Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 46 Vieraat katselee tätä aihetta.

Socrates

Kävelevä kremppakertymä

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 02, 2023, 15:27:34
Kyllä silti nyt vähän hävettää repsahdus. Olen nyt pidemmän aikaa koittanut syödä terveellisemmin, eli ihan vain vähentänyt herkuttelua ja vastaavan energiamäärän syönyt terveellisemmistä syötävistä. Nyt sitten piti tuollainen mennä ostamaan.  :-[

Onpa Teillä tiukka päänsisäinen kuri.  ;)

Täällä ohjeistin kaupassakävijää tuomaan juustonaksuja. Jostain syystä juustonaksut tuntuvat aina sopivilta vaalijännitysnaposteltavalta vaikka juurikaan muuten en niitä syö.

En juurikaan ajattele terveellisyyttä tahi painonvartijuutta kun kyseessä näyttää kuitenkin olevan tulossa kaikkien aikojen katastrofi. Enkä tarkoita tällä Väyrysen nousua uudelleen eliittiin vaan kymmenien hänen kaltaistensa ääliöiden nousua eduskuntaan. Taas kerran.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Aika näyttää ovatko uudet ääliöt pahempia ääliöitä kuin vanhat ääliöt. Oman osuuteni tein äänestämällä mielestäni ei-ääliötä. Voi hyvinkin olla ettei ehdokkaani mene läpi, koska äänestäjissäkin on runsain määrin ääliöitä, jotka äänestävät ääliöitä.

Muuten päivään mahtuu monenmoista. Niinpä nyt on kovin voipunut olo. Toivottavasti vielä ehtii ottaa päiväunet ennen Matti Rönkä showta (vaalien tulosilta).
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 02, 2023, 18:00:10
Onpa Teillä tiukka päänsisäinen kuri.  ;)

Täällä ohjeistin kaupassakävijää tuomaan juustonaksuja. Jostain syystä juustonaksut tuntuvat aina sopivilta vaalijännitysnaposteltavalta vaikka juurikaan muuten en niitä syö.

Juu, täytyy itse pitää kuria, kun ei ole muuta  kurinpitäjää. Kiva heitellä itselleen pieni haasteita ja katso, miten siinä onnistun. Kakkupalan valitsin niin, että siinä on mahdollisimman pitkä parasta ennen päivä, joten nyt sitten viipaloin siitä niin ohuet viipaleet, että sen on viikoksi kestettävä. :)

Ja mitä juustonaksuihin tulee, niin mieluummin haistelisin isävainaan saapassukkaa kuin juustonaksuja. Niitähän ei voi syödä ilman että se lemu löyhähtää nokkaan. Siitä olen todella onnellisessa asemassa, että minun ei tarvitse kieltäytyä mistään sipseistä, hamppareista tai muista tuollaisista, joita aina ohjeistetaan jättämään pois uuden terveellisemmän elämän aluksi. En välitä noista lainkaan eikä tulisi mieleenikään ostaa itselleni.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 02, 2023, 22:56:03
Ja mitä juustonaksuihin tulee, niin mieluummin haistelisin isävainaan saapassukkaa kuin juustonaksuja. Niitähän ei voi syödä ilman että se lemu löyhähtää nokkaan. Siitä olen todella onnellisessa asemassa, että minun ei tarvitse kieltäytyä mistään sipseistä, hamppareista tai muista tuollaisista, joita aina ohjeistetaan jättämään pois uuden terveellisemmän elämän aluksi. En välitä noista lainkaan eikä tulisi mieleenikään ostaa itselleni.

Niin, eihän se tuoksu ole mikään kovin houkutteleva mutta suussa kokemus on parempi, ainakin naksuissa. Normaalisti en juuri koskaan syö juustonaksuja mutta jostain syystä niitä kaipaa vaalijännitettäessä. Jos sipsipussi tulee ostettua, on se yleensä merisuola, vinegar tai barbaque, mieluusti maalaisversiona eli kuorellisena ja ylikypsänrapeana.

Olen voimakastuoksuisten, pitkään kypsytettyjen juustojen ystävä. Mustaleimaa ja sinihomejuustoa on aina välillä vain saatava. Kun menen käymään kaupassa jossa on laaja juustotiski, olen mennä sekaisin, sillä mieli tekisi ostaa vaikka mitä, mutta kun kulutus on kuitenkin loppujenlopuksi aika pientä.

Olen varmaan edellisessä elämässäni ollut luostarimunkki joka on hoitanut ja lypsänyt lampaita, tehnyt niiden maidosta juustoja ja loppuaika onkin mennyt liköörien kalibroinnissa ja viinien bukeeta tunnustellessa. Asettaahan tuollainen elämä myös haasteita, onkohan nykyisenä tasa-arvon aikana jo unisex-luostareita...
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

Nyt on tukka ajettu upouudella halpalaarin hiustenleikkuulaitteella ja kolme kpl leuastani esiin työntynyttä karvaa ajettu partakoneella.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

MrKAT

Heräsin yllättävän rauhallisella mielellä vaalituloksesta riippumatta tai ehkä sen takia.
  Eilen äänestyksen jälkeen ostin kolmea erilaista sinistä elintarvike-väriainetta. Huomenissa alan tehdä NATO-täytekaakkua. Tai keskiviikkona.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Karikko

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 02, 2023, 18:00:10
Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 02, 2023, 15:27:34
Kyllä silti nyt vähän hävettää repsahdus. Olen nyt pidemmän aikaa koittanut syödä terveellisemmin, eli ihan vain vähentänyt herkuttelua ja vastaavan energiamäärän syönyt terveellisemmistä syötävistä. Nyt sitten piti tuollainen mennä ostamaan.  :-[

Onpa Teillä tiukka päänsisäinen kuri.  ;)

Täällä ohjeistin kaupassakävijää tuomaan juustonaksuja. Jostain syystä juustonaksut tuntuvat aina sopivilta vaalijännitysnaposteltavalta vaikka juurikaan muuten en niitä syö.

En juurikaan ajattele terveellisyyttä tahi painonvartijuutta kun kyseessä näyttää kuitenkin olevan tulossa kaikkien aikojen katastrofi. Enkä tarkoita tällä Väyrysen nousua uudelleen eliittiin vaan kymmenien hänen kaltaistensa ääliöiden nousua eduskuntaan. Taas kerran.

Tuo päänsisäinen "kuri" on mielenkiintoinen ilmaus, kuka oikeasti kykenee pitämään, sen kurissa, siis päänsisältönsä ja halunsa, eli vapaan tahdon.. En ainakaan "minä" vaikka olen ilmeisesti melko altis hylkäämään monia asioita-

Hippi

^
Kyllä minulla se mielihaluille alttiimpi Hippi ja järkevä Hippi useinkin pitävät käräjiä keskenään, jotta miten joku asia pitäisi ratkaista. Onneksi se järkevä on joskus vähän hitaalla ja puolinukuksissa, niin tuo hauskempi Hippi ehtii ottaa selkävoiton ennen kuin se toinen huomaa kamppailun edes alkaneen. Olisi aika kuivakkaan elämä, jos järkevämpi aina voittaisi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 04, 2023, 14:10:47
^
Kyllä minulla se mielihaluille alttiimpi Hippi ja järkevä Hippi useinkin pitävät käräjiä keskenään, jotta miten joku asia pitäisi ratkaista. Onneksi se järkevä on joskus vähän hitaalla ja puolinukuksissa, niin tuo hauskempi Hippi ehtii ottaa selkävoiton ennen kuin se toinen huomaa kamppailun edes alkaneen. Olisi aika kuivakkaan elämä, jos järkevämpi aina voittaisi.

Luulen ymmärtäväni.  :) Joskus on hauska seurailla kun pään sisällä oikea ja vasen puoli käyvät kamppailua.

Riippuu vähän asiasta, kumpi puoli voittaa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

En jaksanut pienen foorumitauon jälkeen juuri lueskella muiden kuulumisia osin siksi, että tiedän samaa sekavuutta esiintyvän muissakin. Itselläni on aika hurjaa henkisesti ollut viime aikoina, osin hyviä ne muutokset toki. Työhommissa rankkaa, kun uutta tulee oppia. Teetätin itselleni aika kattavan terveystarkastuksen. Pientä uhkakuvaa oli mutta väärää hälytystä. Melko terveen paperit 50-vuotiaaksi, tuskin 49-vuotiasta pahempaa. Päätin oikeasti tehdä elämäntaparemonttia, on toiminutkin. Vuodessa 10 kg pois, nyt 181 cm/83 kg. Kolesteroli lääkkeellä alas, verenpaine hyvä, maksa pelaa kuin keuhkot. Alkoholia melko vähän... Alkoi pelottaa tuo tuttu tarina, että 50-mies saa sydärin... ???

Sitten ihastuin. Enemmän kuin 20 vuoteen. Upea nainen. Ja nyt pitää jännittää, ollaanko samalla aaltopituudella... Toivon sitä. Mutta ei se tapa, vaikka rakkaudessa turpiin tulisi. Yrittää pitää.

Semmoista. Toope ei ole kadonnut, jos joku on kaivannut. Kuten Väyrynen sanoi: "On muutosten aika".


Toope

Saanko lisätä vielä? Kävin hammasoperaatiossa. Pari poistettiin, "kivoja" hoitoja muihin. Nyt olen tooosi tyytyväinen, kun en nuorena huolehtinut hampaistani tarpeeksi hyvin. Huomenna iskee särky ja v....taa kuin Li Anderssonia. Onneksi nykypuudutuslääkkeet ovat niin voimakkaita. En tuntenut ulostullessani omaa nenääni...

Pakko hoitaa nuo hammasjutut kerralla kuntoon muiden terveysprojektien kanssa. Veetuttaa vähiten kun kaiken pahan keskittää...
- - -
Sain tuosta aasinsillan:
https://paivanbyrokraatti.com/2019/12/25/viro-vuonna-nolla/
Kirja kertoo siitä, miten rappeutunut Viro oli 1991, kun NL hajosi. Kirja kertoo siitä, miten rohkeasti Viro uudisti itseään ja muutti tietään esimerkillisesti.
Suomelle esimerkkiä...?

Karikko

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 04, 2023, 18:58:53
Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 04, 2023, 14:10:47
^
Kyllä minulla se mielihaluille alttiimpi Hippi ja järkevä Hippi useinkin pitävät käräjiä keskenään, jotta miten joku asia pitäisi ratkaista. Onneksi se järkevä on joskus vähän hitaalla ja puolinukuksissa, niin tuo hauskempi Hippi ehtii ottaa selkävoiton ennen kuin se toinen huomaa kamppailun edes alkaneen. Olisi aika kuivakkaan elämä, jos järkevämpi aina voittaisi.

Luulen ymmärtäväni.  :) Joskus on hauska seurailla kun pään sisällä oikea ja vasen puoli käyvät kamppailua.

Riippuu vähän asiasta, kumpi puoli voittaa.

"Tunne voittaa- jos tekee mieli konjakkia ja ostaakin wiskiä on se tunteen voitto.

Tilanne ja talous on toki tunteellinen asia sekin ja yhtä hyvin voi olla juomattakin, ottamatta paukkua.
Karkkihyllyillä on nykyisin "kaameasti vaihtoehtoja. Usein vaihtoehdot aiheuttavat enemmän päänsärkyä, kuin se mitä on valinnut.

-:)lauri

Nyt on lisätty tulonhankintamenot esitäytettyyn verokorttiin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Kannattaako niitä ennakkoon ottaa, kun ollaan vasta alkuvuodesta. Tilannehan voi muuttua vielä vuoden aikana niin, ettei menoja kerrykään niin paljon kuin olet ennakkoon laskenut.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️