Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 38 Vieraat katselee tätä aihetta.

Karikko

^
Jouduin kerran myös "piippauksen uhriksi ja sanoin, että minut saa kyllä tutkia vapaasti, mutta ei kassa siihen alkanut nauroi vaan ja kysyi onko jotain muualta ostettua vaatetta esim -tokmannilta. Olihan minulla toppahousut ja sieltä kotona sitten kaivelin sen syyllisen- saumaan ommellun kuparisen  sirun. Jonkinlaisen huomaamattoman kankaan sisällä kätkössä. Kiero paikka jota ei oikein asiaan perehtymätön osannut löytää ilman tarkempaa tutkimusta.

Mutta sen kummemmin ei syylliseksi epäilty- varmaan en ollut ainoa asiakas jolle oli tuo kiero temppu tehty.


ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Karikko - helmikuu 28, 2023, 10:28:40
^
Jouduin kerran myös "piippauksen uhriksi ja sanoin, että minut saa kyllä tutkia vapaasti, mutta ei kassa siihen alkanut nauroi vaan ja kysyi onko jotain muualta ostettua vaatetta esim -tokmannilta. Olihan minulla toppahousut ja sieltä kotona sitten kaivelin sen syyllisen- saumaan ommellun kuparisen  sirun. Jonkinlaisen huomaamattoman kankaan sisällä kätkössä. Kiero paikka jota ei oikein asiaan perehtymätön osannut löytää ilman tarkempaa tutkimusta.

Mutta sen kummemmin ei syylliseksi epäilty- varmaan en ollut ainoa asiakas jolle oli tuo kiero temppu tehty.

Kunnon poliisivaltiossa Kopek ja Karikko olisi heti pamputettu ja pakotettu riisuutumaan hetipaikalla tekopaikalla. Anteeksipyyntö on sentään jo Suomessakin useimmiten jätetty pois. Korkeintaan luodaan julmia katseita rutiinitoimintaan häiriön aiheuttaneeseen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Brutto

Eilen oli Tampereen kaduilla juhlan tuntua. Alle kolmekymppiset ryyppäsivät ja iloitsivat. Mietin ensin miksi, muuta syyhän on selvä: he juhlivat bussilakkoa ja siitä seuraavia vapaapäiviä. Eihän kouluun ja töihin pääse kukaan jos bussit ei kulje!
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

Olen kyllä ehtinyt jo kyllästyä koko bussilakkoon.

Pari tuntia olen toisella korvalla radiota ja koko helvetin aamun on tullut bussilakkoa niin uutisissa kuin eri paikkoihin änkeytyneiltä toimittajiltakin. Ovat nyt useammalta paikkakunnalta lähettäneet livenä "miltä nyt tuntuu" -haastatteluja, jossa ohikulkijat saavat hetkensä julkisuudessa. Nyt on kuultu moneen kertaan, että "bussilla ei pääse ja jos on pakko päästä, on mentävä jotenkin muuten". Tuskin sen kummempaa lausuntoa enää tulee, joten nuo voisi jo lopettaa. Alkavat valua jo toisesta korvasta ulos.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Henkilökohtaisesti linja-autoista ei ole niin väliä. Sen sijaan, jos raideliikenne menee poikki, niin tiettyjen asioiden kanssa tulee ongelmia.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 27, 2023, 23:10:19
Tyttäreni kertoi joutuneensa myös epäillyksi samassa Prismassa. Hän oli ollut pienen tyttärensä kanssa ostoksilla ja tuotteet maksettuaan mennyt hetkeksi istumaan aulassa olevalle penkille. Siihen ollut kaupan henkilö ja esittänyt epäilyn, että pikkutytön päässä ollut koru oli otettu kaupasta, eikä sitä ollut maksettu. Tyttäreni selitti, että se on ostettu aikaisemmin, ja se oli tytön päässä jo kauppaan tultaessa. Aikamoinen väittely kai siinä oli käyty.

Uskaltaako ylipäätään mennä kauppaan uuden näköisissä vaatteissa ja asuissa, kun voidaan epäillä, että asusteet on varastettu kaupasta. Minun nuhjuisia vaatteitani ei tosin uusiksi voi luulla, mutta ehkä ne herättävät toisenlaisia epäilyjä. Eli pakkohan tuollaisen köyhältä näyttävän tyypin on jonkin sortin varas olla.

Mä menin kerran Prismaan kylmälaukun kanssa, taisi olla helteillä. Kyseinen kylmälaukku oli ostettu aikoinaan jostain Prismasta. Tulivat sitten kysymään, miksen maksanut kylmälaukkua. Jouduin sitten näyttämään, että ihan puhdas se laukku ei ollut, joten uskovat, että juu, oli aiemmin ostettu. En muista, pyysivätkö anteeksi.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Socrates

Nuori mies kehaisi tänään salilla, että treenaan kovaa. Tuntuihan se mukavalta, vaikka kaveri ei tainnut olla mikään himourheilija ja luuli varmaan kahvakuuliani painavammiksi kuin ovat. Lisäksi kuulahommista on ollut taukoa ja hämmästyin itsekin miten paljon kuulakunto on pudonnut.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

Heh, olipa tulla kanakeitto nenästä, kun nauratti niin. Uutisissa haastateltiin bussilakon "uhreja", pari varmaan alle kaksikymppistä nuorta miestä. Olivat vähän kallella kypärin, kun pitää kävellä metrolle 20-30 minuuttia.

Voi voi, onhan se elämä kovaa  ;D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - helmikuu 24, 2023, 11:42:13
Nyt on projekti testikunnossa ja odottaa palvelinhemmolta toimia. Samaten sain päätökseen myös toisen projektin, jonka minä laitan tuotantoon maanantaina. Kolmas projekti jatkuu myös sitten ehkäpä jo ensi viikolla ellei tule jotain akuuttia. Vieraillaan koko Suomen tiimi keskiviikkona ja torstaina toisessa kaupunnissa tarkoittaen varmaankin jonkin sortin ryhmätöitä keskiviikko ip ja torstai ap. Eli tuskin edistyy silloin projektit.


Tein myös lumitöitä. Aika tarpeetonta se oli kun ei ollut lunta viime luonnista kertynyt kuin ehkä joku 7 senttiä.

Nyt ollaan tosiaan toisessa kaupunnissa. Tänne tultiin junalla. Nyt ei olla edes Tikkurilassa vaan aidossa sivistyksen ulkopuolella olevassa kaupunnissa. Täällä on lande meno. Tai ei ole mutta näin helsinkiläisen näkökulmasta käsin katsottuna täytyy pitää kulissit yllä aina kotiin paluuseen asti. Tietävätpähän täällä landella sitten nokkimisjärjestyksen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

^
Olipahan reissu. Tietävät nyt siellä landella olevansa landeja.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Kolme kerralla

Olipa juttu, joka sai minut todella hyvälle mielelle. Jutussa on haastateltu äitiä, joka sai kolmoset. Ennestään perheessä oli neljävuotias tytär. Minusta jutusta henkii hyväntuulisuus ja positiivisuus. Varmasti on niitä väsyttävämpiäkin päiviä ollut, mutta niistä ei ole tehty sen suurempaa numeroa. Haastatteluhetkellä kolmoset ovat jo reilun vuoden ikäisiä ja se kiireisin ensimmäinen vuosi on jo takana.

Liian usein puhutaan vauva-ajasta kuin se olisi yhtä itkua, huutoa ja valvomista läpeensä eikä siitä ole mitään hyvää sanottavaa. Sitä olen surullisena seurannut, sillä kyllä siihen ensimmäiseen tavallisesti muutakin mahtuu.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - maaliskuu 02, 2023, 22:24:38
^
Olipahan reissu. Tietävät nyt siellä landella olevansa landeja.

Mikä on lande? Missä sen rajat ovat? Onko siinä aste-eroja eli esimerkiksi vähälande, puolilande ja täyslande?

Vai onko kyseessä suhteellinen käsite siten, että pienempi on isommasta katsoen landea, joten newyorkilaisille Helsinki olisi landea?

https://fi.wiktionary.org/wiki/lande

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 03, 2023, 11:11:48
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - maaliskuu 02, 2023, 22:24:38
^
Olipahan reissu. Tietävät nyt siellä landella olevansa landeja.

Mikä on lande? Missä sen rajat ovat? Onko siinä aste-eroja eli esimerkiksi vähälande, puolilande ja täyslande?

Vai onko kyseessä suhteellinen käsite siten, että pienempi on isommasta katsoen landea, joten newyorkilaisille Helsinki olisi landea?

https://fi.wiktionary.org/wiki/lande

Mulle tuli mieleen, että hesamies-Lauri asuu todellisuudessa Keravalla.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

En minä tiedä, mikä lande on, mutta kyllä minä tiedän, mikä se on, kunhan näen sellaisen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 03, 2023, 11:11:48

Vai onko kyseessä suhteellinen käsite siten, että pienempi on isommasta katsoen landea, joten newyorkilaisille Helsinki olisi landea?


Ei se koko, vaan se meno ja fiilis. Tampere on Suomen ainoa tapahtumakeskus ja City. Helsinki on levittäytynyt aivan liian laajalle alueelle jotta sieltä löytyisi sitä intensiteettiä mitä kaupungin keskustan sykkeeltä edellytetään. Eihän siellä ole edes pilvenpiirtäjiä tai jääkiekon MM-kisoja kuten Tampereen keskustassa. Meille tamperelaisille, Suomen vetovoimaisimman kaupungin asukkaille Helsinki on landea. Muutenkin pääkaupunkiseudulla haisee nurmikko häiritsevästi.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."