Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 42 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

^
Ihana kuulla, että olet saanut nukutuksi pitkiä yöunia.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Vitamiinipähkäilystäni oli sekin hyöty, että hoksasin, että tavoistani poiketen ostin pussillisen parapähkinöitä olikohan toissaviikolla. Olen niitä napsinut 1 tai 2 vuorokaudessa, mutta sekin on liikaa!! Siinä on liikaa seleeniä, joka googlauksen perusteella haurastuttaa kynsiä, ja on muutenkin myrkyllistä. Taidan tauottaa parapähkinätkin, kunnes kynnet vahvistuvat.

Google kertoi:

3. Älä syö liikaa parapähkinöitä
Seleeni on suurina annoksina myrkyllistä. Jatkuva liian suuri seleeninsaanti saattaa haurastuttaa hiuksia ja kynsiä, aiheuttaa hiusten ja kynsien lähtöä, sekä aiheuttaa muun muassa ihottumaa, ripulia, pahoinvointia ja ärtyisyyttä. Parapähkinöissä voi esiintyä myös maksalle haitallisia homemyrkkyjä.

https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/ihmetteletko-paino-putoa-parapahkinasta-apua
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Olen just ryyppäämässä. Otin 24 kpl 0,33 l limpparia mukaan, jotta ei tulisi juotua pelkkää alkoholijuomaa, mutta jostain syystä onnistuin jo eilen juomaan kuten Hippi ohjeisti: normaalia hitaammin. Tänään aamupalalla ensimmäiset kaksi limpparia ja nyt on voinut osallistua myös toisen vuorokauden ränniin alkoholijuomilla. Yllätyin positiivisesti, että oli eilen oikein hauska ilta vaikka kaikki muut olivat aivan seipäät ja itse koko illan skarppina lähes "ajokunnossa".
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Nää Olvin Hard Seltzer juomat ovat yllättävän hyviä. Alkoholia oluen verran eli 4,5%, mutta maistuvat hiilihapotetulle makuvedelle, joskaan näissä ei ilmeisesti ole lisättyä sokeria lainkaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - lokakuu 28, 2023, 14:06:58
Olen just ryyppäämässä.

Onnentoivotukset tulevan nousuhumalan johdosta.

Kerran viikossa humaltuminen on rentoumisen merkki. Kaksi kertaa viikossa saattaa viitata alkavaan masennukseen tai tylsistymiseen. Kaksi päivää peräkkäin on juomaputki, juhannus tai irtisanomisjuhla.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - lokakuu 28, 2023, 14:06:58
Olen just ryyppäämässä. Otin 24 kpl 0,33 l limpparia mukaan, jotta ei tulisi juotua pelkkää alkoholijuomaa, mutta jostain syystä onnistuin jo eilen juomaan kuten Hippi ohjeisti: normaalia hitaammin. Tänään aamupalalla ensimmäiset kaksi limpparia ja nyt on voinut osallistua myös toisen vuorokauden ränniin alkoholijuomilla. Yllätyin positiivisesti, että oli eilen oikein hauska ilta vaikka kaikki muut olivat aivan seipäät ja itse koko illan skarppina lähes "ajokunnossa".
Toivottavasti aamulla herättyä on energiaa tehdä jotain hyvää tai tilata pizzaa/kebapia?
En minä koskaan noin... Itse ostin vain 3 litran valkkaripönikän viikonlopuksi. Eikä mitään ennen puoltapäivää.

Toope

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - lokakuu 28, 2023, 12:54:29
^
Ihana kuulla, että olet saanut nukutuksi pitkiä yöunia.
Hassu juttu sinänsä, etten itse osaa mitenkään nukkua vapaapäivinä klo 7 pidempään, kun arkipäivinä herätys on klo 5.00...
Päikkäreitä tulee joskus viikolla vedettyä 30 min.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - lokakuu 28, 2023, 15:31:56
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - lokakuu 28, 2023, 14:06:58
Olen just ryyppäämässä.

Onnentoivotukset tulevan nousuhumalan johdosta.

Kerran viikossa humaltuminen on rentoumisen merkki. Kaksi kertaa viikossa saattaa viitata alkavaan masennukseen tai tylsistymiseen. Kaksi päivää peräkkäin on juomaputki, juhannus tai irtisanomisjuhla.

Löytynee aina jokin juhla jonka vuoksi voi ottaa pari paukkua. Toisaalta sekin on jo juhlaa, kun on mitä ottaa.

Toki pitää tuokin tehdä sivistyneesti naukkaillen vain hyvässä seurassa kuten raittiusintoilijoiden kokouksessa.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - lokakuu 25, 2023, 18:56:52
Lainaus käyttäjältä: kertsi - lokakuu 17, 2023, 20:20:00
^ Sekin voi vaikuttaa, että laitoit samanaikaisesti ne nakit myös, sillä niistä tullee kosteutta - kosteus on rapeuden surma. Kokeile tehdä erikseen, ja tosiaan kuulostaa järkevältä operoida ilman mitään, mikä estää ilmankierron AIRfryerissa.

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 17, 2023, 20:26:39
^^
Nakit tulee ihan hyvin ilman rasvaa pinnoitetulla paistinpannulla, joten ei nakkeja samaan aikaan kuumenemaan. Kun laitan ranut uuniin, niin en kyllä sinne niitä nakkeja samaan aikaan laita, vaan pannulle. Ne vielä ruskistuukin siinä paahtuessaan.

Joo, nyt sitten laitoin ilman nakkeja ja ilman "suodatinpussia", mutta 200 astetta ja 14 minuuttia. Oli joko liikaa lämpöä tai aikaa, sillä ranuista tuli liian kuivia. Lihapullat käytin mikrossa. Nää Oolannin ranut ovat kuivia jo valmiiksi ja siksi niistä tulee muita ranuja parempia normiuunissa. Airfryerin asetuksia on haettava pussi ransakalaisia kerrallaan.

Nyt oli 180 astetta ja 14 minuuttia ja tää oli oikeastaan aika passeli.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Kirjoitin pitkän jutun ja tuhosin sen vahingossa ehtimättä lähettää sitä.

Kaikki työ ja ajattelu meni hukkaan. Etsin materiaalia keskeneräiseen juttuuni Googlen avulla ja unohduin sille reissulleni. 6-vuotias tuli tietokoneen ääreen, ja esittelin hänelle kaikenlaista. En muistanut, että minulla on kirjoitus kesken. Tunnin päästä klikkasin sammuksiin kaikki auki olevat välilehdet, ja siellä meni myös lähettämätön kirjoitukseni.

Kirjoitan tähän lyhyesti sen, mitä en ehtinyt kirjoittaa.

Näin metrossa 1970-luvun Fonzien naispuolisen kaksoisolennon. Naisen suu oli samanlainen kuin Foniella. Naisella oli kaksi sentitä leveä sormus ja poikkeuksellisen pitkät peukalot.

Kauempana metron penkissä istui nuorehko mies, joka oli kuin Hollywoodin katalogista. Mies haroi välillä hiuksiaan ja hymyili ja oli aivan kuin jossakin kokekuvauksessa. Hänellä oli harmaa pitkä takki ja musta kaulahuivi sekä Wilson-urheilukassi. Miehessä oli James Bondin tyyliä. Hän oli vähemmän karski versio Daniel Graigista. 

Sitä, mitä ehdin kirjoittaa, en jaksa enää yrittää uudestaan palauttaa tekstisi. Mennyt, mikä mennyt.

Sen verran voin paljastaa, että tällaisen kuvan googlasin juttuuni.

https://live.staticflickr.com/5495/9290939825_ef60e12863_b.jpg

Hippi

^
Minulla on työpöydällä "tyhjä paperi", eli word dokkari, johon kirjoitan pidemmät vuodatukset ja siitä kopioin ne mihin milloinkin olen kirjoitustani laittamassa. Kun viestin lähetys on onnistunut, tyhjennän paperi seuraavaa käyttökertaa varten. Wordin saa tallentamaan automaattisesti kirjoituksen, eli vaikka sen sulkisin, niin mitään ei mene hukkaan.

Yhden välilehden sulkemisen voi palauttaa ainakin Operassa ja se on ollutkin tarpeellinen, kun en vieläkään ole tottunut uusiin hienoihin ominaisuuksiin ja olen muutaman kerran vahingossa sulkenut juuri sen välilehden, jossa kirjoitus tänne on ollut kesken. Välilehden palauttaminen palauttaa sen kirjoitusruutuineen ja teksteineen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

#6822
Varmaan Kopek halusi pikemmin kertoa, että onni potkii häntä piikkikengällä kuin kysyä mitä tehdä kun  jätti tallettamatta keskeneräisen tekstin Kantiksen viestinkirjoitusruudussa selaumessa.

Hipin neuvo vähänkin isomman vestib muokkaamisesta varmistuḱsia tekevässä  tekstieditorissa on fiksu, joskus itsekin teen noin fiksusti.

Kerron kuitenkin, että aloitin tämän viestin kirjoituksen Kantikselle  SMF:n viestinkirjoitusikkunassa Ubuntu Linuxissa Firefox selaimessa suoraan Kantikselle. Siirryin selaimessa pois välilehdeltä. Kaynnistin tietokoneen uudelleen. Availin niitä ja noita ohjelmia ja sitten myös Firefoxin, joka minulla avaa suljettaessa avoinna olleet välilehdet. Vaihdoin siihen välilehteen, jossa viestin muokkaus oli kesken ja tässä jatkan tämän viestin muokkausta ilman ylimääräisiä koommervenkkejä.

Jaska

Onnistui jopa näin, että aloitin tämän viestin kirjoittamisen selaimen välilehdessä tähän ketjuun ja suljin välilehden lähettämättä viestiä. Sulkematta selaunta käynnistin tietokoneen uudelleen ja avaasin selaimen. Tein välilehhden ja avasin siihen viimeksi sulhjetuista välilehdistä kesken olavan vastauksen ketjuun ja siinä oli ennen buuttia kirjaittamani teksti. Tässä nyt muokkaan viestin valmiiksi.

Hippi

^^
Juu, ymmärsin kyllä Kopekin viestin ja onhan nuo samat ohjeet annettu jo useampaan kertaan. Ihmetelen vain, miksi hän ei ota käyttöön tuollaisia helppoja keinoja varmistaa, että teksti ei katoa. Olen joskus tehnyt niinkin, että siirtänyt jo kirjoitusruutuun aloittamani tekstin "paperille", jos teksti lähtikin yllättäen pitenemään.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️