Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 43 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Kyllä valittaminen kannattaa aina!

Ihmettelin yhden tilaamani tuotteen viipymistä ja vihdoin tänään klo 9 tienoolla laitoin firman asiakaspalveluun viestiä, jotta missä paketti viipyy, sillä jo kuukausi sitten sain s-postiin ilmoituksen "tilaus lähetetty". Joo, en ehkä olisi tilannut ollenkaan, jos olisin heti tutkinut tarkemmin, että ne tilaukset lähtevät Kiinasta tai mistä milloinkin, vaikka sivusto näytti ihan suomalaiselta.

Eipä mennyt kuin reilu tunti, niin posti tipautti luukusta paketin saapumisilmoituksen. Eipä olisi voinut onnekkaammin käydä, sillä olin juuri lähdössä kauppaan ja lähtö oli kenkiä vaille valmis, joten ajoitus oli jokseenkin täydellinen. Ei olisi paljon tarvinnut, niin olisin ehtinyt lähteä ennen postin jakelua. Tuota en osannut edes odottaa, kun posti tulee yleensä eri viikoilla eri päivinä.

Ennen lähtöä kuitenkin vielä pikaisesti laitoin kitinän peruutuksen asiakaspalveluun.

Jatkossa kyllä tutkin tarkemmin firman sivuston, koska en halua ulkomailta mitään tilata. Ensinnäkin näyttää viipyvän pitkään ja ainakin minulle jää epämääräinen fiilis, jotta mahtaako se tullakaan. Muutenkin aika vähän netistä tilailen mitään, kun siitä vaan tulee turhaa jännitystä elämään.

Paketin noutamisesta oli sekin ilo, että nyt näin Käärijän kunniaksi tehdyn muraalin ensimmäistä kertaa. Tosin, eihän se ihan valmis ole, mutta ei enää paljoa puutu. On se kyllä komea, mutta jää turhan piiloon. Olisi voinut olla näkyvämmälläkin paikalla. Vaikka ei kyllä tule heti mieleen muuta yhtenäistä talon päätyseinää keskeisellä paikalla, joten tuo lienee ollut ainoa mahdollinen paikka.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Istun tätä kirjoittaessani linja-autossa pöydän ääressä. Jouduin turvautumaan joukkoliikenteeseen, kun auto (406) hajosi kaupunkireissulla. Onnistuin ajamaan sen erään kaupan pihaan, johon se jäi.

Arvelen vian olevan taloudellisessa mielessä korjaamaton, eli auto heitti veivinsä. Parisataatuhatta kilsaa ja reilu yhdeksän vuotta sillä tuli ajettua. Se pitäisi vielä jotenkin saada hinattua pois.

"Harmittaa" on lievä ilmaisu tässä tilanteessa. Ei minulla ole rahaa ostaa autoa tilalle. Olen nyt yhden auton varassa, ja siinäkin on vikaa.

Äsh...

Socrates

Nyt kun on tullut liikuttua autoilijan kanssa enemmän olen huomannut senkin huonot puolet.

Kävelyä tulee verrattomasti enemmän kuin täällä pysäkille kävellessä, kun autoa ei saa mihinkään ja loppumatka pitää kävellä.

Autoon liittyy paljon stressiä. Talvella kytätään sääennustuksia ja kurkitaan illalla pimeälle pihalle pääseeköhän siitä enää aamulla liikkeelle ja/tai onko ajokeli ylipäätään niin huono ettei suunniteltu keikka pitemmälle kannata. Skrabaamiset, ovien jäätymiset sun muut kommervenkit päälle.

Kesällä parkissa ollut auto on hirvittävän kuuma ennenkuin ilmastointi ehtii vaikuttaa. Lisäksi huollot, katsastukset, renkaanvaihdot yms.

No pääsinpä kateudesta autoilijoita kohtaan.
Kävelevä kremppakertymä

Xantippa

^

Minä en koskaan sitä ole tuntenutkaan ja täällä pikkukaupungissakin käytän mielelläni joukkoliikennettä, eli täällä se on bussi. Yllättävän hyvin busseja menee ja kun niiden kulkemiset tietää, voi menonsa suunnitella bussiaikataulujen ympärille.

Tosin parkkeeraamiset tms. ei täällä kyllä ole ongelma, talvella skrabaamiset on, kun autonomistaja on huoleton auton peittelijä. Hämmentävä piirre muutoin aika tarkassa ihmisessä. Jos olen kyytiin lähdössä, reiluuden nimissä osallistun auton lumesta kaivamiseen, mutta on se kamalaa hommaa.

Puheet autokatoksista pyrin vaikenemaan, kamalan näköisiä laitoksia yleensä. Mutta ehkä sekin vielä nähdään, kuten on nähty puutarhavajakin.

T: Xante

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - syyskuu 14, 2023, 14:10:49
^

Minä en koskaan sitä ole tuntenutkaan ja täällä pikkukaupungissakin käytän mielelläni joukkoliikennettä, eli täällä se on bussi. Yllättävän hyvin busseja menee ja kun niiden kulkemiset tietää, voi menonsa suunnitella bussiaikataulujen ympärille.

Tosin parkkeeraamiset tms. ei täällä kyllä ole ongelma, talvella skrabaamiset on, kun autonomistaja on huoleton auton peittelijä. Hämmentävä piirre muutoin aika tarkassa ihmisessä. Jos olen kyytiin lähdössä, reiluuden nimissä osallistun auton lumesta kaivamiseen, mutta on se kamalaa hommaa.

Puheet autokatoksista pyrin vaikenemaan, kamalan näköisiä laitoksia yleensä. Mutta ehkä sekin vielä nähdään, kuten on nähty puutarhavajakin.

T: Xante

Kuinka monituumainen tv teidän 'puutarhavajassa' on?

nimim. mancave
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - syyskuu 14, 2023, 19:36:14
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - syyskuu 14, 2023, 14:10:49
^

Minä en koskaan sitä ole tuntenutkaan ja täällä pikkukaupungissakin käytän mielelläni joukkoliikennettä, eli täällä se on bussi. Yllättävän hyvin busseja menee ja kun niiden kulkemiset tietää, voi menonsa suunnitella bussiaikataulujen ympärille.

Tosin parkkeeraamiset tms. ei täällä kyllä ole ongelma, talvella skrabaamiset on, kun autonomistaja on huoleton auton peittelijä. Hämmentävä piirre muutoin aika tarkassa ihmisessä. Jos olen kyytiin lähdössä, reiluuden nimissä osallistun auton lumesta kaivamiseen, mutta on se kamalaa hommaa.

Puheet autokatoksista pyrin vaikenemaan, kamalan näköisiä laitoksia yleensä. Mutta ehkä sekin vielä nähdään, kuten on nähty puutarhavajakin.

T: Xante

Kuinka monituumainen tv teidän 'puutarhavajassa' on?

nimim. mancave

Olisikin, niin mulla ei olisi mitään sitä vastaan!

Ei, se on semmoinen hvetin ruma peltihössäkkä, jonne on kasaantunut kaiken maailman rojua, joka varmaan ilman sitä saakelin vajaa olisi siirtynyt jo jonnekin, minne kuuluukin.

T: Xante

Hippi

Tuntuis olevan syksyn ensimmäinen flunssanpoikanen tuloillaan. Nokka tuhisee ja on hiukan viluinen olo, mutta muuten kohtalaisen ok. Ihme kyllä "kitalaen takana" ei karvastele, kuten yleensä minulla flunssan alussa.

Sen verran raasu olo oli kuitenkin, että jouduin keksimään oivallisen pikalohturuuan, joka oli erittäin maittava.
½ pakettia kalkkunapekonia saksittuna pannulle paistellaan öljyssä, sekaan ½ pussia (=1annos) valmisriisiä kiinalaiseen tapaan kuumenemaan. Kun nuo on kuumentuneet, lykitään syrjään, jotta saadaan kananmunalle tila ja paistetaan muna. Kootaan lautaselle salaatin kanssa nätiksi annokseksi ja koristellaan muna ohuella nauhalla chiliketsuppia.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Onko taivaassa hän nyt vai helvetissä,
Tyhmä kysymys, se vastaamatta jää.
Yhdentekevää hän olkoon vaikka missä,
Joka paikassa on monta ystävää.
- Juice Leskinen.

Kaveri kuoli.

-:)lauri

Ajoin tukkani. Isäm maallisesti totta kai. Meinasin ajella vihervasemmistolaisittain, mutta ennen kuin ajelin, korjasin ajamiseni takaisin isäm maalliseksi. Sanoohan sen jo piolokia, raamattu ja terve järkikin. Kiitos 1939-45.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - syyskuu 16, 2023, 20:21:06
Ajoin tukkani. Isäm maallisesti totta kai. Meinasin ajella vihervasemmistolaisittain, mutta ennen kuin ajelin, korjasin ajamiseni takaisin isäm maalliseksi. Sanoohan sen jo piolokia, raamattu ja terve järkikin. Kiitos 1939-45.
Kai lahjoitit ylijäämähiukset Afrikan apuun? Apple tms. firmat tarvitsevat lapsia selvittämään noita takkuhiuksia.

