Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 37 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 23, 2023, 19:14:32
Pitäisihän silmälasit uusia, mutta ei ole nyt rahaa.
Jos silmälasit ovat ns. puolikuolleet (Eli linssien alaosassa ei kierrä silmälasien rungon saumaa), kannattaa edes yrittää saada ne uusiin kehyksiin. Tai voihan olla, että ne voisi saada joka tapauksessa myös tavanomaisiin kehyksiin ilman, että joutuisi kokonaan uusia rillejä ostamaan. Mikäli paikkakunnallasi/lähipaikkakunnilla on jokin yksityisen omistama silmälasiliike, niin ota rillit mukaan ja käy näyttämässä/kysymässä. Ketjuliikkeet eivät ryhdy vanhoja linssejä uusiin kehyksiin laittamaan vaikka voisivatkin, kun se ei olisi niille riittävän hyvä bisnes. Mutta yksityiset saattavat niin tehdä, ellei linssien muoto ole jokin täysin uniikki, ja hankalasti uusiin kehyksiin sovitettavissa. Näin toimien et maksaisi kuin niistä kehyksistä, ja asennuksesta. Asennukseen menee ehkä tunti.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Socrates

Varma kevään merkki: vanha kunnon jäätelöauto piippaili äsken.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

^
Meillä huolto ajeli jo pihasta hiekoitussorat pois. Olikin hyvä päivä siivota piha, kun yöllä oli satanut ja piha oli märkä, niin siivouksesta ei tullut pölyä ilmaan lainkaan :)

Lisäksi huomattavasti oli jo fillaristit lisääntyneet, kun kävin kaupassa tänään.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Asemalla jaettiin ilmaisia kevytcociksia ja nappasin yhden, vaikka tiedän, että se ei ole Pepsi Maxin veroista.

Mutta tämä on joku maanantaikappale! Maistuu melkein pelkälle vedellä. Kuin alunperinkin kehnoa cocista laimennettuna 1:3. Ihan oikeasti jotain vikaa tai sitten cociksen resepti on muutettu.

Tämän huonompaa mainoskampanjaa en osaa kuvitella.
Kävelevä kremppakertymä

Karikko


Nyt vielä eduskuntavaaliehdokkaat "lahjovat ihmisiä ja tarjoilevat makkaraa hernesoppaa ja muuta senkaltaista-  Odottelen edelleen wiski-tarjoilun alkamista ja siiten voisin päättää olla äänestämättä "tarjoajaa kun moiseen kaupankäyntiin alkaa juomahaluisten kanssa.
Nälkäisiä kyllä käytetään hyväksi..

Ehkä tuota ei tapahdu, ovat sen verran nuukaa porukkaa, nuo edustusehdokkaat.

Hippi

^
Tässä olenkin vähän miettinyt, että pitäisikö lähteä kokoomuksen makkaroille, kun mikään kunnon ruoka ei oikein nappaa, ja ruuanlaitto vielä vähemmän. Niitä puoluemakkaroita on useampana päivänä kärynnyt ruokakaupan tuntumassa ja kauppias varmaan kiittää, ainakin jos on kovin yleistä se, että pelkkä grillimakkaran tuoksu saa veden kielelle ja kaupassa yksi jos toinenkin alkaa näyttää ihan kelpo eineeltä etenkin, jos on pidempi aika edellisestä syömisestä.

Tavan mukaan persut luottavat siihen, että naamakuva roskiksen kyljessä tuottaa riittävästi ääniä. Nehän tulevat hyvin nähdyksi, kun makkarapaperit viedään roskikseen. Mika Niikko, jumalisena miehenä, on kyllä ylentänyt itsensä valotolpan ylimmäksi naamaksi :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi


Upeeta, mun lieden kello on huomisaamusta alkaen taas puoli vuotta oikeassa ajassa  ;D

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

^
No nyt on huushollin kellot ajassaan taas.

Oli kyllä niin vaikea nukahtaa eilen, tai siis oikeastaan tänään. Periaatteessa olisi kannattanut käydä vähän tavallista aikaisemmin nukkumaan, jos olisi väsyttänyt. Mutta eipä juuri silloin väsyttänyt yhtään, kun sitä olisi toivonut. Kun vihdoin joskus yhden aikoihin aloin unta tavoitella, niin pitkästä aikaa oli levottomat jalat. En oikeastaan koskaan ole ilmiötä noin voimakkaana tuntenut kuin eilen. Varmaan tämä liiallinen toimettomuus räkätaudin kourissa sen nyt teetti pahimpana mahdollisena yönä. Vasta joskus kolmesta eteenpäin alkoi yhtenäinen uni ja jo seitsemän jälkeen olin taas hereillä.

Eipä paljoa ole odotettavissa tältä päivältä. Päivä kohta puolessa, eikä mitään tehtynä ja olen pian valmis aloittamaan siestan. :-[
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 25, 2023, 20:43:15
Upeeta, mun lieden kello on huomisaamusta alkaen taas puoli vuotta oikeassa ajassa  ;D

Meillä kävi niin, että nyt on puoli vuotta väärässä ajassa.  :P

Olen enemmän kuin valmis lopettamaan tuon kesäaika-talviaika kellonajansiirtelyn. Kellojen siirtelyä en, sillä se on normaalia sisustamista.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 26, 2023, 10:03:26
^
No nyt on huushollin kellot ajassaan taas.

