Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 34 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 06, 2023, 11:33:49
^
Kannattaako niitä ennakkoon ottaa, kun ollaan vasta alkuvuodesta. Tilannehan voi muuttua vielä vuoden aikana niin, ettei menoja kerrykään niin paljon kuin olet ennakkoon laskenut.

Ottaa ennakkoon mitä? Mitä ottamista siinä on, että ilmoittaa, että viime vuonna teki 100% työstään kotona oikeuttaen 920 euron tulonhankitakorvauksiin. Tän kortin pitää olla täytetty tässä ihan näillä näppäimillä jos haluaa saada hyvityksen viime vuoden tulonhankintamenoilleen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Niin, jos verokortille olet vähennyksiä ottanut.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 06, 2023, 11:38:09
^
Niin, jos verokortille olet vähennyksiä ottanut.

Minkä esitäytetyn verokortin sinä täytät vuoden lopussa? Mihin mielestäsi pitää ilmoittaa viime vuoden tulonhankinatamenot?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Verovuoden 2022 verotuksesta on juuri toimitettu esitäytetty veroilmoitus ja siihen lisätään verovuoden 2022 puuttuvat tiedot, niin tulot kuin vähennyksetkin.

Verokortti on saatu viime joulukuulla verovuoden 2023 ennakonpidätyksen suorittamista vasten. Myös siihen voi tehdä muutoksia, mikäli huomaa, että ennakonpidätyksessä ei ole kaikkea tarpeellista otettu huomioon.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 06, 2023, 11:44:40
^
Verovuoden 2022 verotuksesta on juuri toimitettu esitäytetty veroilmoitus ja siihen lisätään verovuoden 2022 puuttuvat tiedot, niin tulot kuin vähennyksetkin.

Miksi minun ei olisi kannattanut lisätä tuohon viime vuoden tulonhankintamenoja nyt vaan minun olisi pitänyt odottaa tämän vuoden loppuun jos joku tilanne muuttuu, ja mikä tilanne mielestäsi voi vielä muuttua?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
No onnistuit hämäämään sillä, että puhut verokortista ja kuvittelin sinun tehneen korjauksen verokorttiin ilmoittamalla tulonhankkimiseen liittyviä vähennyksiä otettavaksi huomioon ennakonpidätyksessä.

Jos olisit puhunut esitäytetystä veroilmoituksesta, niin olisin ymmärtänyt luultavasti oikein, mitä olet tehnyt.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 06, 2023, 11:53:51
^
No onnistuit hämäämään sillä, että puhut verokortista ja kuvittelin sinun tehneen korjauksen verokorttiin ilmoittamalla tulonhankkimiseen liittyviä vähennyksiä otettavaksi huomioon ennakonpidätyksessä.

Jos olisit puhunut esitäytetystä veroilmoituksesta, niin olisin ymmärtänyt luultavasti oikein, mitä olet tehnyt.

Sori siitä. Eikös asiayhteyden olisi voinut päätellä siitä, että puhuin esitäytetystä verokortista kun ottaa huomioon vieläpä ajankohdan?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Juu, luin se viestin vähän huolimattomasti ja hirttäydyin siihen verokorttiin. Niitähän voi korjailla ihan milloin vain :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

https://www.iltalehti.fi/koripallo/a/5b4e023f-2668-49bd-9b02-ef3f4de3460f

Voi tulla Markkaselle pieniä käytännön pulmia eteen pituutensa vuoksi. Meillä oli aikoinaan 205 cm pitkä kaveri tuvassa, mutta kun Suomen sotilas on mitoitettu ehkä max 195 pitkäksi, hetekoita ei oikein tahtonut löytyä, johon koko kaveri olisi mahtunut makaamaan polvet suorina. Nukkui muistaakseni noin viikon lattialla ennen kuin saivat kaverille jostain sopivan kokoisen hetekan. Ei tosin viipynyt alokkaanakaan kauaa kun oli juuri valmistunut hyvin arvosanoin tietojenkäsittelytieteistä MIT:n yliopistosta. Lähti intin tietokonehommiin lähes välittömästi emmekä kuulleet kaverista sen koommin. Markkasen inttihommat vaikuttavat kanssa hieman normaalista poikkeavilta kun kerran voi tuolla tavoin itse suunnitella, milloin sen aloittaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

MrKAT

Viikolla olen ollut sosiaalisella iloisella päällä, kaupoissakin juttelin parin kolmen ihmisen kanssa melkeen ku Ruuneperi mikä on hiukan epätavallista luonteelleni. Syy lienee selvä, olen ollut joka päivä iloisen onnellinen Natosta. Mutta myös leivonnaisten onnistumisesta (+lahjoittamisesta, rahkapiirakka ja Nato-kaakkua).  Kaupassa kun tapasin tutun papin niin kerroin miten "ristillistä" tein tiistaina ja näytin kuvaa Nato-kaakusta. Hän vähän ihmetteli miten olin tehnyt. Sitten hän sanoi että olenko kuullut tätä runoa: ~
"Nyt on riemu katossa,
  kun ollaan Natossa." :D
   Fyysisesti on ollut vähän jäykkää ja väsymystä, en tiede johtuuko se osin runsaammasta suklaansyönnistä mutta ainakin lumenluonnista kun sitä tippuu katolta ja pitää saada pois. Vähän juilii jo selästä.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Kopek

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 08, 2023, 17:14:14
Viikolla olen ollut sosiaalisella iloisella päällä, kaupoissakin juttelin parin kolmen ihmisen kanssa melkeen ku Ruuneperi mikä on hiukan epätavallista luonteelleni. Syy lienee selvä, olen ollut joka päivä iloisen onnellinen Natosta.

Nato-ilo voitti persusurun, eli persujen hyvä vaalimenestys ei lannista.

Natoon on oltu menossa jo niin kauan, että Suomen lipun vetäminen Naton salkoon oli enää piste i:n päälle. Olihan siinä tiettyä tunnelmaa, kun näki kaikki ne muut liput ja ajatteli, että nyt Suomikin kuuluu vihdoin täysipainoisesti länsimaiden kerhoon. Jos vielä muisteli 1970-luvun suomettumisen synkkiä aikoja, lipunnoston yhteydessä viimeistään valkeni, että pitkä matka kaukaa takamaalta on tultu. Toivottavasti "kerho" on sen arvoinen, että kannatti liittyä.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 04, 2023, 22:54:30
Mutta ei se tapa, vaikka rakkaudessa turpiin tulisi. Yrittää pitää.
Treffit huomenna... :)
Toivon tosiaan...

Socrates

Minusta tuli kerralla Sointu Borg-fani, pääsiäinen on helvetin tylsää aikaa:

www.seiska.fi/Kotimaa/Tylsaa-paasiaisena-Sointu-Borg-lataa-suorat-sanat-Mullakin-on-se-olo/1185615
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

Tänään pyykkäsin kaikki syksyiset ja talviset vaatteet, joten nyt kannattaa varautua takatalveen. Yleensä noin aina noin käy, niin miksipä ei tälläkin kerralla. Sähkö oli melkein ilmaista, niin kannatta ahkeroida.

Huomenna putsaan fillarin talven pölyistä ja kokeilen pienen kierroksen lähiteillä, jos löydän putsattua katua sen verran. Lähinnä vain tarkistan, että kaikki toimii ja jos ei, niin vien huoltoon. Läheinen fillarihuolto on ihan loistopaikka ja palvelu pelaa hyvin. Mielellään niitä käy moikkaamassa tässä kauden aluksi tarpeen niin vaatiessa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

#6119
Minusta tuntuu, että olen sosiaalisesti kömpelö. En osaa arvioida, mikä on OK, ja mikä ei ole. Tai osaan tietysti karkealla tasolla arvioida, onko eroa siinä, ojentaako joku ihmiselle kukkapuskan vai lyökö hän ihmistä nyrkillä naamaan. Mutta hienovaraisemmissa asioissa olen epävarma. Tästä syystä yritän olla varovainen, mutta joskus tapahtuu lipsahduksia.

Tällaisia asioita tuli mieleeni, kun näin uutisen, jossa kerrotaan jonkun miehen toiminnasta ihastumisen jälkeen.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jukka-39-salamaihastui-saunassa-ja-pyysi-somen-puskaradiossa-ihastuksen-kohdetta-ottamaan-yhteytta-nyt-mies-kertoo-miten-lopulta-kavi/8673884#gs.ujqdft

Vähemmästäkin naisen metsästyksestä luulisi saavan epäilyttävän maineen, mutta sen sijaan homma esitetään lehdessä positiivisessa valossa.

Taustalla tässä mietiskelyssäni on eräällä foorumilla käyty keskustelu, jossa arvioitiin sitä, kun anonyymi kirjoittaja oli jutellut netissä toisen anonyymin kirjoittajan kanssa ja jossakin vaiheessa kertonut nähneensä tuon toisen henkilön jossakin ulkona kaupungilla. Tällainen toiminta tuomittiin lähes yksimielisesti vastenmieliseksi stalkkeripuuhaksi. Joku sentään puolusteli "stalkkeria" huomauttamalla, että toinen henkilö oli esitellyt netissä avoimesti valokuvia itsestään, joiden perusteella kuka tahansa voi tunnistaa hänet.

Ehkä viesti, jossa havainnoitsija kertoi nähneensä tuon toisen henkilön, oli sävyltään sellainen, että se sai aikaan tunteen hämärästä vainoajasta. Ehkä se lähetettiin väärään aikaan. Juuri tällaisissa asioissa olen epävarma. Ehkä havainnoitsijan ei olisi pitänyt lainkaan kertoa nähneensä tuota toista henkilöä. Eihän itse näkemistä ja tunnistamista ole voinut mitätöidä, kun se kerran on tapahtunut.

Huomautan tässä yhteydessä, että en tiedä nähneeni ainoatakaan tällä foorumilla kirjoittavaa ihmistä missään tilanteessa. En ole myöskään nähnyt kenenkään kulkevan Trump-lippalakki päässään, joka saattaisi olla jonkinlainen vihje siitä, kuka herra Suomi-Trump on. Mutta näistäkään arvailuistani en kertoisi.