Jaska

#6580
Tuli maksumuistutus puolen vuoden takuisesta laskusta. Selityksenä vain laskun numero, summa ja päivämäärä. Kirjoitin toista viikkoa sitten sähköpostia asiakaspalveluun kysyäkseni, mistä veloitetaan. Kohta on karhun eräpäivä eikä ole vastattu. Mutta väärin olin luullut, että posti oli laskun hukannut, se löytyi.  Maksoin karhun.


Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 14, 2023, 12:44:57
Joo, en ehkä olisi tilannut ollenkaan, jos olisin heti tutkinut tarkemmin, että ne tilaukset lähtevät Kiinasta tai mistä milloinkin, vaikka sivusto näytti ihan suomalaiselta.
Noista kiinanlähetyksistä olen valitellut ennenkin. Näyttää sille, että suurin osa kehitysmaataksaisten kiinanpostien kuljetusajasta  kuluu jonossa Suomen postin varastossa, useita viikkojakin. Toinen riesa on, että EU:n ulkopuolelta tulevista pieniarvoisistakin lähetyksistä on maksettava ALV. Lähettäjä saattaa ALVin tilittää EU:lle, mutta saattaa jättää tilittämättäkin, vaikka hintojen sanotaan sisältävän ALVin. Kuljetus saattaa tapahtua niinkin, että manner-Kiinasta lähetetään tuote Taivanille, josta outoniminen firma lähettää postin sinulle. Nyt saatkin ilmoituksen että sinulle on saapunut oudolta lähettäjältä tullattava lähetys ja saat maksaa ALVin toiseen kertaan. Suomen tullin haluamat tiedot sisältävää tilausvahvistustakaan ei ole. Vaihtelee vielä, onnistuuko tupla-ALVin takainperintä myyjältä. Varsinkin jos ei hyväksy tavaraa ja  vaatii hinnan takaisin.


Flunssanoireista olen itse yleensa sulvinnyt potematta ottamalla sinkkitabletin (markettutavaraa vitamiinihyllystä) heti ensioireiden ilmaantuessa. Ei väliä vaikka olisi lumevaikutus, kunhan vaikutus o ollut.

Hippi

^
Sitä tulliasiaa vähän jännitin, mutta paketti tuli maksikirjeenä eikä tulli ole ottanut yhteyttä, joten homma hoidettu ja naapurinpojat saivat stressilelunsa :D

Flunssan alku taisi jäädä vaisuksi yritykseksi. Nukuin vähän normaalia pidemmän yöunen ja nyt on jokseenkin hyvä olla, nokka ei tuhise eikä nielu ole kipeytynyt kuumeesta puhumattakaan. Kuumettahan minulle tulee todella harvoin. Yleensä flunssassa pahimmillaan nousee 37 asteen tuntumaan, mikä minulle on jo kohtalaisen paljon. Toinen päivä vielä, niin paluu normaaliin lienee tapahtunut :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

Tuo tullaushan menee niin, että posti ilmoittaa tullattavasta lähetyksestä, eikä lähetys pääse Suomessa jakeluun ennen kuin tullaus on hoidettu. Olikohan tullaukselle aikaa viikko vai kaksi. Ellei siinä tullata, niin lähetys palautetaan. Hankalaa minusta toisinaan on ollt löytää tullin luetteloista tuotteekke koodi. Erityisesti, jos ei ole varma mitä on saamassa. Helpottaa varmaan, jos myyjä on suomalainen.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 19, 2023, 12:01:24
Täällä bussissa on rasistin painajainen: pelkkiä n-tyttöjä mun ympärillä. Kopek saisi hyvää analysoitavaa ja salakuvattavaa täältä.

Eivät tummat tytöt kiinnosta minua ainakaan siinä määrin, että vaivautuisin salakuvaan heitä tai keksimään jotain analyysejä.

Salakuvaamisesta ei ylipäätäänkään viitsi tällä foorumilla yksityiskohtaisesti kirjoittaa, koska se tuomitaan niin jyrkästi kuin tuomitaan. Oma kantani on edelleen se, että minkä silmillään näkee tai kuulee, sen voi ainakin moraalisessa mielessä taltioida itselleen muistoksi myös jollakin teknisellä laitteella. Tallenteiden mahdollinen julkaisu on oma kysymyksensä, jota määrittelevät omat sääntönsä ja käsityksensä.

Julkisella paikalla kuvaaminen on ilmeisesti sallittua, vaikka kuvaisikin salaa niin, ettei kuvattava tiedä sitä. Moraalisesti se voi olla joidenkin mielestä paheksuttavaa, mutta meitähän kuvataan koko ajan valvontakameroilla muutenkin.

