Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 39 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hayabusa

Maksa ja puolukat on hyviä. Mutta maksan jauhaminen ja sotkeminen rusinoiden yms. mömmön kanssa on rikos ihmiskuntaa kohtaan!
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

Voi että. Just toissapäivänä ostin maksalaatikkoa, rusinallista. On se kyllä hyvää. Ei tosin kovin usein viitsi ostaa, kun ei se varmaan niin hirveän terveellistä ole. Maksahan on kehon puhtaanapitolaitos, joten sinne ja munuaisiin sit kertyy ties mitä, esim. raskasmetalleja. Ja A-vitamiinia ja siirppia/sokeria tms. on maksalaatikossa ihan liikaa (ja makean takia maistuukin hyvältä). Ja kun maksalaatikko tehdään ja säilytetäänkin vielä alumiinilootassa, siitä lootasta voi liota alumiinia, mikä kai aiheuttaa Alzheimeria. 
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - lokakuu 10, 2023, 20:40:49
Kardemummainen pulla (Pullava) jossa siivu(je)n keskeen on upotettu kova pala tummaa taloussuklaata "kivenä".

Kokeile Lidlin korvapuusteja. Ja jos pakasteena löytyy, kardemummapullia.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 11, 2023, 10:21:42
Maksa ja puolukat on hyviä. Mutta maksan jauhaminen ja sotkeminen rusinoiden yms. mömmön kanssa on rikos ihmiskuntaa kohtaan!

Tiesin, että jokin syvempi, muilta salattu ymmärrys meitä yhdistää!!

Siis juuri noin, kuka ihme syö jotain makeaa mössöä muka oikeana ruokana ja sotkee siihen vielä rusinaa ja marjaa?

Inhoni tätä kohtaan on niin syvä, että Wanhalla Näkkärillä maksalaatikko pääsi monen metaforaksi.

T: Xante

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 11, 2023, 10:21:42
Mutta maksan jauhaminen ja sotkeminen rusinoiden yms. mömmön kanssa on rikos ihmiskuntaa kohtaan!

Viestisi on siis: Älkää jaksako jauhaa maksaa!  :)

Maksan juhaminen on välttämätöntä jos tekee jauhemaksalaatikkoa, jauhemaksapihvejä tai punajuurijauhemaksakastiketta.

Rusinat on minullekin sopimaton ainesosa eläinperäisissä ruokalajeissa, mutta makea puolukkahillo taas ehdottoman hyvä maksaruokien kanssa. Silloin kun vielä söin vehnäsiä nypin mahdolliset rusinat pullasta ja laitin jäteastiaan. Rusinat rusinana, suoraan pakkauksesta, mutta mieluimmin nautin rypäleet viininä ja punaisena sellaisena.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

^
Aivan. Maksa jauhetaan vasta suussa kurkusta alas meneviksi paloiksi.

Rypäileiden suhteen olen Roosterin "rusinat pullasta roskiin" -linjalla. Toki viiniksi "jauhettuina" menevät.  ;)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Maksaako vaivaa jauhaa maksaa?

Pelkkä ajatus eläimen sisälmyksien syömisestä virittää elimistön valmiiksi yökkäämään.

Eilen olin todella vähällä oksentaa - tämä ei ole kuvakieltä vaan tarkoitan oikeasti - autolla ajaessani, kun ohitin jonkun lannanlevitystraktorihärvelin. Laite oli niin kammottavan näköinenkin, kuin jokin alien-hirviö. Yökkäsin jo, mutta suuhun asti ei mitään tullut. Se oli aivan rajoilla.

Laitteen haju oli kuvottavuudessaan jotain sanoin kuvaamatonta. Haju tuntui autossa vielä pitkään sen jälkeenkin, kun ohittanut härvelin. En tiedä, miten se on mahdollista. Tippuiko siitä tielle jotain...

Hippi

^
Siitä hajusta pitää olla iloinen, sillä sen voimalla luultavasti sinunkin ruokasi kasvaa.

Hajuihin muuten tottuu ihmeen nopeasti Lapsena, kun kesäksi menin sukulaisiin viettämään kesää maatilalle, niin ensimmäinen päivä ja ehkä vielä toinenkin oli vähän hankala kulkea navetassa ja kanalassa. Haju tuntui aika pistävältä. Muutamassa päivässä siellä riekkui huomaamatta hajua lainkaan. Sain tehdä karjakkoharjoittelijoille pieniä aputöitä ja jopa kolasin paskaa lantaluukusta navetan taakse.

Tykkäsin lehmistä ja niitä porukalla kahdesti päivässä haettiin laitumelta navettaan lypsylle. Opin jopa lypsämään käsin, joskaan se ei pienillä kätösillä niin kovin tehokasta ollut.

Paljon kivoja muistoja noilta kesiltä, kun olin jotain 4-8  (tai 9)-vuotias. Muistaakseni en sen isompana enää siellä ollut jostain syystä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Ai niin, hyvää kansainvälistä tyttöjen päivää kaikille itsensä tytöksi mieltäville.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 11, 2023, 09:20:18
^
Enpä ole varmaan vuoteen ostanut maksalaatikkoa. Hyvä kun tuli puheeksi. Pitää kyllä ostaa seuraavan kerran, kun kaupoille menen. On se vaan niin hyvää, nimenomaan maksalaatikko rusinoilla ja puolukkasurvoksen kera :)

Maksa on kyllä ihan hyvää, ellei siihen sotke "rusinoita"- nykyisin joulun aikoihin on ollut rusinattomiakin versioita.

Nuoren eläimen maksa siis -on terveellistä, joskus kaupan tarjouksissa voi olla vanhan elukan sisäelimiä kaupan ja niissä paljon sidoskalvoja- sellaiset palat joutaa roskiin.

Hanhenmaksa-palleroita uunokin aina ylisti elokuvissa.  Tosi niiden tuotannossa on käytetty pakkosyöttöä hanhille ja saatu aikaan maksan paisumista- lienee ranskalaista kulinarismia.

Socrates

Sähläsin junassa ja kuppi teetä kaatui syliini. Norma olisi luullut minua junarunkkariksi, kun yritin salaa takin alla pyyhkiä pahimpia sotkuja.
Kävelevä kremppakertymä

Hayabusa

^
Sopivasti tahroja kriittisissä paikoissa - hyvä meininki!
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Nyt pitäisi vain tietää onko menossa sussun luo vai tulossa sieltä  :P
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 12, 2023, 16:25:26
^
Nyt pitäisi vain tietää onko menossa sussun luo vai tulossa sieltä  :P

Ei kumpikaan. Ihan vaan kremppoihin liittyvä matka. Onneksi termarissa ei ollut aivan kiehuvaa nestettä.
Kävelevä kremppakertymä

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 11, 2023, 18:15:56
Hajuihin muuten tottuu ihmeen nopeasti Lapsena, kun kesäksi menin sukulaisiin viettämään kesää maatilalle, niin ensimmäinen päivä ja ehkä vielä toinenkin oli vähän hankala kulkea navetassa ja kanalassa. Haju tuntui aika pistävältä. Muutamassa päivässä siellä riekkui huomaamatta hajua lainkaan. Sain tehdä karjakkoharjoittelijoille pieniä aputöitä ja jopa kolasin paskaa lantaluukusta navetan taakse.

Tykkäsin lehmistä ja niitä porukalla kahdesti päivässä haettiin laitumelta navettaan lypsylle. Opin jopa lypsämään käsin, joskaan se ei pienillä kätösillä niin kovin tehokasta ollut.

Hippihän on kokemuksiltaan enemmän maalainen kuin minä, vaikka on ilmeisesti asunut koko ikänsä kaupungissa. Meillä oli lehmiä ja kanoja ja kalkkunoita ja hevosia, kun olin pieni, mutta ei meillä kotona navetta haissut, koska kukaan perheestämme ei ollut missään tekemisissä eläinten kanssa. Niitä hoitivat palkatut työntekijät. Viimeisimmät kaksi hevostamme kuolivat salamaniskuun ollessani 15-vuotias.

Olen varmaan harvinainen tapaus "maanviljelijäperheen" pojaksi, kun en saanut ajaa traktorilla. Kone myytiin meiltä pois, kun olin noin 25-vuotias. Yhden ainoan kerran ajoin sillä pienen matkan, kun työntekijät kysyivät, haluaisinko ajaa sen rannasta pihaan. Minähän tietenkin halusin. Yhden kerran ohjasin sitä alamäessä, kun työntekijät työnsivät sen menemään. Mäen alla oli paja, jossa traktoria korjattiin. Tuossa ovat traktorikokemukseni.

Olen allerginen hevosille ja luultavasti lehmillekin.