Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 33 Vieraat katselee tätä aihetta.

Socrates

Muurari onnistui ihmeen kaupalla asentamaan uuniin uuden luukun, kun töpeksin vanhan irti.
Kävelevä kremppakertymä

Kopek

Kävely on mukavaa, vaikka se ei olisi muuta kuin käveleminen auton luota asunnolle - edellyttäen, että matkaan menee ainakin puoli tuntia. Tänään tuli kokeiltua.

Olen elänyt viime aikoina epäterveellisesti, kun liikunta on jäänyt osittain olosuhteiden vuoksi hyvin vähäiseksi. Olen majaillut pienessä saaressa, jossa ei ole kuin pari lyhyttä kivistä polkua, joten niissä ei ole paljon käveltävää. Toisaalta kävely pelkän kävelyn takia ilman mitään muuta tarkoitusta, tuntuu tylsälsä. "Hyötykävely", jonka päätarkoitus on muu kuin pelkkä liikkuminen, tuntuu mielekkäämmältä. Liikunnan hyödyn saa kaupan päälle sivutuotteena.

Socrates

Hankala puu, on isompi kuin kuvasta saa vaikutelman.
Kävelevä kremppakertymä

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 05, 2023, 10:25:46
Muurari onnistui ihmeen kaupalla asentamaan uuniin uuden luukun, kun töpeksin vanhan irti.

Kakluunisi on näköjään siirretty jostakin toisesta rakennuksesta tuohon. Pienenpienet lohkeamat kaakeleiden reunoissa paljastavat että ne on joskus kammettu irti terävällä ruuvitaltalla. Kaakeliuunin purkamiseen pitää käyttää aikaa. Uuni kastellaan ennen purkua huolellisesti, jotta kaakeleiden kiinnitykseen käytetty savilaasti ehtii pehmentyä.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Socrates

^Itse asiassa en tiedä onko se tuotu muualta. Kaikki asiasta tietävät ovat kuolleet.

Uunia on kyllä purettu kunnostettaessa, mutta tuskin noin alas asti. Se alkaa olla finaalissa ainakin muurarin mielestä. Tulipesä vuorattiin pari vuotta sitten, mutta laasti on lähtenyt irti.

Tosiaan positiivinen yllätys, että sai mittatilaustyönä teettämäni luukun kehyksineen kiinnitettyä erittäin hauraaseen uuniin.
Kävelevä kremppakertymä

-:)lauri

Kävin tänäänkin ihmisten ilmoilla. Jotain kertoo aktiivisuudestani käydä missään se, että kahden päivän jalkautumisen seurauksena molemmissa kantapäissä rakot. Nyt pitää ottaa viikon lepo vähintään, jotta iho paranee kantapäissä ja sitten uutta pykälää sisään. Uudet plääkät alla tosin, että sekin selittää miksi kantapäistä nahka palohaavoilla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Minulla käy noin lähes kaikilla uusilla kengillä, varsilenkkarit on poikkeus, sillä niissä jalka on ankkuroitu tiukemmin kenkään ja kenkien kantapää ei ole niin muotoiltu myötäämään kantapäätä.

Pari ensimmäistä viikkoa laastaroin kantapäät ennen uloslähtöä. Parin viikon jälkeen kokeilen ilman laastaria kohtalaisen lyhyen reissun tehdä ja kuulostelen, että joko kenkä on tarpeeksi asettunut jalan muotoon. Jos ei, jatkan vielä laastarointia. Jos poikkeuksellisesti onnistun hankkimaan rakon kantapäähän, rakkolaastari toimii hyvin. Sen annetaan olla paikallaan, kunnes hankauma on parantunut. On muuten tehokas, sillä sen suojassa hankauma ei ole kävellessäkään kipeä.

Vahingossa muuten huomasin toisenkin keinon välttää hankaumia. Jos vaan kengässä on tilaa, niin kahdet ohuet sukat päällekkäin, niin hankaus on sukkien välillä eikä ulotu nahkoihin asti :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

^ Rakkolaastari tahtoo irrota, kun saunoo, ui yms. Lisäksi sen alle kehittyvä nahka vasta pehmeää onkin. Ei ole minulla oikein toiminut.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

^
Varmaan juuri saunominen tekee parantuvan nahkan pehmeäksi.
En sauno ja suihkukin on kohtalaisen lyhyt, joten kosteus minulla ei pääse rakkolaastarin alle. Laastari pysyy pitkään ja nahka on jokseenkin normaalia parannuttuaan. Ilman laastariahan ne rakon katteena olleet riekaleet tuppaavat kuivettunaan rakon puhjettua, ja niiden nyppiminen tai sukkaan tarttuminen minusta hidastaa paranemista.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Mulla on viime kesänä ostettuja rakkolaastareita. Täytyypä tarkastaa, mikä niissä on parasta ennen päivämäärä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates

Härregyyd! Olen rasisti myös suomalaisia kohtaan. Minähän olen aina katsonut että alokkaita ei erota toisistaan, samanlaisia lapsinaamoja joka poitsu kun tukka on lyhyt. Ja sehän on rasismia, jos jonkun ryhmän yksilöt näkee kaikki keskenään identtisinä.

Olen katsellut norjalaisista alokkaista kertovaa realitysarjaa, ja näistä kyllä kaikki ovat keskenään erinäköisiä minun silmääni. Kääk.

Socrates

Taitaa olla maksumuurin takana, mutta minun entistä taloyhtiötäni uhataan konkurssilla:

www.hs.fi/talous/art-2000009835443.html

Heti menee asiat pieleen, kun Kampin Trump muuttaa pois.
Kävelevä kremppakertymä

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Nyt on töitä tiedossa taas 6-8 kk eteenpäin...
Oikeasti jopa aika kivaa hommaa. :)
Ei vituta mennä seitsemäksi...

Toope

Harvassa ovat päivät, kun kommenttejani ei ole "saksitut"-ketjussa.  ::)