Yksityissuojan piirissä olevien kohteiden kuvaamisen laki kieltää, mutta missäpä tällaisia yksityissuojan piirissä olevia paikkoja edes olisi tilaisuus kuvata. Ehkä joku takapihalla tai parvekkeella oleva auringonottaja voisi olla olla lain suojan piirissä, mutta missäpä tällaisiakaan näkee.

Mitä laki tai yleinen mielipide jostakin asiasta sanoo, siitä en välitä kuin korkeintaan kiinnijäämis- ja rangaistusriskiä arvioidessani. Ei kaikkea tekemäänsä silti viitsi kertoa, vaikka pitäisikin sitä viattomana.

Jos joskus nappaan kännykälläni (toivottavasti) huomaamatta kuvan jostakin henkilöstä, yleensä naispuolisesta, en ota sitä väijymismielessä vaan siksi, että olen katsellut ihmistä ja miettinyt häntä ja haluan muiston hänestä ennen kuin tiemme ikuisesti eroavat.

Nappailen kuvia kaikesta mahdollisesti kuten autoista ja taloista ja rakennuksista ja aivan mistä vain. Muutama satunnainen viaton kauniin naisen kuva muiden joukossa edustaa alle promillea kaikista ottamistani kuvista. En minä siis salakuvia usein ota.

En tiedä, miten paljon ihmiset kännyköillään kuvia ottavat. Asensin kännykkään uuden muistikortin maaliskuun lopussa, ja se oli kuvattu täyteen syyskuun alkupäivinä. Kortille kertyi noin viiden kuukauden aikana 3416 kuvaa ja 78 videota. Kännykkä ei tietenkään ole ainoa väline millä kuvailen. Se on vain helposti aina käsillä, joten sillä tulee napsittua.

Selasin kortin kuvat pikaisesti läpi pari kertaa enkä löytänyt ainoatakaan "salakuvaa" eli vieraista henkilöistä hänen tietämättään otettua kuvaa. En minä niitä siis usein ota. Tuollaisia kuvia ei löytynyt myöskään edelliseltä muistikortilta, jonka kuvat on otettu aikavälillä elokuu 2022 – maaliskuu 2023. Luulin, että sieltä nyt edes yksi löytyisi. Kortilla on 4976 kuvaa. Vielä vanhemmalta muistikortilta löytyi tällainen salakuva viime vuoden elokuulta.



Pikselöin varmuuden vuoksi kasvot. Iso joukko ihmisiä oli menossa jonnekin, ja monilla oli lierihattu. Otin kuvan muistoksi, koska tilanne vaikutti hieman erikoiselta. Selasin läpi vieläkin vanhemman kortin, mutta en löytänyt sieltäkään salakuvia ellei laivan kannella otettua kuvaa, jossa näkyy ihmisiä takaapäin, katsota salakuviksi.

En löydä niitä varsinaisia salakuvia, joita etsin. Ei niitä siis monia ole.

Muistelin vielä, että pakkohan salakuvia on olla, kun muistan niiden kuvaamisenkin – tai yrityksen kuvata niitä. Niinpä selasin kortit uudestaan läpi ja löysin Ateneumissa otettuja kuvia. Siellä oli paljon ihmisiä. Paras ihmisistä otettu kuva, joka olisi ollut myös taiteellisesti tyylikäs, jäi ottamatta, kun sähläsin kännykän kanssa. Muistikortti oli jo melkein täysi, ja silloin kännykän kamera toimii hitaasti. Otollinen tilanne ehti mennä ohi. Tätä ottamatonta kuvaa en voi esittää. Myöhässä tapahtunjut "jälkinappaisu" Ateneumin portaista siinä vaiheessa, kun ei ollut enää mitään kuvattavaa, tuskin kiinnostaa.

kertsi

#6584
^ Tuo frekvenssiin vetoaminen puolustuskeinona (siitä ettei muka ole creepy tyyppi, kun salakuvaa kiehtovanoloisia naisia tai nuorten naisten perseitä vain harvoin) on kyllä melkoisen ontuva. Vähän samaan tapaan joku voisi yrittää yhtä hengenköyhästi yrittää todistella, että ei ole puskaraiskaaja ja murhaaja, koskapa on onnistunut olemaan tuhansilla metsäkävelyillä raiskaamatta ja murhaamatta joka kerralla, ja että on sortunut puskaraiskaamaan ja murhaamaan vain muutaman kerran, joten sitä sitä lasketa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️