Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 39 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Brutto - toukokuu 30, 2019, 09:51:05
Olen aina ollut sitä mieltä, että mitä isommat vehkeet, sen parempi.

Hain eilen kaupasta isoimman kaasugrillin mitä sieltä löytyi ja olen koonnut sitä koko aamun. Jo nyt tiedän näyttäväni typerältä grillatessani valtavalla grillillä yhtä Atrillin pätkää. Tuli muutenkin isoteltua turhaan sillä grillin sijainti on sellainen, ettei se näy naapureille eikä ohikulkijoille.

No, kyllähän kätevä mies rakentaa näyttävän korokkeen grillille tai sitten kurkistusaukkoja aitoihin ja siten varmistaa, että ohikulkijat sen näkevät. :P
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

^ Kuvallista joulukorttia naapureille tai grillijuhlat uuden grillin harjakaisina.
Grillille mahtuu nyt enemmän vihanneksia!
Tinderiin kuvia isosta grillistä yksinäisine atrilleineen.
Lisää ideoita saat korjaussarjalla, miehen parhaalla ystävällä mäyräkoiralla tai sanalla jossa on 24 aata.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Juha - toukokuu 30, 2019, 10:03:51

Vielä rasvan, hiilareitten, kalan, lihan, kasvisten ... vaikutuksista.

On ruoka-aineita, jotka tosiaan latistavat lahdatun äärelle. Kun syö kalaa ja vihanneksia, niin aivan kuin huutaisi jatkoa. Jatkettavakin matkaa. Huomaa, ettei ruoka ole se ainoa juttu, jonka jälkeen sammahtaa.



Luin tuon nyt pariin kertaan ja vähän jäi hakuseen taas, mitä halusit sanoa. Mutta sellainen tuli mieleen, että jos haluat tuntea itsesi ruokailun jälkeen kylläiseksi ja silti virkeäksi, niin kokeilepa kahden ruokalajin menuta.

Ensinnä hyvänkokoinen, joka runsas salaatti, esimerkiksi jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, paparikaa, säilykeananasta silputtuna. Sekaan voi nakata pari teelusikallista kurkkusalaattia, siivuttua jalapenoa tai pikkelsiä mausteeksi. Kastikkeeksi pari ruokalusikallista raejuustoa, jonka päälle voi jostain maustemyllystä laittaa muutaman kierroksen. Noita aineksia voi hiukan vaihdella sen mukaan, mikä milloinkin on edullisimmillaan.

Kun tuon annoksen on ensin syönyt loppuun asti, niin sitten se pääruoka olipa se mitä hyvänsä, niin ota vain puolikas annos, sillä et todellakaan jaksa enempää :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Juha

#828
Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 30, 2019, 10:26:24Luin tuon nyt pariin kertaan ja vähän jäi hakuseen taas, mitä halusit sanoa.

Kuulostaa oikein hyvältä.

Oikein. Se onkin parempi kuin väärin.

Asia tulikin todetuksi, että noin lähti. Ok.


M: Alleviivattu avainkohta, jotta se erottuisi selvemmin.

a4

Katsottuani Pitääkö olla huolissaan televisiosta, päällimmäisenä mietteenäni on ohjelmaan lähetetty kysymys jossa ihmeteltiin miksi kuorsaava mies tekisi mieli nirhata mutta kuorsaava koira rentouttaa ja pitäisikö tästä olla huolissaan?
Pitääkö olla tuolissaan?

Hippi

Lainaus käyttäjältä: a4 - toukokuu 30, 2019, 12:13:59
Katsottuani Pitääkö olla huolissaan televisiosta, päällimmäisenä mietteenäni on ohjelmaan lähetetty kysymys jossa ihmeteltiin miksi kuorsaava mies tekisi mieli nirhata mutta kuorsaava koira rentouttaa ja pitäisikö tästä olla huolissaan?

Katsoin sattumoisin juuri tuon pätkän ja alkoi kyllä hiukan naurattaa. Saman kysymyksen voisi esittää kissasta, jotta miksi mies nukkuessaan aivan selässä kiinni on tuskastuttavan kuuma, mutta seitsenkiloinen kollinrötkäle tuntuu niin mukavalta, vaikka tämä on ainakin astetta kuumempi.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️


Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 30, 2019, 10:13:18
Lainaus käyttäjältä: Brutto - toukokuu 30, 2019, 09:51:05
Olen aina ollut sitä mieltä, että mitä isommat vehkeet, sen parempi.

Hain eilen kaupasta isoimman kaasugrillin mitä sieltä löytyi ja olen koonnut sitä koko aamun. Jo nyt tiedän näyttäväni typerältä grillatessani valtavalla grillillä yhtä Atrillin pätkää. Tuli muutenkin isoteltua turhaan sillä grillin sijainti on sellainen, ettei se näy naapureille eikä ohikulkijoille.

