Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 49 Vieraat katselee tätä aihetta.

Xantippa

Ihan hyvin toimii yleensä Euroopassa wi-fit, citriset ja VPNät. Itse olen työskennellyt vähän vaikka missä, hyvin harvoin on ollut ongelmia. Uskoisin, että parantunut vain ja erilaisia hubeja työskentelyyn alkaa olla monissa kaupungeissa.

Ruotsinlaivalla taitaa yhteydet olla avomerellä toisaalta just silleen sopivasti poikki, että aikaa jää muullekin tarpeelliselle... :D

T: Xante

Hayabusa

Noissa töiden tekemisissä jostain huitsin nevadasta tai lähempääkin kannattaa etukäteen selvittää verotus- ja vakuutusasiat. Joissain maissa "pääsee" veronalaiseksi yllättävän nopeasti. Ja työnantajan vakuutus ei yleensä kata haahuilua missä tahansa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 20, 2023, 20:32:46
Noissa töiden tekemisissä jostain huitsin nevadasta tai lähempääkin kannattaa etukäteen selvittää verotus- ja vakuutusasiat. Joissain maissa "pääsee" veronalaiseksi yllättävän nopeasti. Ja työnantajan vakuutus ei yleensä kata haahuilua missä tahansa.

Totta, itse olenkin ollut vain työmatkoilla, joiden kesto on ollut max 3 vkoa ja ne on menneet ihan työnantajan matkavakuutuksilla.

Nuo taitaa ollakin asioita, mitkä voivat työnantajaakin estellä mahdollistamasta, vaikeaa ja epävarmaa, jos ei ole asiaan vihkiytyneitä lakimiehiä.

T: Xante

Kopek

En ole hyvä missään, mutta yhdessä asiassa taidan olla suorastaan lahjakas. Nimittäin epäonnistumisissa ja möhlimisissä.

Minun oli määrä tavata eräs henkilö tänään yhden aikaan eräässä paikassa, joka on Google-kartan mukaan noin 53 kilometrin päässä. Tarkoitus oli, että veisin hänelle yhden asiakirjan, jonka tulostaisin netistä ja täyttäisin.

Kävi kuitenkin niin, että en saanut millään tulostettua kyseistä PDF-muotoista asiakirjaa, vaikka sen piti olla helppo homma. Tulostin printtasi sivulle varsinaisen tekstin päälle jotain ohjetekstejä. Käytin koko aamupäivän epätoivoisiin yrityksiin saada asiakirja tulostetuksi. Kokeilin erilaisia ohjelmia ja kolmea eri tietokonetta. Jonkinlaisen heikkolaatuisen tulosteen sain lopulta aikaan epämääräisellä "PrintScreen"+kaikenlaista-menetelmällä. Lähetin tyypille sähköpostia ja ilmoitin tulostusongelmasta. Samalla kysyin, onko sillä tyhjiä lomakkeita siltä varalta, että sellainen pitää täyttää. Tyyppi vastasi että on.

Olin jo lähes luovuttanut, kun ihmeen kaupalla sain lopulta lomakkeen tulostettua eräällä Linux-läppärillä, johon piti ensiksi ladata ja asentaa tulostimen ajuriohjelma.

Kun piti lähteä ajamaan tyypin luokse, ilmeni kaikenlaisia hidasteita kuten se, että hukkasin silmälasini. Ne löytyivät, mutta aikaa kului. Kun lähdin ajamaan, aikaa oli 41 minuuttia. Ajattelin, että en ehdi, mutta yritin kuitenkin. Otin sakkoriskin ja taisi ajokorttikin (se on tosin ollut hukassa syyskuusta asti, jolloin rahakukkaroni katosi sisältöineen) joinakin hetkinä vaarantua. Turvallisuusriskejä en kuitenkaan ottanut. Ei pelkkä vauhti tapa vaan vauhti väärässä paikassa.

Ehdin kuin ehdinkin perille ajoissa. Kello oli sekunnilleen yksi, kun astelin tyypin pöydän luokse eräässä ravintolassa, jossa olimme sopineet tapaamisen. Mukanani oli suurella vaivalla tulostettu allekirjoittamani paperi. Olin siis kerrankin onnistunut, vaikka se olikin tehnyt tiukkaa.

Paitsi, että en ollutkaan. Olin TUNNIN MYÖHÄSSÄ. Olin ymmärtänyt ohjeet väärin. Tyyppi oli soitellut ja lähettänyt tekstiviestejä ja jopa sähköpostia kysellen, missä oikein olen. En tietenkään ollut nähnyt enkä kuullut niitä.

No, tulostettu paperi oli sellainen kuin piti, joten puolet tehtävästä oli sentään onnistunut.

Paitsi että ei ollutkaan. Olin tehnyt pienen kirjoitusvirheen kriittisessä kohdassa, joten paperilla ei tehnyt mitään. Onneksi tyypillä oli niitä tyhjiä kaavakkeita.

Tuo on tyypillistä minua. Kaikki, mikä vain voi mennä pieleen, aivan varmasti menee pieleen.

Loppukevennyksenä mietin, mikä ihmeen aikakonevirus tietokoneeseeni iski, kun uutiset ovat viime vuoden maaliskuun ensimmäiseltä päivältä.

