Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 37 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - helmikuu 26, 2023, 01:02:57
Olisi kiva päästä joskus matkustamaan Airbusin A380 -lentokoneella.

Minusta olisi paljon jännempää päästä ajamaan sellaista konetta :)

Olen varmaan nähnyt kaikki jaksot NG-kanavalta sarjasta Lentoturmatutkinta ja siinähän on tullut nähtyä moneen kertaan lähtöön liittyvät toimet, joten eiköhän sen koneen sillä saisi ilmaan. Alashan sen aina saa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 26, 2023, 09:12:29
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - helmikuu 26, 2023, 01:02:57
Olisi kiva päästä joskus matkustamaan Airbusin A380 -lentokoneella.

Minusta olisi paljon jännempää päästä ajamaan sellaista konetta :)

Hipillähän on jo kokemusta. Vai oliko se vähän pienempi kone... no täytyy vain "upskaalata".

Olen minäkin joskus muutaman jakson TV:n lentoturmatutkintasarjasta katsonut. Se on vähän hidastempoinen ja populistinen. En ole kovin kiinnostunut.

Viime aikoina olen katsonut Youtubesta "Mentour Pilot" -nimistä sarjaa. Siinä lentäjänä toimiva henkilö esittelee onnettomuuksia ja selittää samalla lentämiseen liittyvää tekniikkaa. Rahanteko tässäkin sarjassa vähän haiskahtaa, mutta niinhän se on kaikessa. Omalla tavallaan mielenkiintoinen kuitenkin. Henkilö on "suht symppis".

https://www.youtube.com/channel/UCwpHKudUkP5tNgmMdexB3ow

Toopen linkittämästä Wikipedian artikkelista tuli mieleen muutama asia. Juttu kertoi A380 koneen moottorin hajoamisesta kesken lennon. Osia oli tippunut pitkin Grönlannin jäätikköä. Yhden osan paino oli ollut 150 kiloa, ja se oli jättänyt pudotessaan "kraatterin" jäätikköön. Tämä ei ole ainoa kerta, kun suuria lentokoneiden osia on tippunut maahan. 150-kiloinen osa tekee pahaa jälkeä, jos se putoaa talon katolle tai auton päälle tai ihmisten päälle.

Norma Bates

Kaksi ensimmäistä peruskoulun luokkaa kävin pienessä kyläkoulussa, jossa oppilaita lienee ollut noin 30 koko koulussa yhteensä. 3. luokan alussa siirryin isompaan kouluun jossa oli jo pelkästään meidän luokalla noin 30 oppilasta. Siellä sitten joku sai päähänsä että ässäni on liian terävä, tai mitä lie. Minut vietiin muutaman muun oppilaan kanssa johonkin erillishuoneeseen jossa työnnettiin jätskitikun muistuttava tikku suuhun ja siinä piti sitten suhista.

Minusta se touhu oli niin idioottimaista, että kun sain lopuksi lapun mukaani mihin piti laittaa huoltajan allekirjoitus että on lupa antaa tukiopetusta oppilaalle, sanoin äidille että laitat siihen että ei ole lupaa, ja hänpä laittoi.

En ole koko elämäni aikana kuullut minkäänlaista vittuilua tai ihmettelyä ässäni takia, joten tuskinpa tuo kovin erikoinen on. Kaikesta muustahan on kyllä huolella päätä auottu.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 25, 2023, 22:43:26
Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 25, 2023, 08:23:13
^
Luuletko muuttuneen joksikin sen, että lapset eivät kiusaisi toisia, puhevikaisia lapsia?
Eikös lapsille ole aika luontaista yrittää kiusata joitakin, syystä tai kolmannesta? Yritetään nostaa sitä omaa arvoa toisten kustannuksella. Onneksi aikuiset eivät noin tee... :-*

Matkiminen ei välttämättä ole kiusaamista. Matkiminen on niin yleistä, ettei siihen edes varsinaisesti kiinnitetä huomiota ja, jos sen tekee imitoija sitä voidaan pitää jopa suotavana- Tavja halonen on aika usein imitoitu tunnistettavuuden vuoksi- yleensäkin jokin persoonallinen piirre on "pilkkaajien kohde" 
Oikea kiusaaminen on sitten hieman toinen juttu- sitähän tekevät lähes kaikki "kynnelle kykenevät tilaisuuden tullen- 

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 26, 2023, 09:12:29
Minusta olisi paljon jännempää päästä ajamaan sellaista konetta :)

Olen varmaan nähnyt kaikki jaksot NG-kanavalta sarjasta Lentoturmatutkinta ja siinähän on tullut nähtyä moneen kertaan lähtöön liittyvät toimet, joten eiköhän sen koneen sillä saisi ilmaan. Alashan sen aina saa.
Nyt Hippi CV:tä väärentämään, Arabiemiraateissa on kohta A380-pilotin paikka auki! Eräs kaverini on jäämässä pestistään eläkkeelle.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hippi

Liian kuumaan on siellä. Islanti, jos hakisi, niin voisin jo miettiäkin :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Vähän ärsyttävää, kun nyt olen keksinyt, että pörssisähkökäppyrän kanssa saa kivasti lykättyä toimeen ryhtymistä.  >:(

Käyrän yläpiikit kirveltävät pihin sieluani ja tietenkään silloin ei voi mitään tehdä, vaan on odotettava sitä käppyrään tulevaa notkelmaa. Odottamista saa helposti venytettyä muutaman päivän mittaiseksi, jos notkelma ei mene tarpeeksi syvälle. Ihan kuin sen viimeisenkin sentin hiominen hinnasta jotenkin vaikuttaisi elintasooni tai ylipäätään mihinkään. Niin pitkälle en ole vielä mennyt, että öitä valvoisin halvemman sähkön vuoksi, sillä naapurisopu on sentään sen muutama pennosta arvokkaampi asia.

Tänään käynnistyy pesukone klo 16, koska silloin on tultu jyrkkä pudotusvajaaseen neljään senttiin   ;D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^Voi olla ettei täällä ehdi sykronisoituun pesukoneen käynnistykseen Hipin kanssa, mutta pyykki-ilta on luvassa.  :)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi


Oli vähällä jäädä viimeseksi pyykinpesuksi tuo pesukoneen käynnistäminen. Laitoin pyykit ja pesuaineen koneeseen, kannen kiinni ja sitten räpläsin ohjelmasta tarpeelliset valinnat. Kun painon starttinappulaa, niin samalla sekunnin murto-osalla alkoi perkeleellinen meteli.

Yläkerran asukit olivat päättäneet porata reiän kylppäriinsä. Se ääni oli jokseenkin yhtä kova kuin olisi tehty porausta minun kylppärissäni. Kyllähän minä sen äänen heti tunnistin, mutta kun se alkoi juuri virtanappulan painamisen hetkellä, niin kyllä pelästyin aivan kamalasti.  😭😖
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Nyt on sitten sekin koettu, että epäillään myymälävarkaaksi. Jäi vähän epämukava olo tapahtumasta, vaikka tyyppi pahoittelikin epäilyä.

Seuraavaa tapahtui tänään erään Prisman itsepalvelukassalla (jotka taidan tästä lähtien kiertää kaukaa).

Tein puolison kanssa muutamalla kympillä ruokaostoksia. Olimme lähteneet kassalta, kun kuulin jonkun sanovan meille jotain. Mieshenkilö kysyi, ostimmeko kaksi riisipiirakkapakettia. Vastasin, että ei kun yhden. Mies oli seurannut, kun skannasimme tuotteita ja ollut näkevinään, että paketteja oli kaksi. Lähdettyämme kassalta hän oli mennyt ja tulostanut itselleen kuitin ostoksistamme tarkistaakseen, oliko siitä kaksi pakettia. Koska siinä oli vain yksi, hän lähti peräämme, koska hänen mielestään olimme pakanneet muovipussiin kaksi. No, eihän niitä ollut kuin se yksi. Aloin kaivaa kassia todistaakseni asian, mutta piirakkapaketti oli harmillisesti aivan pussin pohjalla. Koko kassihan olisi tietysti pitänyt tyhjentää sen todistamiseksi, että paketteja oli vain yksi. Mies luovutti eikä vaatinut jatkamaan vaan esitti pahoittelunsa.

Irvokkainta tuossa jutussa on se, että kyseessä oli sama kauppa ja sama itsepalvelukassa, jossa kerran maksoimme vahingossa juuri tuollaisen piirakkapaketin kaksi kertaa, vaikka silloinkin otimme vain yhden.

En minä niin kömpelösti yrittäisi vanhaa virhettä kompensoida, että toisin kassan läpi kaksi pakettia ja maksaisin vain toisesta varsinkin, jos kassan takana seuraa ihminen tarkkailemassa. Jotenkin vähän hienovaraisemmin sen pitäisi tapahtua. Mutta sitä ei ole siis tapahtunut. Tuon kertomani tapauksen ärsyttämänä lisään tähän yhden sanan: vielä.

Tyttäreni kertoi joutuneensa myös epäillyksi samassa Prismassa. Hän oli ollut pienen tyttärensä kanssa ostoksilla ja tuotteet maksettuaan mennyt hetkeksi istumaan aulassa olevalle penkille. Siihen ollut kaupan henkilö ja esittänyt epäilyn, että pikkutytön päässä ollut koru oli otettu kaupasta, eikä sitä ollut maksettu. Tyttäreni selitti, että se on ostettu aikaisemmin, ja se oli tytön päässä jo kauppaan tultaessa. Aikamoinen väittely kai siinä oli käyty.

Uskaltaako ylipäätään mennä kauppaan uuden näköisissä vaatteissa ja asuissa, kun voidaan epäillä, että asusteet on varastettu kaupasta. Minun nuhjuisia vaatteitani ei tosin uusiksi voi luulla, mutta ehkä ne herättävät toisenlaisia epäilyjä. Eli pakkohan tuollaisen köyhältä näyttävän tyypin on jonkin sortin varas olla.