Oli kyllä niin vaikea nukahtaa eilen, tai siis oikeastaan tänään. Periaatteessa olisi kannattanut käydä vähän tavallista aikaisemmin nukkumaan, jos olisi väsyttänyt. Mutta eipä juuri silloin väsyttänyt yhtään, kun sitä olisi toivonut. Kun vihdoin joskus yhden aikoihin aloin unta tavoitella, niin pitkästä aikaa oli levottomat jalat. En oikeastaan koskaan ole ilmiötä noin voimakkaana tuntenut kuin eilen. Varmaan tämä liiallinen toimettomuus räkätaudin kourissa sen nyt teetti pahimpana mahdollisena yönä. Vasta joskus kolmesta eteenpäin alkoi yhtenäinen uni ja jo seitsemän jälkeen olin taas hereillä.

Eipä paljoa ole odotettavissa tältä päivältä. Päivä kohta puolessa, eikä mitään tehtynä ja olen pian valmis aloittamaan siestan. :-[

Kiitos, kun muistutit (tahattomasti). Nyt on sekä herätyskello että uunin kello oikeassa ajassa. Vielä on auton kelloa siirrettävä.

Mulla eräs jännä pelitapahtuma kesti ja kesti, ja lopulta vaivuin klo 5 noin 2-3 tunnin uneen, joka sekin keskeytyi pelin takia. Poikkeuksellisesti pidin kännykkää auki yöllä, ja peli hälyytti aina, kun oli tarpeellista, ja sitähän se oli, kymmenen kertaa noiden mainittujen parin tunnin aikana. Nyt kyllä uni painaisi silmiä, ja hiilarit maistuisivat niin kuin aina huonojen tai lyhyiden yöunien jälkeen. Pitäisi yrittää könytä ulos ja saada luonnollista melatoniinsäätelyä sillä lailla, mutta nyt se vaan on erityisen vaikeaa, sattuneesta syystä. 
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

Ostin eilen Lidlistä kokeeksi falafelpyöryköitä. Tänään lämmitin niitä. Muutaman syötyäni ihmettelin, miten ne tuntuvat niin suolaisilta. Katsoin paketin tietoja: 1,65 %

Harmittaa, että tulin ostaneeksi ihmisravinnoksi kelpaamatonta moskaa ja vielä syöneeksi sitä.

Katson yleensä paketin kyljestä rasvat/tyydyttyneet rasvat sekä suolapitoisuuden. "Yleensä" tarkoittaa sitä, että joskus katsominen voi unohtua. Katsoin eilen rasvan mutta suola jäi katsomatta.

Täytyy olla tarkempi seuraavalla kerralla. Ostotapahtumaani häiritsi se, että eräs pariskunta kärryineen oli aloittanut keskustelutuokion juuri siinä kohdassa pakastekaapin edessä, missä olisin halunnut olla tuotteita valitsemassa. Odotin ja odotin ja kiertelin välillä muuallakin, mutta sukukokous vain jatkui. Kun lopulta pääsin paikalle, olin ehkä vähän ärtyisällä tuulella ja nappasin paketin tutkimatta sitä riittävän tarkasti.

Kopek

Amoren kantapaikka? 



Tällä foorumilla kirjoittava nimimerkki tuli mieleeni, kun kävelin kahvilan ohi, joten palasin kymmenen metriä takaisinpäin ja nappasin kuvan.

Amore

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 29, 2023, 21:15:11
Amoren kantapaikka? 



Tällä foorumilla kirjoittava nimimerkki tuli mieleeni, kun kävelin kahvilan ohi, joten palasin kymmenen metriä takaisinpäin ja nappasin kuvan.

Heh, enpä ole huomannut tuollaista paikkaa. Kovin vähän tulee keskustassa nykyään liikuttua.

Stockalla on oma tuotemerkki, jonka nimi on A More. Pari huivia olen sillä merkillä ostanut.
All you need is Love

Hippi

Äänestysreissun paluumatkalla piti käydä kaupassa, kun maito oli vähissä. Kävellessäni muistin, miten vanhempani aina äänestyksen jälkeen keittivät "vaalikahvit" ja silloin oli myös jotain kaupasta ostettua leivonnaista. No, eihän paljoa tarvinnut taas, kun ajatus muuttui teoksi ja ostin hyvän palasen Kuningatarkakkua. Olisi kyllä vähempikin riittänyt, mutta en keksinyt mitään muuta, joka olisi vaikuttanut yhtä haluttavalta. Nyt tuosta palasta riittää kyllä moneksi päiväksi. Vähän turhan tiivis ja kuivakka on pohja, mutta täyte on hyvä ja raikas. Ei ollut huono ostos tuo.

Kyllä silti nyt vähän hävettää repsahdus. Olen nyt pidemmän aikaa koittanut syödä terveellisemmin, eli ihan vain vähentänyt herkuttelua ja vastaavan energiamäärän syönyt terveellisemmistä syötävistä. Nyt sitten piti tuollainen mennä ostamaan.  :-[
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 02, 2023, 15:27:34
Kyllä silti nyt vähän hävettää repsahdus. Olen nyt pidemmän aikaa koittanut syödä terveellisemmin, eli ihan vain vähentänyt herkuttelua ja vastaavan energiamäärän syönyt terveellisemmistä syötävistä. Nyt sitten piti tuollainen mennä ostamaan.  :-[

Lipsahduksia tapahtuu itse kullekin. Elämä on ikävää, jos se on pelkkää itse itselleen järjestettyä kurileiriä. Täytyyhän joskus sallia pientä hemmottelua. Mikäpä muukaan kuin vaalipäivä on sen arvoinen, kun perinteetkin jo velvoittavat :P