No, kyllähän kätevä mies rakentaa näyttävän korokkeen grillille tai sitten kurkistusaukkoja aitoihin ja siten varmistaa, että ohikulkijat sen näkevät. :P

Oikeastaan parempi ettei näe. Nyt voin grillailla sitä makkaranpätkää sonnustautuneena pelkkään grillausesiliinaan ja kokinhattuun.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Kopek

Maksamme verot ja vakuutukset kahdesta autosta, mutta toinen on epäkunnossa, enkä jaksa enää uskoa, että se tulisi kuntoon. Se on masentavaa, koska kesän suunnitelmat oli rakennettu kahden auton varaan. Ainoastaan epäkuntoisessa autossa on hinauskoukku. Peräkärry ja tavaroiden kuljettaminen sillä olivat oleellinen osa kesän suunnitelmaa. Ei ole rahaa lähteä taas ostamaan "uutta" käytettyä autoa. Ai niin. Olen luvannut autoa tyttärelleni erääseen taideprojektiin. Tämäkin lupaus mitätöityy.

On minulla vielä kolmaskin liikkuva auto, mutta se ei ole maantieliikenteessä. Ajoin sillä eilen suljetulla alueella. Kiskoin sen peräkoukun avulla erään vanhan kattopellin pusikosta. Tämä auto on joutunut viime aikoina ilkivallan kohteeksi. Siitä on revitty peilit rikki. Ensin toinen, ja myöhemmin toinen. Ne roikkuivat vaijerin ja sähköjohtojen varassa. Sidoin ne rautalangalla ja teipillä takaisin paikalleen, mutta ne eivät ole enää sisältä säädettävät eivätkä juuri muutenkaan säädettävät. Autonn päällä oli myös kiipeilty. Nokkapellissä on naarmuja ja lommoja. Omaisuuteeni kohdistuva Ilkivalta-aalto on muutenkin ollut voimissaan tänä keväänä, ja pelkään, että tuhoajat iskevät täydellä voimallaan lähiaikoina. Tuleva viikonloppu on perinteisesti vuoden vaarallisin, kun koulut loppuvat, ja nuoret etsivät ryyppypaikkoja. Siinä sivussa tuhotaan omaisuutta.

Aina, kun menen paikakkunnalle B, mielessäni on ahdistus ja jännitys siitä, mihin nyt on murtauduttu, ja mitä nyt on tuhottu. Kun lähestyn paikkakuntaa, stressitaso nousee.

Tämä kaikki on masentavaa.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Brutto - toukokuu 31, 2019, 07:29:32
Oikeastaan parempi ettei näe. Nyt voin grillailla sitä makkaranpätkää sonnustautuneena pelkkään grillausesiliinaan ja kokinhattuun.

Olen muutaman kerran muistaakseni maininnut, että usein näen lukemani kuvina.  :o :o :o :o :o
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Tänää oli töissä määrämittainen päivä. Kolme pientä tehtävää + neljännestä lyhyt esittely projektivastaavalle. Sopivasti sai 8,5 tuntia kulumaan. Taas flow-tilassa koko päivän. Maanantaina sitten pitäisi keksiä taas tekemistä kun työlista tyhjeni.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Masennus on hiipinyt päälle. Syitä on lukuisia. Yksi syy on se, että auto oli viisi viikkoa ja neljä päivää pois käytöstä vian takia, jonka "korjaamiseen"  käytettiin noin 200 euroa. Todellisuudessa vika oli irti lipsahtanut kumiletju, ja sen uudelleen kiinnittäminen olisi vienyt 30 sekuntia, eikä olisi maksanut mitään. Nyt autoon vaihdettiin korjaamolla 65 euroa maksanut osa + työkustannukset päälle. Eihän autoja sillä tavalla pidä korjata, että summassa aletaan vaihdella osia yksi kerrallaan ja katsotaan, alkaako auto toimia. Jos alkaa osa oli viallinen. Jos ei ala, niin vaihdetaan jotain muuta.

Brutto vian aivan oikein, kun kerroin oireet. Ongelma oli vain siinä, että en löytänyt autosta anturia, johon löytämäni irrallisen letkun kuuluisi olla kiinnitetty, eikä mistään löytynyt ohjettakaan. Ajattelin, että mikähän letku tuokin on, kun se ei näytä vievän mihinkään, eikä missään paikassa, mihin letku ulottuu, ole kohtaa, johon sen voisi kiinnittää. Unohdin lopulta koko jutun. Anturi on todella kummallisessa paikassa.

Tämä kuuluisi ehkä muuten otsikon "auto" alle, mutta kun kerron fiiliksistäni, niin olkoon tässä.

No, positiivista on se, että auto nyt vihdoin ja viimein toimii. Olisin kuitenkin käyttänyt 200 euroa mieluummin renkaisiin tai johonkin muuhun kuin huuhaa-korjaukseen. Auto ei edes tullut korjaamolla kuntoon. Minä lopulta keksin tuon letkujutun toista autoa tutkimalla, ja kiinnitettyäni letkun auto alkoi toimia eli korjaantui.

