Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 36 Vieraat katselee tätä aihetta.

a4

#1020
^ Ymmärrän tuon kahvivartin* tai tunnin jälkeisen tokaisun positiivisena itsekannustuksena käydä reippain mielin kohti uusia haasteita uraputkessa. Tunnelin päässä on valoa-asenteella.
Ai miksikö? Siksi koska gynekologeilla menee töissä aina hommat päin vittua.
Anteeksi ranskani.

*Hauskimmissa työpaikoissa on 5 minuutin kahvihetki siirtymisineen.
Tuosta saa hauskempaa enää vain luvallisilla tupakkatauoilla ilman luvallisia tupakointipaikkoja.

Hippi


... ja tässä edellisiin sopivaa
kaunista intialaista musiikkia, joka lienee tuttu kaikille, jotka muistavat Bombaynapin :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Olin juuri aikeissa kirjoittaa tähän jotain, kun paikalle ilmestyi entinen koulukaverini, jonka kanssa juttelin pari tuntia kaikenlaista politiikasta ja historiasta ja vaikka mistä (tästä tulisi pitkä tarina, jos kertoisin edes osan siitä, mitä tuo henkilö kertoi). Kesken puheeni tuon henkilön kännykkä soi ja hän vastasi. Kuulin hänen sanovan, että "olen vähitellen valumassa sinne päin", ja oletin, että jatkamme vielä keskustelua puhelun jälkeen ennen kuin hän lähtee. Tai ainakin hän sanoo, että "Hei vaan, täytyy tästä lähteä" tai edes jotain. Hän kuitenkin lähti saman tien kävelemään pois kännykkä kädessään edes vilkaisematta enää minun suuntaani.

Eli tuollaisia "vanhoja kavereita" tuttavapiiriini kuuluu. Itse asiassa minua harmittaa se, että ihmisiä ilmestyy tänne, koska en ole ajanut kahdeksaakymmentä kilometriä jutellakseni jonkun kanssa. Mutta olisi tuo keskustelu nyt vähän toisella tavalla saanut loppua. Minulla jäi se aloittamani juttukin kesken, vaikka ei se mikään tärkeä ollut niin kuin ei koko keskustelumme.

Yksi asia tuossa tyypissä on positiivista, vaikka arvomaailmamme ovatkin monella tavalla aika erilaiset. Hänen näkemyksensä poliisista ei kovin paljon poikkea minun näkemyksestäni. Sen vielä mainitsen, että jos jostakin ihmisestä voidaan sanoa, että hän on kävelevä historiankirja, niin tuo ihminen mitä ilmeisimmin täyttää määritelmän. Jos historia katsotaan yleissivistykseksi, sitä tuolla tyypillä on. Nytkin hän selosti Rooman valtakunnan muinaisia epäonnistuneita yrityksiä valloittaa Persia tai mitä sen paikalla siihen aikaan oli. Hän arvioi USA:n mahdollisuuksia Irania vastaan kuten monia muitakin nykyajan ilmiöitä historiallisesta perspektiivistä.

Hippi

Aika outoa käytöstä, jos vain mitään sanomatta poistui paikalta. Onkohan tuo sukua sille puhelinkäytökselle, jota TV-sarjoissa näkee paljon. Soitetaan, sanotaan asia ehkä vaihdetaan pari nopeaa repliikkiä asiasta ja sitten puhelin kiinni ja taskuun. Mitenkään ei ilmaista, että puhelu päättyi.

Tietenkin on eri juttu tuo, että tapaaminen päättyy odottamattomaan poistumiseen. Varmaan tuli aika hölmistynyt olo.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 28, 2019, 15:39:51
Aika outoa käytöstä, jos vain mitään sanomatta poistui paikalta. Onkohan tuo sukua sille puhelinkäytökselle, jota TV-sarjoissa näkee paljon. Soitetaan, sanotaan asia ehkä vaihdetaan pari nopeaa repliikkiä asiasta ja sitten puhelin kiinni ja taskuun. Mitenkään ei ilmaista, että puhelu päättyi.

Tietenkin on eri juttu tuo, että tapaaminen päättyy odottamattomaan poistumiseen. Varmaan tuli aika hölmistynyt olo.