Hippi

^
Jossain vaiheessa, kun ne hälyportit kassojen jälkeen oli uusia, jäin aika monta kertaa porteissa kiinni, kun joku minulla aina piippaili siinä. Kertaakaan ei mitään maksamatonta löytynyt. Olisikohan ollut minikokoinen radio, jota aina kulkiessani kuuntelin tai joku muu vastaava kapine syyllinen. Sekään ei sitten joka kerta tapahtunut, vaan ehkä vain viitisen kertaa, ennen kuin portteihin saatiin säädöt kuntoon. Tuokin oli niin, että vain tietyllä kassalla se piippasi ja muilla ei.

Ensimmäiset kerrat kyllä pelästytti, mutta sen jälkeen se meni jo rutiinilla, kun tiesin, mikä oli vikana ja ostoskassini erikseen kuljetettiin portista, sitten menin minä ja viimeisenä kuljetettiin "syyllinen". En myöskään ollut ainoa, jolle tuli noita piippauksia, joten ei niihin kukaan edes kiinnittänyt huomiota.

Ne liikkeet myös oli pahoja, joissa hälyportit on ovella ja kassat jossain kaupan uumenissa, vaateliikkeitä yleensä. Siinä jos on huonosti poistettu häly tuotteesta, niin siinähän kyllä jää hetkeksi kaikkien silmätikuksi, mutta siinä on sitten näyttää kuittikin. Siitä on kuitenkin palattava kassalle putsaaman ostos uudelleen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

Minulla on kaiken varalta pari pientä irrallista hälytintä, jotka voin sujauttaa ikään kuin hyvänä vitsinä jonkun inhottavan ihmisen taskuun tai kassiin. Siinä sitten hälyportilla kaiken kansan edessä naama punaisena etsii mikä helvetti hälyn aiheuttaa. Sai mitä ansaitsi!

Valitettavasti en ole vielä löytänyt tarpeeksi inhottavaa ihmistä pilani kohteeksi.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 27, 2023, 23:10:19
Minun nuhjuisia vaatteitani ei tosin uusiksi voi luulla, mutta ehkä ne herättävät toisenlaisia epäilyjä. Eli pakkohan tuollaisen köyhältä näyttävän tyypin on jonkin sortin varas olla.

Uskottava arvelu. Myyjätkin ovat ihmisiä, he suhtautuvat ystävällisemmin toisiin ihmisryhmiin kuin toisiin. Teininä ei ollut aina heidän mielestään kunnon kansalainen eikä siis myöskään asiakas. Kun on itsevarman ja varakkaan oloinen, kaupassa hymyillään hitusen luonnollisemmin. Isommilla paikkakunnilla, missä kaikkia ei tunneta, tätä voi testata kiertelemällä yhtenä päivänä liikkeissä pukeutuneena rassukaksi ja toisena maailmankansalaiseksi. Ero fiiliksessä saattaa olla huomattava.

Hayabusa

Kerran kävi niin, että olin ostanut paikallisesta kirjakaupasta sarjakuvakirjan. Se repussa astelin tavarataloon ja portti alkoi huutamaan jo sisään mennessä. Sarjiksen sisäkanteen oli liimattu hälytintarra. Myyjä olisi halunnut repiä sen pois, mutta älähdin sen verran ilkeästi, että kävi etsimässä jonkun laitten, jolla hälyn sai pois päältä. Prkl, vieläkin sapettaa myyjän halu tuhota toisen omaisuutta.  >:(
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Norma Bates

Olenkin ihmetellyt että mitä ihmeen labyrinttihässäkkäkuvia joissakin ammoin ostamissani LP-levyissä on kansissa. Ovat siis hälytintarroja ilmeisesti.

Minulle on naurettu, kun olen ollut huolissani voinko mennä johonkin kauppaan ylläni jotain mitä olen sieltä aiemmin ostanut, tai mukana käytetty muovikassi joka on ko. liikkeen. Ilmeisesti huoleni sitten ole ollut turha.

Kerran piippasin kun olin kassalla. Tyhjensin kaikki kamat repusta hihnalle ja ihmeteltiin asiaa, mutta piippauksen syy ei koskaan selvinnyt. Mutta enemmän kuin tämmöiset piipittelyt minua vituttaa jos otetaan väärin tuotteesta. Silloin kun vielä sai Lätsin purkkejä sixpäkkinä, oli (käsittääkseni virolainen) myyjä ottanut niistä semmoisen hinnan että meni 6 x yksi purkki, vaikka piti siis ottaa sixpäkistä. Sain hyvityksen infopisteestä. Joku toinen kassaneito sitten pyöritteli jotain toista sixpäkkiä ympäri ämpäri ja sanoi että näiden kanssa saa olla tarkkana, ettei vahingossa ota yhden purkin hintaa kuudesti, vaan koko pakkauksen. On siis käynyt muillekin kämmi.

Vaan eipä ole enää tätä ongelmaa, kun ei ole sixpäkkejäkään. Ainakään Lätsillä. (Emmä jaksa tarkistaa miten ne teet ja zetat meni, joten siksi nimipelleily.)