Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 35 Vieraat katselee tätä aihetta.

Socrates

Johan sää keikahti. Aamulla rannan tuulessa sai olla talvikamat päällä. Sunnuntaiksi povattiin eilen jopa räntää, nyt näköjään enää vettä, mutta vain muutama aste lämmintä.

Uimahallilla ei lappua ei ollut, mutta Trump-lippis vaihtuikin Trump-pipoon. Varasin piruuttani 2 kaappia, kun oli paljon kamaa. 8)
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

^
Pitkästä aikaa oli oikein mukava ilma, kuivahkoa, aurinkoista ja vain pieni tuulenvire tuntui käyvän. Ei olisi varman noin hyvältä tuntunut, jos ei olisi tullut laitettua ohutta pitkähihaista hupparin alle ja jopa huivi kaulaan ja ohuet sormikkaat kätösiin. Näin tuli virallisesti avattua syyskausi, kun lähdin fillaroimaan Helsinkiin. Helsinkiähän tuo Ala-Tikkurilan Lidlin tontti jo on :)

Tulipa ostettua kaikkea muuta kuin sitä, mitä lähdin ostamaan, mutta se olikin "tikusta asiaa", eli ei välttämätöntä ja sen ehtii joskus myöhemminkin. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 06, 2023, 12:13:39
Uimahallilla ei lappua ei ollut, mutta Trump-lippis vaihtuikin Trump-pipoon. Varasin piruuttani 2 kaappia, kun oli paljon kamaa. 8)

Ai on olemassa Trump-pipoja? Sellainenhan olisi kätevä, jos haluaisi saada turpaansa tietyillä kulmilla.  :o
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 06, 2023, 12:46:15
Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 06, 2023, 12:13:39
Uimahallilla ei lappua ei ollut, mutta Trump-lippis vaihtuikin Trump-pipoon. Varasin piruuttani 2 kaappia, kun oli paljon kamaa. 8)

Ai on olemassa Trump-pipoja? Sellainenhan olisi kätevä, jos haluaisi saada turpaansa tietyillä kulmilla.  :o
Trump-pukimia on. Oletko koskaan nähnyt Bideniä tukevia paitoja...?  ;)

Toope

Työtä on, tekemistä enemmän kuin ehtii. Työkaveri lähtee (koska alkoholi ja mielenterveys =sairausloma) = 2x hommaa minulle, ennen kuin saadaan korvaaja. Toivon kaverille parasta, mutta veetuttaa silti. Alkoholistin työkaveri silti joutuu ne hommat tekemään... >:(

a4

Kylmä sää, lämmin kahvi ja kuuma koira. Tuoreet fiilikset kuvina:


ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: a4 - lokakuu 08, 2023, 17:29:48
Kylmä sää, lämmin kahvi ja kuuma koira. Tuoreet fiilikset kuvina:



Saakohan vaihtaa siten, että ottaa vain kahvin ja kaksi makkaraa yht. 2€, ilman pullaa ja sämpylää. Makkara sentään lienee kai ehkä mahdollisesti gluteeniton...Tosin nuo ruotsalaiset makkarat ovat hieman outoja maultaan, vaikka Sibylla taitaa olla Atrian omistuksessa.

Haluttu makumaailma vaihtelee maittain. Ruotsalainen tai norjalainen makkaratuote Suomessa vertautuu siihen, että tarjoaa HK-sinistä saksalaisille.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

^
Tai kahvi nakilla 1 eurolla. :)

Epäilen Bilteman lainanneen ideansa Ikealta. Ikean joulubuffet muuten aukeaa marraskuun alussa, jos ei halua valmiin joulukattauksen takia risteillä Tallinnaan tai Tukholmaan.

-:)lauri

#6698
Olin veljen luona ryyppäämässä. Edellisen kerran ryyppäsin reilu puoli vuotta sitten, kun olin veljen synttäreillä. Miten ihmeessä ne pystyvät vetämään viinaa kaksi vuorokautta putkeen? Join itseni untenmaille perjantaina ja lauantaina oli jälleen niin järkyttävä olo, että pelkkä ajatuskin alkoholin mausta meinasi saada minut oksentamaan. Pitää yrittää ensi kerralla toista strategiaa. Ostan olutlaatikon lisäksi laatikollisen limpparia, ja juon yhden oluen aina joka kolmannen limpparin jälkeen, näin en ehkä juo itseäni tainnoksiin ekana iltana ja ehkä aamun krapulakin on huomattavasti vaatimattomampi, ja näin voisin ehkä osallistua toisen päivän ränniin ilman, että oksennan maistaessani alkoholia.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - lokakuu 08, 2023, 21:33:08
Join itseni untenmaille perjantaina ja lauantaina oli jälleen niin järkyttävä olo, että pelkkä ajatuskin alkoholin mausta meinasi saada minut oksentamaan.

Olisi ehkä terveyden kannalta hyvä, jos jos mielikuva säilyisi mahdollisimman kauan.

Alkoholi päihtymystarkoituksessa ei ole koskaan ollut minun juttuni. En tiedä, mihin rajan vetäisi, joten en yritä määritellä tarkasti, miten monta kertaa olen juonut alkoholia niin paljon, että se olisi näkynyt käytöksestäni ulkopuolisille. Tuskinpa näitä kertoja juuri viittä enempää on. Viimeisimmästä kerrasta taisi kesällä tulla kuluneeksi neljäkymmentä vuotta. Ei minua tuolloinkaan kukaan ulkopuolinen nähnyt, mutta ehkä alkoholin nauttiminen olisi jotenkin näkynyt - muutenkin kuin pahoinvointina.

Niistä kaikkiaan kolmesta kerrasta, jolloin juominen johti pahoinvointiin (lievästi sanottuna), jäi mieleen se, että aloin inhota vain sitä alkoholin lajia, jota olin juonut. Pelkkä ajatus, niin kuin -:)lauri kertoo, tai ainakin nuuhkaisu pulloon, sai aikaa inhoreaktion.

Ensimmäisellä kerralla inho kehittyi konjakkia kohtaan. En vieläkään pidä siitä, vaikka pahoinvointijuominen tapahtui, kun olin juuri täyttänyt kuusitoista vuotta. Seuraavalla kerralla inho kehittyi viskiä kohtaan, jota join ja oksentelin interrail-reissulla muutamaa vuotta myöhemmin. Tämäkin vastenmielisyys on oikeastaan vielä voimassa. Viimeisimmällä kerralla 40 vuotta sitten join epämääräisesti sekaisin vähän kaikkea, joten inhoa jotain tiettyä alkoholilaatua kohtaan ei kehittynyt, jos oikein muistan.

Absolutisti en ole, joten jollakin ulkomaanreissulla saatan maistaa ruuan kanssa paikallista olutta. Näin tapahtui viimeksi keväällä 2016 Kambodsassa ja Vietnamissa. Edellinen kerta oli vuonna 2012 Brasiliassa. Väkevämpää alkoholia saatan ottaa yskänlääkkeeksi ruokalusikallisen verran, jos siltä tuntuu. Siis aivan aidosti yskänlääkkeeksi, koska alkoholi turruttaa kurkkua ja helpottaa ärsytystä. Minulla on tätä varten yksi Tallinnasta vuosia sitten ostettu pullo "Ouzoa". On siitä varmaan jo pitkä aika, kun viimeksi olen tätä "lääkettä" käyttänyt. Tuossapa alkoholin käyttöni suurin piirtein on, eli aika vähäiseksi se jää.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - lokakuu 08, 2023, 21:33:08
Olin veljen luona ryyppäämässä. Edellisen kerran ryyppäsin reilu puoli vuotta sitten, kun olin veljen synttäreillä. Miten ihmeessä ne pystyvät vetämään viinaa kaksi vuorokautta putkeen? Join itseni untenmaille perjantaina ja lauantaina oli jälleen niin järkyttävä olo, että pelkkä ajatuskin alkoholin mausta meinasi saada minut oksentamaan. Pitää yrittää ensi kerralla toista strategiaa. Ostan olutlaatikon lisäksi laatikollisen limpparia, ja juon yhden oluen aina joka kolmannen limpparin jälkeen, näin en ehkä juo itseäni tainnoksiin ekana iltana ja ehkä aamun krapulakin on huomattavasti vaatimattomampi, ja näin voisin ehkä osallistua toisen päivän ränniin ilman, että oksennan maistaessani alkoholia.

Harjoituksen puutetta? No, vitsi vitsi. Keski-ikähän tuon teettää, että ei vaan jaksa. En ole kenenkään yli kolmevitosen sanoneen, että pörräisi niin kuin nuoruuden hurjina aikoina.

Mutta en kyllä suosittelisi noin hirmuista limun määrää loiventamaan alkoholin määrää. Minulle tuli yököttävä olo jo tuon lukemisesta. Miksi juomaa, siis mitä tahansa juomaa, pitäisi illanistujaisissa kitata kaksin käsin kurkkuun kaataen? Vai onko illanistujaisten juomistahti jotenkin tarttuvaa, eli kun seuran kaljoittelijat hörppäävät, niin limuttelijankin olisi samaan tahtiin imaistava juomaa.

Limuaddiktio sitten on eri juttu, jos sellainen on. Tunnen yhden tyypin, joka juo päivittäin useamman ison pullollisen jotain laittikolaa, mikä ei kyllä ole millään tavalla terveyttä ja hyvinvointia edistävää. Siitä kyllä kannattaisi päästä eroon olipa sitten makeuttajana sokeri tai keinomakeus. Noin isoina määrinä kumpikaan ei ole hyväksi.


If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - lokakuu 08, 2023, 21:33:08
Olin veljen luona ryyppäämässä. Edellisen kerran ryyppäsin reilu puoli vuotta sitten, kun olin veljen synttäreillä. Miten ihmeessä ne pystyvät vetämään viinaa kaksi vuorokautta putkeen? Join itseni untenmaille perjantaina ja lauantaina oli jälleen niin järkyttävä olo, että pelkkä ajatuskin alkoholin mausta meinasi saada minut oksentamaan. Pitää yrittää ensi kerralla toista strategiaa. Ostan olutlaatikon lisäksi laatikollisen limpparia, ja juon yhden oluen aina joka kolmannen limpparin jälkeen, näin en ehkä juo itseäni tainnoksiin ekana iltana ja ehkä aamun krapulakin on huomattavasti vaatimattomampi, ja näin voisin ehkä osallistua toisen päivän ränniin ilman, että oksennan maistaessani alkoholia.
Itselläni sama "ongelma" viinan kanssa.
Onneksi!

Vaikka maltillisempi juomistahti onkin hyvä asia niin ei kannata sen avulla opetella ryyppyputkiin. Uhkaavaan alkoholismiin taitaa tepsiä vain täysraittius eikä juoppohulluuskaan ole kivaa kenellekään.

Xantippa

Kyllä tämä on harjoiteltavissa oleva asia, tämäkin. Itse olen oppinut justkin vuosien varrella, että en tykkää väkevistä ja juoma, josta en tykkää ei minulle oikein käykään. Eli juon aika kohtuudella vain viiniä tai siideriä. En muista, koska olisin viimeksi krapulaa kokenut ja siinä on kyllä Hipin mainitsemalla iällä tekemistä, kun uni voittaa riekuttelun. Ja jos ollakseen, niin aamullahan se porukka tosiaan on kasassa taas, että vieläkin kerkiää ;D

Tai sitten ovat menneet kotiinsa siitä, mikä sekin on ok ratkaisu seuraavalle aamulle! Minulla on yleensä kirjaimellisesti kotikenttäetu, sillä kai historiasta johtuen niin siinä vain tapaa käydä, että porukka kokoontuu enimmäkseen meille. Eli pääsen omaan sänkyyn nukkumaan ja heräänkin jo kotoa, mikä helpottaa asioita suuresti.

Ja eivät kyllä enää mitenkään jokainen tai joka toinenkaan viikonloppu notku.

T: Xante

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 09, 2023, 08:04:19
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - lokakuu 08, 2023, 21:33:08
Olin veljen luona ryyppäämässä. Edellisen kerran ryyppäsin reilu puoli vuotta sitten, kun olin veljen synttäreillä. Miten ihmeessä ne pystyvät vetämään viinaa kaksi vuorokautta putkeen? Join itseni untenmaille perjantaina ja lauantaina oli jälleen niin järkyttävä olo, että pelkkä ajatuskin alkoholin mausta meinasi saada minut oksentamaan. Pitää yrittää ensi kerralla toista strategiaa. Ostan olutlaatikon lisäksi laatikollisen limpparia, ja juon yhden oluen aina joka kolmannen limpparin jälkeen, näin en ehkä juo itseäni tainnoksiin ekana iltana ja ehkä aamun krapulakin on huomattavasti vaatimattomampi, ja näin voisin ehkä osallistua toisen päivän ränniin ilman, että oksennan maistaessani alkoholia.

Harjoituksen puutetta? No, vitsi vitsi. Keski-ikähän tuon teettää, että ei vaan jaksa. En ole kenenkään yli kolmevitosen sanoneen, että pörräisi niin kuin nuoruuden hurjina aikoina.

Mutta en kyllä suosittelisi noin hirmuista limun määrää loiventamaan alkoholin määrää. Minulle tuli yököttävä olo jo tuon lukemisesta. Miksi juomaa, siis mitä tahansa juomaa, pitäisi illanistujaisissa kitata kaksin käsin kurkkuun kaataen? Vai onko illanistujaisten juomistahti jotenkin tarttuvaa, eli kun seuran kaljoittelijat hörppäävät, niin limuttelijankin olisi samaan tahtiin imaistava juomaa.

Limuaddiktio sitten on eri juttu, jos sellainen on. Tunnen yhden tyypin, joka juo päivittäin useamman ison pullollisen jotain laittikolaa, mikä ei kyllä ole millään tavalla terveyttä ja hyvinvointia edistävää. Siitä kyllä kannattaisi päästä eroon olipa sitten makeuttajana sokeri tai keinomakeus. Noin isoina määrinä kumpikaan ei ole hyväksi.

Kumpi on epäterveellisempää, olut vai limppari?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Kyllähän se määrästä kiinni on, mutta en osaa sanoa kumpi on kohtuudella nautittuna, esim. pieni pullo päivässä, epäterveellisempää. A-oluessa on himppasen verran enemmän energiaa kuin normaalissa sokerilimussa ja limussa on enemmän hiilareita.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️