Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 30 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

JBL:n langattomat olivat ainakin tämän päivän loistohankinta. Ei pätkinyt yhtään vaikka kävin ostoskeskusksessa väentungoksessa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Tuottavuusloikka - kesäkuu 08, 2019, 21:48:47
Tilasin lakritsinappeja Puuilosta kun se oli ainut nopeasti löytämäni verkkokaupan tarjoava firma, joka vaikuttaa noita alkuperäsiellä reseptillä valmistettuja makeisia myyvän. Muistaakseni ne aidot ja alkuperäiset lakritsinapit ovat Namellin käsialaa, mutta kun Namelli meni konkurssiin, oli vaarana, että noita herkkuja ei enää valmistettaisi. Onneksi Namellin konkurssipesän osti Finlandia candy, joka vaikuttaa jatkaneen hetken pausin jälkeen lakritsinappien valmistamista. Tosin ei ole taattu, että maku olisi säilynyt nyt tällä uudella omistajalla samana, mutta sen riskin olin valmis ottamaan tilatessani erän heidän valmistamiaan lakritsinappeja Puuilosta. Toivotavasti en joudu pettymään.

Ostos oli kannattava. Lakritsinapit maistuvat lakritsinapeille. Nämä ovat kuitenkin pehmeämpiä kuin alkuperäisiksi mieltämäni, mikä itse asiassa sopii minulle mainiosti. Tosin tiedä sitten kovettuisivatkohan nämäkin, kuten lakritsit yleensäkin, jos antaisi avonaisen pussin seistä pöydällä pari päivää.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Sepe

Minusta henkilö, joka kokee koko ajan tällaista
Ikkunan takana on hyypiö, oven takana KGB, Huawein takana Kiina, talousrikoksen takana PERSU
voisi hakea terapiaan.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Sepe - kesäkuu 11, 2019, 18:52:24
Minusta henkilö, joka kokee koko ajan tällaista
Ikkunan takana on hyypiö, oven takana KGB, Huawein takana Kiina, talousrikoksen takana PERSU
voisi hakea terapiaan.

Unohdit jotain - kaiken takana on nainen.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 11, 2019, 20:13:46
Lainaus käyttäjältä: Sepe - kesäkuu 11, 2019, 18:52:24
Minusta henkilö, joka kokee koko ajan tällaista
Ikkunan takana on hyypiö, oven takana KGB, Huawein takana Kiina, talousrikoksen takana PERSU
voisi hakea terapiaan.

Unohdit jotain - kaiken takana on nainen.

Ehkä se nainen tarvittaisiin terapiaan pääsemiseen... ;)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

Tänään piti olla konmaritusilta, mutta löytyi hyvä tekosyy, eli polvi on pari päivää antanut merkkejä olemassa olostaan. Niinpä ilta on mennyt ketarat ojossa. Saanut sentään kuunneltua Areenasta parit ohjelmat taustalla, kun lueskellut. Huomenna uusi yritys.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 11, 2019, 22:45:34
Tänään piti olla konmaritusilta, mutta löytyi hyvä tekosyy, eli polvi on pari päivää antanut merkkejä olemassa olostaan. Niinpä ilta on mennyt ketarat ojossa. Saanut sentään kuunneltua Areenasta parit ohjelmat taustalla, kun lueskellut. Huomenna uusi yritys.

Se vain oli toiminnan konmaritusta. Luovuit kaikesta turhasta toiminnasta ja keskityit siihen, mikä tuo hyvää mieltä.

Hayabusa

^Kiitos! Tuo toi hyvää mieltä.  :D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 11, 2019, 20:13:46
Lainaus käyttäjältä: Sepe - kesäkuu 11, 2019, 18:52:24
Minusta henkilö, joka kokee koko ajan tällaista
Ikkunan takana on hyypiö, oven takana KGB, Huawein takana Kiina, talousrikoksen takana PERSU
voisi hakea terapiaan.

Unohdit jotain - kaiken takana on nainen.