Jos kiinnostaa, niin se on seuraavassa kuvassa keltaisesta öljytikun kahvasta noin klo. 17:30 suunnassa olevan levyn alla, paksusta ilmaletkusta vasemmalle. 

https://images.allbids.com.au/photos/act/17373/17373-1i.jpg

---

Tuo autojuttu on vain yksi pisara masennuksen meressä. Taustalla oleva perussyy on tietysti se, mikä se on, joten sitä ei tarvinne kerrata. Ylimääräisiä akuutteja syitä ovat tuhoutuvat kohteet, joiden tuhoutumista ei pysty estämään tai en jaksa estää. On kertynyt liian paljon huolehdittavaa tavaraa, eikä luonteeni kestä "hällä väliä" asennetta, eli että unohdetaan kaikki ja annetaan tuhoutua, eikä käydä edes katsomassa. Pois silmistä, pois mielestä. Veljeni ja sisareni ovat valinneet tämän vaihtoehdon.

Ei kannata ehdottaa, että myy ylimääräinen, mistä et pysty huolehtimaan, ja käytä rahat sen ylläpitämiseen, mikä on mahdollisuuksiesi rajoissa. Tuollainen olisi periksi antamista ja lisäksi käytännössä vaikeaa tai mahdotonta. Ja sitä paitsi saadut rahat kuluisivat normaaliin elämiseen. Ei niistä mitään säästyisi. Se, että rahoittaa arkielämänsä perinnöksi saamaansa omaisuutta myymällä, on mielestäni halveksittavinta luuserielämää, mitä voi kuvitella. Silloin ei paljon eroa alkoholistista, joka juo talonsa ja omaisuutensa. Eivät kai edelliset sukupolvet ole raataneet ja ahkeroineet sen takia, että joskus tulevaisuudessa perintöketjussa on kyvytön mitättömyys, joka hassaa kaiken menemään. Hyi.

On kunniallista edes yrittää, vaikka lopulta kaatuukin saappaat jalassa mahdottoman tehtävän edessä.

Aasilaulu

Lainaus käyttäjältä: Kopek - kesäkuu 02, 2019, 01:14:33
Ei kannata ehdottaa, että myy ylimääräinen, mistä et pysty huolehtimaan, ja käytä rahat sen ylläpitämiseen, mikä on mahdollisuuksiesi rajoissa. Tuollainen olisi periksi antamista ja lisäksi käytännössä vaikeaa tai mahdotonta. Ja sitä paitsi saadut rahat kuluisivat normaaliin elämiseen. Ei niistä mitään säästyisi. Se, että rahoittaa arkielämänsä perinnöksi saamaansa omaisuutta myymällä, on mielestäni halveksittavinta luuserielämää, mitä voi kuvitella. Silloin ei paljon eroa alkoholistista, joka juo talonsa ja omaisuutensa. Eivät kai edelliset sukupolvet ole raataneet ja ahkeroineet sen takia, että joskus tulevaisuudessa perintöketjussa on kyvytön mitättömyys, joka hassaa kaiken menemään. Hyi.

On kunniallista edes yrittää, vaikka lopulta kaatuukin saappaat jalassa mahdottoman tehtävän edessä.

Onhan se ihan hyvä ja arvostettava pyrkimys, että yrität huolehtia peritystä omaisuudesta, mitä se nyt sitten onkin. Tulee mieleen, että aika helposti sitä kehittää itselleen kaikenlaisia periaatteita ja ehdottomia sääntöjä, ja sellaista olin tässäkin aavistelevani. Jos en tee sitä tai tätä, olen onneton luuseri, tai jos teen tämän tai tuon, sitten olen onneton luuseri. No, joku voisi sanoa, että omaisuus pitäisi kerryttää itse eikä saada perintönä, ja tätähän voi jatkaa loputtomiin. Asettaa itselleen periaatteita ja niin pois päin. En nyt ota tähän kantaa sanomalla, että pitäisi sitä tai tätä, huomautan vain, että itseäsi vartenhan sinä näitä periaatteita ja tavoitteita asetat, ja sitä helposti sokeutuu itse sille, mikä nyt oikeastaan on mitäkin.

kertsi

#838
Haikeat ovat tunnelmat ja synkät ovat päivän mietteet. Vaikka toisaalta olen kiitollinen, ettei omaiseni enää tarvitse kärsiä ja kitua. Nyt olen vain minä jäljellä lapsuudenperheestäni.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 02, 2019, 10:17:01
Haikeat ovat tunnelmat ja synkät ovat päivän mietteet. Vaikka toisaalta olen kiitollinen, ettei omaiseni enää tarvitse kärsiä ja kitua. Nyt olen vain minä jäljellä lapsuudenperheestäni.

Jaksamista! Näin päättyi yksi tarina, mutta sehän elää sinun mielessäsi uudelleen. Olemme olemassa niin kauan, kun joku muistaa meidät, vai miten se meni.

T: Xante