Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 40 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Ai, sinäkö ajattelit, että sille IP-kassalle pitää mennä virhettä oikomaan?
Kyllä kaupassa on henkilökuntaa, jonka puoleen voi kääntyä, jos IP-kassalla on tehnyt virheen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 13, 2022, 11:29:16
^
Ai, sinäkö ajattelit, että sille IP-kassalle pitää mennä virhettä oikomaan?
Kyllä kaupassa on henkilökuntaa, jonka puoleen voi kääntyä, jos IP-kassalla on tehnyt virheen.

Juu, en ajatellut, että pitää mennä sinne oikomaan yhtään mitään, kerroin vain ettei se ole mahdollista- tuttu kassa tuntee yleensä vakioasiakkaat ja tuttuja kassoja voi olla useitakin joiden kanssa on helppo asioida.

Varmaan (olettaisin) olevan isompi selvittely automaattikassalla tehtyjen virheiden korjaamisessa- kunhan ensin löytää henkilökunnasta sellaisen jolla on aikaa siihen.

Kopek

Sokrates kertoi nähneensä Ylen toimittaja Antti Kurosen kahvilassa.

En olisi luultavasti tunnistanut toimittaja Kurosta.

Sokrateen kommentin herättämänä mietiskelin, keitä julkkiksia olen nähnyt elämäni aikana. Kuuluisin julkkis olisi ollut kuningatar Elisabeth, joka matkusti autossaan erään englantilaisen kaupungin läpi, ja jota kaikki kynnelle kykenevät menivät katsomaan. Olin aivan lähellä viereisessä puistossa, joten kadun varteen olisi tarvinnut raahautua vain parisataa metriä jos sitäkään. Ikävä kyllä, juuri tuolloin sattui olemaan yksi niistä kolmesta kerrasta elämässäni, jolloin olin juonut alkoholia - edellisenä yönä - enkä sen takia kyennyt menemään mihinkään. Lojuin puistonpenkillä ja pidättelin oksennusta. Elisabeth sai ajella rauhassa.

Muiden maiden valtionpäämiehiä tai naisia en ole tainnut nähdä. Suomen presidenteistä olen nähnyt ainoastaan Kekkosen pari kertaa ja toisella kerralla kätellytkin häntä.

Poliitikoista olen nähnyt muistaakseni ainakin Zys(en jaksa googlata ja kopioida) nimen loppuosaa, tiedätte kyllä kenet. Tyyppi oli jossakin katukahvilassa. Hakkaraisen näin kerran vilaukselta sekä Li Anderssonin. Otin Anderssonista kuvankin kännykällä kadun toiselta puolelta, mutta kännykkä on niin laajakulmainen, että henkilöä tuskin tunnistaa. Myös joitakin muita kansanedustajia olen nähnyt mutta en kauhean monia. Ville Komsin porukan mukana olin aikoinaan ulkomaanmatkalla. Halla-ahon näin Verkkokaupassa. On niitä siis muutamia kansanedustajia ollut, joita olen nähnyt ja jonkun olen tuntenutkin.

Ei niitä kaikkia pikkujulkkiksia muista, joita on vilaukselta vuosien varrella jossakin nähnyt. Ulpu Iivari tuli kerran ulos hissistä Kuopiossa joidenkin SDP-poliitikkojen kanssa, kun olin menossa hissiin. Vappu Taipale saapui kun rock-tähti erääseen tilaisuuteen Helsingissä jossa olin kuntamme edustajana. Olin tuolloin hommissa.

Kulttuuria ja viihdettä edustavista julkkiksista mieleeni muistuu viimeisimpänä teatteriohjaaja Jussi Parvinainen, joka istui kahvila Charlottessa Helsingissä pari vuotta sitten. Tunnetuin näkemäni tämän alan julkkis on tietenkin Paul McCartney (nimen oikeinkirjoitus piti googlata, ah mikä moukka olen), jota katselin vuonna 2004 stadionilla. Suomalaisista näyttelijöistä olen nähnyt joitakin. Teatterissakäyntikokemukseni ovat määrältään niin vaatimattomia, että niillä taitaisi päästä Guinnesin ennätysten kirjaan. Muutama näyttelijä muistuu mieleeni niiltä vähäisiltä kerroilta, jolloin olen teatterin penkillä istunut. Ranin, Siimes, Perttu, Mannola... ja muita en muistakaan. Pitää olla TV:stä tuttu, että jää mieleen. 

TV:stä tutut tähdet kiersivät aikoinaan tavarataloissa esiintymässä, ja joistakin tällaista esityksistä olen saattanut nähdä vilauksen. Minulla on hämärä muistikuva, että Katri-Helena olisi esiintynyt eräässä tavaratalossa. Yhdellä niistä muutamasta kerrasta jolloin 16-vuotiaana kävin tanssipaikoilla, näin Frederikin. Muut tähdet olivat niin vähäisiä, etteivät he ole jääneet mieleeni.