"Vanhojen kavereiden" kanssa käy valitettavasti usein noin. Kännykkä vie voiton. Se soi kesken juttelun ja ihminen vastaa siihen ja puhuu ja puhuu ja keskittyy täysin puheluunsa eikä tunnu koskaan lopettavan. Mitä tuollaisessa tilanteessa pitäisi tehdä. Odottaa 15 minuuttia, että henkilö saa puhelunsta puhuttua, vai häipyä hiljalleen paikalta. Kännykkäpuhuja on usein niin keskittynyt puhumiseensa, ettei hän reagoisi edes siihen, vaikka huiskuttaisi kädellään jonkin tervehdyksen lähtiessään, jos ei viitsi puhelua häiritä.

On tapahtunut jopa niin, että olen tavannut jonkun "vanhan tutun", jonka olen edellisen kerran nähnyt kymmeniä vuosia aikaisemmin. Ja kun on alettu jutella, keskustelu on muuttunut tuon ihmisen kännykkäpuhelun sivusta seuraamiseksi, minkä kestäessä olen vähitellen häipynyt, kun se ei ole tuntunut loppuvan. Kerran tapasin erään vanhan tutun, jolle tuli koko ajan puheluja. Välillä saimme vaihdettua muutaman sanan, kunnes tuli taas uusi puhelu, jonka aikana odotin. Kun aloimme uudestaan keskustella, puhelin soi taas. Ja sama jatkui.

Onneksi minulle ei tule paljon kännykkäpuheluja. Tai tulee jonkin verran, mutta ne lähes kaikki ovat oman perhepiirin WhatsApp -puheluja. Oikeita puheluja tulee hyvin harvoin - onneksi. Ehkä yksi puhelu kahden tai kolmen kuukauden kuluessa. Enimmäkseen mainospuheluja, joihin yritän olla vastaamatta. En oikeastaan vastaa ollenkaan puheluihin paitsi omalta perheeltä tuleviin. Pidän puhelimen äänettömällä, joten soitot eivät häiritse. Soitan myöhemmin takaisin, jos katson sen aiheelliseksi.

Sorry, että annan taas kerran tämän linkin, mutta tuo tämänpäiväinen kännykkäpuhuja on seuraavan tarinan henkilö nimeltä "Charles". Nimet ja paikat ovat keksittyjä, mutta tarina on tosi.

http://keitele.blogspot.com/

Keskustelimme politiikasta ja historiasta ja mitä erilaisimmista asioista, myös tyttäristämme. Tuon henkilön tytär on lentoemäntä ja kiertelee maailmaa. Kierteli jo ennen alalle menoa. Netistä löytyvän kuvan perusteella hänen ulkonäössään on huomattavan paljon isänsä piirteitä. En ole tainnut nähdä kuin vauvana, jos silloinkaan. Tuon henkilön isoveli puolestaan on nykyisin tunnettu pitkäpartainen salaperäinen "guru", joka puuhailee astrologian ja muiden mystisten asioiden parissa. Naimisissa (yllättävää!) jonkun yliopistonaisen kanssa.

a4

#1025
Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 28, 2019, 15:39:51
Aika outoa käytöstä, jos vain mitään sanomatta poistui paikalta. Onkohan tuo sukua sille puhelinkäytökselle, jota TV-sarjoissa näkee paljon. Soitetaan, sanotaan asia ehkä vaihdetaan pari nopeaa repliikkiä asiasta ja sitten puhelin kiinni ja taskuun. Mitenkään ei ilmaista, että puhelu päättyi.

Tietenkin on eri juttu tuo, että tapaaminen päättyy odottamattomaan poistumiseen. Varmaan tuli aika hölmistynyt olo.
Sosiaalinen äly on vain yksi älykkyyden muoto.

Trentonin kaupungissa vain parinkymmenen kilometrin päässä Princetonista pidetty kansalaistesti piti olla lähinnä rutiininomainen kuulemistilaisuus, mutta loogikkosuuruus suhtautui siihen hyvin vakavasti.
Gödel: 'Mistäkö kotoisin? Itävallasta.'
Tutkintotuomari: 'Millainen valtiomuoto teillä olikaan Itävallassa?'
Gödel: 'Se oli tasavalta, mutta perustuslaki oli sellainen, että tasavalta muuttui lopulta diktatuuriksi.'
Tutkintotuomari: 'Aijai, hyvin ikävää. Tuollaista ei voisi tapahtua tässä maassa.'
Gödel: 'Kyllä voisi, ja pystyn todistamaan sen.'
Näin siis kaikista mahdollisista kysymyksistä Gödelille esitettiin ainoastaan tuo ratkaiseva kysymys. Minua ja Einsteinia tämä vuoropuhelu hirvitti. Tutkintotuomari oli kuitenkin kyllin älykäs hiljentääkseen Gödelin lausumalla saman tien: 'Luojan tähden älkäämme menkö siihen.' Meidän suureksi huojennukseksemme hän keskeytti tilaisuuden siihen paikkaan.

https://www.netn.fi/artikkeli/kun-godel-amerikkalaistui-loogikko-ja-perustuslaki

Joten on ihan loogista lähteä pidemmittä puheitta puhelun jälkeen tulemaan, jos puhelussa on ilmoittanut lähtevänsä tulemaan ja jos ilmoituksen lähtemisestä on kuullut myös vieressä oleva keskustelukumppani.
Jos jostain pitäisi tuota muka yllättäen poistunutta kritisoida niin siitä ettei puhelun jälkeen valunut pois paikalta, vaikka niin oli ilmoittanut tekevänsä.

Mistä muistuikin mieleeni
tämä näppis-laulu.

Tai Leonard Nimoy - Highly Illogical

Hippi

Voihan sen tietysti niinkin ajatella, että kaikille oli tullut selväksi tapahtumien tuleva kulku, joten mitäpä sitä enempiä selittelemään.

En itsekään pahemmin sosiaalisista pakkopullakuvioista välitä, mutta kyllä ihmisten tapaamiseen kuuluu tietyt alku- ja loppurituaalit. Ei niiden tarvitse pitkiä aikaavieviä jaarituksia olla, mutta tavallaan piste tapaamiselle. Tuossa Kopekin tapauksessakin olisi riittänyt joku "Huh, pitääpä tosiaan lähteä. Oli mukava rupatella. Terve".

Kyllähän tavatessakin on jonkinlaiset alkuvuorostanat olipa tapaaminen edeltä sovittu tai aivan sattumalta tapahtunut kohtaaminen. Ei siinäkään mennä ensimmäisellä lauseella suoraan maailmanpolitiikan polttaviin kysymyksiin.

---

Minulla on tässä kotipihassa vähän päinvastainen ongelma. Mummeli (70+v.), jonka kohtaaminen pahimmillaan seisottaa pihassa toista tuntia. Vaikka miten yrittää kohteliaasti sanoa, että nyt pitää jatkaa puuhia ja olen suunnitellut tekevänä vielä yhtä ja toista muuutakin tämän päivän aikana, niin ei tunnu vihje menevän perille. Tarinat menneiltä vuosilta jatkuvat ja jatkuvat. Ihan teräväpäinen ihminen tuo on ja paljon hänellä riittää puhuttavaa milloin mistäkin aasiasta. 

Hävettää tunnustaa, että joskus teen kuten Hyacinth Bucketin naapuri ja kurkin, näkyykö mummelia pihassa ja jos, niin livahdan takaovesta matkaan, jotta en jää jumiin. En kuitenkaan haluaisi kovin tylysti hänelle sanoa, että pakko nyt vaan lopettaa juttelut.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

#1027
Sosiaalisesti ja kirjallisesti hölmönä tai taitamattomana unohdin laittaa kasan hymiöitä edelliseen viestiini, sekä alleviivata sosiaalista älykkyyttä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sosiaalinen_älykkyys

Hipin kuvaama joka pihan ja taloyhtiön moottoriturpa, anteeksi puheri..ittoisa ihminen, on hieno haaste ja valkoisten valheiden paras sparraaja, alkoholistivanhempien jälkeen.
Rehelliselle ihmiselle valehtelu voi tuntua vaikealta mutta valkoisia valheita voinee hyvillä mielin harjoitella, sosiaalisen älyn nimissä.
Ehdotan näitä kursseja(sivut105-106):
-Rentoudu ja päästele höyryjä improvisoimalla
-Matka improvisaation alkeisiin
-Löydä itsestä esiintyjä!
https://sivistysvantaa.fi/material/attachments/R05MDoBoc/opas_vantaan_aikuisopisto_syksy2019_web.pdf

Itse esim. pelastautuisin hyväntahtoisen höpöttäjän kynsistä, jollain äkillisellä sairaskohtauksella. Sairauden voi valita päivän fiiliksen ja oman draamantajun mukaan.



