Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 39 Vieraat katselee tätä aihetta.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 19, 2019, 12:49:28
Laitoin Googleen "mihin tuhkat saa sirotella". Näemmä sinne minne saa luvan. Esim. Metsähallitukselta. Itselleni yllätys oli että tuhkaa ei saa jakaa osiin, vaan kaikki pitää laittaa samaan paikkaan. Minä kun olen halunnut että omista tuhkistani osa päätyisi tuuleen (ilma), osa järveen (vesi) ja osa maahan. Pitänee sitten pyytää että nakataan johonkin vesirajaan järven rannalla että kaikki elementit tulevat hoidelluksi siinä yhdessä ja samassa paikassa. Tulihan on raadon jo käsitellyt omalta osaltaan.

Joo olen myös käsittänyt, että ihan mihin hyvänsä ei saa säilöä. En ole varma siitäkään, onko jenkkityyppinen "tuhkat takanreunalla" Suomessa mahdollinen.

Ilmeisesti tässä samaan paikkaan kaikki-ajattelussa on kyse vähän hautarauhatyyppisestä jutusta, eihän ruumistakaan saa haudata osissa :o

T: Xante

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 19, 2019, 15:06:36
Lainaus käyttäjältä: Brutto - kesäkuu 19, 2019, 12:46:14
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 19, 2019, 10:16:22
... että hommaat krematorion ja laitat tuhkat pöydän päähän ja alatte syömään ja juomaan.



Onkohan niitä tuhkia luvallista syödä...?

Huomaa, ettet tiedä todellisesta rakkaudesta mitään. Paitsi, että luulisi sinun jos jonkun tietävän, mikä merkitys parisuhteessa nielemisellä on.

T: Xante

Laitathan sitten minullekin kutsua noihin maistajaisiin kun tunnet lopun olevan lähellä. Voin yrittää piristää surevia omaisia kertomalla hauskoja anekdootteja vainajasta.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hayabusa

Vainajan tuhkien maistelu kuulostaa äkkiseltään juurikin "hautarauhajutulta". Ei kai vaan Xante suunnittele viimeistä karhunpalvelusta sukulaisille ja kylän miehille?
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 19, 2019, 15:39:22
Vainajan tuhkien maistelu kuulostaa äkkiseltään juurikin "hautarauhajutulta". Ei kai vaan Xante suunnittele viimeistä karhunpalvelusta sukulaisille ja kylän miehille?

Äkkiseltään ei kuulostaisi olevan suurtakaan eroa siinä, päätyvätkö tuhkat mahaan vai maahan...
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - kesäkuu 19, 2019, 15:33:54
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 19, 2019, 15:06:36
Lainaus käyttäjältä: Brutto - kesäkuu 19, 2019, 12:46:14
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 19, 2019, 10:16:22
... että hommaat krematorion ja laitat tuhkat pöydän päähän ja alatte syömään ja juomaan.



Onkohan niitä tuhkia luvallista syödä...?

Huomaa, ettet tiedä todellisesta rakkaudesta mitään. Paitsi, että luulisi sinun jos jonkun tietävän, mikä merkitys parisuhteessa nielemisellä on.

T: Xante

Laitathan sitten minullekin kutsua noihin maistajaisiin kun tunnet lopun olevan lähellä. Voin yrittää piristää surevia omaisia kertomalla hauskoja anekdootteja vainajasta.

Sikäli kuin niin käy, että tunnen, tietysti! Tosin varsinaista päätösvaltaahan minulla ei ole, näennäisesti, mutta uskon, että sinä uskot minun voivan vaikuttaa vähän kauempaakin rajan takaa. Ainakin tähän asti olet luetellut minulle urotekoja, kuten koko mieskunnan maineen pilaaminen, niin miksipä en tuohonkin pikkuruiseen seikkaan voisi vaikuttaa!

T: Xante

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 19, 2019, 15:39:22
Vainajan tuhkien maistelu kuulostaa äkkiseltään juurikin "hautarauhajutulta". Ei kai vaan Xante suunnittele viimeistä karhunpalvelusta sukulaisille ja kylän miehille?

Kuten sanottua, minun sanottavanihan tuossa vaiheessa ovat vähän vähissä, kuten suunnitelmanikin.

T: Xante

Muisto Keijo Kullervo

Asiasta kiinnostuneet...

Pankaa tuhkat tiimalasiin?

Sitä tiimalasia on mukava käännellä ja väännellä ja muistella kaipuulla elettyjä yhteisiä hetkiä kun 'liikettä' tuntuu vielä olevan.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - kesäkuu 19, 2019, 17:17:23
Asiasta kiinnostuneet...

Pankaa tuhkat tiimalasiin?

Sitä tiimalasia on mukava käännellä ja väännellä ja muistella kaipuulla elettyjä yhteisiä hetkiä kun 'liikettä' tuntuu vielä olevan.

Muisto Keijo Kullervo

Luultavasti tiimalasissa tuhka kokkaroituisi ja juoksisi huonosti. Se on aika kevyttä, luulisin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

urogallus

Tietysti tuhkasta voisi valmistaa saippuaa. Ja riskistä vainajasta voisi saada aineksia vaikkapa kynttilöihin.

Hippi

Eikös sellainenkin palvelu ole jossain olemassa, että tuhkasta puristetaan timantti. Minusta ainakin olisi aika päheetä olle timanttinen äiti :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 19, 2019, 15:11:50
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 19, 2019, 12:49:28
Laitoin Googleen "mihin tuhkat saa sirotella". Näemmä sinne minne saa luvan. Esim. Metsähallitukselta. Itselleni yllätys oli että tuhkaa ei saa jakaa osiin, vaan kaikki pitää laittaa samaan paikkaan. Minä kun olen halunnut että omista tuhkistani osa päätyisi tuuleen (ilma), osa järveen (vesi) ja osa maahan. Pitänee sitten pyytää että nakataan johonkin vesirajaan järven rannalla että kaikki elementit tulevat hoidelluksi siinä yhdessä ja samassa paikassa. Tulihan on raadon jo käsitellyt omalta osaltaan.

Joo olen myös käsittänyt, että ihan mihin hyvänsä ei saa säilöä. En ole varma siitäkään, onko jenkkityyppinen "tuhkat takanreunalla" Suomessa mahdollinen.

Ilmeisesti tässä samaan paikkaan kaikki-ajattelussa on kyse vähän hautarauhatyyppisestä jutusta, eihän ruumistakaan saa haudata osissa :o

T: Xante

Juu siellä Googlessa selvisi muistaakseni että pitää ilmoittaa mihin tuhkat tullaan sijoittamaan. Jäi sellainen mielikuva että ei niitä Suomessa muuanne saa sijoittaa kuin maastoon, tavalla tai toisella. Ja lupia pitää kysellä että minne.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 19, 2019, 17:33:12
Juu siellä Googlessa selvisi muistaakseni että pitää ilmoittaa mihin tuhkat tullaan sijoittamaan. Jäi sellainen mielikuva että ei niitä Suomessa muuanne saa sijoittaa kuin maastoon, tavalla tai toisella. Ja lupia pitää kysellä että minne.

Tietysti myös viimeisessä mahdollisessa asiassa - vaikka ei enää itse ole sitä tekemässä - pitää polvistua ylimmän jumalan eteen ja pyytää LUPAA. Tätä ylin jumala on tietenkin, mikä muukaan kuin poliisi.

Suomen ja Ruotsin välillä sovittiin passivapaudesta ties miten kauan sitten, ja vuosikymmenien ajan passeja ei pahemmin kyseltykään. Mutta se on ollutta ja mennyttä ainakin laivamatkailussa. Nyt läpyskä pitää kaivaa esille menomatkalla kaksi kertaa ja tulomatkalla ehkä vain yhden kerran, jos oikein muistan. No, ei sen tarvitse passi olla, vaan henkilöllisyystodistus riittää. Käytännössä kuitenkin passi on se yleisin virallisesti kelpaava henkilöllisyystodistus, koska miksi viitsittäisiin nähdä vaivaa ja maksaa rahaa toisesta saman asian ajavasta todistuksesta. Oleellista näissä on se, että kumpaakin on anottava poliisilta.

Toisin sanoen Suomesta ei pääse lähtemään ulkomaille ellei ole anonut poliisilta lupaa ja maksanut siitä. Jostakin Haaparannan kautta ehkä vielä pääsee autolla.

En ymmärrä, miten Suomen kansa on lääpällään ja rähmällään poliiseja kohtaan, vaikka vähän väliä tiedostusvälineisessä on uutisia siitä, millaisia moraalin jättiläisiä nämä sinihaalarigorillat ovat. Nytkin yksi tyyppi tuomittiin yrityksistä saada rahaa poliisin asemaa hyväksi käyttäen.

Uutisissa, joissa kerrotaan poliisiin kohdistuvista rikosepäilyistä ja oikeudenkäynneistä, yksi asia pistää silmään. Nimittäin se, että poliisit äärimmäisen harvoin myöntävät syyllisyytensä. Se kiistetään, vaikka näytöt olisivat niin vahvat, että kiistäminen ei pelkästään ole valehtelemista vaan myös näyttää siltä. Mistä tämä johtuu?

Yksi syy lienee käytännöllinen, eli ammatissaan poliisit ovat huomanneet, että  jos rikoksesta epäilty sitkeästi kiistää syyllisyytensä, ei se ainakaan lisää mahdollisuutta, että hänet tuomittaisiin. Tuomio on saatava aikaan pelkillä näytöillä ilman tunnustusta. Kovan luokan rikolliset tietävät tämän ja pitävät suunsa kiinni, mutta hölmöt ensikertalaiset sortuvat vanhaan "kaverisi ovat jo kertoneet kaiken, joten turha sinunkaan on enää kiistää" -hämäykseen tai laulavat muuten tunnontuskissaan rötöksensä poliisille.

Toinen syy sille, miksi poliisi kiistää syyllisyytensä aivan vesiselvissä tapauksissakin, on se että poliisit ovat patologisia valehtelijoita. Tämä on nimittäin tärkein kriteeri poliisiksi pyrkimisessä. Kun kysytään, miksi haluat poliisiksi, ei missään tapauksessa saa kertoa totuutta, vaan pitää valehdella ulkoa opeteltu litania yhteisön palvelemisesta ja ihmisten auttamisesta ja muuta tällaista roskaa. Totuushan on tietysti sama, mikä muihinkin ammatteihin pyrkimisessä, eli halutaan päästä tekemään, sitä mitä työ pitää sisällään. Poliisin työ nyt vain sattuu olemaan sakottamista ja pakottamista ja ihmisten komentelua ja vallankäyttöä ja kaahailua poliisiautolla ja aseet esillä rehvastelua ja muuta tällaista. Jos nuo asiat kertoo syyksi pyrkiä alalle, poliisin ura tyssää siihen. On siis valehdeltava.

On vielä kolmaskin syy sille, miksi poliisi valehtelee. Kolmas syy on se, että poliisilta edellytetään elämässään nuhteetonta käyttäytymistä. Kuka meistä ihmisistä on täysin nuhteeton? Eipä juuri kukaan, eikä myöskään poliisi. Kun virka kuitenkin edellyttää nuhteettomuutta, ainoa keino päästä siihen, on ylläpitää valheellista kulissia että olisi muka nuhteeton. Tähän kuuluu se, että syytteet kiistetään eikä mitään myönnetä. Kaikenlaista voi tehdä, mutta ei saa jäädä kiinni. Joillakin poliisilla tämä kaksoisrooli karkaa käsistä, ja heidän nuhteellinen puolensa alkaa vajota yhä syvemmälle rikosten maailmaan. Huumepoliisi Aarnio on näkyvin esimerkki tällaisesta, mutta hän ei ole ainoa. Kaksoiselämä nakertaa moraalia ja tuhoaa sen viimeiset rippeetkin. Ja tuollaista kaksoiselämää poliisit elävät. Siksi valehteleminen on osa heidän luonnettaan ja tapahtuu spontaanisti, jos tilanne sitä vaatii.

Minulla on omakohtaisia muistojakin siitä, miten poliisi valehtelee ja jopa kirjallinen todiste eli valokopio yhden komisarion laatimasta puolustautumiskirjeestä oikeuskanslerille, jolle olin valittanut poliisin tekemästä kotietsinnästä ja omaisuuden takavarikoimisista, jotka eivät laillisen protokollan mukaisesti. Poliisin kirjeessä oli harhaanjohtavia puolitotuuksia tai puolivalheita, miksi niitä haluaa sanoa, ja lisäksi joitakin täysin paikkansa pitämättömiä asioita. Törkeimpiä valheita oli se, että opiskeluasunnostani olisi löytynyt kotietsinnässä terroristijärjestöjen osoitteita ja tunnuksia. Toinen oli se, että komisarion kirjeensä liitteeksi panemat uhkauskirjeet (joita en ole koskaan nähnyt) olisivat olleet minun sekä toisen henkilön yhdessä laatimia. Lisäksi kirjeessä vihjattiin, että minua epäiltiin pommi-iskusta kommunistien vaalitilaisuuteen. Tästä asiasta minulta ei ollut kuulusteluissa edes kysytty. Eli oman nahkansa pelastamiseksi poliisi on valmis ihan mihin vain.

Ai niin, kun poliisi kirjoitti minulle kostoksi edellä mainitusta valituksesta liikennesakon pari kuukautta aikaisemmin tapahtuneesta pikku kolarista (joka olisi voinut oikeudessa kääntyä vastapuolen syyksi), sakon ojentanut poliisimies valehteli päin naamaa, että automme vakuutusyhtiö oli vaatinut sakottamistani. Sukumme omistama yhtiö oli vakuutusyhtiön iso asiakas, ja isoäitini (jonka nimissä kolariauto oli) kuului vakuutusyhtiön hallintoneuvostoon. Ei ollut vaatinut. Samoina viikkoina kuin tämä kolari ja sakottaminen tapahtui, eräs poika ajoi automme kylkeen harjoitellessaan peruuttamista. Hänen syyllisyydestään ei ollut mitään epäilyö. Häntä ei kuitenkaan sakotettu, vaikka asia päätyi poliisin tietoon. Se, että minua sakotettiin, johtui selvästi oikeuskanslerille tekemästäni valituksesta, koska sakottaminen tapahtui samaan aikaan, kun oikeuskanslerin päätös tuli. Poliisit saivat huomautuksen virheistään. Ja sen jälkeen he muistivat pienen kolarin, jossa olin ollut osallisena, ja päättivät kirjoittaa sakon. Sakkolappuun merkityt tiedot, jopa automme rekisterinumero, olivat mitä sattuu.

Nykyisin poliisit sakottavat rutiininomaisesti kolarissa syylliseksi määriteltävää henkilöä (eli kun soitat poliisin kolaripaikalle, tilaat toisen auton kuljettajalle sakon), mutta noihin aikoihin, mistä edellä kirjoitin, tällainen ei ollut käytäntö. Poliisivaltiokehitys ei ollut vielä niin pitkällä kuin nykyisin.

ROOSTER

Ketjun innoittamana aloin miettiä maallisen majani loppusijoitusta.

Missä kaikissa maissa on mahdollista ilmahautaus?

Lainaus käyttäjältä: https://www.maailma.net/uutiset/korppikotkien-vaheneminen-vaikeuttaa-ilmahautausta-pakistanissaKorppikotkien väheneminen vaikeuttaa "ilmahautausta" Pakistanissa

Ihminen tappaa lääkesaasteillaan jo korppikotkatkin, eikä saa enää säädyllistä hautausta.

Lainaus käyttäjältä: https://antroblogi.fi/2018/05/hautaus-paikkana-taivas/Tiibetiläisessä ilmahautauksessa vainajan ruumiista hankkiudutaan eroon tarjoamalle se haaskalintujen syötäväksi. Käytäntöön liittyy näkemyksiä elämän kunnioittamisesta ja kuolemasta ensisijaisesti henkisenä tapahtumana.

Ilmahautauksen eli jhatorin suorittavia ammattilaisia kutsutaan "ruumiinrikkojiksi". He paloittelevat vainajan kehon ja murskaavat luut jauhoksi. Näin valmisteltu ruumis jätetään korkealle, avaralle paikalle korppikotkien ruoaksi. Jos ruumiinrikkojaa ei ole saatavilla, ruumis jätetään luontoon sellaisenaan.

En kyllä tykkää tuosta murskaamisesta ja esipaloittelusta, mieluummin sellaisenaan kiitos.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

urogallus

Kävisikö ilman sijasta vesihautaus? Kukkoa on perinteisesti pidetty kissan ohella mainiona ravunsyöttinä, joten tuskinpa kalmo järvessä kauaa haisisi.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 19, 2019, 09:23:06
Luku-urakka etenee hyvin. Olen jopa hiukan edellä suunnitelmaa. Eilinen lukurykäisy tosin aiheutti sen, että pää päätyi liian myöhään tyynyyn. Toivottavasti se ei aiheuta liikaa keskittymishäiriöitä tänään päivällä. Täytyy kaivaa jotain sopivaa poppia rauhoittamaan.

Oli "pakko" kirjautua kertomaan, että sain juuri kirjan loppuun luetuksi ja hyllyyn.  :D

Mitähän seuraavaksi löytäisi?
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur