Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 40 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Olisipa Helsingissä aina yhtä paljon tyhjiä parkkipaikkoja kuin nyt. Luettelen muutamia kaupungin etuja maaseutuun verrattuna.

1. Kaupungissa tulee harrastettua liikuntaa, koska on valtavasti mahdollisuuksia erilaisille kävelyreiteille verrattuna maaseutuun, jossa on vain se yksi iänikuinen tienpätkä ilman mitään vaihtelua. Kaupungissa on käytännön syisä pakko liikkua. Maaseudulla ei tarvitse kuin hiissatua kotiovelta viiden metrin päähän autoon ja hyötyliikunta on siinä.

2. Kaupungissa ei tuhat itikkaa hyökkä kimppuun kymmenen sekunnin päästä siitä, kun on astunut ovesta ulos.

3. Allergia vaivaa vähemmän.


Huonoja puolia:

1. Helsingin raanavesi on Päijänteen pintavettä ja todennäköisesti aiheuttaa ennenaikaisia kuolemia.

2. Hiljainen luonto on kauempana, jos sinne kaipaa itikoiden syötäväksi.

En nyt jaksa luetella enempää huonoja puolia. Totta kai niitäkin on.

Rakennus, jossa en koskaan ole käynyt enkä tule käymään. Olisi jännä nähdä sisäkuvia.


Norma Bates

Mikähän siinä oikein on että juuri ne miekkoset jäävät roikkumaan joista ei ole yhtään kiinnostunut? FB:n profiilini jostain syystä löytänyt mies ajoittain toivottelee päivästä toiseen hyvät huomenet ja juhlat ja jussit ja vaikka mitkä, ja minä en jumankauta millään jaksaisi jokaikinen päivä olla vuolaasti kiittelemässä toivotuksista kun en niitä häneltä kaipaa. Enkä kyllä keneltäkään toiseltakaan, koska ei minua kiinnosta mitkään toivottelut, vaan se että saisi ikioman ihmisen elämäänsä ja olisi lystiä ja oltaisiin yhdessä. Ei siinä mitään tarvitse toivotella kun vietetään yhteistä aikaa.

Lopulta mies aina häipyy, liekö jonkun toisen naisen suuntaan. En millään viitsisi sanoa mitään negatiivista. Kerran kyllästyin ja sanoin etten jaksa olla kokoajan reagoimoissa näihin toivotuksiin, ja hän hävisi. Mutta palasi sitten kumminkin taas kuvioihin. Nyt en sano mitään. Toivottavasti tajuaa itse häipyä oma-aloitteisesti.

Norma Bates

Meinasin seota kauppareissulla. Aina kun haluan ostaa ristikkolehtiä 1 - 2 kpl, plaraan läpi monta eri lehteä ja valitsen mielenkiintoisimmat. Niissä pitää olla kaksi "rajatonta" ristikkoa niin että ei ole tarkkaan määritelty missä yksi sana alkaa ja toinen loppuu, tavuristikoita ja muita erikoisuuksia tavallisten ristikoiden lisäksi. Lisäksi sivuja pitää olla 52 ja hinta alehinta. No, nyt kävi niin että yksi lehti miellytti, mutta laitoin sen takaisin telineeseen ja kävin vielä muita läpi, varmuuden vuoksi. Halusin sitten kuitenkin ostaa sen lehden josta olin pitänyt, mutta jukupliut en löytänyt sitä enää! Lieneekö siellä ollut parikymmentä eri ristikkolehteä ja selasin niitä sitten hampaat irvessä etsien sitä tiettyä lehteä missä oli ollut mukavan näköisiä tehtäviä ja sanahakujakin pari. Ei vaan löydy. Tuli jo mieleen että kohta joku myyjä tai kamera alkaa kyttäämään että mitä se akka siellä tonkii loputtomiin, ja ruokaostoksiakin olisi pitänyt tehdä.

Valitsin sitten pitkän tuloksettoman etsimisen jälkeen kaksi lehteä ja jatkoin matkaa. Kyllähän se ihmetytti että miten tässä nyt näin kävi.

Hayabusa

^Tuosta saisi helpolla Mr Bean -tyylisen sketsin. Epätoivoinen lehden etsijä.

Minä olin kuvitellut että noissa on vakiojutut vakiosivuilla.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Norma Bates

Melko samankaltaisenahan ne tehtävät toistuvat toistumistaan. Ainakin jos duunaa saman julkaisijan julkaisuja. Jos vaihtaa sorttia, niin sitten ehkä tulee jotain uusia "perussanoja" haltuunotettavaksi.

Jotkut pitävät ristikoiden täyttämistä tyhjänpäiväisenä touhuna. Onhan se sitä kyllä. Teen sitä kesäisin kun haluan rentoutua rannalla, jos en jaksa lukea mitään. Sudokuista minä en perusta ja aikuisten värityskirjat ennemminkin stressaisivat kuin rentouttaisivat. Jos kuvassa on joku miljoona lohkoa jotka kaikki pitäisi värittää nätisti eri väreillä, minulle iskee ihan valtava väsymys jo etukäteen.

a4

#1010
Tuota voisi sketsinä vielä jatkaa. Näen jo sieluni silmin kuinka Mr. Bean ihmettelee, hiki hatussa plärättyään lehtiä ja huomattuaan kyräilevät katseet asiakkailta ja kassoilta. Nostaessaan nokkaansa moiselle, hän huomaa katonrajassa valvontakameran joka osoittaa lehtihyllyä kohden. Ahaa! Hän tarvitsee valvontanauhat nähdäkseen mihin mysteerisesti katosi se huolella valittu ristikkolehti. Mutta arvaatte jo varmaan että lähtiessään etsimään henkilökuntaa, hän näkee näistä aina vain vilauksia kaukaa hyllyrivistöjen väleissä, eikä saa koskaan ketään kiinni. Edes kassoilta hän ei saa apua vaan joutuu käsirysyyn valmiiksi hermostuneiden asiakkaiden pitkissä kassajonoissa. Lopulta hän tajuaa saavansa ainakin vartijan paikalle - jos hän vain näyttelisi myymälävarasta! Kyräiltyään takinliepeet ylhäällä edestakaisin pitkin lehtihyllyä ja liioitelluin liikkein muka keräillen lehtiä takkinsa sisään ja housuihinsa - kuten amatöörinäyttelijöillä on tapana, hän onnistuu saamaan valvontakameran täyden huomion. Tadaa! Kameran teleobjektiivi syöksähtää häntä kohti. Kamera alkaa pahaenteisesti suristen seurata hänen jokaista liikettään kuin krapulainen peilikuva. Mr. Bean innostuu tietysti testaamaan tätä hauskaa ilmiötä, aluksi sivuaskelin. Sitten monimutkaisemmilla liikesarjoilla. Kunnes hän jo tanssii kameran kanssa. Mukaan yhtyy marketin kaiuttimista soljuva taustamusiikki. Flamengoa! Lopulta hän on aivan poikki ja hiessä. Hän pysähtyy. Mutta vartijaa ei kuulu. Mr. Bean päättää ottaa kovat keinot käyttöön. Hän ottaa mielenosoituksellisesti yhden ristikkolehden hyllystä ja esittelee sitä kameralle kuin miljoonien arvoista  taulua huutokaupassa. Sitten hän työntää sen hitaasti ja vaivalloisesti housuihinsa, koska lehti on yllättävän iso housuihin tungettuna. Eipä aikaakaan kun vartija syöksyy raahaamaan ylpeän varkaan takahuoneeseen. Nyt on aika katsoa valvontakameran tallenteita! Mutta vartija onkin toista mieltä. Sakot ja lehden hinta päälle. Pulittaessaan joka pennin taskunsa pikkukolikoilla yksittäin  laskien ne hitaasti vartijan pöydälle happamin ilmein, Mr. Bean huomaa jotain ihmeellistä! Mitä kummaa?! Hän oli varastanut juuri sen huolellisesti valikoidun harvinaisuuden joka oli niin mysteerisesti kadonnut häneltä. Pelkkänä hymynä hän syleilee hellästi lehteään ja huokaisee syvään ja lämpimästi.

Norma Bates

Ei pöllömpi jakso Mr. Beaniin. Ja monta kertaa on kyllä tuntenut itsensä Ms. Beaniksi.

a4

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 23, 2019, 23:31:28
Ei pöllömpi jakso Mr. Beaniin. Ja monta kertaa on kyllä tuntenut itsensä Ms. Beaniksi.
Minä myös. Voi olla että Mr.Beanin hahmo puhuttelee monia meistä. :)
Tänään olin pyöräilemässä ja huomasin ajavani kahdesta vaihtoehtoisesta reitistä tylsempää mutta tutumpaa reittiä, vaikka minun piti tänään valita hienon sään vuoksi se maisemareitti. No ei muuta kuin pyörän  kääntö toiseen suuntaan ja samalla huomasin saman viehättävän naisen jonka olin juuri ohittanut, kulkevan siihen suuntaan johon olin kääntämässä pyörääni.
Jotta hän ei luulisi minua stalkkeriksi, käänsin nopeasti pyöräni uudestaan toiseen suuntaan, eli takaisin sille tylsemmälle reitille, todetakseni näyttäväni typerältä pyöriessäni siinä pyörän kanssa kuin päätön kana ilman näkyvää järkevää syytä. 

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: a4 - kesäkuu 23, 2019, 23:46:17
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 23, 2019, 23:31:28
Ei pöllömpi jakso Mr. Beaniin. Ja monta kertaa on kyllä tuntenut itsensä Ms. Beaniksi.
Minä myös. Voi olla että Mr.Beanin hahmo puhuttelee monia meistä. :)
Tänään olin pyöräilemässä ja huomasin ajavani kahdesta vaihtoehtoisesta reitistä tylsempää mutta tutumpaa reittiä, vaikka minun piti tänään valita hienon sään vuoksi se maisemareitti. No ei muuta kuin pyörän  kääntö toiseen suuntaan ja samalla huomasin saman viehättävän naisen jonka olin juuri ohittanut, kulkevan siihen suuntaan johon olin kääntämässä pyörääni.
Jotta hän ei luulisi minua stalkkeriksi, käänsin nopeasti pyöräni uudestaan toiseen suuntaan, eli takaisin sille tylsemmälle reitille, todetakseni näyttäväni typerältä pyöriessäni siinä pyörän kanssa kuin päätön kana ilman näkyvää järkevää syytä.

Olisit jatkanut vaan sinne parempaan suuntaan ja polkaissut vauhdilla itsesi naisesta ohitse. Silloin hän olisi korkeintaan ajatellut että yrität esitellä hyvää kuntoasi.

a4

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 24, 2019, 09:10:24
Lainaus käyttäjältä: a4 - kesäkuu 23, 2019, 23:46:17
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 23, 2019, 23:31:28
Ei pöllömpi jakso Mr. Beaniin. Ja monta kertaa on kyllä tuntenut itsensä Ms. Beaniksi.
Minä myös. Voi olla että Mr.Beanin hahmo puhuttelee monia meistä. :)
Tänään olin pyöräilemässä ja huomasin ajavani kahdesta vaihtoehtoisesta reitistä tylsempää mutta tutumpaa reittiä, vaikka minun piti tänään valita hienon sään vuoksi se maisemareitti. No ei muuta kuin pyörän  kääntö toiseen suuntaan ja samalla huomasin saman viehättävän naisen jonka olin juuri ohittanut, kulkevan siihen suuntaan johon olin kääntämässä pyörääni.
Jotta hän ei luulisi minua stalkkeriksi, käänsin nopeasti pyöräni uudestaan toiseen suuntaan, eli takaisin sille tylsemmälle reitille, todetakseni näyttäväni typerältä pyöriessäni siinä pyörän kanssa kuin päätön kana ilman näkyvää järkevää syytä.

Olisit jatkanut vaan sinne parempaan suuntaan ja polkaissut vauhdilla itsesi naisesta ohitse. Silloin hän olisi korkeintaan ajatellut että yrität esitellä hyvää kuntoasi.
Onneksi en tehnyt noin. Jälkikäteen ajateltuna en tuolla hetkellä ajatellut kovin selkeästi koska sähläsin mutta onneksi tunnistin eskaloituvan sähläämisen lupaavan alun ja valitsin turvallisemman reitin.
Jos olisin jatkanut samassa mielentilassa maisemareitilleni, potentiaalisena stalkkerina, olisin luultavasti hätäillyt naisen ohittamisen kanssa ja syöksynyt ylinopeudella ojaan tai pelästyttänyt naisen ja saanut kovaa huutoa joltain koirankusettajalta muka hulluna himopyöräilijänä joka vihaa pieniä koiria pitkän hihnan päässä johon törmätessäni lennän pidemmälle kuin koira.

Virkeässä mielentilassa olisin toki rauhallisesti polkenut itsevarmasti sille maisemareitille, puhtoisin aatoksin ohittaen sievän naisihmisen.

Hayabusa

Jo toinen päivä putkeen kun ei ehtinyt päiväunille ennen nukkumaan menoa. Tuskin huomennakaan ehtii, ja torstaina ei varmasti.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Vatupassi

-Herra Iso-Herra, oli matkalla valtaan ja maineeseen

-tehtiin sitte se omantunnon -ohitusleikkaus

-Ihasteltiin muunmuassa alastonta keisaria?"# :o

Norma Bates

Se on vissiin homoviikko kohta. Foorumilta puuttuu itseasiassa homoketju, mutta ei viitsi aloittaa kun ei siellä mitään uutta asian tiimoilta kuitenkaan kukaan keksisi sanoa.

Vatupassi

Ei "hyvä kauppias, en minä teiltä tavaraa osta"

  :o
-ei minä ostan elämää!

-niin tahikka paremminkin mielikuvaa: no huonostihan se kävi islantilaisillekin? ottivat kyllä opikseen!))))

Vatupassi

No vittuuks tässä sano gynegologi kun palasi kahvitunnilta"

-menempä tarkistamaan asikkaani Volvon(Vulvan -alueen)