Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 20 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Socru, onko se lappu valmiiksi kaapissa, kun menet pukuhuoneeseen vai ilmestyykö se sillä aikaa, kun olet siellä?
Ajattelin, että kiusa se pienikin kiusa, joten laita itse lappu käyttämääsi kaappiin, jos siinä ei sitä ole, kun menet sinne.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Sherlock tarvitsisi Watsonin.

Laputtaja iskee vain silloin, kun on varma, että Sherlock ei näe.

Sherlockin apuna voisi olla Watson, joka tarkkailisi kaappia sillä aikaa, kun Sherlock itse on uimassa. 


Socrates

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 16, 2023, 18:40:11
Socru, onko se lappu valmiiksi kaapissa, kun menet pukuhuoneeseen vai ilmestyykö se sillä aikaa, kun olet siellä?
Ajattelin, että kiusa se pienikin kiusa, joten laita itse lappu käyttämääsi kaappiin, jos siinä ei sitä ole, kun menet sinne.

Eka ja toka lappu olivat tullessa. Viimeisin laitettiin sen reilun 20 minuutin aikana, kun olin altaalla.

Siivooja tai valvoja irrottaa laput aika pian laittaa ne kuka tahansa.
Kävelevä kremppakertymä

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 04, 2023, 09:05:08
Epätoivoinen taistelu tontin suurinta koivua vastaan jatkuu.

Puu kesytetty. On hirveetä hommaa. En tajua, että jotkut ovat työkseen tehneet moista. Kolme pinoa tuli, tosin hiukan muutakin puuta joukossa:
Kävelevä kremppakertymä

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 16, 2023, 19:01:50
Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 16, 2023, 18:40:11
Socru, onko se lappu valmiiksi kaapissa, kun menet pukuhuoneeseen vai ilmestyykö se sillä aikaa, kun olet siellä?
Ajattelin, että kiusa se pienikin kiusa, joten laita itse lappu käyttämääsi kaappiin, jos siinä ei sitä ole, kun menet sinne.

Eka ja toka lappu olivat tullessa. Viimeisin laitettiin sen reilun 20 minuutin aikana, kun olin altaalla.

Siivooja tai valvoja irrottaa laput aika pian laittaa ne kuka tahansa.

Saavuitko itse kolmannella kerralla aiemmin kuin valmiiden lappujen kerralla? Laputtaja saattaa olla hyvin säntillinen ja laputtaa täsmälliseen kellonaikaan. Voisit koittaa saapua juuri silloin.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Socrates

^Saavuin tavallista aiemmin. Tuskin kuitenkaan viitsin ruveta toistuvasti heräämään aiemmin, kun epäilen saisinko silti laputtajaa nalkkiin.
Kävelevä kremppakertymä

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 16, 2023, 22:33:48
^Saavuin tavallista aiemmin. Tuskin kuitenkaan viitsin ruveta toistuvasti heräämään aiemmin, kun epäilen saisinko silti laputtajaa nalkkiin.

Hmm. Jos laputtaja on täsmällinen, sinun kannattaisi mennä hallille hieman myöhemmin kuin tämä kolmas kerta. 10 minuuttia voisi olla hyvä arvaus (puolikas pulikointiajasta, jonka aikana lappu ilmestyi).
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Socrates

Tänään lappua ei ollut, mutta sen kaapin olikin varannut joku tuntematon vanhus.

Viidestä pääepäillyistä 4 oli paikalla. Juttuun tuli uusi lisävivahde, kun epäilty nro 5 sanoi nähneensä lappuja jo viime vuonna. Tosin ei muistanut tekstiä, mutta liekö kyseessä pitempiaikainen projekti?
Kävelevä kremppakertymä

TSS

Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 17, 2023, 09:12:14
Tänään lappua ei ollut, mutta sen kaapin olikin varannut joku tuntematon vanhus.

Viidestä pääepäillyistä 4 oli paikalla. Juttuun tuli uusi lisävivahde, kun epäilty nro 5 sanoi nähneensä lappuja jo viime vuonna. Tosin ei muistanut tekstiä, mutta liekö kyseessä pitempiaikainen projekti?

Jos laputtelu onkin jatkunut jo pitkään, ja mitään pahempaa ei ole vieläkään tapahtunut, voisiko laputtaja ollakin tavallaan sinun puolellasi? Hän puolustaa oikeuttasi lempparikaappiisi merkitsemällä lapulla kaapin sinulle varatuksi, ja perustelee vielä kaapin lokaation (?) merkitystä listaamalla asiat, jotka sinun pitää laittaa kaappiin. Ehkä hän ajattelee, etttä esim. keppien kanssa juuri tuo kaappi on sinulle tärkeä, koska on huomannut sinun valitsevan yleensä tuon kaapin.

Brutto

Yksi vaihtoehto on, että Socrulla on pitkälle kehittynyt dementia. Aamulla hän merkkaa kaappinsa ja tavaransa muistilapulla, mutta unohtaa myöhemmin tehneensä sen ja epäilee muita. Edesmenneellä tädilläni oli samoja oireita.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

TSS

Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 17, 2023, 12:52:03
Yksi vaihtoehto on, että Socrulla on pitkälle kehittynyt dementia. Aamulla hän merkkaa kaappinsa ja tavaransa muistilapulla, mutta unohtaa myöhemmin tehneensä sen ja epäilee muita. Edesmenneellä tädilläni oli samoja oireita.

Ehdotin jo aiemmin tätä tutkimuslinjaa, mutta ei se tainnut ottaa tuulta alleen.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: TSS - lokakuu 17, 2023, 14:17:09
Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 17, 2023, 12:52:03
Yksi vaihtoehto on, että Socrulla on pitkälle kehittynyt dementia. Aamulla hän merkkaa kaappinsa ja tavaransa muistilapulla, mutta unohtaa myöhemmin tehneensä sen ja epäilee muita. Edesmenneellä tädilläni oli samoja oireita.

Ehdotin jo aiemmin tätä tutkimuslinjaa, mutta ei se tainnut ottaa tuulta alleen.

Socru varmaan unohti sen.  ;D

Ei vaan, muistisairaus on vakava asia. Ainakaan näin netin välityksellä Socrulla ei ole onneksi selvästi havaittavia oireita. Toivottavasti itse kullakin esimerkiksi nämä lyhyet kirjoittelu pitävät osaltaan synapsiyhteydet kunnossa. Suosittelen aivojumppaa kaikille meille.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

TSS

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 17, 2023, 14:46:23
Lainaus käyttäjältä: TSS - lokakuu 17, 2023, 14:17:09
Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 17, 2023, 12:52:03
Yksi vaihtoehto on, että Socrulla on pitkälle kehittynyt dementia. Aamulla hän merkkaa kaappinsa ja tavaransa muistilapulla, mutta unohtaa myöhemmin tehneensä sen ja epäilee muita. Edesmenneellä tädilläni oli samoja oireita.

Ehdotin jo aiemmin tätä tutkimuslinjaa, mutta ei se tainnut ottaa tuulta alleen.

Socru varmaan unohti sen.  ;D

Ei vaan, muistisairaus on vakava asia. Ainakaan näin netin välityksellä Socrulla ei ole onneksi selvästi havaittavia oireita. Toivottavasti itse kullakin esimerkiksi nämä lyhyet kirjoittelu pitävät osaltaan synapsiyhteydet kunnossa. Suosittelen aivojumppaa kaikille meille.

Niinpä. Socruhan esimerkiksi muistaa ällistyttävän hyvin erinäisiä muihin kirjoittajiin liittyviä yksityikohtia.

Socrates

Muistin kanssa tuli hiljattain yllättävä ongelma. Ajattelin mennä faceen etsimään salarakkaitteni profiileja katsoakseni mitä niille kuuluu, mutta hämmästyksekseni muistin vain Espoon naisen nimen! Muut olin unohtanut yleensä kokonaan, parista oli hämärä aavistus etunimestä.

Koska kuitenkin muistan esimerkiksi 40 vuoden takaa sellaistenkin työkavereiden nimiä, joiden kanssa olin tekemisissä vain satunnaisesti, tuskin olen dementoitunut ja ilmiölle on joku psykologinen selitys.
Kävelevä kremppakertymä

-:)lauri

Laitoin airfryeriin Oolannin ranskalaiset 500 g ja paketin nakkeja 300 g. 180 astetta ja 14 minuuttia. Pohjalla olleet ranskalaiset eivät kypsyneet lainkaan. Olivat kuitenkin sentään sulaneet ja hieman lämpimiä. Möyhensin hieman ja laitoin vielä viisi minuuttia. Olivat mokomat nyt paremmin kypsyneet, mutta ei nuo kyllä vedä vertoja uunissa kypsennetyille Oolannin ranskalaisille, mitä rapeuteen tulee. Voi tietysti olla, että kun mulla oli siinä pohjalla ritilän päällä sellainen "suodatinpussi" niin pohjalla olleet ranut eivät päässeet kypsymään suunnitellusti. Pitää ensi kerralla kokeilla ilman sitä "suodatinpussia" ja sitten kiltisti siivota rasva pois osista jälkikäteen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.