Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 47 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Mielenkiintoiset fiilikset jäivät, kun jouduin tappeluun poliittisesta aiheesta. Sain nyrkistä yli 70-vuotiaalta mieheltä ja sitten panin sen lattialle.
Aika kovaksi menevät joskus poliittiset keskustelut vihervasurien kanssa. ::)

Amore

Kävin tänään erään ystäväni kanssa Meilahden arboretumissa ja ruusupuistossa katselemassa kasveja. Napsin talteen muutamia talven yli säilyneitä ruusunmarjoja, sillä koitan saada ne itämään. Oma pieni rosario olisi kiva. Aikaisemmin keräämistäni ruusunmarjoista olen saanut yhden pikkuruisen taimen. Ruusut eivät helposti lähde kasvuun siemenistä (olen lukenut tämän ruusukirjasta), joten en ole kovin pettynyt heikosta menestyksestä. Napsin mukaan myös hernepensaan palkoja. Uskoisin hernepensaan itävän paljon helpommin. Annan kuitenkin ensin palkojen kuivahtaa.

Vaikka emme olleet varsinaisesti kävelyretkellä, vaan vain vaeltelimme puistossa verkkaisesti, niin olin hieman pettynyt, että hän oli ottanut koiran mukaan. Ystäväni on yksi niistä lukemattomista ihmisistä, joka ei oikein osaa kulkea sujuvasti koiran kanssa. Tämä tarkoittaa sitä, että koira on koko ajan väärällä puolella, hihna jatkuvasti tiellä jne. Se on sitten rasittavaa!!! Minulle ei tullut mieleenkään, että hän ottaisi koiran mukaan. Jos lähdemme enemmänkin ulkoilemaan, niin yleensä pyydän, että koira ei tule mukaan. En vain kestä sitä sekoilua, että koko ajan on joko koira tai hihna nilkoissa, siirtyi itse sitten minne tahansa. Onneksi vain tällä yhdellä ystävälläni on koira (keskikokoinen, noin kettuterrierin kokoinen, 40cm korkea, sekarotuinen nutipää).

Puistovierailun jälkeen menimme Tamminiemen museon kahvilaan. Aurinko paistoi, taivaalla oli kauniita poutapilviä ja meri kimmelsi. Kahvi ja pulla olivat kohtuuhintaisia ja olimme melkein ainoat asiakkaat iltapäivällä. Lokkejakaan ei tullut meitä häiritsemään, vaikka kasslla oli lappu lokkivaarasta. Ihana kahvihetki!
All you need is Love

Amore

Lainaus käyttäjältä: Kopek - heinäkuu 02, 2019, 23:33:46
Minulle laki kertoo ainoastaan sen, mistä teoista tai asioista voi saada poliisit kimppuunsa.

Haluaisin kysyä sinulta, Kopek, etkö koskaan tunne kiitollisuutta siitä, että lukemattoman monia asioita on tehty puolestasi kollektiivisin voimin? Kaupunkeja ja katuja rakennettu, luotu kirjoitusjärjestelmä, numerojärjestelmä, kehitetty maanviljelys ym. ym. Eihän mikään maailmassa ole täydellistä, mutta valtavasti kaikkea elämäämme helpottavaa on kuitenkin saatu aikaan. Ilman sääntöjä elämä vasta helvettiä olisi!
All you need is Love

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 05, 2019, 22:00:06
Mielenkiintoiset fiilikset jäivät, kun jouduin tappeluun poliittisesta aiheesta. Sain nyrkistä yli 70-vuotiaalta mieheltä ja sitten panin sen lattialle.
Aika kovaksi menevät joskus poliittiset keskustelut vihervasurien kanssa. ::)

Kerropa meille vähän lisää, kiinnostava juttu.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 05, 2019, 23:29:23
Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 05, 2019, 22:00:06
Mielenkiintoiset fiilikset jäivät, kun jouduin tappeluun poliittisesta aiheesta. Sain nyrkistä yli 70-vuotiaalta mieheltä ja sitten panin sen lattialle.
Aika kovaksi menevät joskus poliittiset keskustelut vihervasurien kanssa. ::)

Kerropa meille vähän lisää, kiinnostava juttu.
Ei sen kummempaa kerrottavaa. Kaveri jäi häviölle keskustelussa, joten läimäsi.
Itse ojensin tuon lattialle.
Hetken päästä käteltiin, kuten äijät.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 06, 2019, 00:33:45
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 05, 2019, 23:29:23
Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 05, 2019, 22:00:06
Mielenkiintoiset fiilikset jäivät, kun jouduin tappeluun poliittisesta aiheesta. Sain nyrkistä yli 70-vuotiaalta mieheltä ja sitten panin sen lattialle.
Aika kovaksi menevät joskus poliittiset keskustelut vihervasurien kanssa. ::)

Kerropa meille vähän lisää, kiinnostava juttu.
Ei sen kummempaa kerrottavaa. Kaveri jäi häviölle keskustelussa, joten läimäsi.
Itse ojensin tuon lattialle.
Hetken päästä käteltiin, kuten äijät.

Humalan aste? Mistä aiheesta keskustelua käytiin, maahanmuutto, verotus, maatalous, ympäristö? Oliko pukumies vai rahvasta?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Karikko

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 05, 2019, 23:29:23
Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 05, 2019, 22:00:06
Mielenkiintoiset fiilikset jäivät, kun jouduin tappeluun poliittisesta aiheesta. Sain nyrkistä yli 70-vuotiaalta mieheltä ja sitten panin sen lattialle.
Aika kovaksi menevät joskus poliittiset keskustelut vihervasurien kanssa. ::)

Kerropa meille vähän lisää, kiinnostava juttu.

Jaa ei se ollutkaan seksuaalinen juttu, hieman jo ehdin epäillä toopen suuntausta.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 06, 2019, 00:33:45
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 05, 2019, 23:29:23
Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 05, 2019, 22:00:06
Mielenkiintoiset fiilikset jäivät, kun jouduin tappeluun poliittisesta aiheesta. Sain nyrkistä yli 70-vuotiaalta mieheltä ja sitten panin sen lattialle.
Aika kovaksi menevät joskus poliittiset keskustelut vihervasurien kanssa. ::)

Kerropa meille vähän lisää, kiinnostava juttu.
Ei sen kummempaa kerrottavaa. Kaveri jäi häviölle keskustelussa, joten läimäsi.
Itse ojensin tuon lattialle.
Hetken päästä käteltiin, kuten äijät.

Jotenkin ymmärrän sitä toista osapuolta...
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Kopek

#1088
Olen skannaillut sattumanvaraisesti valittuja vanhoja valokuviani. Eräässä kuvassa on perämoottorivene, jonka takapenkillä istuu kuvaushetkellä noin 17-vuotias paikallisen autoliikkeen omistajan poika.

Tietooni on tullut jostakin, että tuo henkilö on myöhemmin, vielä kohtalaisen nuorella iällä, saanut vakavan sairauskohtauksen, minkä seurauksena hän vammautui kehitysvammaisen tasolle tarviten jatkuvan henkilökohtaisen avustajan. Mahtaako hän olla enää elossakaan. En ole nähnyt viimeaikaista tietoa.

Eräs toinen aikoinaan ottamani ja myöhemmin skannaamani valokuva esittä myös venettä. Siinä purjeveneen kannella poseeraa erittäin kaunis noin 19-vuotias neito, jolla on pitkä tumma tukka. Tämä tyttö sairastui noin vuosi kuvan ottamisen jälkeen MS-tautiin ja kuoli muutama vuosi sitten taudin runtelemana. Mahdollisesti hän sairaudestaan huolimatta opiskeli ja ehkä oli työssäkin. Kenties hänellä oli poikaystäväkin. Hänen sukunsa on menestynyttä ja hyvin koulutettua. Veli esimerkiksi on lääkäri. Tyttökin taisi olla koulun huippuoppilaita.

Koskaan ei tiedä, mitä kohtalolla on meille itse kullekin varattuna.

Korjaus: Kuvassa tyttö istuukin laiturilla. Purjeveneitä oli kuvaustilanteessa kuitenkin paikalla, ja muistelen, että sellainenkin kuva olisi, jossa tyttö on veneessä.

Amore

Lainaus käyttäjältä: Amore - heinäkuu 05, 2019, 22:35:37
Lainaus käyttäjältä: Kopek - heinäkuu 02, 2019, 23:33:46
Minulle laki kertoo ainoastaan sen, mistä teoista tai asioista voi saada poliisit kimppuunsa.

Haluaisin kysyä sinulta, Kopek, etkö koskaan tunne kiitollisuutta siitä, että lukemattoman monia asioita on tehty puolestasi kollektiivisin voimin? Kaupunkeja ja katuja rakennettu, luotu kirjoitusjärjestelmä, numerojärjestelmä, kehitetty maanviljelys ym. ym. Eihän mikään maailmassa ole täydellistä, mutta valtavasti kaikkea elämäämme helpottavaa on kuitenkin saatu aikaan. Ilman sääntöjä elämä vasta helvettiä olisi!

Esitin tuolla aiemmin Kopekille kysymyksen, mutta siihen tuli kaikenlaista sälää väliin, joten kysymys ehkä jäi huomaamatta. Siksi tässä sama uudelleen.
All you need is Love

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Amore - heinäkuu 05, 2019, 22:35:37
Haluaisin kysyä sinulta, Kopek, etkö koskaan tunne kiitollisuutta siitä, että lukemattoman monia asioita on tehty puolestasi kollektiivisin voimin? Kaupunkeja ja katuja rakennettu, luotu kirjoitusjärjestelmä, numerojärjestelmä, kehitetty maanviljelys ym. ym. Eihän mikään maailmassa ole täydellistä, mutta valtavasti kaikkea elämäämme helpottavaa on kuitenkin saatu aikaan. Ilman sääntöjä elämä vasta helvettiä olisi!
Ketä minun pitäisi kiitollisuuden nimissä kiittää?

Ei minulla ole mitään kollektiivisin voimin tekemistä vastaan eikä sääntöjä vastaan, kunhan sääntöjen avoin tai peitelty tarkoitus ei ole väkivaltaeliittien yksinvallan ylläpitäminen ja lisääminen.

Sääntöjä noudattamalla voidaan tehdä niin hyvää kuin pahaakin.

https://3.bp.blogspot.com/-9BaJoH0hoSM/WAxOojyofVI/AAAAAAAALnw/JWqQTYlOJDkKXUQUGlOchj_jlGaVVg-rwCLcB/s1600/Berlin%2Bin%2B1945%2B4.jpg

Norma Bates

Olen tässä ihmetellyt minkä takia aloin heräilemään klo 5 maissa. Kissoja kai tuli syytettyä, mutta tänäaamuna kun heräsin taas, havaitsin että meneillään on jotain ihme ääntä naapurista. En osaa sitä kuvailla, kuin jotain ketjuja ja mitä lie. Menee ihan hakuammunnaksi, joten olkoon. Mutta nyt on niin että siihen asuntoon, jossa joku remppamies vihelteli niin että meinasi sulaa aivot päässä siitä inhasta äänestä, muutti pyörätuolissa istuva ihminen. En ole koskaan asunut samassa rapussa tai kai talossakaan pyörätuolissa istuvan ihmisen kanssa, joten villi arvaus että kun hän käy aamusta kusella taikka herää ja nousee vallan noin aikaisin, täytyy hänellä tietysti olla joku keino päästä sängystään ylös ja siihen tuoliin. Ehkäpä se välineistö sitten pitää tuollaista ääntä.

Fiilis: hämmentynyt. Eihän tällaisesta vihainenkaan voi olla, kun toisella ihmisellä on elämä näin vaikeaa, mutta minullahan alkaa heti viirata päästä kun herään tuohon aikaan enkä saa heti unta. Tulee kaikki mahdollinen paska mieleen, ja lopulta suurinpiirtein itsari. Ja kaikki vain sen takia että asutaan semmoisessa 60-luvun talossa jossa on seinät sun muut paperia. Minusta tuntuu ettei näitä asuntoja ole alunperin edes tarkoitettu jatkuvaan asumiseen, vaan olivat ihan muussa käytössä. En nyt selvittele sen tarkemmin mistä on kyse.

Jos laitan heti nukkumaan mennessä uimareille tarkoitetut korvatulpat päähän, en välttämättä herää (elleivät aivoni ole jo ohjelmoituneet heräämään väkisinkin tuohon aikaan, ja tämmöistä ohjelmoitumista tapahtuu hyvin herkästi). Mutta nyt kun kumma kyllä pattereiden vesikierto katkaistiin tänä kesänä jo ajat sitten, niin kohinan vuoksi minun ei tarvitse niitä tulppia pitää ja kauhean mielelläni menisin nukkumaan korvat tulpattomina. 30 v tulppia yhtäsoittoa kun ei ole mikään jättekiva juttu muutenkaan.

Kai tässä on sitten taas valintojen maailma että joko menen paljain korvin nukkumaan ja herään klo 5, tai sitten tukin ne korvat ja ehkä en herää klo 5. Siitäpä sitten arpomaan että kumpi kulloinkin enempi huvittaa.  >:(

Amore

Lainaus käyttäjältä: Kopek - heinäkuu 07, 2019, 08:47:25
Lainaus käyttäjältä: Amore - heinäkuu 05, 2019, 22:35:37
Haluaisin kysyä sinulta, Kopek, etkö koskaan tunne kiitollisuutta siitä, että lukemattoman monia asioita on tehty puolestasi kollektiivisin voimin? Kaupunkeja ja katuja rakennettu, luotu kirjoitusjärjestelmä, numerojärjestelmä, kehitetty maanviljelys ym. ym. Eihän mikään maailmassa ole täydellistä, mutta valtavasti kaikkea elämäämme helpottavaa on kuitenkin saatu aikaan. Ilman sääntöjä elämä vasta helvettiä olisi!
Ketä minun pitäisi kiitollisuuden nimissä kiittää?

Nyt hyppäsit kiitollisuudesta suoraan kiittämiseen, vaikka nämä ovat kaksi eri asiaa. Eikä kysymykseni koskenut pelkästään yhteiskunnan sääntöjä (lait yms), vaan ylipäänsä sitä valtavaa määrää lukemattomien ihmisten ponnistelua, joka on tuottanut elämänolosuhteet ja -mahdollisuudet, jotka meillä on. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän ajattelen kaikkia niitä itselleni tuntemattomiksi jääviä ihmisiä, joiden arkinen (ja kenties vastentahtoinenkin) puurtaminen on vaikuttanut elämääni. Onko siis tällainen yleistynyt kiitollisuuden tunne sinulle, Kopek, täysin vieras?
All you need is Love

Kopek

Olen parhaillaan olosuhteissa, joista tulee mieleen Hitchcockin elokuva "Linnut". Raivoisa tiiraparvi, ja taisi siinä olla lokkejakin, hyökkäsi kimppuuni, kun kävelin autolta erääseen paikkaan, jossa parhaillaan olen. En halua liikaa paljastaa, joten käytän tästä paikasta, jossa parhaillaan tätä kirjoitan, nimeä "mökki", vaikka tämä ei varsinaisesti sellainen olekaan mm. siksi, että tämä kelluu vedessä. Joka tapauksessa autolle on matkaa noin 50 metriä. Ongelma on se, että pelkään mennä sinne.

Juoksin tänne tullessani lähes "henkeni edestä", kun tiirat hyökkäilivät. Kun menen ulos, ne lähtevät saman tien lentämään kohti ja tekevät äänekkäitä syöksyjä aivan läheltä. Joskus ne jopa nokkivat ihmisiä, mitä en haluaisi kokea. Ainoastaan jonkinlaisen hipaisun tai osuman olen joskus saanut hyökkäävältä linnulta, mutta ei sen enempää.

Tiirat ovat villiintyneet viime viikosta, jolloin viimeksi kävin täällä, vaikka kyllä ne jo silloin hyökkäilivät.

Sateenvarjo voisi auttaa, mutta se on autossa. Linnut nimittäin myös "pommittavat" ja ovat tarkkoja osumaan. Viime viikolla tiiran "pommi" osui tukkaani, ja myös vaatteeni ovat sotkeutuneet niiden osumista. Nyt, mitä suojuksia keksisin, kun juoksen autolle. Suojanaamareita ynnä muuta on, mutta nekin ovat eri rakennuksessa noin 15 metrin päässä. Sinne mennessä tiirat ehtivät hyökätä, varsinkin, kun oven lukon aukaisemiseen menee aikaa. Jos en olisi unohtanut kameralaukkua, kuvaisin lintujen hyökkäilyä.

Kova ääni vähän säikäyttää lintuja, ja sen saa aikaan, kun lyö vasaralla johonkin kottikärryn kylkeen tai muuhun, josta lähtee ääntä. Mutta vasarakin on siellä toisessa rakennuksessa.

No, katsotaan nyt, miten tässä käy.

Eiväthän nämä Hitchcockin kuvamanipulaatiolinnut edes näytä hyökkääviltä vaan lentävältä lintuparvelta. Hyökkäävä lintu on aivan toisen näköinen.

https://i.vimeocdn.com/video/549143975_1280x720.jpg

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur