Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 47 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Nyt on hampurissa käyty ja tämä uusi lääkäri vaikutti ihan mukavalta eikä pulissut turhia. Teki työnsä ja minä pötköttelin monttu auki sen reilun vartin, mikä hommaan kului. Saatanpa tuolle ottaa sen määräaikaistarkistusajan, jotta pääsen siitäkin velvoitteestani taas vuodeksi.

Olin matkaan varannut sen verran aikaa, että ehdin kiireettömästi kiertää mahdolliset liikenne-esteet, joita meillä aseman tienoolla on milloin missäkin ja muutenkin ajelen rauhallisesti, ettei tule hiki. Olin kuitenkin sen verran etuajassa paikalla, että jouduin hetken istumaan. Odotellessa katselin firman mainoksia käytävällä olleesta telkkarista. Taas opin jotain uutta ja siksi:

Miehet, hoitakaa suunne kuntoon :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Melodious Oaf


-:)lauri

^
Ajattelinkin, että päivä on hyvä aloittaa mainoksella.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 09, 2023, 14:30:26
^
Nyt on hampurissa käyty ja tämä uusi lääkäri vaikutti ihan mukavalta eikä pulissut turhia. Teki työnsä ja minä pötköttelin monttu auki sen reilun vartin, mikä hommaan kului. Saatanpa tuolle ottaa sen määräaikaistarkistusajan, jotta pääsen siitäkin velvoitteestani taas vuodeksi.

Olin matkaan varannut sen verran aikaa, että ehdin kiireettömästi kiertää mahdolliset liikenne-esteet, joita meillä aseman tienoolla on milloin missäkin ja muutenkin ajelen rauhallisesti, ettei tule hiki. Olin kuitenkin sen verran etuajassa paikalla, että jouduin hetken istumaan. Odotellessa katselin firman mainoksia käytävällä olleesta telkkarista. Taas opin jotain uutta ja siksi:

Miehet, hoitakaa suunne kuntoon :)
Itselläni on hammasprojekti menossa. Etuhampaat on poistettu. Alunalkaen oli purentavikaa, siksi hampaat kuluivat. Hurjina vuosina ei tullut hampaista huolehdittua, tulos oli aika ikävä. Osa hampaista hajosi niin, että ainoa hoito oli vetää jämät pois.
Nyt saan pian etuhammasproteesin, tonni euroa maksaa. V....aa oikeasti, kun en pitänyt huolta hampaistani. Oli nimittäin aika rankkaa tuo hampaiden poistaminen. Huolehtiminen olisi ollut viksumpaa. Naama turvoksissa pari päivää ja lakana/sänky veressä.

Joutui hampilääkäri vetämään yläleuasta takimmaisen hampaankin. Sanoi, että oli uransa pahin hampaanpoisto, kesti 45 min.! Onneksi nuo nykyään laittavat puudutusainetta kunnolla. En tuntenut koko päätäni. Aika romanttista kuulla kallossa kaikuen sitä rutinaa, kun yritti kaivaa poskihampaan juurta pois leuasta.

Ihan oikeasti opetan nykyään nuoremmilleni, että hammas/suu- hygieniasta kantsii pitää huolta, koska se korjaaminen on vi...tus x10.

-:)lauri

Liitin ChatGPT:n mun vscodeen. Saas nähdä, miten tuota hintaa alkaa kertyä. Maksaa joitain sentin osia per 750 sanaa, mutta ainakin näin alustavasti vaikuttaa siltä, että sijoitus kannatti.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Toope - elokuu 12, 2023, 23:08:30
Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 09, 2023, 14:30:26
^
Nyt on hampurissa käyty ja tämä uusi lääkäri vaikutti ihan mukavalta eikä pulissut turhia. Teki työnsä ja minä pötköttelin monttu auki sen reilun vartin, mikä hommaan kului. Saatanpa tuolle ottaa sen määräaikaistarkistusajan, jotta pääsen siitäkin velvoitteestani taas vuodeksi.

Olin matkaan varannut sen verran aikaa, että ehdin kiireettömästi kiertää mahdolliset liikenne-esteet, joita meillä aseman tienoolla on milloin missäkin ja muutenkin ajelen rauhallisesti, ettei tule hiki. Olin kuitenkin sen verran etuajassa paikalla, että jouduin hetken istumaan. Odotellessa katselin firman mainoksia käytävällä olleesta telkkarista. Taas opin jotain uutta ja siksi:

Miehet, hoitakaa suunne kuntoon :)
Itselläni on hammasprojekti menossa. Etuhampaat on poistettu. Alunalkaen oli purentavikaa, siksi hampaat kuluivat. Hurjina vuosina ei tullut hampaista huolehdittua, tulos oli aika ikävä. Osa hampaista hajosi niin, että ainoa hoito oli vetää jämät pois.
Nyt saan pian etuhammasproteesin, tonni euroa maksaa. V....aa oikeasti, kun en pitänyt huolta hampaistani. Oli nimittäin aika rankkaa tuo hampaiden poistaminen. Huolehtiminen olisi ollut viksumpaa. Naama turvoksissa pari päivää ja lakana/sänky veressä.

Joutui hampilääkäri vetämään yläleuasta takimmaisen hampaankin. Sanoi, että oli uransa pahin hampaanpoisto, kesti 45 min.! Onneksi nuo nykyään laittavat puudutusainetta kunnolla. En tuntenut koko päätäni. Aika romanttista kuulla kallossa kaikuen sitä rutinaa, kun yritti kaivaa poskihampaan juurta pois leuasta.

Ihan oikeasti opetan nykyään nuoremmilleni, että hammas/suu- hygieniasta kantsii pitää huolta, koska se korjaaminen on vi...tus x10.
Lupaan laittaa hymystäni/irvistyksestäni kuvan syssymmällä, kun saan tosiaan proteesin. Tuntuu vähän vanhalta tosin, saan tekarit... ???

Kopek

Tänään olisi voinut kuvata hyvän videon, jos vain olisi ehtinyt.

Varis käveli määrätietoisen näköisenä yksinään suojatietä pitkin kadun yli vihreän valon palaessa ja autojen odottaessa punaisissa valoissa. Tämä oli ehkä sattumaa, mutta jos videon kuvaamista olisi jatkanut pidempään, varsinainen yllätys olisi odottanut. Varis jatkoi kävelyään toisen suojatien äärelle ja oli lähtemäisillään ylittämään sitä, kunnes se vilkaisi liikennevaloa ja hyppäsi pari askelta taaksepäin. Valo oli nimittäin punainen. Vasta kun vihreä valo syttyi, varis lähti ylittämään suojatietä yhtä rauhallisesti ja yhtä määrätietoisesti kuin se oli ylittänyt edellisen suojatien.

Varikset ovat älykkäitä lintuja ja oppivat koetilanteissa erilaisia temppuja. Mutta voisiko varis oikeasti ymmärtää liikennevaloja? Ehkä kyse oli sattumasta, mutta todellakin näytti aivan siltä, kun lintu olisi odottanut vihreän valon syttymistä ennen kuin se lähti ylittämään kadun. Myös se vaikutti opitulta, että se ylitti kadun nimenomaan suojatietä pitkin kävellen eikä mistä sattuu. Jännä video olisi joka tapauksessa tullut.

Lisäys:

https://quizzclub.com/stories/6-unbelievable-facts-about-crows/

https://www.pbs.org/lifeofbirds/brain/

Hippi

#6533
Varis on keksinyt pähkinänsärkijän :D
Eka versio toimi, mutta ei ollut turvallinen, joten se kehitti paremman.



Tässä pari ihan lyhyttä pätkää variksen nokkeluudesta


https://www.youtube.com/shorts/at5JxASOhhM

https://www.youtube.com/shorts/OSog_PrL-0w
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 13, 2023, 04:30:55
Liitin ChatGPT:n mun vscodeen. Saas nähdä, miten tuota hintaa alkaa kertyä. Maksaa joitain sentin osia per 750 sanaa, mutta ainakin näin alustavasti vaikuttaa siltä, että sijoitus kannatti.

3 senttiä on kertynyt hintaa tähän mennessä. Johtuu siitä, että Käytän ChatGPT:n oneline-toteutusta enemmän. Pitää varmaan alkaa käyttämään tuota vs coden toteutusta rohkeammin. Siinä on vain vähän heikko käyttöliittymä. Tarjoamansa teksti näyttää hyvältä sen luonnollisessa tulostusikkunassa, mutta kun siitä kopipeistaa tekstiä osaksi koodia, paljastuu, että rivinvaihdot täysin reisillä. No editointi on pieni hidaste tietysti siihen nähden, kuinka paljon aikaa säästyy kun ei tarvitse juuri oikolukua kummallisemmin sijoittaa koodin dokumentoimiseen. En ole muutenkaan yrittänyt syöttää oneline-versiolle kokonaista luokkaa kommentoitavaksi, mutta muistaakseni siinä on joku naurettavan alhainen raja kuinka pitkiä "kysymyksiä" voi maksimissaan kerralla esittää. Tuossa vs coden ChatGPT:ssä ei ole vielä tullut rajaa vastaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

Luulin että tänä iltana on kallis pörssisähkö mutta huomenna se vasta pihiä hikoiluttaakin:


MrKAT

Hiukan aikaa tästä, oli vielä lämpimiä ilmoja. Kävin ostoksilla ja mukaan oli ottanut moneen kertaan käytetyn vesipullon.
"Puhdistin" sitä huuhtaisemalla ja ravistamalla moneen kertaan. Täytin vedellä. Olin jo kaupassa käytyä juonut siitä kun huomasin että jostain käsittämättömästä syystä vesipullon sisäpinnalla oli kokkare ällöä multaa tai savea ja ruohonkortta. Otin sormella pois mutta tavallaan myöhäistä. Sen jälkeen mitä enempi sitä mietin sitä enempi alkoi kuvottaa.
   En ole ennen (tahi pitkään aikaan) kokenut tämmöistä psykologista kuvotusta. Oksennus ei ollut vielä lähellä mutta ei paljon olis ehkä tarvinnu siihen. Normaalisti tämä on vierasta minulle. Jos pullosta olisi kävellyt lude, hämähäkki ja karvainen toukka tai kaveri sanonut että "kujeillessani kusin siihen vähän hähää"  niin ei olisi kuvottanut niin. Kyse on bakteeripöpötietoisuudesta.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

^^
Joo, ei ole tänään kyllä otollinen päivä pestä pyykkiä tai tehdä pitkällistä lieden- tai uuninkäyttöä vaativaa ruokaa. Nyt vähän harmittaa että tuli viikko takaperin laiskoteltua, kun silloin olisi voinut nuo tehdä, kun olisi halvalla voinut tehdä. Tyhmästä päästä kärsii koko kehon lisäksi myös kukkaro.

^
Nämä kosteahkot kesäsäät on kyllä otollisia kaikenlaiselle ylimääräiselle kasvustolle. Kesäaikaan tuoreen leivän pakastan viipaleina ja päivittäin otan pari viipaletta sulamaan, milloin sitä haluan. Jyväiset tai muuten kosteat ruisleivät homehtuu niin nopeasti, että joskus jo seuraavana päivänä niissä on homeen hajua, vaikka ei vielä näkyisi.

En kyllä ymmärrä miten vesipullossa voi olla multamöykky. Ei kyllä juomapullona kannata käyttää pulloa, jossa on jotain muuta kuin itselle tarkoitettua juotavaa säilyttänyt. Ei tulisi mieleenkään käyttää vesipulloani esim. kukkamaljakkona.

Eilen koin järkytyksen miten home tosiaan valtaa eineen, jos siihen pääsee epäpuhtauksia. Toinen kissoistani käyttää luonnonjugurttia. Eilen aamulla ruokakuppia putsaamaan mennessäni luulin kauempaa katsoessani, että katti oli imaissut koko kupillisen, mutta lähempi tarkastelu osoitti, että koko jugurtin pinta oli harmaassa homeessa. Ikinä ennen ei ole noin käynyt. Kuppi joutui luonnollisesti kunnolliseen puhdistukseen ja sitä jopa keitin hyvän hetken, vaikka metallinen kuppi varmaan ei ole niin huokoinen, että siihen olisi mitään hyvällä pesullakaan jäänyt. Muoviahan ei aina saisi tiskaamalla kunnolla puhtaaksi kaikesta epämiellyttävästä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Ihmettelenpä, miten on tänä vuonna mansikkakausi ollut pitkä. Minulle tulee K-supparin postaukset FB:ssa ja tälle päivälle näytti olevan postaus, että olivat vielä saaneet erän mansikoita. Nythän on jo elokuu lopuillaan.

Monesti on käynyt niin, että en ole heinäkuun lopussa saanut tehtyä mansikkakakkua, jos olen halunnut juhlia, eli mansikkakausi on tuolloin ollut jo ohi.

Ehkä tuo ei olekaan hyvän sään tulosta, vaan jalostuksen? Olisiko kehitetty jo pidempään satoa tuottavia mansikoita, vai onko viljelyä alettu jotenkin porrastaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko

Lainaus käyttäjältä: a4 - elokuu 20, 2023, 19:18:39
Luulin että tänä iltana on kallis pörssisähkö mutta huomenna se vasta pihiä hikoiluttaakin:




No koetetaan kestää tämäkin koittelemus, sitä paitsi valtio varmaan kovaa, jos hinta pysyy kauemmin korkeana, no ainakin varakkaille mikä on hyvä asia, ettei leipäjonoon tule ruuhkaa kauhiasti. Tosin itse en ole päässyt nauttimaan kummastakaan edusta-