Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 34 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

Itse kyllästyin jo useampi vuosi sitten paperiseen Hesariin, kun se paperijätemäärä alkoi tympimään, ihan senkin takia, että joutui raijaamaan enemmän jätettä. En ole satavarma, olisiko digilehti ekologisempi, paljonhan nettihakukin syö energiaa. Tosin se ison paperilehden muutos tabloidikokoonkin ärsytti, niistä isoista paperarkeista oli iloa esim. biojäteastian vuoraukseen. Tilasin digilehden, enkä ole katunut. Hyvä puoli on, että mökilläkin saa uutiset. Mutta sitten kun tuli korona ja Ukrainan sota, ja melkein lakkasin lukemasta mitään sanomalehtiä tai seuraamasta uutisia, jotka enimmäkseen ahdistivat. Vieläkään en ole palannut sellaisiin lukutottumuksiin kuin ennen koronaa.

Digilehti tulee kyllä luettua paljon nopeammin ja huolimattomammin verrattuna paperilehteen.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Socrates

^ Ihan samat mietteet, hesarien raahaaminen roskikseen kyllästytti, mutta toisaalta paperille oli käyttöä mm bioroskiksessa. Tosin tabloidina ei kätevä.

Paperilehti tuntuu aamulla jotenkin kivemmalta kuin ruveta heti herättyä tihrustamaan nettiä. Luultavasti en aamuisin lue digiä ollenkaan, vaan päivän mittaan vasta.
Kävelevä kremppakertymä

Kopek

Ei oikein mennyt putkeen tämän päivän kaupunkireissu.

Menin ensiksi DNA:n myymälään uusimaan puhelinliittymän vähän halvemmaksi. Juuri, kun olin tiskin ääressä puhumassa asiasta, silmälasieni toinen linssi irtosi ja putosi pöydästä kimmoten lattialle. Myyjä ehkä ajatteli, että eipä ihme, jos tyyppi haluaa halvemman liittymän.

Kun linssi oli poimittu ja asia hoidettu, poistuin liikkeestä. Yritin asentaa linssiä paikalleen, ja tällöin joku tuli puhumaan minulle. Ajattelin, että se on joku rahanpyytäjä tai kaupittelija, joten en ollut kuulevinani. Kävelin jopa pari askelta poispäin. Kävi kuitenkin ilmi, että kyseessä oli hyväntahtoinen sivullinen, joka neuvoi menemään lähellä olevaan silmälasiliikkeeseen korjauttamaan vian. Tyly käytökseni nolotti ja yritin paikata virhettä hymyilemällä ja kiittämällä. Sain linssin hetkeksi paikalleen, mutta se tipahti vähän ajan päästä asfaltille. Kävi ilmi, että kehyksen juotos oli revennyt, eli kehykset olivat hajalla. Olin istunut ja astunut niiden päälle liian monta kertaa ja väännellyt niitä kasaan.

En tiedä, oliko rangaistus huonosta käytöksestäni vai mikä, kun vähän myöhemmin ostin torikojusta vohvelin suklaatäytteellä - ja täyte osoittautui suklaata sisältäväksi hasselpähkinälevitteeksi. Onneksi en ehtinyt haukata kuin yhden palan, ja onneksi mukana oli allergiatabletti. Sain silti mielettömät oireet. Tällä kerralla poikkeuksellisesti silmätkin turposivat ja aivastelin niin kuin pahimmassakin nuhassa. Yleensä suun kautta "nautitut" hasselpähkinät aiheuttavat vain suu- ja nieluoireita ja pahimmillaan kurkun turpoamista ja tukehtumisen tunnetta, mutta ei yleensä silmien kutinaa eikä nuhan tunnetta aivasteluineen.

Laahauduin kämpälle risat rillit taskussa ja naama punoittaen ja silmät puoliksi ummessa.

ROOSTER

^
Onneksi sait kuitenkin liittymän vaihdettua. On tietysti mahdollista, että saat seuraavassa laskussa myös liittymänvaihtomaksun ja jotakin menee silti pieleen etkä pysty käyttämään puhelintasi ennen lisäselvityksiä. Ainakin Elisalla taitaa netissä itse vaihdettuna olla liittymätyypin vaihto olla ilmainen mutta liikkeessä maksullinen. Tosin usein on pastilleja ilmaiseksi tarjolla. Liikkeestä ei kannata poistua ennen kuin on taskut täynnä pastilleja ja mainoskyniä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Elisan kanavakauppias soitti päivällä. Jostain kumman syystä juttelin hänen kanssaan mukavia, senkin jälkeen kun kertoi asiansa. Ei tullut kauppoja, mutta tuli sentään tarkistettua mokkulaliittymän tiedot.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 25, 2023, 17:23:51
^Onneksi sait kuitenkin liittymän vaihdettua. On tietysti mahdollista, että saat seuraavassa laskussa myös liittymänvaihtomaksun ja jotakin menee silti pieleen etkä pysty käyttämään puhelintasi ennen lisäselvityksiä.

Kaikki on mahdollista, ja tänään se näyttää erityisesti olevan mahdollista. Asunnolle tultuani paistoin uunissa "wegepuikkoja" ja poltin käteni, kun työnsin sen uunin perälle, josta poimin pari lämpiämässä ollutta riisipiirakkaa. Olin suunnitellut käyväni huomenna uimahallissa, mutta käynti taisi palovamman takia peruuntua. Käsi osui uunin yläosassa oleviin rautoihin tms. ja paloi pahemmin ja suuremmalta alalta kuin miltä alussa näytti.

Hoidan asiat netissä aina, kun se on mahdollista, koska epävarmana sosiaalisten tilanteiden foobikkona vältän niitä viimeiseen asti. Tällä kerralla piti kuitenkin mennä liikkeeseen, koska ei ollut tunnusta ja salasanaa, joilla homman olisi voinut hoitaa muuten. Minulla eivät tunnukset ja salasanat kauan tallessa pysy. Vai pankkitunnuksillako noihin paikkoihin nykyisin kirjaudutaan?

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 25, 2023, 15:40:58
^ Ihan samat mietteet, hesarien raahaaminen roskikseen kyllästytti, mutta toisaalta paperille oli käyttöä mm bioroskiksessa. Tosin tabloidina ei kätevä.

Paperilehti tuntuu aamulla jotenkin kivemmalta kuin ruveta heti herättyä tihrustamaan nettiä. Luultavasti en aamuisin lue digiä ollenkaan, vaan päivän mittaan vasta.

Jos tuo "tihrustaminen" tarkoittaa kännykkää, niin hanki tabletti. Se on ihan hyvä kompromissi, niin ei tarvi tihrustaa, kun näyttö on noin 10 tuumainen. Tabletti ei tarvitse erillistä nettiliittymää, vaan sen voi laittaa nettiin kotona wi-fin kautta ja muualla puhelimen netin kautta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 05, 2023, 11:34:06
Hankala puu, on isompi kuin kuvasta saa vaikutelman.

Taiatelu hankalaa puuta vastaan jatkuu, erä 3. Ostin Puuilosta 25 euron vetotaljan, mutta taitaa olla leikkipeli näin kovaan hommaan.
Kävelevä kremppakertymä

-:)lauri

Siellä on tuli irti facebookin tähtiensota-ryhmässä. Mielikuvitusolento on kuulemma liian lihava.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Socrates

Sattui tosi outo juttu. Uimahallilla huomasin lapun pukukaapit ovessa niillä tienoilla, missä usein pukeudun. Luulin ensin, että sinä lukee, että kaappi on rikki, mutta siinä lukikin nimeni ja "Trump-lippis, kävelysauvat, eväät."

Olen miettinyt pääni puhki kuka sen on voinut laittaa. Parin ukon kanssa olen hyvänpäiväntuttu, mutta kenellekään en ole sanonut nimeäni. Henkilökunta sanoi, ettei heillä ole tuonvärisiä muistilappuja.

Tullut mieleen olisiko joku täältä voinut tehdä tuon katalan teon?

Kävelevä kremppakertymä

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 28, 2023, 09:31:04
Sattui tosi outo juttu. Uimahallilla huomasin lapun pukukaapit ovessa niillä tienoilla, missä usein pukeudun. Luulin ensin, että sinä lukee, että kaappi on rikki, mutta siinä lukikin nimeni ja "Trump-lippis, kävelysauvat, eväät."

Olen miettinyt pääni puhki kuka sen on voinut laittaa. Parin ukon kanssa olen hyvänpäiväntuttu, mutta kenellekään en ole sanonut nimeäni. Henkilökunta sanoi, ettei heillä ole tuonvärisiä muistilappuja.

Tullut mieleen olisiko joku täältä voinut tehdä tuon katalan teon?

Onko teko katala, jospa joku hyväntahtoinen halusi sinulle varata mieluisaa pukukoppia? Kieltämättä tapaus on outo ja saisi itselläni kylmät väreet kulkemaan. Henkilökunta kai joka tapauksessa tietäisi, jos olisi lapun laittanut.

Sulla on varmaan ikioma stalkkeri.

T: Xante

Socrates

^Tulkitsen sen sarkasmiksi.

Salainen ihailija olisi toki kiva, mutta tuskin naispuolinen sellainen tulisi miesten puolelle liimailemaan.
Kävelevä kremppakertymä

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 28, 2023, 09:31:04
Sattui tosi outo juttu. Uimahallilla huomasin lapun pukukaapit ovessa niillä tienoilla, missä usein pukeudun. Luulin ensin, että sinä lukee, että kaappi on rikki, mutta siinä lukikin nimeni ja "Trump-lippis, kävelysauvat, eväät."

Olen miettinyt pääni puhki kuka sen on voinut laittaa. Parin ukon kanssa olen hyvänpäiväntuttu, mutta kenellekään en ole sanonut nimeäni. Henkilökunta sanoi, ettei heillä ole tuonvärisiä muistilappuja.

Tullut mieleen olisiko joku täältä voinut tehdä tuon katalan teon?

En tunnusta vaikka huumorintajuni olisi sallinut kyseisen teon. Olisin lisäksi maininnut jotakin rakentavaa myös perspanoista ja salarakkaista. Mutta joku kantapaikkaa seuraava sinne lähipiiriisi on epäilemättä salaa ujuttautunut.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

ROOSTER

^
Anteeksi tyhmyyteni, mutta jos joku tietää Socrateksen irl-nimen ja näkee hänet kepittelevän taas eväineen vakiokaapilleen, niin mihin tuossa kirjoittelussa tarvitaan Kantapaikkaa? Vai oliko oveen kirjoitettu hänen nimimerkkinsä Socrates? Vai onko se hänen ristimänimensä? Voiko muhamettilaisella olla ristimänimeä?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Socrates

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 28, 2023, 09:56:40
^
Anteeksi tyhmyyteni, mutta jos joku tietää Socrateksen irl-nimen ja näkee hänet kepittelevän taas eväineen vakiokaapilleen, niin mihin tuossa kirjoittelussa tarvitaan Kantapaikkaa? Vai oliko oveen kirjoitettu hänen nimimerkkinsä Socrates? Vai onko se hänen ristimänimensä? Voiko muhamettilaisella olla ristimänimeä?

Vaiva laittaa lappu vaatii jotenkin intohimoisen suhteen minuun, mitä ei tietääkseni kenelläkään uimahallilla ole, mutta foorumilla herätän tunteita.

Joko kantislainen tai Venäjän hybridisodankäyntiä.
Kävelevä kremppakertymä