Oikeastaan kyse kai lienee kaikkialta löytyvillä päivystävillä höpöttäjillä lisääntyvästä yksinäisyydestä urbaanissa elinympäristössä.
Joku ATK-ghuru voisi koodata Tinder-tyyppisen päiväkahviseuraa-palvelun yksinäisille pulputtajille.

Maija 85v. (sodanaikainen Lotta-kuva) etsii juttukaveria yhteisiin pihapartioihin, naapuritiedusteluun ja terveysasemien sekä pankkien jonoihin.
Puhenopeus kiitettävää luokkaa, kahvin kanssa huipputasoa.
Kykenee puhumaan katkeamattomasti jopa 8 tuntia ilman lepoa.
Omistaa lankapuhelimen.
Erityisosaaminen sotamuistoissa ja tavaran säästämisessä pahan päivän varalle.
Mieliase sukkapuikot.
Kielitaito suomi, karjalan murre, saksalaiset kirosanat ja kissa

Norma Bates

Voi porsas. Yksi päivä ylläni oli musta T-paita kun rouskuttelin (tylsiä) vohvelikeksejä. Sitten lähdin asioillle. Vasta kotiin palattuani huomasin että paidasta oli rinnus aivan vohvelimurun peitossa. Näytti kuin kärsisin pahasta hilseestä. Tänään painelin kaupukiin aterian päälle, ja perillä vasta huomasin että paidassa oli jotain länttejä. Ilmeisesti rasva roiskunut ruoanlaitossa.

Hippi

Silloin kun lapseni olivat pieniä, siis tosipieniä, tostuin siihen, että kotona on aina eri vaatteet kuin ihmisten ilmoilla. Tuolloin oli sula mahdottomuus, että paita olisi kestänyt puolta tuntia puhtaana eikä jokaisen ruoka-, räkä, kuola- yms yms roiskeen jälken voinut tai kannattanut vaihtaa paitaa.

Nykyisin on ei noita ulkopuolisia sotkijoita enää ole, mutta jostain niitä roiskeita aina tulee. :)

Muutenkin tuo on näppärää, kun parhaita paitoja ei tarvi niin usein pestä, joten eivät sitten kulahda suotta, ja näitä jo kulahtaneita kotipaitoja ei pesu enää huonommaksi saa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Minulla aika harvoin on ruoat rinnuksilla, joten sikäli tämä sikailu ihmetyttää. Tokalla eksälläni taisi olls kaikki mahdolliset paidat aina likaiset kun se ruoanlaitto oli sellaista riehumista että kauhealla kiireellä piti paistaa. Kerran päädyttiin ensiapuunkin kun mies poltti kätensä levy kutosella ruokaa laittaen. Keittiössä myös meinasi liukastua jo ovensuulla kun lattia oli niin rasvainen sen räiskyvän paistamisen jäljiltä.

Itselläni kun ei niin kiirus ole, pienennän hellasta lämpöjä kokoajan paistaessani. Silti jotkin ruoat pyrkivät seinälle.

a4

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 29, 2019, 11:19:55
Minulla on tässä kotipihassa vähän päinvastainen ongelma. Mummeli (70+v.), jonka kohtaaminen pahimmillaan seisottaa pihassa toista tuntia. Vaikka miten yrittää kohteliaasti sanoa, että nyt pitää jatkaa puuhia ja olen suunnitellut tekevänä vielä yhtä ja toista muuutakin tämän päivän aikana, niin ei tunnu vihje menevän perille. Tarinat menneiltä vuosilta jatkuvat ja jatkuvat. Ihan teräväpäinen ihminen tuo on ja paljon hänellä riittää puhuttavaa milloin mistäkin aasiasta. 

Hävettää tunnustaa, että joskus teen kuten Hyacinth Bucketin naapuri ja kurkin, näkyykö mummelia pihassa ja jos, niin livahdan takaovesta matkaan, jotta en jää jumiin. En kuitenkaan haluaisi kovin tylysti hänelle sanoa, että pakko nyt vaan lopettaa juttelut.
Tämä on paha tapaus ja voit joutua improvisoitujen meriselitysten harjoittelun lisäksi tekemään myös analyyttisempaakin vetäytymissuunnitelmaa ja uhkaskenaarioita eri uhkatasoilla.
Jos hän olisi dementikko, voisit aina turvautua yhteen ja samaan lauseeseen.
-Te olitte menossa soittamaan kiireellistä puhelua. Nyt joutuin!
Ei haittaa vaikka hänellä ei olisi puhelinta.
Mutta teräväpäinen eläköitynyt juttelija oppii tietämään lähiympäristön eläinten ja ihmisten aikataulut ja tavat minuutin tarkkuudella.
On aika ottaa käyttöön salaisen sodankäynnin epäsäännölliset rutiinit, vaihtelevat harhautustaktiikat, valmiit pakosuunnitelmat, naamiointi, psykologinen sodankäynti ja disinformaatio esim. kahvitarjouksesta tai roskakatokseen jätetystä ryijystä.
Spotifyin soittolistalla Valaanlaulut ja munkkien hyminät kannattaa vaihtaa joko Death Metalliin tai tähän:
WE SHALL NEVER SURRENDER speech by Winston Churchill

Kopek

Lainaus käyttäjältä: a4 - kesäkuu 29, 2019, 10:41:02
Joten on ihan loogista lähteä pidemmittä puheitta puhelun jälkeen tulemaan, jos puhelussa on ilmoittanut lähtevänsä tulemaan ja jos ilmoituksen lähtemisestä on kuullut myös vieressä oleva keskustelukumppani.
Jos jostain pitäisi tuota muka yllättäen poistunutta kritisoida niin siitä ettei puhelun jälkeen valunut pois paikalta, vaikka niin oli ilmoittanut tekevänsä.

En varsinaisesti kritisoinut vaan lähinnä vain kerroin tuon tapauksen osana päivän mietteistä. Selostukseni oli lisäsi hieman epätarkka. Tuo henkilö ei lähtenyt puhelun jälkeen vaan saman tien puhelun aloitettuaan. Hän puhui puhelimeen mennessään. Luulin alussa, hän haluaa puhua rauhassa ja siirtyy siksi hieman etäämmälle minusta, mutta hän kävelikin saman tien pois taakseen vilkaisematta. No, ihan sama. 

..

On harmillista, jos tulee ostaneeksi jonkun tuotteen, jolla ei tee mitään. Yksi tällainen oli kulmahiomakone, jonka ostin joskus. Valmistusvuosi näyttää olevan 2017. Kuvan laite ei ole aivan samanlainen, mutta saman tyyppinen kuitenkin.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/einhell-te-ag-125mm-750w-kulmahiomakone

Päällä oleva katkaisin oli alusta lähtien rempulan tuntuinen ja erittäin jäykkä. Jossakin vaiheessa musta katkaisimen nappi irtosi, ja laite muuttui käyttökelvottomaksi. Käyttöaika jäi aivan mitättömäksi.

Tänään päätin tutkia, voisiko laitteelle tehdä jotain. Osoittautui, että virtakatkaisin ei olekaan laitteen päällä vaan laitteeseen tulevan sähköjohdon lähellä. Päällä olevasta napista lähtee pitkä muovinen osa, jonka on tarkoitus välittään napin voima itse katkaisimeen. Systeemin suunnittelu on mielestäni täysin pielessä. Pitkä muovitanko, jonka toisessa päässä on mutka, ei kestä siihen kodistuvia rasituksia, tai nappi irtoaa, kuten tapahtui. Varsinainen katkaisin on hyvin jäykkä. Se toimisi jollakin suoralla vivulla mutta ei noin pitkällä ja hennolla viritelmä mikä laitteessa on.

Päätin yrittää tehdä kulmahiomakoneesta aina päällä olevan, mikä on tietenkin vaarallinen ratkaisu. Toisin sanoen, kun töpseli pannaan seinään, laite käynnistyy. Jänkäsin katkaisimen kahden nahkavyöstä leikkaamani palan avulla pysyvästi "päällä" -asentoon. Ajattelin, että voisin asentaa sähköjohtoon katkaisimen, ja itse laitteeseen maalaisin tai kaivertaisin varoitustekstin. Itsehän minä sillä itseni vaarantaisin, jos näin olisi käydäkseen. No, suunnitelma epäonnistui. Vaikka kasasin mielestäni laitteen täysin oikein, se ei käynnisty, kun töpselin paneen seinään. Onko katkaisimessa jonkinlainen varojärjestelmä, joka estää tuollaisen töpselillä käynnistämisen, vai mistä on kyse.

En ainakaan toistaiseksi jaksa purkaa laitetta uudelleen, joten lojukoot jossakin. Ehkä tuhosin sen jotenkin. Vaihtoehto B voisi olla se, että yrittäisin saada katkaisimen vähemmän jäykäksi jonkin sumuteöljyn avulla. Inhoan kaiken maailman laitteiden purkamista ja "korjaamista", koska niillä onnistuessaankin vain palautetaan jo olemassa ollut tila eikä luoda mitään uutta. Haluan rakentaa uutta, en korjata muiden tekemää.

Joka tapauksessa tuo oli erittäin huono ostos. Vaikka hinta ei ollut korkea, pitäisi tuollaisen laitteen sentään jonkin aikaa toimia. Vähäisestä käytöstä kertoo sekin, että hiilet olivat vielä kuin uudet. Kulumisvaraa oli vaikka kuinka paljon. Laitetta ei siis ehditty käyttää kuin alle kymmenen prosenttia potentiaalisesta kokonaiskäyttöajastaan. Nimeän tuon tangolla toimivan katkaisinsysteemin suunnitteluvirheeksi. Lievemmin en voi sitä arvioida.

a4

Lainaus käyttäjältä: Kopek - kesäkuu 29, 2019, 20:15:55
Lainaus käyttäjältä: a4 - kesäkuu 29, 2019, 10:41:02
Joten on ihan loogista lähteä pidemmittä puheitta puhelun jälkeen tulemaan, jos puhelussa on ilmoittanut lähtevänsä tulemaan ja jos ilmoituksen lähtemisestä on kuullut myös vieressä oleva keskustelukumppani.
Jos jostain pitäisi tuota muka yllättäen poistunutta kritisoida niin siitä ettei puhelun jälkeen valunut pois paikalta, vaikka niin oli ilmoittanut tekevänsä.

En varsinaisesti kritisoinut vaan lähinnä vain kerroin tuon tapauksen osana päivän mietteistä. Selostukseni oli lisäsi hieman epätarkka. Tuo henkilö ei lähtenyt puhelun jälkeen vaan saman tien puhelun aloitettuaan. Hän puhui puhelimeen mennessään. Luulin alussa, hän haluaa puhua rauhassa ja siirtyy siksi hieman etäämmälle minusta, mutta hän kävelikin saman tien pois taakseen vilkaisematta. No, ihan sama. 
Minä kritisoin häntä. Sosiaalisesti hölmöksi tai taitamattomaksi. Vaikka itse olen samanlainen. Tai ehkä juuri siksi.
Mielestäni ihmetyksesi oli oikeutettua ja saisit puolestani jopa maltillisesti loukkaantua moisesta.
Toki esitin taas asiani liian vaikeaselkoisesti ja pahoiteluni siitä.
Vapaa tahto-ketjun pohdintalinjoja lainatakseni - sosiaalisena kömpelyksenä häntä on helpompi ymmärtää ja hänen vuokseen on vaikeampi loukkaantua. Mikä on hyvä asia myös itsellesi.
Eikä hänkään ole näin ollen kaikessa huono tai hyvä, mikä on lohduttavaa sekin.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 29, 2019, 17:56:03
Minulla aika harvoin on ruoat rinnuksilla, joten sikäli tämä sikailu ihmetyttää. Tokalla eksälläni taisi olls kaikki mahdolliset paidat aina likaiset kun se ruoanlaitto oli sellaista riehumista että kauhealla kiireellä piti paistaa. Kerran päädyttiin ensiapuunkin kun mies poltti kätensä levy kutosella ruokaa laittaen. Keittiössä myös meinasi liukastua jo ovensuulla kun lattia oli niin rasvainen sen räiskyvän paistamisen jäljiltä.

Itselläni kun ei niin kiirus ole, pienennän hellasta lämpöjä kokoajan paistaessani. Silti jotkin ruoat pyrkivät seinälle.

https://www.youtube.com/watch?v=UerBCXHKJ5s
No, siis muppettien kokki...