Otsikoita:

Marin: Energiariippuvuudesta Venäjään irtauduttava "niin nopeasti kuin mahdollista", Fennovoiman ydinvoimalahanke "ei etenemässä"

Stubb yllättyi Venäjän hyökkäyksestä

Marin: Puolueilla halukkuutta aloittaa Nato-keskusteluja

Marin: Puolueilla halukkuutta aloittaa Nato-keskusteluja


Ohoh. Nuo eivät taidakaan olla uutisia vaan väliotsikoita jonkin paneelikeskustelun selostuksesta. Mutta miksi lähes vuoden takainen paneelikeskustelu on yhtäkkiä pääuutinen?

En jaksa miettiä tällaisia.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 17, 2023, 16:47:12
Mitä drinkittelyyn tulee, Hesarin toimittaja Saarikoski paljasti mielestäni kolumnissaan rivien väleissä alholin käyttönsä olevan aika runsasta. Hän kirjoitti viettäneensä tipattoman tammikuun.
Isästään kerrotaan:
Sekä hänen henkilöönsä että tuotantoonsa vaikutti rankka alkoholin käyttö. Se johti delirium-kohtaukseen ja sairaalahoitoon joutumiseen jo vuonna 1968 - https://fi.wikipedia.org/wiki/Pentti_Saarikoski

Geenit sen tekevät, taas?
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Brutto

Voisin kuunnella loputtomiin ärrävikaisten naisten puhetta. Ihan sama mitä ne höpöttää. En tiedä miksi, mutta siinä on jotakin joka miellyttää korvaa.


https://www.youtube.com/watch?v=0mt1yFkXciY

Tarja Halonen on poikkeus joka vahvistaa säännön.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

^
Aika jännä, että en tahtonut edes löytää sitä ärrävikaa tuosta. Jos ei olisi siitä maininnut, niin en olisi huomannut sitä ollenkaan. Oliko sitten korvassani vikaa vai oliko se niin eläväistä esiintymistä, että vika vaimentui kaiken muun härväämisen sekaan. En kyllä katsonut koko videota.

Minulla oli todella paha ärrävika lapsena ja kävin ensimmäisenä kouluvuotena puheterapeutillakin, mutta eipä tuo sille mitään oikein saanut tehtyä. Seuraavana kesänä maalla tätini aina välillä harjoitutti minua ja silloin ärrä hakeutui oikeaan kohtaan suussani, pois syvältä kurkusta. Taito kyllä säilyi ja siitä oli hyötyä vielä lukiossa ranskankielien opinnoissa.

Mutta joo, hyvä on tuo, että erilaisuus hyväksytään nykyisin myös puheessa eikä kaikkia puheen erilaisuuksia, joita vioiksi sanotaan, lähdetä korjaamaan pakolla.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Uudessa työpaikassa hyvä fiilis. Kiva, että vaihdoin. :)

-:)lauri

Asiakas jälleen tyytyväinen projektin etenemiseen. Pari käytettävyyteen liittyvää pikkuviilausta kun tiedostoja lataa ja avaa ja sitten vaan palvelinhemmolle nakki, että laittaa palvelinta pystyyn. Kuulin tosin, että palvelinekspertillä on työnalla myös kaksi muuta palvelinta, että varmaan ensi tai sitä seuraavalla viikolla hän pääsee tämän pariin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Aika ärsyttävä aika vuodesta, kun taas pitää totutella siihen, että valoisuudesta ei oikein voi päätellä kellonaikaa. Iltapäivästä on yllättävän pitkään valoisaa ja äkkiä huomaakin, että alkaa pian olla ilta käsillä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Nyt on projekti testikunnossa ja odottaa palvelinhemmolta toimia. Samaten sain päätökseen myös toisen projektin, jonka minä laitan tuotantoon maanantaina. Kolmas projekti jatkuu myös sitten ehkäpä jo ensi viikolla ellei tule jotain akuuttia. Vieraillaan koko Suomen tiimi keskiviikkona ja torstaina toisessa kaupunnissa tarkoittaen varmaankin jonkin sortin ryhmätöitä keskiviikko ip ja torstai ap. Eli tuskin edistyy silloin projektit.


Tein myös lumitöitä. Aika tarpeetonta se oli kun ei ollut lunta viime luonnista kertynyt kuin ehkä joku 7 senttiä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Okei tohon valmiiseen projektiini on tulossa muutoksia. Palvelinhemmo totesi juuri, että tiedostojen lataaminen pitää tehdä eri tavalla. Ei kelpaa tehdä perinteisesti html-lomake - PHP -combo vaan pitää tehdä javascriptillä. No ensi viikolla selviää sitten enempi että mikä on asian nimi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 22, 2023, 08:24:22
Voisin kuunnella loputtomiin ärrävikaisten naisten puhetta. Ihan sama mitä ne höpöttää. En tiedä miksi, mutta siinä on jotakin joka miellyttää korvaa.

Pieni ärrävika ja vähäinen karsastus - ylittämätön kombo. Ässävika on aika henkilöstä riippuvainen, joskus söpöä, välillä yliärsyttävää.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 24, 2023, 20:53:39
Pieni ärrävika ja vähäinen karsastus - ylittämätön kombo.

"Lettipokapää, sano preerian keltaruusu!" - veljeni vakioärsytys, jolla sai minut raivon partaalle ja jos jollain häntä heitin, niin kanteli äidille, mokoma paskiainen.

No, kummastakin selvisin ja molemmat viat on pois.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Kävin saunassa, jotta saatoin ajaa sisään toisen upouusista kylpytakeistani.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.