Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 51 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 07, 2019, 16:20:01
Lainaus käyttäjältä: Amore - syyskuu 07, 2019, 15:50:32
Hui, nyt huomasin, että Pappagallolla on myös sitruunajäätelö! Yleensä rakastan kaikkien tuotteiden sitruunaversioita. Tuota täytyy maistaa!

Sitruuna on jäätelön seurana aika uusi maku ja hiljattain törmäsin tähän ...

Suomessa voi olla, mutta muualla Euroopassa yksi suosituimpia jäätelömakuja taitaa olla juuri sitruuna.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 07, 2019, 21:02:51
Suomessa voi olla, mutta muualla Euroopassa yksi suosituimpia jäätelömakuja taitaa olla juuri sitruuna.

En kyllä mielestäni ole nähnyt kuin aivan viime aikoina noita sitruunavirityksiä oman ruokakauppani jäätelöaltaassa, tai pitää kai sanoa omien ruokakauppojeni, sillä olen sekakäyttäjä. Tosin itse katselen vain noita litran pakkauksia yleensä, sillä todella harvoin tulee ostettua sellaista pientä kerralla syötävää jäätelöä. Niistäkin minulla on vakiomerkki, josta valitsen parista eri vaihtoehdosta sillä hetkellä mieluisimman.  Minulla ei näin ollen ole kovin hyvää yleiskäsitystä jäätelöaltaiden kokonaistarjonnasta.

Uskoisin, että sitruunan kuva jäätelöpakkauksessa olisi herauttanut välittömästi veden kielelle ja kiinnittänyt huomiota, kun sen olisi nähnyt vaikka vain sivusilmällä, sillä sitruuna on yksi suurista herkuistani niin juomissa, jälkiruuissa kuin leivonnaisissakin.

Miksihän sitä ei meillä sitten ole ollut tarjolla, jos se muualla on niin yleinen? Oletetaanko suomalaisen maun poikkeavan niin paljon yleiseurooppalaisesta mausta, että sitä ei ole kannattanut yrittää tarjotakaan?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Sitruunainen kermajäätelö kiinnostaisi itseänikin. Sorbetteja tms. epäjäätelöitä ei niin tule osteltua. Eipä tosin kyllä aina jäätelöitäkään, sillä seudulla on turhan tavallista että bussi jättää tulematta, eikä kassiin sulava jäätelöpakettiläjä oikein miellytä...

ROOSTER



K-kauppias voi varmaan tilailla ainakin tämmöistä. Pirkkatuotteet ei aina ole edes hinnan kiroissa.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
No tuo on juuri niitä pikkukippoja, joita en käy edes katsomassa, kun yhteen annokseen tarvitsee kaksi kipollista :)
Jos olisi litran pakkaus, niin varmasti olisin huomannut, jos omalla K-kauppiaalla olisi ollut valikoimassaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Raahasin Uudissanaketjusta tänne, ettei sinne tule turhaa rönsytauhkaa ja kun tuo KrKATin viesti kuitenkin mietteitä herätti.

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - syyskuu 10, 2019, 22:48:11
Studioon näemmä kutsutaan paitsi poliitikkoja niin myös
kaiken maailman nettimikkoja kommentoimaan.
(~Hiukan halveksuvassa mielessä.)
(Esim. Tere Sammallahti tms josta en ollut koskaan kuullukaan mutta ehkä
sattui olemaan toimittajan ihailema twiittituttu, wannabe kansanedustajaehdokas).

Onko ihan ok nimitellä "hiukan halveksivassa mielessä" ihmistä, josta et ole koskaan kuullutkaan?

Ehkäpä kansalaisvaikuttaminen on siirtymässä yhä enemmän nettiin pois toreilta ja vappupuheista. Netissähän kuulijoiden tavoitettavauus on ihan eri luokkaa kuin kadun kulmissa itseään tunnetuksi tekemisessä. Ajat muuttuvat ja ihmiset ja näiden toiminta siinä mukana. Turha sitä on halveksia. Pitäisikö tomittajien aina kutsua ne saman vuosien kuluttamat puhuvat päät lausumaan ne samat kuluneet fraasinsa.

Itse olen kiinnittänyt huomiota, että varsin ilahduttavasti on joissain ajankohtaisohjemissa ollut jo muita kuin puolueiden ykkös- tai kakksonyrkkejä keskusttelemassa ajankohtaisista asioista. Keskustelut ovat muuttuneet hiukan inhimillisemmiksi, kun vastaukset ei tule kuin gramofonilevyltä, vaan vastaaja joutuu jopa pohtimaan vastaustaan tai ehkä sanomaan, että ei osaa vastata, kun ei ole tietoa (vielä) tarpeeksi.


En ole minäkään tuosta henkilöstä koskaan kuullut, joten edellä olevassa ei ole mitään henkilökohtaista siinä mielessä. Pisti vaan harmittamaan nimittelyn sävy, joka on muuttunut niin arkipäiväiseksi netissä. Kuka vaan voi sanoa mitä vaan kenestä tahansa tuntemattomastakin ihmisestä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Työmatkalla käveli vastaan Jan Vapaavuori ihan muina miehinä. Karismaattinen, kuten aina!
All you need is Love

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Amore - syyskuu 11, 2019, 09:55:07
Työmatkalla käveli vastaan Jan Vapaavuori ihan muina miehinä. Karismaattinen, kuten aina!

Oliko itseään täynnä niinkuin ilmapallo?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

Ne muutamat poliitikot, jotka olen livenä nähnyt, ovat järestään olleet karismaattisia. En olisi uskonut, mutta esimerkiksi Anneli Jäättenmäki teki vaikutuksen eräissä taidenäyttelyn avajaisissa (hänen puolueesa politiikkaa en kyllä arvosta). Samaten esiintyvistä taiteilijoista Jari Sillanpää on älyttömän karsimaattinen livenä nähtynä. Näin kerran jollain risteilyreissulla hänen showstaan pätkän, vaikka musiikkityyli ei olekaan lähellä sydäntäni.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: kertsi - syyskuu 11, 2019, 10:21:55
Ne muutamat poliitikot, jotka olen livenä nähnyt, ovat järestään olleet karismaattisia.

Näin se on. Ei sitä muuten valtakunnanpoliitikoksi pääsisikään.

Oletteko muuten huomanneet, että kesä on ohi.
Aamulla sitä vaan heräilee tukka pörrössä ja ajattelee lähtisikö etelään talveksi.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Karikko


^
Mitä se karismaattisuus oikeastaan on onko se synonyymi röyhkeydelle, vallalle vai taidolle jolla manipuloidaan ihmisten mielipiteitä.

Viiteryhmillä on omat "karismaattiset" henkilönsä joita toiset viiteryhmät, nyt eivät ainakaan karismaattisina pidä vaikka saarnamiehiin voisivat uskoakin.

Walhroosin nallukkaakin voisi pitää äänekkäänä ja kohtalaisen varallisuuden omaavana, mutta hänen karismaansa ei taida moni arvostaa, entä vartiaisen jhananaa onko hän ehkä karismaattinen, vai pelkästään ärsyttävä pöljine työpaikallaa nokosia ottavana "köyhien" puolustajana.

Hippi

Enpä ole koskaan miettinyt, miten karsimaattisuutta voisi selittää. Mutta en kyllä siihen röyhkeyttä tai muutakaan negatiivista piirrettä sisällyttäisi. Äkkiseltään sanoisin, että karsimaattisuudella tarkoitan sellaista ominaisuutta ihmisessä, jonka vuoksi hänen vaikutuspiirissään tulee hyvä ja vaikuttunut olo. Se on joku sellainen ominaisuus, jota ei voi harjoitella tai teeskennellä. Sitä joko on tai ei ole.

Eikä sillä ole tekemistä ulkonäön kanssa, niin kuin luulen Karikon ajatelleen hänen valittuaan esimerkiksi pari "ei niin kovin komeaa", joilla ei karsimaa olisi. Eikä karsimalla ole tekemistä sen kanssa, miten korkealle henkilö on vallan rappuja noussut tai miten paljon rahaa on hankkinut tavalla tai toisella.

Tietenkin on sitten tuosta henkilöstä itsestään kiinni, miten hän tuota voimaansa käyttää. Voi olla, että henkilöllä, joka on hyvin karsmaattinen, voi olla elämässään enemmän vaihtoehtoja ja valinnan mahdollisuuksi kuin vähemmän karismaattisella.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Sama täällä, röyhkeys tms. negatiiviset ominaisuudet ovat pikemminkin luotaantyöntäviä, kun taas karisma on jonkinlaista magnetismia, joka vetää puoleensa, ja saa ihmiset pitämään karismaattisesta henkilöstä, ja uskomaan tätä hänen esittäessään, mitä esittääkin (poliittista puhetta, propagandaa, taide-esitystä, viihdettä).
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Amore

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 11, 2019, 10:04:53
Lainaus käyttäjältä: Amore - syyskuu 11, 2019, 09:55:07
Työmatkalla käveli vastaan Jan Vapaavuori ihan muina miehinä. Karismaattinen, kuten aina!

Oliko itseään täynnä niinkuin ilmapallo?

Ei lainkaan. En tosin ole häntä kokenut ilmapalloksi aiemminkaan, tai minkään sortin turhaksi pullistelijaksi. Vaikuttaa ihmiseltä, josta voisin pitää, jos hänet tuntisin.
All you need is Love

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 11, 2019, 07:51:49
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - syyskuu 10, 2019, 22:48:11
Studioon näemmä kutsutaan paitsi poliitikkoja niin myös
kaiken maailman nettimikkoja kommentoimaan.
(~Hiukan halveksuvassa mielessä.)
(Esim. Tere Sammallahti tms josta en ollut koskaan kuullukaan mutta ehkä
sattui olemaan toimittajan ihailema twiittituttu, wannabe kansanedustajaehdokas).

Onko ihan ok nimitellä "hiukan halveksivassa mielessä" ihmistä, josta et ole koskaan kuullutkaan?
Ei välttämättä ole mutta ketuttaa kun vastaaja on a) tyhmempi kuin minä, b)poliitikko tai muu vakinaama jonka vastaukset tietää jo etukäteen.
Muuten, Tere oli tuttu jo Ruben Stillerin showsta ja muistaakseni Norman jutuista tms. (Mutta arvasin ettei monille ;D )
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!