Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 38 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

TSS

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - huhtikuu 27, 2023, 13:28:38
Hyvää kansainvälistä tytöt ja teknologia -päivää.

Pah. Minä haksahdin tuohon tytöt ja teknologia -juttuun, mutta olisi vaan pitänyt osata kuunnella itseään ja sitä mikä oikeasti kiinnostaa. Tuota haksahdusta saa sitten paikata lopun elämää.

Hippi

^
Minäkin haksahdin ja olen siitä nauttinut koko elämäni ajan :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

TSS

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 27, 2023, 13:40:45
^
Minäkin haksahdin ja olen siitä nauttinut koko elämäni ajan :)

Kateeksi käy  :-[ :)

Hippi

Olen kyllä monesti sitä pohtinut, että miten on voinutkin onni potkia niin paljon yhtä ihmistä kuin mitä osaseni on tullut :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

TSS

Ylipäätään olen henkilökohtaisesti ja tietysti omien kokemusteni värittämänä sitä mieltä, etten ainakaan itse tule tuuppimaan ja kannustamaan ketään mihinkään tiettyyn suuntaan, mitä tulee alan valintaan ja opiskelupaikkaan. Vaan pyrin kaikin tavoin auttamaan nuorta/ihmistä kuuntelemaan itseään ja pohtimaan omia mielenkiinnonkohteita ja taipumuksia. Ja tärkeää olisi luoda uskoa omiin unelmiin.

Hippi

^
Suuntautumiseni oli kyllä ihan oma idea, jolle veljeni tarjosi idätysalustan. Eli sanan "haksahdus" käyttö ei ihan oikein ollut.

Kaikki kolme tyttöäni ovat kyllä ihan itse löytäneet paikkansa työelämässä joko ihan teinivuosien ajatusten pohjalta tai sitten yksi hiukan pidemmän kierroksen tehneenä, kautta kuitenkin ihan omaa polkuvirtelmäänsä pitkin. Sinänsä hassua, että jos olisin tuuppinut, niin tuota keskimmäistä olisin tuuppinut IT-alalle, johon hän nyt lopulta on päätynyt hiukan mutkan kautta ja takaovesta :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - huhtikuu 27, 2023, 13:28:38
Hyvää kansainvälistä tytöt ja teknologia -päivää.

Jotta kukaan ei luule, että tuota mainittua päivää juhlistettaisiin liputuksella, niin kerrottakoon, että liputukseen syynä on kansallinen veteraanipäivä
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

TSS

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 27, 2023, 14:37:40
^
Suuntautumiseni oli kyllä ihan oma idea, jolle veljeni tarjosi idätysalustan. Eli sanan "haksahdus" käyttö ei ihan oikein ollut.

Kaikki kolme tyttöäni ovat kyllä ihan itse löytäneet paikkansa työelämässä joko ihan teinivuosien ajatusten pohjalta tai sitten yksi hiukan pidemmän kierroksen tehneenä, kautta kuitenkin ihan omaa polkuvirtelmäänsä pitkin. Sinänsä hassua, että jos olisin tuuppinut, niin tuota keskimmäistä olisin tuuppinut IT-alalle, johon hän nyt lopulta on päätynyt hiukan mutkan kautta ja takaovesta :)

Puhunkin omasta puolestani, enkä minäkään voi ketään syyttää omasta väärästä valinnastani. Mutta jotkut tuollaiset kampajat saada esim. naisia tekniikan alalle kavahduttaa, tietysti täysin henkilökohtaisista syistä (ja pikkuriikkisin osin myös siksi, että en usko että on pelkästään kulttuurin tuottamaa se, että naiset ja miehet suuntautuvat keskimäärin hieman erilaisiin asioihin/aloille).

Ihmisiä voi kyllä tuuppia suuntiin, mutta siinä on varmaan kuunneltava paljolti ihmistä itseään, että mihin suuntiin lähtee tuuppimaan.  :)

Hippi

Äitini oli sitä sukupolvea, jolla oli vankka käsitys siitä, missä tytöt voi pärjätä ja missä ei. Hän oli tiukasti sitä mieltä, että tietokoneet on miehistä alaa eikä tytöt tai naiset sellaisessa pärjää. Hänen sommittelema ura minulle olisi ollut sairaanhoitaja, niin olisi voinut vaikka päästä lääkärin vaimoksi. Ei ihan napannut tuo ajatuskuvio :D :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

TSS

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 27, 2023, 14:57:11
Äitini oli sitä sukupolvea, jolla oli vankka käsitys siitä, missä tytöt voi pärjätä ja missä ei. Hän oli tiukasti sitä mieltä, että tietokoneet on miehistä alaa eikä tytöt tai naiset sellaisessa pärjää. Hänen sommittelema ura minulle olisi ollut sairaanhoitaja, niin olisi voinut vaikka päästä lääkärin vaimoksi. Ei ihan napannut tuo ajatuskuvio :D :D

Minusta tuntuu, että nykyaika korostaa niin vahvasti invidiualismia, että kuka tahansa voi tehdä aika lailla mitä tahansa ilman, että sitä kamalasti kummastellaan. Etenkin alavalintojen suhteen. Siksi itse haluan ensisijaisesti kannustaa kaikkia sille omalle polulle, en sellaiselle, mille on esim. jokin poliittinen tahto.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 27, 2023, 14:57:11
Äitini oli sitä sukupolvea, jolla oli vankka käsitys siitä, missä tytöt voi pärjätä ja missä ei. Hän oli tiukasti sitä mieltä, että tietokoneet on miehistä alaa eikä tytöt tai naiset sellaisessa pärjää. Hänen sommittelema ura minulle olisi ollut sairaanhoitaja, niin olisi voinut vaikka päästä lääkärin vaimoksi. Ei ihan napannut tuo ajatuskuvio :D :D
Kaikkea modernimpaa elektroniikkaa koskeva inho on sen sukupolven naisilla varsin tyypillinen ilmiö, eikä äitisi ole sen suhteen poikkeuksellinen. X-sukupolven edustajana tunnen minäkin muutaman mimmin, jotka halusivat lukion jälkeen IT-alalle eikä sitä kaveripiireissä mitenkään kummeksuttu (Vaikka miesvaltainen ala edelleen onkin), mutta vanhempien keskuudessa senkin edestä.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Lähtökohta: aikoinaan äitini ei meinannut hyväksyä ensin edes modernia kahvinkeitintä, vaan perinteikkäällä pannulla olisi pitänyt kahvit edelleen keittää! Kun isä sitten sellaisen kuitenkin osti niin muutosvastarinta murtui varsin nopeaan, ja hyväksi kapineeksi se osoittautui. Näin siitä huolimatta, että perheemme oli tukevasti keskiluokkainen, ja kaikilta muilta osin äitikin sukupolveensa nähden erittäin kultturelli ja moderni ihminen. Kansainvälisiäkin oltiin ennen kuin siitä tuli muodikasta, sillä talomme lisäsiipeen otettiin ulkomaalaisia opiskelijoita halvalla vuokralle, ja pyrittiin samalla osaltaan luomaan heille hyvää ja vieraanvaraista Suomi-kuvaa. Mutta he edustivat silloin aikansa eliitin ja lähtömaidensa varakkaiden perheiden nuoria, eivätkä olleet sitä kastia, mitä Suomeen nykyisin on tullut.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

kertsi

Olen saanut niin ihania kirjeitä entisiltä tiimikavereiltani pelimaailmassa, ja kaikenlaisia lahjoja, että olen useammankin kerran itkeä tirauttanut tänään.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

Elin/elämäntapojen muutos ei ole helppoa. Nyt tuli päivä, että vähän alkohoolia tuli otettua ja avauduttua. Muuten korkki on ollut kiinni liki 2 kk. Ei ole alkoholi tuonut mielihyvää, tosielämä naisystävän kanssa taas on. Vähän on kiva pikkaisen tissutella viinilasin ääressä ja heilua netissä.

Mutta yleisesti, muutosta elämään. Terveempää elämää, vähemmän alkoholia. = On se parempaa elämää... :D
Kävelylenkillä 5-6 kertaa viikossa nykyisin...