Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 40 Vieraat katselee tätä aihetta.

Karikko


^
Voikohan kiukaasta puuttua suojapelti- hieman outoa, jos se kiuas on kaupasta ostettu.

Ehkä se suojapelti tai eristyslevy on puuttunut siltä kiukaan takaa, jos se kiuas on seinässä kiinni, tai lähellä seinää.

Yleensäkin olettaisi olevan siitä kyse. No tietämättä millainen rakenne on kyseessä, mutta ilmeisesti kuitenkin puu, kiviseinä harvemmin syttyy palamaan lämpösäteilystä.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Karikko - joulukuu 04, 2023, 10:36:54
Lainaus käyttäjältä: Kopek - joulukuu 02, 2023, 21:15:45
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - joulukuu 02, 2023, 21:02:21
Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 02, 2023, 20:07:16
Mutta sitä en tajua, miten Kouvolasta tulee aina Toope mieleen  :-[
Se ei taida olla kamalan kaukana siitä seudusta missä ajattelin Toopen majailevan kun lipsautti ukkostelevan ja ukkoskartta kerto missä... (Siksi ette tule saamaan multa välittömiä salamaraportteja).

Kenenkään foorumilla kirjoittavan kotiseutua tai muita yksityisasioita ei hyvän foorumietiketin mukaan ilmeisestikään saisi arvailla, joten en aravaile, missä Toope asuu. Sen sijaan kerron, missä kuvittelen hänen kirjoittavan tekstejään.

Toope kirjoittaa juttujaan Huippuvuorilla. Ne ovat niin huippua.

Ei vaineskaan. Jostakin syystä minulle tulee mieleen Turun seutu. Tämä ei siis ole arvailua eikä vihjailua vaan pelkästään kirjoittajaan yhdistettyä mielikuvitusta. En tiedä, mistä nimenomaan Turku ja sen ympäristö on tullut mieleeni. Eihän Toope edes kirjoita turkulaisittain.


Toope on nykyisen hallituksen "kiivas" kannattaja ja Orpohan on turusta, jos se olettamus toopen seudusta  tulee siitä.

Toisaalta Orpohan on oikeasti kotoisin Köyliöstä, varmaan Lallin jälkeläisiä alenevassa polvessa.
Olen Turussakin asunut, kiva kaupunki (oli) ennen mokua.
Orpo on lapanen, Purra on parempi.

Toope

Tänään oli kiva juttu. Paikallisen bussin piti toimia lakosta huolimatta yhdellä linjalla. Odottelin siis 30 min, eikä bussi tullut. Lupasivat netissä, että tuo linja toimii = ei toiminut. En mennyt töihin tänään, koska Ammattiv...nliitot. Kusettavat meitä kuten ammattiliitot.
V...n ammattiliitot. AY-Pomo varmaan meni mersulla töihin, minä bussilla en... :-*

Hayabusa

Kuten arvelin, niin lakkopäivänä posti toimi normaalia paremmin. Kävin juuri noutolokerolla hakemassa paketin, jonka saapumisajaksi oli arvioitu lauantai, eli ensi viikko. Tuli vielä perään kiitokset nopeasta noudosta ja lokeron vapauttamisesta muille vastaanottajille.  :)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Olen itse tehnyt töitä viime aikoina kahden ihmisen edestä. AY-rutto sanoo, ettet saa palkkaa enemmän.
AY-pomo saa 15 000 Euroa ja lisät/kk.
Miksi en ansaitsisi enemmän palkkaa kuin osa työkavereista, kun teen enemmän?
Sosialismista tulee elaantuneen haiseva haju...

Toope

Joutuu tässä sitten jonkun liki vuodentakaisen tapaturman uudelleenkäsittelyyn Kelan kanssa. Nyt nuo byrokraattirotat sanovat, että minulle on maksettu viime keväänä liikaa, koska noudatin KELAROTTIEN ohjeita tapaturmahakemuksesta. Satojen eurojen takaisinperintää vaativat... Tiliotteissani tuollaista satojen eurojen ylijäämää ei ole. Kela on perc:stä.

-:)lauri

#6966
Pari päivää sitten sähköpostiini tupsahti sinitaivaan sisäänkirjautumiskoodi. Vielä en ole ennättänyt etsiä riittävästi seurattavia nimimerkkejä, jotta uusi syntynyt somekuplani olisi riittävän elinvoimainen jaksaakseni viettää palvelussa aikaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

^
Vaikka ryhmä, jonka "twiitit" sinitaivaassa näen ei olekaan erityisen monipuolinen ja mittava, niin ilokseni olen huomaannut, että suurinpaan osaan keskusteluita ottaa osaa vain sellaiset nimimerkit, jotka yrittävät ymmärtää opponentin pointin mahdollisimman anteliaasti. Twitterissä kun puolestaan osallistijien idea tuppaa olemaan päästä vain pätemään omalla erinomaisuudellaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

MrKAT

^Jossain välissä oli minulla suurempikin hinku sinne taivaaseen mutta sitten salkkarien X-helvetti veti taas puoleensa koska: Mark.2:17: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat." ;)

En taas ymmärrä minua, siis elimistöni fysiologiaa. Kirjoitin viime yön aamu 3:een asti, valvoin 4:ään, sitten heräsin aikaisin ja olen vähällä unella virkeä kuin Duracell-pupu ja hengästymättä lunta lapioin kuin voimamies Urjalasta.
   Joskus selittänyt sitä terveellisellä lohensyönnillä joka virkistää mutta ei eilen illalla ollut vaan lihamakaronia. Ja yöllä ahmin keksejä ties mitä kaksin käsin +0,5 g C-vitamiinia ja hiukan salaattia, tyrehdyttääkseni verenvuotoa leuasta kun saksilla leikkasin vahingossa. Nyt muistin: eilen kävin juoksulenkilä piiitkästä pitkästä aikaa. Mutta yleensä sen jälkeen seur. päivänä olen ollut lihaksilta raihnaisempi ja väsyneempi.

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

-:)lauri

Ostin riisihiutaleita. Turha siellä yhtään ilkkua. Sitten minä nauran teille kun poltan kiehumaitoon annostelemani riisihiutaleeni pohjaan mikroaaltouunissani.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Et ehdi sitä mikrossa polttaa pohjaan, sillä se kuohuu yli ja valuu pitkin mikron pohjaa.

Minä teen pienen annoksen riisihiutaleista niin, että kuumennan tavallista maitoa isossa mukissa lähes kiehuvaksi ja kaadan sen pienen vesitilkan kanssa liedellä lämmenneeseen kattilaan ja ripottelen riisihiutaleet sinne. Keittelen sen viitisen minuuttia erittäin pienellä lämmöllä ja sekoittelen pohjaa myöten melkein koko ajan.

Kiehu maitoa ei tarvi oikeastaan kuin pitkään keittämiseen haudutuskattilassa, niin silloin ei tule sitä tiukkaa ruskehtavaa rantua reunaan, kun hämmentäessä reunaan jää aina sitä maitoa korkeammalle kuin puuron pinta ja se "paistuu" sinne sisäkattilan seinämään.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Kissallinen naapuri kävi hakemassa kaikki pois, mitä olin siivonnut Aatun ruokakaapista sille nyt kiellettyjä ruokia, joten ei tarvinnut heittää niitä pois. Vastalahjaksi sain suklaakonvehtirasian :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Karikko - joulukuu 05, 2023, 10:45:09
Voikohan kiukaasta puuttua suojapelti- hieman outoa, jos se kiuas on kaupasta ostettu.

Ehkä se suojapelti tai eristyslevy on puuttunut siltä kiukaan takaa, jos se kiuas on seinässä kiinni, tai lähellä seinää.

Asia on nyt tutkittu ja syy selvillä. Ihmiset, katsokaa kiukaitanne ja arvioikaa niiden kunto. Onmyös hyvä käydä välillä katsomassa kuinka lämpeneminen sujuu.

Lainaus käyttäjältä: https://yle.fi/a/74-20065822– Tutkimuksissa on todettu, että kiukaan kivitilan takaseinä on pullistunut lähes kiinni kiukaan takaosassa sijaitsevaan metalliseen ulkopintaan. Näin ollen kiukaasta on puuttunut sen ulkopintaa jäähdyttävä ilmarako. Tämän seurauksena saunan seinäpaneelit ovat syttyneet palaamaan ja palo on päässyt leviämään paneeleista eteenpäin, kertoo rikoskomisario Rauno Jämsä Itä-Uudenmaan poliisista.

Kiukaan kivitilan ja sen ulkokuoren välillä pitää ilman päästä kunnolla kiertämään. Jos kivitilan metallikuori on pullistunut niin materiaali on ollut liian ohutta, hapertunutta tai kiviä on tungettu voimalla sinne.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Karikko

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - joulukuu 20, 2023, 12:08:13
Lainaus käyttäjältä: Karikko - joulukuu 05, 2023, 10:45:09
Voikohan kiukaasta puuttua suojapelti- hieman outoa, jos se kiuas on kaupasta ostettu.

Ehkä se suojapelti tai eristyslevy on puuttunut siltä kiukaan takaa, jos se kiuas on seinässä kiinni, tai lähellä seinää.

Asia on nyt tutkittu ja syy selvillä. Ihmiset, katsokaa kiukaitanne ja arvioikaa niiden kunto. Onmyös hyvä käydä välillä katsomassa kuinka lämpeneminen sujuu.

Lainaus käyttäjältä: https://yle.fi/a/74-20065822– Tutkimuksissa on todettu, että kiukaan kivitilan takaseinä on pullistunut lähes kiinni kiukaan takaosassa sijaitsevaan metalliseen ulkopintaan. Näin ollen kiukaasta on puuttunut sen ulkopintaa jäähdyttävä ilmarako. Tämän seurauksena saunan seinäpaneelit ovat syttyneet palaamaan ja palo on päässyt leviämään paneeleista eteenpäin, kertoo rikoskomisario Rauno Jämsä Itä-Uudenmaan poliisista.

Kiukaan kivitilan ja sen ulkokuoren välillä pitää ilman päästä kunnolla kiertämään. Jos kivitilan metallikuori on pullistunut niin materiaali on ollut liian ohutta, hapertunutta tai kiviä on tungettu voimalla sinne.

Kiuas ollut siis vanha romu, joka olisi ajat sitten pitänyt vaihtaa. Seinässäkään ei ole ollut suojausta ilmeisesti. Aikoinaan  laitettiin myös seinään kiukaan kohdalle seinään eristyslevy palamattomasta aineksesta. Ehkä ne sisälsivät (mineriitti) jotain haitallista ainetta, ja lienee korvattu kiukaan rakenteeseen tehdyllä parannuksella, joka ei siis nyt ole auttanut.

Hippi

Jos haluaa pestä paperinenäliinoja pesukoneessa, niin ei kyllä kannata niitä pestä yhdessä fleecen kanssa. Joka ikinen paperinhitu on tiukasti tarttunut fleecen pintaan tiukasti. Jos nyt jotain positiivista haluaa asiassa nähdä, niin nukkasihti pysyi puhtaana eikä mitään mennyt viemäriin.

Hyvän hetken jouduin imurin tekstiilisuulakkeella hinkkaamaan, että sain kankaan puhtaaksi nöyhdästä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️