Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 33 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Huh, ajattelin, että innostuit ostamaan tuon hurisevan ikkunankuivaimen, joka ehkä sinulta vielä puuttuu. :D

Nyt menee kyllä aika tarkalle, saanko olohuoneen ikkunana lisäksi pestyä myös parvekelasit, kun lämpötila näyttää pysyttelevän nollan pinnassa koko päivän ja tuulen vaikutuksesta ollaan jopa pakkasastella. Pitipä nyt myöhälle tämäkin homma jäädä, kun en vieläkään ole saanut parveketta tyhjennetyksi. Nyt nuo viimeisiään kypsyttelevät chilit on kyllä pakko ottaa sisälle, että saan laitettua parvekkeen oven jo kiinni.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Kerrankin oli tuuria, kun satuin oikeaan aikaan oikeaan paikkaan tosin netissä vain.

Katsoin suorana lähetyksenä Artemis -kuuraketin lähdön. Huomasin sattumalta uutisissa maininnan, että laukaisu tapahtuu noin kahdeksalta aamulla. Kello oli jo yli kahdeksan, joten päättelin, että missssinpa tämänkin tapahtuman, mutta vilkaisin kuitenkin Nasa-TV:tä, ja siellähän se raketti jökötti vielä paikallaan. Lähtöön oli aikaa muutama minuutti.

https://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/#public

Hippi

Huomenna jatkuu syksynteko. Edistin tänään asiaa jo niin pitkälle, että viherkasvit on siirretty parvekkeelta sisälle ja vain chilit jäivät enää. Huomisena urakkana on parvekkeen lasien pesut ja lattian luuttuaminen. Lopuksi vielä kausivalot laitan, vaikka sähköä pitäisi säästää, niin haluan valaista puhtaat ikkunat ja parvekelasit. Nyt vain olen tarkempi ja sammutan ne valoisan ajaksi ja nukkumaan mennessäni. Aikaisemmin valaistus oli jatkuvasti päällä.

Kummallisen energinen olo nyt, kun on saanut tehtyä hommia, jotka on harmittaneet tekemättömänä turhan kauan. Ei ollut ollenkaan mukavia ne vähäiset aurinkoiset päivät joita tässä on ollut, kun aika matalalta valaiseva aurinko oikein alleviivasi ikkunoiden likaisuutta. Mutta nyt elättelen toivetta, että ensi keväänä tuota samaa ikävää fiilistä ei tulekaan, kun siivoaminen on jäänyt näin myöhälle. Kevätaurinkohan on itse perkeleestä, kun se valaisee kaiken pölyn ja nöyhdän ja siitä johtuu varmaan kevätväsymyskin, pahasta mielestä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Hipin seikkailut IP-kassalla - osa IV

Nyt en enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta aina näyttää tapahtuvan jotain hullua, kun pääsen kauppaan. Tällä kertaa olin tehnyt jo reilun tunnin todella rivakan sauvakävelylenkin ennen kauppaan menoa. Alkoi jo vähän väsyttää ja janottaa, mutta kävin kuitenkin, kun näin olin reittini ajatellut edeltä käsin. Sain ostokseni kerättyä koppaan ilman sähläystä. Tällä kertaa nappasin lihatiskiltä valmiiksi pakatun pussukan, jossa oli grillattuja broilerinkoipia. Ne oli aika äskettäin pussitettu, sillä pussukka oli kohtalaisen lämmin.

Oli vähän miettimistä IP-kassalle mennessä, että miten pakkaan ostokseni reppuun niin, että lämmin ostos ei lämmitä sellaisia, joille se ei tee hyvää. Kun olin asian ratkaissut, aloin reippaasti pakata reppuani. Olin melkein kaikki palannut, kun tajusin, että perkele - olen tosiaan vain pakannut, mutta en ole lukenut yhdenkään viivakoodeja. Äkkiä heittelin ostokset repusta takasin koppaan ja aloitin homman alusta, nyt lukien ne viivakooditkin. Sitten vaan menoksi.

Selvisin sähläyksestäni ilman seuraamuksia. Siinä olikin vartijoiden kanssa poliisit muutaman metrin päässä, mutta onneksi eivät olleet minua odottamassa.

Tätä menoa alkaa kaupassa käyminen stressaamaan :D :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 15, 2022, 15:56:33
"Pesin" on se tekstiilipäällysteinen kapine, jolla varsinainen peseminen tehdään.
Tokmannilla näkyy myytävän halvempaa pesuriversiota 1. Kaikissa asiakasarvosteluissa moititaan, ettei tuoteessa ole pesutoimintoa, on pelkkä säiliöön imevä kuivain. Kalliimmissa versioissa näyttää olevan lisäksi erillinen motoroimaton mikroräsyllä varustettu suihkupullo. Erityistä ikkunanpesuainettakin myydään, mutta eiköhän tuo toimine astianpesuainevedelläkin.

Hippi

En minä ainakaan keksi miksi se pesin pitäisikään moottoroitu olla. Kaikki tarvittava liike tulee kädestä eikä ikkunan pesussa tarvita mitään muuta liikettä. Kyllähän se väärin on nimetä sitä vesi-imuria pesimeksi varsinkaan, jos settiin ei kuulu se varsinainen pesemiseen käytettävä väline. Tokmannin tuote on joku riisuttu malli, sillä omaani kyllä kuului myös pesin.

Tiskiainetta en käyttäisi ikkunanpesuun. Olen vuosikymmenet käyttänyt Windus -nimistä ikkunanpesuainetta, jota on myyty jauheena. Jauhe sekoitetaan veteen suihkepulloon ja on vaahtoamaton. Yllätyksekseni tuon nimistä tuotetta ei enää ole olemassa, mutta hyvin samalta näytti Kiilto -tuotenimellä myytävä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Taidan olla vilukatti, eilen vai toissapäivänäkö se oli, piti laittaa jo kaksi villapaitaa päällekkäin (oik. toinen on vain pusero mutta kuin "villapaita") eli 4 vaatekerrosta vaikka huoneessa on 23-24 C. Sitten alkoi pärjätä, eikä kädet heti kylmety vaikka käy ulkona.
  Tänään ostin Tokmannista tään viikon tarjouksessa olevan torkkupeitteen 899 €. Nyt alkoi tuntua jo liian lämpimältä eikä nokkaunet onnistunu. Mutta parempi niin, kuin palella. :D
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

^
Minulla olin viime yönä ensimmäisen kerran tänä syksynä parvekkeen ovi kiinni, kun otin chilit yöksi sisälle. Yöllä oli jo niin lämmin, että jouduin potkia peittoa syrjään. Aamulla makuuhuoneen lämpö oli jo 19 asteessa. Eli ei tarvitse vaihtaa vielä vähään aikaan kesäpeittoa pois, kun sen kanssa pitää sopeuttaa lämmenneeseen huoneilmaan. :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - marraskuu 18, 2022, 20:36:03
Tänään ostin Tokmannista tään viikon tarjouksessa olevan torkkupeitteen 899 €.

Olipa kallista. Kyseessä on niin suuri luku, että sille ei ole edes nimeä keksitty.

Hiekanjyvien määrä maapallolla on karkeiden arvioiden mukaan noin 10 potenssiin 22 kappaletta (eli ykkönen ja 22 nollaa).

https://www.hs.fi/tiede/art-2000002561644.html
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

MrKAT

^ (Näkyvän) maailmakaikkeuden alkeishiukkasten (fotonit mukaanlukien) määrä on 10^97, joka on 40 miljoonaa kertaa suurempi kuin esittämäni euromäärä. ;D
Suurin tietämäni lukunimi on googolplex:illä (1010100) jota esitteli isäni nauhoittamalla videolla Carl Sagan (taisipa yrittää pyöräyttää lukua vessapaperirullalla vai muistanko väärin).

Tänään huomasin iloisen asian sähkömittarilukemista: Viileät ilmat ovat hidastaneet jääkaapin ja pakastimen energiakulutusta niin että tämä  viikko lähenee energiankulutuksen alhaisennätystä sitten elo/syyskuun viileiden pakkasöiden.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

Hyvä mieli tulee, kun katsoo ikkunasta, miten naapurin lapset möyrii pihalla lumessa.
Ilo osataan ottaa irti jo sentin tai parin paksuisesta lumipeitteestä :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 20, 2022, 12:11:33
Hyvä mieli tulee, kun katsoo ikkunasta, miten naapurin lapset möyrii pihalla lumessa.
Ilo osataan ottaa irti jo sentin tai parin paksuisesta lumipeitteestä :)

Kukin ottaa lumesta ilon irti tyylillään. Katselin hetki sitten Espoon Ikean pihassa Mercedes-Benz -merkkistä Yandex taksia, jossa oli takarenkaina "slikseiksi" ajetut kesärenkaat ja eturenkaina jotain vähän parempaa mutta ei kuitenkaan talvirenkaita.

Matkustajat saavat kokea aidon seikkalun. 

Aave

Eilen vietettiin kansainvälistä miestenpäivää, ja juhlapäivän kunniaksi nimipäiviään viettävät silloin Liisa, Elisa, Eliisa, Elisabet, Elise ja Liisi. Feminististä logiikkaa noudattaen tätä voidaan pitää osaltaan hyvänä esimerkkinä matriarkaatin harjoittamasta rakenteellisesta väkivallasta. :)

Pitänee samassa yhteydessä vielä mainita, että isänpäivänä Hesariin voi aina luottaa. Tuolloin siinä julkaistiin seuraava, toimittaja Anu Silfverbergin ihmenillitys:

Lopetetaan korttitalkoot.

"Moni lapsi kokee surua ja ulkopuolisuuden tunnetta, koska aikuiset eivät tahdo luopua mukavasta isänpäiväperinteestä".

Hänellä on joskus varsin sujuviakin artikkeleita, mutta tämmöinen aivopiereskely on mielestäni todella noloa. Sitä luulisi, että Anukin on aikuinen ihminen eikä tunne-elämältään lapseksi taantunut, mutta kirjoituksen perusteella ei voi olla varma. Että kun joillain lapsilla ei ole isää ja saattavat olla ihan keinohedelmöityksessäkin alkunsa saaneita, niiin parempi se on känkelöidä koko maasta isänpäiväkorttiperinne!

Nyt vittu oikeesti. Voisin kuvitella Anun vastauksen tähän. Se kuuluu: "Halusin vain herättää keskustelua".

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hippi

Ensimmäiset lumityöt tehty!

No, harjoitukset kumminkin samalla putsasin roskakatoksen edustan, kun vein lumikolat sinne, jos joku haluaa iglunsa liikkeelle. Saapa nähdä innostunko vielä illalla putsaamaan pihan. Voi olla, että huolto ehtii käydä ennen kuin minä ehdin pihalle. Olen koko päivän ollut liikenteessä ja nyt on pakko jo syödä jotain. Vähän on brussi venähtänyt myöhäiselle.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Olipas harmaa päivä. Jos olisin mäyrä, olisin tänään vetäytynyt vatsan viereen talviunille.
https://areena.yle.fi/podcastit/1-63602258
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur