Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 45 Vieraat katselee tätä aihetta.

MrKAT

Minua käy kateeksi niitä joille on nyt satanut lunta. Säästyisi puuta, jos olisin päässyt lumettamaan seiniä/sokkelia eristeeksi. Ja kuntokin olisi kohentunut.

Mutta kuitenkin kylmästä on hyötyä: Viimeisen vuorokauden aikana ja pari vuorokautta aiemmin on kulunut ennätysvähän sähköä, alle 2 kWh per vuorokausi. Pääsyy lienee se että jääkaappi on nyt tosi kylmässä ja hiljaa, kinkkusiivutkin on jäätyneet klöntiksi kun olivat suoraan pakastelokeron alla.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

Toivottavasti tulee pian pysyvä lumipeite. Tuo mustuus ahistaa.

Hippi

En jaksanut illalla enää lähteä lumitöihin ja huolto tuli auraamaan klo 21 jälkeen. Katsoin, että kyllä sinne jäi aamuksi minullekin hommia vielä aamuksikin, joten hyvillä mielin menin nukkumaan.

Aamulla sitten hommiin. Oli aika kamalan liukasta ennen kuin kenkien pohjat ehtivät jäähtyä kunnolla. Sen jälkeen ei lipsunut enää paljoakaan. Kolasin seinävierustoilta auran jättämät pienet vallit pois. Jos ilmat lämpenee ja vallit sulavat, niin vedet valuvat kulkutielle. Silloin vasta liukasta tuleekin. keksin hakea piikkiharavan, jolla raaputin kaikista liukkaimmat paikat hiukan karheammaksi. Juuri, kun olin saanut kaikki valmiiksi ja oli enää jäljellä liukkaimpien paikkojen hiekoittaminen, tulikin huolto hiekoittamaan traktorilla. Kun se oli hommansa tehnyt, vein vielä pahimpiin paikkoihin vähän ekstrahiekkaa, että varmasti ei jää liukkaaksi.

Kerrassaan hieno aamu ja hyvä fiilis :)

Kauankohan tätä hyvää fiilistä kestää. Yleensä aika nopeasti putoan maanpinnalle, jos alan leijumaan hyvää oloa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

^Kannattaa nöyrästi ottaa talvikengät käyttöön kuten tänään tein. Lenkkareilla meinasin jo vetää lipat su.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

^
Kyllä nuo minulla on talvikengät, mutta lämpötilaeron vuoksi alussa kannattaa kulkea varovasti. Olen aika arka kaatumiselle, kun pelottaa, että selkä menee paskaksi, jos pyllähdän. Tosin samaan hengenvetoon on sanottava, että olen myös aika taitava kaatumaan niin, etten pahasti satuta. Mutta juuri nämä ensimmäiset liukkaat kelit on pahimmat, ennen kuin liukkaan kelin kävelytekniikka taas on otettu haltuun.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

Jumalauta tätä kiirettä. Nyt on ihan liikaa rautoja tulessa ja se ***keleen joulukin tulossa tähän samaan hässäkkään. On isompaa ja pienempää rakennusprojektia sekä kaikenlaisen liikkuvan kaluston huoltoa. Ja normaali ansiotyökin tuppaa viemään enemmän kuin sille varatun ajan.

Joulunpyhät pyhitän Valmetille. Maalaan ainakin vanteet ja käytän sylinterikannen auki. Itsenäisyyspäivä taasen on varattu vanhalle Toyotalle. Se tulee saamaan jakamattoman huomioni lähinnä öljynvaihtojen ja jarruhuollon muodossa. Normiviikonloput menevät laatoittaessa ja pientä maaliremppaa tehdessä. Pari kuustakin pitäisi jossakin välissä kaataa ja pilkkoa polttopuiksi. Vene on onneksi jo telakalla ja huollettu.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hayabusa

Bruton tasoittelu- ja laatoittelurempat ovat ennekin dokumentoitu hyvin.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 22, 2022, 12:40:51
Jumalauta tätä kiirettä. Nyt on ihan liikaa rautoja tulessa ja se ***keleen joulukin tulossa tähän samaan hässäkkään. On isompaa ja pienempää rakennusprojektia sekä kaikenlaisen liikkuvan kaluston huoltoa. Ja normaali ansiotyökin tuppaa viemään enemmän kuin sille varatun ajan.

Olen seuraillut sivusilmällä erään lähiseudun kaverin touhuja. Sillä on kaksi kesämökkiä, vene, koneita ja konehalli, useita työkohteita, harrasteautoja ja kolme ulkomaan kaukomatkaa vuodessa.

Ukko ajelee jättimaasturilla vauhdilla pitkin maakuntaa, välillä koukussa peräkärry jossa ajava ruohonleikkuri tai hakkuri, toisinaan venetraileri. Kalassakin pitää käydä ja vesihiihtää. Museoautoissa on aina käsiteltävää että pääsee sillä edes yhteen kesän paraatiin. Tulisi halvemmaksi jos vuokraisi Suomen pisimmän limon siksi päiväksi.

Kaikkea pitää hankkia, kallista on kuulemma ja töitä pitää painaa hullun lailla - hyvä jos nukkumaan ehtii. Aina on joku vehje rikki tai vesivahinkoa siellä sun täällä. Varkaat iskevät välillä ja putkia jäätyy. Vakuutukset on kuulemma hirmu kalliita ja erikoislaitteisiin ei tahdo löytyä varaosia mistään. Laiturikin on niin raskas, että pitää koneita ja miehiä palkata nostamaan se syksyllä ja laskemaan keväällä. Nurmikon leikkuussakin kuluu ihan liikaa aikaa kun sitä on puoli hehtaaria ja eri paikoissa vielä.

Minulla on näille tyypeille ohje - Höllää vähän. Joskus miettii, että mitähän ne kiireenkehittäjät ja turhantyöntekijät oikein pakenevat. Juopot on mielestäni ratkaisseet eksistentiaalisuuden kriisinsä paljon yksinkertaisemmalla tavalla. Luulen, että rauhallisesti polkuja pyöräilevät tai hiihtelevät kiireettömät vaeltajamietiskelijät ovat niitä onnellisimpia.

Mutta ihan kuin koiriakin, meitä ihmisiä on monenlaisia. Pääasia, että häntä heiluu ja meno maistuu.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^^
Tuo julkaistiin juuri silloin, kun tässä taloyhtiössä oli kylppäriremontti, jonka aikataulu kusi pahanpäiväisesti :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 22, 2022, 13:09:27

Minulla on näille tyypeille ohje - Höllää vähän. Joskus miettii, että mitähän ne kiireenkehittäjät ja turhantyöntekijät oikein pakenevat. Juopot on mielestäni ratkaisseet eksistentiaalisuuden kriisinsä paljon yksinkertaisemmalla tavalla. Luulen, että rauhallisesti polkuja pyöräilevät tai hiihtelevät kiireettömät vaeltajamietiskelijät ovat niitä onnellisimpia.



Jos ei ole jatkuvasti tekemättömiä töitä jonossa, saatan alkaa tissuttelemaan. Tai vielä pahempaa - ryhdyn kirjoittelemaan ylipitkiä postauksia tänne Kantikselle!
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Socrates

Mä otan iisisti Brutonkin puolesta. Tänään on normipäivä eli ei muuta kuin kävin hiihtämässä ja nyt syön karkkia ja katson futista.

Kaikki vähänkin ei-pakollinen remppa on ehdoton nou-nou.
Kävelevä kremppakertymä

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 22, 2022, 13:24:09
Jos ei ole jatkuvasti tekemättömiä töitä jonossa, saatan alkaa tissuttelemaan. Tai vielä pahempaa - ryhdyn kirjoittelemaan ylipitkiä postauksia tänne Kantikselle!

Ei välttämättä huonoja vaihtoehtoja.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 22, 2022, 18:02:52
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 22, 2022, 13:24:09
Jos ei ole jatkuvasti tekemättömiä töitä jonossa, saatan alkaa tissuttelemaan. Tai vielä pahempaa - ryhdyn kirjoittelemaan ylipitkiä postauksia tänne Kantikselle!

Ei välttämättä huonoja vaihtoehtoja.

Korjaisin vielä Bruton viestistä tai-sanan sanaksi ja.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Tuolla sanamuunnoksella se muuttuu jo huonommaksi vaihtoehdoksi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Voi voi, nyt pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni oikein tukevalla otteella ja pakottaa viemään pahvilaatikko pahviroskikseen. Pahvilaatikko, jossa uusi imuri tuli taloon, on juuri sen kokoinen, että näen sen kissatalona, enkä raaski pistää sitä littanaan muotoon ja kiikuttaa pois.

Samalla varmaan pitää viedä jo vuoden päivät vaatehuoneessa tiellä ollut aika samankokoinen, mutta matalampi, pahvilaatikko pois. Tämän näen kissojen pehmusteita vailla olevana sänkynä. Harmi vain, että ei noin isot laatikot yleensä ole kelvannut kuin järsittäväksi. Sitä paitsi eihän ne tarvitse pahvilaatikoita sängyksi, kun niillä on makuuhuoneessa 120x200 kokoinen oikea sänky, johon voi halutessaan puikahtaa vaikka peittojenkin alle. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️