Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 47 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

On ollu paljon mukavaa hommaa töissä. Olen saanut rakennella rajapintaa. Tänään sain viimeisetkin endpointit testaamisvaiheeseen. Joitain bugeja varmasti löytyy testeissä, mutta suurin työ on nyt luullakseni tehty. Saa nähdä kuinka paljon ja millaisia bugeja ilmenee.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Aave

Päidensä sisällä asuvat internjet-idealistit osoittavat kerta kerran jälkeen sen, miten paljon hedelmällisempää on lähteä siitä miten asiat aidosti ovat eikä siitä, miten niiden tulisi (Heidän mielestään) olla.

Mikäli halutaan jotain asiaa kehittää, sen on järkevintä tapahtua siltä pohjalta, miten se lähtökohtaisesti vallitsevissa oloissa on. Eikä niin, että kun mulla ois tämmönen tosikiva idea, ja jos jengi ei sitä nyt justiinsa komppaa, niin sitä pahempi todellisuudelle!

Vähän silleen niinku noin vinkiksi joillekin foorumin jäsenille. Jollain foorumilla.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Kopek

Pidin pienen tauon ja seurasin neljä vuorokautta sivusta, mitä tällä foorumilla kirjoitellaan. Mietin, aloitanko uuden ketjun nimeltä "keskustelua kenestä tahansa", niin että saisin huomion pois itsestäni. Kenet tahansahan voi nostaa tikun nokkaan ja alkaa "roostata".

Jos oikoisin kaikki minusta viime päivinä esitetyt paikkansa pitämättömät väitteet, auttaisiko se mitään, koska tilalle tulisi uusia paikkansa pitämättömiä väitteitä.

Yhtä asiaa haluan kuitenkin täsmentää. Ensiksi vähän johdantoa.

Ihmisten arvomaailmat poikkeavat huomattavasti toisistaan. Tämän käy ilmi monessa eri yhteydessä. Sama asia voi olla joidenkin silmissä arvokas ja joidenkin silmissä arvoton.

Kaupungissa sijaitseva vanha rakennus esimerkiksi voi olla joiden mielestä arvokas suojelukohde, mitä ei missään tapauksessa saa purkaa. Joillekin toisille se on pelkkä vanha röttelö, joka on purettava mitä pikimmin uuden ja modernin tieltä.

Joku arvostaa koskematonta luontoa ja näkee sen retkeilykohteena. Joku toinen nauttii, kun moottorisahat pärisevät ja raivaavat metsää tulevan moottoritien alta.

Kuulun niihin ihmisiin, jotka arvostavat enemmän koskematonta luontoa ja vanhoja klassista rakennuksia kuin metsän tilalle rakennettua modernia betonilähiötä.

Entiseltä kotipaikkakunnaltani purettiin aikoinaan 1940-luvun alussa rakennettu funkkisrakennus, joka oli ainoa lajissaan alueella lähikunnatkin mukaan lukien. Minusta rakennus olisi pitänyt säilyttää. Se oli ennen purkamistaan tyhjillään ovet avoinna, joten kävin nappailemassa siitä valokuvia niin päältä kuin sisältäkin. Melkein rakastuin tuohon taloon. Sen alakerrassa oli kauppaliikkeitä ja yläkerrassa ravintola keittiötiloineen. Minulla itselläni ollut mitään henkilökohtaista suhdetta kyseiseen rakennukseen, eikä myöskään mitään läheisiä muistoja siitä. Se oli vain niin tyylikäs ja "funktionaalinen" erikoisine muotoineen ja tammikehyksisine ikkunoineen.

En koe rahallista arvoa esineen tärkeimpänä arvona. Minulle tärkeintä ovat muistot. Koen, että kun esine hävitetään, siihen liittyvät muistotkin häviävät.

Joku näyttää poimineen "keskustelua Kopekista" ketjuun vanhoja kirjoituksiani, joissa olen kertonut surreeni jotain myytävää autoa enemmän kuin vanhempiani. Tällaisesta voi helposti tehdä johtopäätöksen, että minunhan täytyy olla luonnehäiriöinen, kun rakastan enemmän omaisuutta kuin lähiomaisiani. Haluan huomauttaa tähän, että ei se nyt aivan näin ole, sillä kertomani tapaukset ovat täysin eri ajankohdilta.

Olen surrut myytäviä autoja "entisessä elämässäni" ennen myöhemmin tapahtuneita menetyksiä. Olen ollut 16-vuotias ja toisen auton kohdalla hieman yli kaksikymppinen. Varmasti olisin surrut myös lähiomaisiani, jos heistä joku tuolloin olisi sattunut kuolemaan. Luultavasti olisin surrut ainakin äitiäni enemmän kuin autoa. Isästä en osaa sanoa.

Vanhempani kuolivat kuitenkin vasta siinä vaiheessa, kun olin elänyt jo lähes kymmenen vuotta "myöhempää elämääni". Heidän kuolemaansa edeltäneet vuodet olivat olleet minulle henkisesti niin raskaita ja stressaavia, että sydänoireita välttääkseni ja hengissä selvitäkseni olin joutunut "napsauttamaan tunteeni sammuksiin". Olin kuin zombie. Suru oli niiltä näkymin käytetty loppuun. Ahdistusta ja masennusta en ollut onnistunut voittamaan. Piti vain yrittää välttää "ahdistavia" tilanteita, mikä ei ollut eikä vieläkään ole helppoa.

Ei tunnetta voi väkisin pusertaa esille, jos on mielialaharjoituksilla ohjelmoinut sen pois päältä. Uskon, että olen tunne-elämältäni suhteellisen normaali – tai ainakin normaalin rajoissa.

Tämän enempää en aio osallistua "keskusteluun Kopekista". Onhan tietysti keskusteltu myös Laikasta ja Toopesta ja ehkä muistakin, mutta onko tällainen ylipäätään välttämätöntä.

MrKAT

Olen vältellyt noita henkilönimisiä otsikkoketjuja, mutta olen kyllä mm. Toopea vinoillut/ihmetellyt normiketjuissa.
"Keskustelua kenestä tahansa" ketju on minusta oikeastaan jo olemassa ja se on se "Metaketju, keskustelua keskustelusta".
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Kopek - syyskuu 19, 2022, 21:07:26

Tämän enempää en aio osallistua "keskusteluun Kopekista". Onhan tietysti keskusteltu myös Laikasta ja Toopesta ja ehkä muistakin, mutta onko tällainen ylipäätään välttämätöntä.

"Asioista keskusteleminen lienee vaikeampaa, kuin keskustelu "asiakkaista.

Onhan omien mielipiteiden tyrkyttäminen luonnollista ja toisten mielipiteiden halventaminen ehkä auttaa, tai niin uskotaan.

Jaa miksi Kopekista keskustellaan aika paljon, ehkä syy on siinä kuinka paljon, hän itse on kertonut tarinoita ja niihin liittyviä mielipiteitään.

Asiallisesti, tai asioissa pysyminen on melko yksinkertaista, mutta vaikeaa- koska ihminen on tunteva olento, joka ei varsinaisesti "halua olla asiallinen, eikä pysyä niiden perusteissa.

Hippi

Vuorokausi on nytkähtänyt pari tuntia väärään asentoon ja se harmittaa. En vaan malta mennä nukkumaan oikeaan aikaan, jotta myös saisin päivän alkamaan siinä missä pitää. Itsekuri on pettänyt pahanpäiväisesti.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 20, 2022, 11:55:15
Vuorokausi on nytkähtänyt pari tuntia väärään asentoon ja se harmittaa. En vaan malta mennä nukkumaan oikeaan aikaan, jotta myös saisin päivän alkamaan siinä missä pitää. Itsekuri on pettänyt pahanpäiväisesti.

Sama vika.

Syytän ns. kesäaikaa. Aamuisin on luonnottoman hämärää, joten uni jatkuu hieman liian pitkään. Illalla ei sitten väsytä tarpeeksi aikaisin, joten kierre on valmis.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 20, 2022, 11:55:15
Vuorokausi on nytkähtänyt pari tuntia väärään asentoon ja se harmittaa. En vaan malta mennä nukkumaan oikeaan aikaan, jotta myös saisin päivän alkamaan siinä missä pitää. Itsekuri on pettänyt pahanpäiväisesti.

Sitten se vasta pettää, kun sorrut myös yösyömiseen. Matkani oppia pois siitä on vielä kesken.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

Ei ole kyllä yösyömisen vaaraa, kun iltamyöhälläkään ei tule enää syöminen mieleen. Muutenkin aika harvoin minulla on nälkää ollenkaan, siis sitä nälän tunnetta mahassa. Sitä paitsi olen niin laiska, että en halua lähteä uudelleen putsaamaan purukalustoa, mikä olisi edessä, jos jotain söisin. :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Ensimmäisen kerran Ukrainan sodan alkamisen jälkeen tuli tänään mieleeni, että ei kai tämä homma pääty ydinholokaustiin, jossa me kaikki kuolemme. Venäjän puheet ja teot alkavat olla sitä luokkaa. Eivät ne tapahtumat ennen ensimmäistä ja toista maailmansotaa tämän kummempia olleet. Sotiin vain jotenkin ajauduttiin.

Ensimmäinen maailmansota käynnistyi yksittäisestä poliittisesta murhasta, joka johti sodanjulistukseen, mikä puolestaan...

Austria-Hungary declared war on Serbia, Russia got involved to defend Serbia. Germany seeing Russia mobilizing, declared war on Russia. France was then drawn in against Germany and Austria-Hungary. Germany attacked France through Belgium pulling Britain into war.

Toisen maailmansodan aloitti muodollisesti Hitler hyökkäämällä Puolaan, mutta ei siitä vielä maailmansotaa olisi tullut, jos Englanti ja Ranska eivät olisi julistaneet Saksalle sotaa.

Alkoiko kolmas maailmansota 24.2.2022 ?

Kun Putin nyt järjestelee kansanäänestyksiä ja alueliitoksia ja liikekannallepanoja, eskaloituuko "erityisoperaatio" täydeksi sodaksi, jossa myös suomalaisiin kaupunkeihin putoaa lopulta ohjuksia. Onko maailmanloppu käsillä? Näinkö se alkoi?

BBC: Respected Russia analyst Tatiana Stanovaya saw the latest move as an "unequivocal ultimatum" from Russia to Ukraine and the West. She said that if they did not react appropriately Russia would fully mobilise its armed forces for war. Annexation would give President Putin the right, as he saw it, to use any weapons to protected territory deemed by Moscow to be Russian.

There have been growing calls from some quarters in Russia for full mobilisation of the armed forces.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Kopek - syyskuu 20, 2022, 22:31:55
Ensimmäisen kerran Ukrainan sodan alkamisen jälkeen tuli tänään mieleeni, että ei kai tämä homma pääty ydinholokaustiin, jossa me kaikki kuolemme. Venäjän puheet ja teot alkavat olla sitä luokkaa.

Ole huoleti, emme me kaikki kuole. Tosin iso osa voi kuolla.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
On kyllä käynyt mielessä, että voisi sitten osua kunnolla, että mentäisiin kertarysäyksellä. Olisi aika karmeaa jäädä saastuneena kitumaan eikä mitään hoitoa tai lievitystä kipuun olisi saatavissa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 21, 2022, 11:20:21
^
On kyllä käynyt mielessä, että voisi sitten osua kunnolla, että mentäisiin kertarysäyksellä. Olisi aika karmeaa jäädä saastuneena kitumaan eikä mitään hoitoa tai lievitystä kipuun olisi saatavissa.

Totta. Varmaan olisi aika toivoton fiilis.

Toisaalta, ihminen on harvinaisen sitkeä selviytyjä. Jossain räjähdysten ja laskeumien vaikutusalueella on paikka missä esim. apteekin varastot ovat säilyneet ehjänä, vaikka ihmiset ovat menehtyneet, sieltä saa noudettua monenlaista. Ehkä ajatus olisi: Voisihan sitä yrittää, selviääkö tästä.

Luulen, että itseruskettavista voiteista ja kolesterolilääkkeistä ei ole enää kysyntää siinä kohtaa mutta kipu- ja diabeteslääkkeillä varmaan on. Myös desinfiointiaineita ja sidetarpeita kannattaa ottaa vaikka vaihtokaupan välineeksi. Huumaavimmat aineet on jo todennäköisesti viety pillerieksperttien toimesta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

^
Vakilääkkeideni lisäksi ainakin ensiapuvälineiden ja kipulääkkeiden lisäksi mm. laajakirjoisia antibiootteja itse ottaisin ja hammashoitoon liittyviä valmisteita. Ja unilääkkeitä, rauhoittavaa, relaksantteja kamalan tilanteen vuoksi. Lääkkeitä ripuliin ja ummetukseen ja närästykseen, ja hiilitabletteja. Jotain multivitamiinipilleriä ja jauhemaista ravintopulveria, koska tuorekasvikset loppuisivat. Jodia!
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hayabusa

Nyt sokeria hamstraamaan, että maailman lopun tullessa saa keitettyä kiljua! Nohevimmat väsäävät käymisen aikana itselleen myös pontikkapannun.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur