Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 39 Vieraat katselee tätä aihetta.

Socrates

^ Oli tänäänkin päässä. Harmittaa kun hukkasin parhaan, premium-luokan Trump-lippikseni aikoinaan junaan.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

^^
En minä siinä lehtijutussa kerrotusta mitään negatiivista löytänyt. Omalla naamallaan kai mies sinne puskaradioon oli kirjoittanut ja hyvin hienovaraiselta kirjoitus vaikutti. Pallohan vain heitettiin ilmaan ja jätettiin sen varaan, että kaivattu henkilö sen nappaisi, kuten sittemmin tapahtuikin.

Kävin penkomassa vanhoja Hesareita aikakoneella, mutta olisi varmaan pitänyt kesäisiä numeroita etsiä. Niissähän oli aikanaan ihan samanlaisia ilmoituksia Henkilökohtaista -palstalla. "Hei, sinä sinisilmäinen kukkamekkoinen tyttö, jolla oli punaiset kengät. Muistatko pojan, joka tanssitti sinua kolme kertaa Pavin lavalla 15.8. Ota yhteyttä. Nim. Sinuun ihastunut". Palstahan oli vuosikymmenten takainen Twitter ja puskaradio.

Totta kai maailma on muuttunut ja nykyisin on oltava varovaisempi. Ainakin tuntuu siltä, että kaiken maailman ilkiöitä on liikkeellä enemmän kuin menneinä aikoina, vai johtuuko tunne vaarallisemmasta maailmasta vain siitä, että kaikki uutiset tulevat välittömästi silmien eteen ihan pyytämättäkin.


Mitä nyt foorumilaisiin tulee ja näiden näkemistä livenä, niin onhan vuosien varrella moni kertonut omasta aloitteestaan nimensä. Jos näitä nyt on sitten somasta katsonut enemmänkin, niin onko se stalkkaamista tai jos  esimerkiksi Juha tai Keijo sattuisi kadulla tulemaan vastaan ja siitä kertoisi, niin so what?

Minä kerran luulin nähneeni Kopekin eräässä kaupassa. Asiakas sattui jotenkin tönäisemään pinottuja tuotteita ja siitä putosi pakkauksia lattialle. Vilkaisin äänen suuntaan ja totesin mielessäni "ei ole Kopek, liian lyhyt".  :P

Jotkut jutut van jättää niin vahvan jäljen mieleen, että siitä syntyy kuva koko henkilöstä. Kopekin kertomukset kaikenlaisesta sähläämisestä on yksi tällainen juttu. Aina, kun joku sählää, muistan Kopekia.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Muisto Keijo Kullervo

Tuli kuntotarkastus ajokorttia varten - yllättäen...

Ajokorttini on voimassa vuoteen 2026, mutta lääkäri kehotti menemään väliaikaistarkastukseen myöntäessään luvan 2021, mutta en muistanut ko. ollenkaan - siis myöntäessään ajoluvan ko. lääkäri. Poliisilaitokselta tuli muistutus tänään ja tilasin lääkäriltä ajan heti (olisi ollut mahdollisuus heinäkuuhun asti tänä vuona viedä tarkastustodistus, mutta lienee parempi nyt eikä myöhemmin).

Muisto
PS. "Ihminen on unohtavainen ja lehmä on märehtiväinen."
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

ROOSTER

Pyöräilykausi on aloitettu.

Painelin pikku- ja metsäteitä, mikä oli sikäli virhe, että hyvän vauhdin saatuani alamäki olikin varjoisa, jäinen, vetinen ja liukas. Tuloksena mahtava levähdys ja lävähdys. Ruumiinvammat onneksi hyvin pienet, pyörään pikkuisen jotain ja henkinen kolaus kohtalainen.

Luontohavainnoista tärkeimmät olivat isokokoinen kanalintu, luultavasti metso, nokkosperhonen ja muutama semmoinen keltainen räpyttäjä, kaksi hölmönä pyöräilijää kaikessa rauhassa töllöttävää valkohäntäkaurista, pari kurkea ja useita korppeja.

Kääntyessäni sivutieltä päällystetylle valtatielle vilkuilin vasemmalle, oikealle ja taas vasemmalle. Päästyäni isommalle tielle minut ohitti töötöttelevä auto jossa oli päätään heiluttava hahmo. Sen oli pakko olla minun perässäni sivutiellä koska taakseni en katsonut kääntymistä suunnitellessani. Silti ihmetyttää, minkälaisen ongelman olin hänelle aiheuttanut - olihan hän perässäni. Ilmeisesti olin vaarassa joutua hänen taholtaan yliajetuksi, normipäivä pyöräilyssä siis.

Autoilijoilla on taipumus optimoida sekunnin kymmenyksiäkin, mikä tuppaa minultakin unohtumaan kun pyöräilen. Mitä nopeampi kulkine, sitä hermostuneempi kuljettaja ja kiireempi sinne jonnekin, minne ikinä onkin menossa. Vaikka joogaan rauhoittumaan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Kävin jo toistamiseen kaupassa pyörällä ja tällä kertaa hiukan pidemmällä kuin normikaupassani. Kevyenliikenteenväylät on edelleen suurimmaksi osaksi siivoamattomat, mutta en malta enää odotella.

Pienenä hankaluutena on nyt tässä lähitienoolla todella paljon katuja kaivettu auki erilaisten putkitöiden vuoksi, kun ennen on voinut kruisailla pikkukatuja pitkin ihan vapaasti, niin nyt saattaakin joutua umpikujaan. Täytyy nyt opetella nuo hankaluudet välttelemään.

Aika hyytävä tuuli oli tänään, kun on lähes pilvistä. Lyhyelläkin reissulla sai kyllä suut ja silmät täyteen pöllyävä hiekkaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Nyt alkaa tuntua jo siltä, että pää pitää viedä tutkittavaksi. Tiedän vallan hyvin että tänään on 13.4. päivä ja olen koko päivän valmistautunut siihen, että tänään on yhtiökokous. Päivällä ihmettelin, miksi roskakuskit tänään tulivat tyhjentämään roskikset, päivän etuajassa, kun meillä on tyhjennyspäivä torstaina.

Nyt aivan äsken luin lehtijuttua, jossa oli lause "Presidentin kanslia vahvisti tiedon Iltalehdelle torstaina 13. huhtikuuta.". Tuosta nyt hyppäsi torstai silmille. Olen taas kerran elänyt väärää viikonpäivää. Minulla on koko päivän ollut keskiviikko, prkl.

Ei ole ensimmäinen kerta, kun viikonpäivät vaihtelevat paikkoja ihan mielivaltaisesti.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 13, 2023, 17:20:49
Ei ole ensimmäinen kerta, kun viikonpäivät vaihtelevat paikkoja ihan mielivaltaisesti.

Sitä sattuu. Erityisesti näin kun maanantai on pyhä, kuten tällä viikolla.

Minä läksin kerran kauhealla tohinalla töistä yhteen toiseen paikkaan palaveriin, vuorokautta liian aikaisin. Oli iloisia ilmeitä vastassa kun saavuin takaisin. Jokaisella on heikko kohtansa, minulla se tuppaa olemaan kalenteriin merkitseminen ja merkintöjen seuraaminen. Ylikuormitustilanteissa menee normaalisti mainiosti toimiva PÄÄkalenteri helposti sekaisin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Jaska

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - huhtikuu 06, 2023, 12:07:41
Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 06, 2023, 11:53:51
^
No onnistuit hämäämään sillä, että puhut verokortista ja kuvittelin sinun tehneen korjauksen verokorttiin ilmoittamalla tulonhankkimiseen liittyviä vähennyksiä otettavaksi huomioon ennakonpidätyksessä.

Jos olisit puhunut esitäytetystä veroilmoituksesta, niin olisin ymmärtänyt luultavasti oikein, mitä olet tehnyt.

Sori siitä. Eikös asiayhteyden olisi voinut päätellä siitä, että puhuin esitäytetystä verokortista kun ottaa huomioon vieläpä ajankohdan?
Se kannattaa ottaa kohteliaisuutena, että Hippi olettaa tarkoitettavan mitä kirjoitetaan. Kokemuksen mukaan veronmaksajan asiassa Hippi kuitenkin tietää oikein, jos on sanoakseen.

ROOSTER

Helsingin Sanomat on ryhtynyt äärimmäisiin toimiin levikkinsä varmistamiseksi. Tilaajille on luvassa 14 kuvaa: Tältä vulva oikeasti näyttää

Vaikka en ole gynekologi olisin mielelläni kuvia vilkaissut, mutta tilaus on päässyt vanhaksi. Houkutuksesta huolimatta en maksanut.

Ainakin esikirjoittelun, jota pääsee lukemaan ilman maksua, perusteella luvassa on tavaraa jota vielä joku aika sitten esitettiin vain miestenlehdissä, ei Hesarissa. Elämme outoa aikaa. Tiettyä diskreettisyyttä olisi odottanut markkinamyllerryksissäkin. Eikö firman aiemmat massiiviset tuotot riitä pienen ylimenokauden ongelmien rahoittamiseen? Päätoimittajat ryyppäävät virkansa ja nyt siirrytään esittelemään pimperoita rahan toivossa. Mitä seuraavaksi.

En vastusta naisen sukupuolielimien esittelyä, mutta mielestäni sen pitäisi tapahtua muista syistä kuin valtakunnan päälehden levikinkasvatus josta tässä lienee erityisesti kyse.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Xantippa

Jostain luin otsikon minäkin Rooster ja ajattelin, että kyllä mä nyt viimeistään olen virallisesti vanha. En pysy perässä tällaisessa kehityksessä. Ilmeisesti viimeistään nyt on vain nähtävä, että journalismi on paitsi kuollut, myös kuopattu ja tyydyttävä siihen, että entisten syväluotaavien artikkeleiden lukemisen sijaan katselemme syväluotaavasti kuvia.

Joku kavereistani kyllä heittikin, että ei lukiota pitäisi enää kutsua lukioksi, vaan katsomoksi...

T: Xante

Hayabusa

^^ Ovat ilmeisesti haistaneet markkinaraon.  ;)
Muistelen, että kotimaisia erotiikkalehtiä ei enää ole. Ja mitä tulee termiin miestenlehti, niin termin käyttäminen maitorauhasia ja ulkosynnyttimiä esittelevien lehtien kohdalla on informaation vääristelyä. Metsästys- kalastus ja autoaiheiset lehdet ovat mitä suurimmassa määrin miestenlehtiä. Erään tavaratalon lehtiosastolla olikin juuri em. harrastelehtien päällä teksti miestenlehdet.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

#6131
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 14, 2023, 08:48:41
Helsingin Sanomat on ryhtynyt äärimmäisiin toimiin levikkinsä varmistamiseksi. Tilaajille on luvassa 14 kuvaa: Tältä vulva oikeasti näyttää

Vaikka en ole gynekologi olisin mielelläni kuvia vilkaissut, mutta tilaus on päässyt vanhaksi. Houkutuksesta huolimatta en maksanut.

Ainakin esikirjoittelun, jota pääsee lukemaan ilman maksua, perusteella luvassa on tavaraa jota vielä joku aika sitten esitettiin vain miestenlehdissä, ei Hesarissa. Elämme outoa aikaa. Tiettyä diskreettisyyttä olisi odottanut markkinamyllerryksissäkin. Eikö firman aiemmat massiiviset tuotot riitä pienen ylimenokauden ongelmien rahoittamiseen? Päätoimittajat ryyppäävät virkansa ja nyt siirrytään esittelemään pimperoita rahan toivossa. Mitä seuraavaksi.

En vastusta naisen sukupuolielimien esittelyä, mutta mielestäni sen pitäisi tapahtua muista syistä kuin valtakunnan päälehden levikinkasvatus josta tässä lienee erityisesti kyse.

Kiitos "mainoksesta" eli vinkistä. Tässä linkki: Tältä vulva oikeasti näyttää (HS).

Artikkeli oli mielenkiintoinen. Käsiteltäviä aiheita oli mm.:

- kehohäpeä, joka kumpuaa tietämättömyydestä ja oletuksista, ei tiedosta
- kehoahdistus ja siihen liittyvä masennus, ahdistus jne., joita plastiikkakirurgia ei välttämättä poista
- karvoitus ja karvanpoisto ja nuorten sukupolvien karvattomuusihanne
(karvattomuusihanne lienee polkaissut käyntiin plastiikkakirurgiaboomin)
- plastiikkakirurgia hölmöjen kauneusihanteiden vuoksi ("Barbie", clean slit)
- plastiikkakirurgian riskit alueella, jossa paljon hermotusta ja verisuonia ja joka on tulehdusarka
- orgasmit
- vulvan ulkonäön huima variaatio (esim. sisemmät häpyhuulet 1 mm - 6 cm tjst.)
- vulvapositiivisuus (!)

Suosittelen lukemaan artikkelin, jos on tilaaja.

Jos haluaa vain katsoa kuvia (toisia kuin mitä artikkelissa oli), niin tässä ilmaisia kuvia:
https://www.labialibrary.org.au

Yllättävän monet naiset ja varsinkin nuoret tytöt ovat siinä kuvitelmassa, että heidän vulvansa on jotenkin poikkeava. Vulvastahan ei kovin paljon ulospäin näy, eikä oikein ole soveliasta tiiraillakaan. Jo muutaman kymmenen kuvan näkeminen voi aikaansaada ahaa-elämyksen, että vulvia on hyvin monenlaisia - eikä plastiikkakirurgiaa tarvita kuin korkeintaan silloin, kun sisemmät häpyhuulet ovat niin isot, että niihin tulee hankaumia siitä syystä.

Kuinkahan paljon naisten ympärileikkaukset ovat vaikuttaneet kauneuskäsityksiin vulvaan liittyen? "Baribie" on sukupuoleton, ja hänellä ikään kuin ei ole vulvaa. Ympärileikkauksessa (laajassa sellaisessa) poistetaan sisemmät häpyhuulet ja uloimmat häpyhuulet ommellaan kiinni toisiinsa jättäen vain pieni aukko kuukautisverelle poistua. USA:ssa miesten vastaava kauneusihanne penisten osalta on, että ympärileikattua kai pidetään kauniimpana (vaikka siitäkin kirurgisesta toimenpiteestä voi olla paljon haittaa peniksen omistajalle).

Tässä artikkelin yksi tärkeistä knoppitiedoista:

""Ei voi korostaa liikaa, että ihmisillä on enemmän vaivoja, kun ei ole karvoitusta. Karvoilla on fysiologinen tehtävä tasata kosteutta, vähentää kitkaa ja suojata aluetta.""
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 13, 2023, 12:42:36
Luontohavainnoista tärkeimmät olivat isokokoinen kanalintu, luultavasti metso, nokkosperhonen ja muutama semmoinen keltainen räpyttäjä, kaksi hölmönä pyöräilijää kaikessa rauhassa töllöttävää valkohäntäkaurista, pari kurkea ja useita korppeja.

Tänään taas pyöräilemässä ja luontohavainnot suurinpiirtein samat, tosin ilman valkohäntäkauriita ja metso-oletettua. Lisänä pelkkä telkkä.

Hirmuiset lämpötilavaihtelut matkan aikana, pyörän lämpömittari näytti lukemia väliltä 8 - 16 celsiusta.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Pian varmaan minäkin pääsen vähän pidemmällä käymään. Olin naapureiden kanssa liikenteessä muuten vain ja siinä tuli samalla vilkuiltua, miten on hiekkoja ehditty jo aika hyvin siivota isompien teiden vierillä kulkevilta kevyenliikenteenväyliltä.

Saisi kyllä tulla kunnon kevätsateet pian, että se hieno pöly puhdistuisi pois, sillä ainakin minulla on viime päivät nenä ollut ihan tukossa ja uskoisin sen olevan pääasiassa hiekkapölyn syytä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 13, 2023, 08:37:15
Minä kerran luulin nähneeni Kopekin eräässä kaupassa. Asiakas sattui jotenkin tönäisemään pinottuja tuotteita ja siitä putosi pakkauksia lattialle. Vilkaisin äänen suuntaan ja totesin mielessäni "ei ole Kopek, liian lyhyt".  :P

Jotkut jutut van jättää niin vahvan jäljen mieleen, että siitä syntyy kuva koko henkilöstä. Kopekin kertomukset kaikenlaisesta sähläämisestä on yksi tällainen juttu. Aina, kun joku sählää, muistan Kopekia.

Tuollaisesta minulla on kokemusta Helsingin keskustan Sokos-tavaratalosta. Olin ostamassa kassia ulkomaanreissulle ja siinä kassihyllyn vierellä pyöriessäni huitaisin vahigossa jotain kasaa, josta putosi kovalla ryminällä matkalaukkuja ja ties mitä lattialle. Kun poimin niitä, huitaisin vahingossa toista kasaa, josta romahti taas laukkuja pitkin lattioita. Myyjääkin jo nauratti kassapöydän takana. Olikohan niitä vielä kolmaskin kerta, kun jotain putosi. Tuntui, että mitä teenkin, aina "tapahtuu".

Katsonpa, olenko kirjoittanut asiasta päiväkirjaani. Löytyyhän sieltä jotain, mutta en ole ollutkaan ostamassa kasseja vaan pelkästään katselemassa. Ne ostettiin toisella kerralla. Päiväkirjamerkintä osoittaa, että muistikuvani on vähän sinne päin, mutta ei aivan tarkka. "Pankkitiski" vähän ihmetyttää. Oliko Sokoksen yläkerrassa S-pankin toimipiste tuolloin...

Ajankohta on 28.11.2012

Sokoksella käyntini oli täyttä sekoilua, sillä kaadoin vahingossa telineellä olleita matkalaukkuja monta kertaa peräkkäin eri suuntiin. Aina kun nostin laukun uudestaan telineelle, jossa se oli, se putosi uudestaan kovalla kolinalla joko siksi, että tönäisin sitä vahingossa toisella laukulla tai siksi, että olallani roikkunut iso kassini huitaisi sitä, kun käännyin. Pankkitiskin takana oleva nainen katseli jo hymyillen sekoiluani. Kun sain lattialle kaatuneen matkalaukun viimeisen kerran paikalleen, yritin hiipiä pois paikalta niin varovasti kuin mahdollista.

Hipin kuvitelma osui siis oikeaan, mutta en minä nyt sentään joka kerta jotain pudota.