Ai niin. Muutama vuosi sitten näin itsensä Jussi Raittisen Gabriella-laivan esiintymislavalla. Nauhoitin pienen Bootleg-pätkän tyypin esiintymisestä. Harmillisesti satuin menemään paikalle vasta, kun esitys oli jo loppumaisillaan. En alussa tunnistanut, että kyseessä oli oikea Jussi Raittinen. Luulin, että tyyppi on joku tuntematon, joka muistuttaa Raittista.

Kun kerroin tapauksesta innoissani tyttärelleni, hän kysyi "kuka ihmeen Jussi Raittinen". Katoavaa on maailman kuuluisuus.

-:)lauri

Lähden kohta ryyppäämään. Viimeksi ryypännyt kai joskus helmikuussa tms.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 14, 2022, 14:41:58
Ai niin. Muutama vuosi sitten näin itsensä Jussi Raittisen Gabriella-laivan esiintymislavalla. Nauhoitin pienen Bootleg-pätkän tyypin esiintymisestä. Harmillisesti satuin menemään paikalle vasta, kun esitys oli jo loppumaisillaan. En alussa tunnistanut, että kyseessä oli oikea Jussi Raittinen. Luulin, että tyyppi on joku tuntematon, joka muistuttaa Raittista.

Kun kerroin tapauksesta innoissani tyttärelleni, hän kysyi "kuka ihmeen Jussi Raittinen". Katoavaa on maailman kuuluisuus.

En laskisi esiintymisiä julkkiksen bongaamiseksi. He kun varta vasten tulevat silloin näytille.

Jussi Raittisen olen nähnyt kirjakaupassa. Osti postikortteja ja kyseli myyjältä löytyykö postimerkkejä.

Esiintymässä olen nähnyt Raittisen lukuisia kertoja. Trubaduurikeikoilla mielellään testailee yleisön sananmuunnostaitoja esim. tervehtimällä "täällähän on tuttuja virtanaan". Jos yleisö on vastaanottavainen, saattaa hauskuuksia rittää runsaastikin.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 14, 2022, 16:35:05
En laskisi esiintymisiä julkkiksen bongaamiseksi. He kun varta vasten tulevat silloin näytille.

Kun luettelin, keitä julkkiksia olen nähnyt, en miettinyt, miksi näkemistä pitäisi kutsua. Tarkoitin vain, että olen omin silmin nähnyt muuallakin kuin TV-ruudussa. Jotkut lavalla, jotkut kaupungilla.

Lisään luetteloon Ankin ja Hectorin, joiden keikkabussi tuli kerran eräälle huoltoasemalla juuri, kun satuin olemaan siellä polkupyörällä. Olin lähtenyt poikkeuksellisesti polkupyöräretkelle (ei millekään pitkälle reissulle vaan vähän ajelemaan). Olin jotain 16 tai siinä paikkeilla. Ja Roman Schatzin (äh, pitää googlata nämä nimet) näin Stockmannin alakerrassa ostamassa Macbookia joskus vuosia sitten. Ajattelin, että mitä hullua se sen sieltä ostaa, kun puolen kilometrin päästä saisi halvemmalla.

Ei niitä kaikkia julkkisten näkemisiä muista. Ruotsin kuninngasperheenkin kerran melkein näin... vain olisinko nähnytkin vilaukselta. Se oli vuonna 1992 Barcelonassa, kun kuningasperhe poistui laivasta, jossa olin yläkannella katselemassa. Laivan viereen tuli auto, ja kuninkaalliset menivät siihen. Kannelta ylhäältä ei kovin hyvin nähnyt.

Lainaus sivulta "Valkeat laivat":

02.08.1992     
Kuninkaallinen cocktailtilaisuus laivalla.

05.08.1992     
Ruotsin kuningas ja kuningatar pitivät vastaanoton koko Ruotsin Olympiajoukkueella Riviera-kannella.

08.08.1992     
Kuninkaallinen päivällinen laivalla.

https://laivat.valkeatlaivat.net/laivasto/31-sally-albatross/

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 14, 2022, 17:52:01
...
näin Stockmannin alakerrassa ostamassa Macbookia joskus vuosia sitten. Ajattelin, että mitä hullua se sen sieltä ostaa, kun puolen kilometrin päästä saisi halvemmalla.

Jospa hänellä oli juuri Stockan luottokortti tai tili ja hinku saada lisäpisteitä. Vähän niinkuin se lentopisteyliviikarointi, lenteli ihan hemmetisti ympäri maailmaa turhissa tapaamisissa valtion laskuun, jotta saisi lisäpisteistä itselleen ilmaisia turhia lentomatkoja.

Olenpa minäkin joskus ostanut kasan meikkejä, kun oli asiaan parhaiten sopiva kortti.  :o Siis vaikka meikkaan tooosi vähän.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Kopekin listalta puuttui ainakin Maria Kaisa Aula Lidlin kassajonossa :D

Liikun niin vähän missään ja silloinkin yleensä sinkkisanko päässä, että kohtaamieni julkkisten lista on naurettavan lyhyt. Ja vaikka näkisin, niin tuskin tunnistaisin, jos vain äkkiseltään näen.

Samassa koulussa samaan aikaan on ollut muutamia. Mutta sitten on pari aika häröä juttua. Urkin olen nähnyt munasillaan samoin kuin V-M Loirin. Ensimmäinen oli ihan pikkupentuna, kun olimme lämmittäneet rantasaunan, niin vielä ennen talolle lähtöä karkasin uimaan. Kun nousin saunan jyrkkiä portaita ylös uituani, tuli Urkki rappuja perä edellä alas. Jouduin peruuttamaan ja antamaan tietä. Äitini ripitti minua vimmatusti, kun pääsimme matkaan. Tuo tapahtui sukulaisteni maatilalla Uudellamaalla. Jälkimmäinen kohtaaminen puolestaan oli lukioikäisenä, kun kävimme samalla salilla, niin satuin menemään etuajassa pukuhuoneeseen tai Loiri oli viivytellyt. Yleensä törmäyksiä ei tullut.

Varmaan on ollut muitakin kohtaamisia ihan vaatteissa, mutta ei ne oikein jää mieleen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 14, 2022, 18:14:05
Varmaan on ollut muitakin kohtaamisia ihan vaatteissa, mutta ei ne oikein jää mieleen.

Jos Loiri vielä eläisi ja tulisi sinua vastaan, niin voisit sanoa: Jaa katsos vaan Loiri, en ollut tuntea, housut jalassa.   ;D
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Sauli Niinistön olen nähnyt kesäterassilla. Hän oli silloin vielä puolivallaton leskimies.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

Päivi Räsäseen kerran melkein törmäsin kirjaimellisesti. Oli menossa sisään rakennukseen, josta olin poistumassa ja kohtasimme ovella.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 14, 2022, 18:14:05
Kopekin listalta puuttui ainakin Maria Kaisa Aula Lidlin kassajonossa :D

Hippi muistaa paremmin kuin minä, keitä olen tavannut. Joo, tuosta kerran mainitsin.

Lainaa
Mutta sitten on pari aika häröä juttua. Urkin olen nähnyt munasillaan samoin kuin V-M Loirin.

Unohdin kokonaan tämä osaston.

Aikoinaan istuin Yrjönkadun höyrysaunassa näyttelijä Seppo Kolehmaisen vieressä. Ja myöhemmin olen ollut parikin kertaa samassa saunassa Hannu Taanilan kanssa, viimeksi keväällä 2020 juuri ennen koronasulkuja. Tyyppi puhui kaikenlaisia mielenkiintoisia juttuja, politiikkaa ja muuta. Ruben Stillerin näin altaassa polskimassa jonkinlainen "uima-apu" päällään. Näin tyypin myös aulassa.

Lainaa
Varmaan on ollut muitakin kohtaamisia ihan vaatteissa, mutta ei ne oikein jää mieleen.

Nakutapaamiset taitavat jäädä parhaiten mieleen.....   ?

Hippi

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - lokakuu 14, 2022, 18:21:11
Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 14, 2022, 18:14:05
Varmaan on ollut muitakin kohtaamisia ihan vaatteissa, mutta ei ne oikein jää mieleen.

Jos Loiri vielä eläisi ja tulisi sinua vastaan, niin voisit sanoa: Jaa katsos vaan Loiri, en ollut tuntea, housut jalassa.   ;D

Voisi kyllä ihmetellä kommenttia ja vaikka tilanteen kertoisin, niin tuskin muistaisi. Siinä ympäristössä se ei ollut mitenkään veret seisauttava kokemus, vaan lähinnä vain "Oho, sori!" ja nopea perääntyminen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 14, 2022, 18:41:41
Nakutapaamiset taitavat jäädä parhaiten mieleen.....   ?

No joo, ja vielä näyttää minulla miehet jäävän mieleen paremmin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Julkkiksiin on tullut törmättyä niin paljon etten jaksa luetella. Siis kävellyt vastaan tai ollut samassa tilassa tms.

Urheilutähtien seurassa olen nuorempana jännittänyt. Lamaannuin kauhusta, kun aikoinaan menin ostamaan lenkkareita ja Viren oli yllättäen myymässä niitä. :o
Kävelevä kremppakertymä