekään, vaikka mitä sähköpostia ja varsinkin tekstiviestiä tulisi. Joten ei klikata mitä sattuu.

Taannoin tuli jo sellainenkin tekstiviesti että veroviraston väki haluaa antaa minulle palautusta. Ihan kiva, mutta jos nyt sitten ei kumminkaan.

----------
---------
----------itse olen joutunut paketti-autotomaattien "uhriksi, kaksi kertaa ovat lähettänee pakketini "yksityiselle lokerikolle,
ilman että soittaessa olisi verkkokaupan ihminen asiasta mulle maininnut!

Vatupassi

katkelmia elämästä:

-olin juuttunut päättämättömyyten vuosiksi, norsujen
suojelu-alueelle.
-olin kulkenut pitkän matkan aavikolla, etsien vesilähdettä
jonka esi-äitini oli ammoin opettanut!
-syksy lähetti kuumia tuulahduksia euroopasta,
maastopalojen ja sodanlieskat, nostivat savupatsaita
kuoleman-kentille!
-olin päättänyt "yrittää päättää sen, olenko pesunkestävä
kaupunkilainen, tahikka maalaishiiri?
-torverkosta, kantautui, kuvottavia uutisia aamutv:stä
--kesäloma sujui, unen ja valveen horteessa, kävin
usein rannalla, uimassa.
-maalla korjasin talteen nokkosia ja raparperia
-ei minusta paljonkaan apua, ollut
-tunsin itseni monilta osin lähinnä taakaksi, vaikka
olihan meillä toki hetkemme.
-yhteinen retkipäivä
-siinä sivussa, siskon tytärkin ehti aikuiseksi omilleen
valmistumaan ja töihinkin.
-saimme tyttären kylään juhannuksen seutuun, oli
mukavata yhdessä oloa.(syötiin hyvin,taiteiltiin, ja uitiin)
-sade oli huuhdellut, kaduilta bilekansan kuset ja oksennukset!
-ilma oli raikastunut maantien pölyistä!
-tunsin toisinaan silti vain raahautuvani päivästä toiseen
joten kuten, kehäraakkina.
-toisina aamuina jalat olivat lyijyä ja raahustin maitokauppaan
ostamaan vessapaperia ja kaksi banaania.
-toisina aamuina heräsin aikaisin ja olin virkeä niinä
energisinä päivinä sain enemmän aikaan kuin normisti.
-parveke tomaattini, kukoistivat erään sabotointi yrityksistä
huolimatta, suhteellisen mukavasti!

Kopek

Ajatuksia herättävä tarina - vai runostako on kyse.

Hytisen toppatakki päällä ja luen uutisia Euroopan ennätyshelteistä. Vähän tännekin. Please.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 18, 2022, 21:22:17
^
Minä en ole jakanut puhelinnumeroani tai s-postiosoitettani kaikille turhakkeille, joten olisi todella helppo tunnistaa huijaukseksi, jos verottaja soittelisi, laittelisi tekstaria tai s-postia.

Minä en ole antanut puhelinnumeroa kuin silloin kun on ihan pakko. Mutta kai nyt puijarit osaa laittaa systeeminsä rämpyttämään random lukusarjoja läpi.

Hippi

Tänään oli Julio Iglesias -pyöräily. Kerrassaan mainio sää ajella hiukan rauhallisemmin ja hiukan syrjäisempää reittivaihtoehtoa romanttista musiikkia kuunnellen.

Kävin etäisemmällä sijaitsevassa Tokmannissa tarkistamassa, mitä oli heidän siemenhyllyyn jäänyt poistomyyntiin. Sieltä matkasin edelleen Plantageniin tekemään saman tarkistuksen. Nyt on jo seuraavan kesän "villiniitty" siemenet odottamassa. Tosin nyt se ei ole enää mikään villiniitty, mutta pyrin valitsemaan siemenet en mukaan, että pussukan kuva muistuttaa niitä villiniittyni kukkia. Mukaan tarttui taas niitä minikasveja ja nyt pitää lopettaa hankinnat, sillä enemmälle ei kyllä ole tilaa, jos ei joku sitten heitä henkeään.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Ties vaikka joskus kohdattaisiin - tosin tuntematta toisiamme. Minä tosin liikun noilla seuduilla enimmäkseen autolla, en polkupyörällä. 1980-luvulla, kun majailimme Siltamäessä, tein joitakin pyöräretkiä ympäristöön. Kun nyt ajelen pyörällä, reitit vievät rannan suuntaan kohti Verkkokauppaa ja Ruoholahtea. Mannerheimintien itäpuolella ei tule juuri pyöräiltyä. Triplassa sentään olen käynyt polkupyörällä (jota en meinannut löytää jätettyäni sen johonkin varastoon).

Asista toiseen.

Miten selittäisi sen, ettei osallistu joihinkin asioihin kertomatta todellista syytä? Ei huvittaisi keksiä valheita ja satuja. Parasta kai on välttää ihmisiä, niin ettei joudu selittelemään. Välttelenkin parhaani mukaan.

Todellinen syy käy ilmi eilen tulleesta WhatsApp-viestistä: "Meillä on nyt loppukuuksi rahaa enää 360 euroa, joten älä osta mitään."

Eihän sitä nyt kehtaa sanoa, että en voi osallistua siihen enkä tähän mihinkään, koska ei ole varaa. Tai, että paikat ovat rempallaan, eikä niitä korjata, koska ei ole rahaa. En haluaisi ylipäätään selittää yksityisiä asioitani kenellekään. Erään paikkakunnan Facebook-ryhmässäkin käsiteltiin minun asioitani (eli miksi ei ala tapahtua...), johon jouduin keksimään jotain.