Minun oveni takana oli eilen taas joku jehova. En avannut ovea kun kello soi. Myöhemmin havaitsin että postiluukkuun oli sijoitettu joku jehovaläpyskä. Erikoista on että tässä rapussa kuitenkin on useampikin asunto ja vain minun oveani pimputetaan. Sen siitä kai saa kun on ystävällinen, eli jokusenkin kerran avasin ja hymyillen otin niitä lärpysköitä vastaan.

-:)lauri

#894
Tilasin Alepan kauppakassin. En viitsi roudaa limpparia kaupasta itse, joten tilasin kerralla useamman pullon suoraan kotiovelle. Perjantaina pitäisi tulla perkeleesti sosa-solaa (seroa).
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Tuottavuusloikka - kesäkuu 12, 2019, 17:45:24
Tilasin Alepan kauppakassin. En viitsi roudaa limpparia kaupasta itse, joten tilasin kerralla useamman pullon suoraan kotiovelle. Perjantaina pitäisi tulla perkeleesti sosa-solaa (seroa).

Ruokakaupasta kotiin toimitetut ostokset on ihan parasta. Kannata itse lähteä kanniskelemaan. Sais olla vielä laajempaa vain tarjonta.

Kopek

#896
Tähän aikaan vuodesta minulla on usein jotenkin nostalgisen haikean masentunut olo. En osaa selittää tarkemmin. Kaipaan ja ikävöin vanhoja onnellisempia aikoja. Hyvät ajat loppuivat elämässäni silloin, kun oli noin 26-vuotias. Sen jälkeen sukumme omistama yhtiö alkoi tehdä tappiota ja liukua kohti konkurssia, joka toi tullessaan täydellisen tuhon. Eniten satutti kodin ja sinne (sekä aittoihin ja muuallekin) jääneen henkilökohtaisen omaisuuden menettäminen. Näin viime yönäkin unta, että hiippailin salaa menetetyssä kodissamme. Näitä unia on ollut valtava määrä ja tulee olemaan. Mutta ei nyt enempää tästä.

Nostalgisen haikeuden puuskassani selailen kaikenlaista vanhaa kuten päiväkirjamerkintöjä ja mitä vain löytyy. Eikä sen tarvitse olla edes kovin vanhaa. Riittää, että se on vanhempaa kuin tämä hetki. Mihin tahansa menneeseen aikaan pakeneminen muistoissa vie pois tämän hetken ajattelemisesta. Jopa 1990-luku tuntuu joskus nostalgiselta, vaikka se oli aivan karmeata aikaa.

Seuraavassa on Google Driveen tallentamaani tekstiä. Kuka tunnistaa omakseen ja osaa sanoa, milloin on kirjoittanut tämän:

Kopekin mielipiteitä luen mielelläni: sekä niitä, joiden kanssa olen samaa mieltä, sekä niitä, joiden kohdalla lähinnä muljauttelen silmiäni hiljaisesti. Syy on siinä, että Kopek on yleensä avoin ja utelias. (Luulen tosin, että Kopekin oman avoimmuuden "sokea piste" on hänen tavassaan suhtautua valtion auktoriteettiin alistavana). Hänellä on mielipiteitä, joskus hyvin perusteltuja, joskus epäilemättä hataria sohaisuja aiheeseen; mutta hän ei ole ennaltapäättänyt mihin näkökulmaan hän aikoo ankkuroitua. Ja vaikka hän olisi jollain kannalla, hän ei hahmota koko maailmaa tuosta kannasta käsin.

Koska uskon perspektivismiin, uskon myös että jos katsoo maailmaa yksioikoisesti tietystä näkökulmasta, joutuu väistämättä tekemään väkivaltaa monia muita näkökulmia kohtaan. Kopek on sisäiseen ristiriitaisuuteen saakka perspektivisti. Hän ei tuomitse muita mielipiteistään, mutta ei myöskään ankkuroi omaa identiteetin samuuttaan tiettyihin näkemyksiinsä. Itse asiassa, minulla ei ole yhäkään hajuakaan siitä "kuka" hän on nettipersoonana, millä tavoin hän ankkuroi itsensä maailmaan. (Haluan myös huomauttaa, etten ihannoi sitä, ettei keskustelija sitoudu mihinkään tiettyyn puhetapaan: se aiheuttaa omanlaisiaan ongelmia).


En tiedä, miksi olen tuon tallentanut. Samassa tekstikokonaisuudessa oli muidenkin kirjoittajien tekstejä.

Kun katson päiväkirjastani, mitä olen tehnyt 15-vuotiaana tähän aikaan vuodesta, niin mitä löytyy. Nimet muutan englanninkielisiksi ja siten yhteensopiviksi erään blogijuttuni kanssa. Vuosiluvun korvaan xx:llä. Jotkut kohdat päiväkirjassani on kirjoitettu salakielellä, mutta käännän ne selkokielelle. Sana "hutien" tarkoittaa entistä ja kirjoitushetkistä tyttökaveriani. Omituinen yhdistelmälyhenne taisi olla jokin väärinkäsitys + kirjoitusvirhe. Teksti on kömpelöä ja virheellistä ja pinnallista, mutta esitän sen sellaisenaan.

-----

10.6.

Tämän päivän pitäisi olla minun onnenpäivä. Heräsin klo: 5.30. Tämä päivä olikin epäonnenpäivä. En uinut kertaakaan. Olin laivan kyydissä koko päivän. Illalla olin Petersonin Paulin kanssa Jonnikalla ajelemassa. Lillianin ja minun yhdessäolo päättyi tähän päivään. Loppu.

11.6.

Koko päivä oli muutamien väärinkäsitysten oikomista. Uin 3 kertaa (23 kertaa 19xx) Loppu. Mopo kuntoon. Olin uimarannalla hutien kanssa. Siellä oli Dysonin ja Greenin Robertit. Loppu. Maalasin laivan hyttiä. L uinut 22 kertaa.

12.6.

Olen uinut 25 kertaa v. 19xx. Tänään 2 kertaa. Maalasin laivaa David Jonesin kanssa. Ostin maalia. Ostin lastiikkia. Olin vaikka missä. Mm. L kävi katsomassa laivaa. Aika mukava päivä. Loppu.

13.6.

Laivaa maalattiin. Olen uinut 25 kertaa. L=24 kertaa. Riitelin L:n kanssa. Illalla mukavaa. Loppu. Madeline poltti tupakkaa.

14.6.

Laivaa maalattiin. ->"Eastern Isle". Olin koko päivän David Jonesin, Isaacin, Charlesin, Madelinen, Lillianin ym:n kanssa. Illalla Lillianin kanssa. Samanlaista kuin viikko sitten. Olin elokuvissa: Leikkikalukangsteri. Mukavaa. Loppu.

----

Mikä tuossa nyt on niin kummallista, että muistelen sitä haikein mielin. Käyttäytymiseni ollut typerää ja lapsellista. Olen mm. kilpaillut tyttökaverini kanssa uimakertojen määrässä. Haikeus tulee siitä, että seuraavina kesinä tuon kesän jälkeen päiväkirjassani ei ole enää merkintöjä tytöistä. Ei ainakaan sellaisia merkintöjä, että olisin seurustellut tai ollut muutenkaan läheisissä tekemisissä tyttöjen kanssa. Tuo yksi kesä jäi ainoaksi, ja siksi se tuntuu niin romanttiselta ja unimaiselta. Että onko sellaista voinut ollakaan. 15-vuotiaan rakastuminen ja seurustelu on jotenkin niin primitiivistä.

Tässä on vielä se iänikuinen blogi. Kuvat ovat aitoja. Ainoastaan kasvot on muutettu. Tuon näköisiä olimme.

Ensin yksi kuva ja sitten blogi. Yksittäinen kuva, jossa kätemme kohtaavat veden ääressä, on jotenkin niin... 

http://2.bp.blogspot.com/-hSjKKxMiPBs/VI4BBeECgaI/AAAAAAAAAmw/JjerJw5ACVY/s1600/vesi1.jpg

http://keitele.blogspot.com/

safiiri

Tuskinpa Kopekin surua menetetystä omaisuudesta tämä mitenkään lieventää, mutta sanonpa nyt kuitenkin. Luultavasti jos nyt hän saisi mahdollisuuden palata takaisin hakemaan sen kaiken, mitä silloin mielestään menetti, se ei tänään näyttäisi oikein minkään arvoiselta. Varsinkaan, jos siihen sisältyisi velvollisuus todella tyhjentää paikka tavarasta, alkaisi kaikki kama vaikuttaa hankalalta jätteeltä, jonka siirtäminen on ennemminkin rahaa ja aikaa vievä ikävä tehtävä kuin arvokkaan omaisuuden taltioimisprojekti. Lopulta omassa lapsuudenkodissa merkittävintä ovat ne muistot ja tunnelmat, ei se tavara. Lapsuudenkodilla on myös taipumus ajan myötä muuttua siten, ettei se lopulta enää oikeastaan ole se sama paikka - vaikka olisikin sitä fyysisesti. Se vain ei enää sittenkään ole se sama, vaan kun aika on se tyhjentää (tai muuttaa omaksi kodiksi), alkaa vanha tavara näyttää enemmän rojulta, josta mielellään haluaisi eroon, mutta jota ei kukaan huoli edes ilmaiseksi.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 12, 2019, 10:24:11
Lainaus käyttäjältä: safiiri - kesäkuu 11, 2019, 20:13:46
Lainaus käyttäjältä: Sepe - kesäkuu 11, 2019, 18:52:24
Minusta henkilö, joka kokee koko ajan tällaista
Ikkunan takana on hyypiö, oven takana KGB, Huawein takana Kiina, talousrikoksen takana PERSU
voisi hakea terapiaan.

Unohdit jotain - kaiken takana on nainen.

Minun oveni takana oli eilen taas joku jehova. En avannut ovea kun kello soi. Myöhemmin havaitsin että postiluukkuun oli sijoitettu joku jehovaläpyskä. Erikoista on että tässä rapussa kuitenkin on useampikin asunto ja vain minun oveani pimputetaan. Sen siitä kai saa kun on ystävällinen, eli jokusenkin kerran avasin ja hymyillen otin niitä lärpysköitä vastaan.

Minkäs sitä luonteelleen voi. Perusystävällisyys on kaikesta huolimatta hyvä juttu.

Ehkä ne jehovan palvelijat aattelevat sen tarkoittavan heikompaa vastustuskykyä heidän sanomaansa kohtaan.

Jotain matineaa näytti lapuissa olevan tarjolla ja kaippa heillä on velvoite jaella lappusiansa.

Nykysin ei monikaan en lähde "väittelyyn" vaikka se olisi ihan kiva, mutta ehkä pelkäävät oman uskonsa puolesta. Pari kertaa on tullut juututta sanalliseen depattiin jonkun kanssa, mutta sen jälkeen he kutsuvat "piiristä ilmeisesti jonkun tehokkaamman myyntitykin ja selaisen kanssa ei pirukaan viitsi keskustella- vähintään yhtä tyhmiä kuin poliitikot. He eivät siis kuuntele, vaan julistavat omaa paatostaan.

Norma Bates

90-luvulla muuan tuntemani henkilö menetti omistusasuntonsa ja samassa rytäkässä tuli avioerokin, kun oli mennyt takaamaan jonkun läheisensä lainan ja se sitten rysähti hänen maksettavakseen. Siirtyi asumaan pienempään vuokra-asuntoon ja jotenkin siinä sitten jehovat saivat häneltä pään pyörryksiin. Tuo uskovaisissa onkin todella rasittavaa että käyvät kuin hyeenat sellaisen ihmisen kimppuun jolla on suruja ja murheita. No, toki tietysti voi olla että se surullinen ihminen itse hakeutuu jonkin opin piiriin.

Eli siis ryhtyi jehovaksi. Onneksi ei sitä minulle käynyt tuputtamassa. Olisi ollut vähän liikaa kun samaan aikaan duunissa toinen ihminen höpötti kuinka taivaallinen Jerusalem pian laskeutuupi alas...