Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 42 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

#2145
Hetki takaperin avasin lentotutkan (fligthradar24) katsoakseni tyhjentynyttä kuvaa, kun kaikki lennot on peruttu. No, eipä ollut tyhjä, vaan sakeanaan on ilma koneita. Pohjoimaissa kyllä oli hiljaisempaa kuin tavallisesti, mutta Helsinki-Vantaallekin oli juuri tulossa pari konetta, toinen Palmasista. Olisikohan se, joka joutui tekemään ylimääräisen välilaskun Espanjassa.

Näkymä oli hyvä osoitus siitä, miten näkökenttä sumenee, kun kotimaan ja aivan lähinaapureiden uutisia toistetaan riittävän usein.

Lisäys.
No eipä se etelästä tullut kone ollutkaan se kovan onnen kone. Se on vielä Lissabonissa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Tänään tein töiden jälkeen pitkän kävelylenkin, koska oli aurinkoista. Olikin eniten ihmisiä liikkeellä, mitä koko viikon aikana kertaakaan. Hyvin pysyivät turvallisuusvälit kuitenkin. Pitkähköllä lenkilläni päädyin katselemaan Hämeentien katutöiden tilannetta. Siellähän on kaikenlaista sumppua yhä. Ruuhka-aika kun oli, niin näin useiden bussien ajavan letkassa, näitä tyypillisiä 64, 66, 67 jne. Keskustan suuntaan bussit ajoivat täysin tyhjinä. Se näytti aavemaiselta. Olen nähnyt saman aamullakin, jolloin normaalisti busseista purkautuu sankoin joukoin työläisiä. Nykyisin bussit eivät edes pysähdy pysäkeillä, koska niissä ei ole ketään. Tulee mieleen joku Fellinin absurdi elokuva. Tai varsinkin ruotsalaisen Roy Anderssonin. Yhtä hyvin bussit voisivat jättää ajamatta, koska ketään ei tule!

No, oli siinä letkassa sitten yksi bussi, jossa oli matkustajia. 615 tai 614; lentokentän linja.
All you need is Love

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Amore - maaliskuu 20, 2020, 22:11:33Ruuhka-aika kun oli, niin näin useiden bussien ajavan letkassa, näitä tyypillisiä 64, 66, 67 jne. Keskustan suuntaan bussit ajoivat täysin tyhjinä. Se näytti aavemaiselta.

Niin.

Lainaus käyttäjältä: https://www.satakunnankansa.fi/a/8d277f00-da51-48a5-a654-c4e5f9cfd6cc...toteaa liikennepäällikkö Petteri Hurskainen.

– Varauksista näemme, että matkustajamäärä vähenee päivä päivältä. Porista Helsinkiin ajaminen yhdellä tai kahdella matkustajalla ei kannata. Se ei ole enää joukkoliikennettä. Loppuviikosta näemme mitä vuoroja joudutaan perumaan. Peruminen on jo niin varmaa, että sille voi antaa "tehtaan takuun".
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 20, 2020, 22:00:30
Hetki takaperin avasin lentotutkan (fligthradar24) katsoakseni tyhjentynyttä kuvaa, kun kaikki lennot on peruttu. No, eipä ollut tyhjä, vaan sakeanaan on ilma koneita. Pohjoimaissa kyllä oli hiljaisempaa kuin tavallisesti, mutta Helsinki-Vantaallekin oli juuri tulossa pari konetta, toinen Palmasista. Olisikohan se, joka joutui tekemään ylimääräisen välilaskun Espanjassa.

Näkymä oli hyvä osoitus siitä, miten näkökenttä sumenee, kun kotimaan ja aivan lähinaapureiden uutisia toistetaan riittävän usein.

Lisäys.
No eipä se etelästä tullut kone ollutkaan se kovan onnen kone. Se on vielä Lissabonissa.
Aika kova virus tai ilmastonmuutos saa olla jos aikoo kokonaan nollata nämä pedon luvut:
Lentomatkojen määrä uuteen ennätykseen – yli neljä miljardia matkaa
Käsittämätön luku, etenkin jos sen vielä muuntaa rauhoittaviksi pillereiksi tai drinkeiksi. Kahvikuppeina tosin melko normaali luku suomalaisille.

Hippi

Höh, joudun varmaan viemään maanantaina fillarini pyörätohtorille. Fillarini etukumi vuotaa. Ei siitä ole kuin muutaman viikko, kun sen pumppasin ja nyt se on taas lerpahtanut. Ei ole ennen tuolla tavalla oirehtinut.

Katsoin läheisen huoltopaikan nettisivua ja siellä sanottiin, että renkaan vaihto pyritään tekemään odottaessa. Mutta kysyn kyllä, että minkä aikaa ottaisi, jos siiten tekisi kausihuollon. Ei siihen ikinä sellaista ole tehty, mutta kun katsoin kausihuollon toimenpidelistan, niin se vaikutti ihan hyvältä. Muutaman päivän voin kyllä kävelläkin.

Tuossakin tulee sponssattua pikkufirmaa. Tosin niillä nyt taitaa työtä riittää muutenkin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Tein ensimmäisen parvekeistutuksen - sisälle ruukkuun. Olo on nyt siis innostuneen odottava. Puutarhahoito on ennaltaehkäisevää terapiaa parhaimmillaan.
All you need is Love

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 21, 2020, 17:12:02
Höh, joudun varmaan viemään maanantaina fillarini pyörätohtorille. Fillarini etukumi vuotaa. Ei siitä ole kuin muutaman viikko, kun sen pumppasin ja nyt se on taas lerpahtanut. Ei ole ennen tuolla tavalla oirehtinut.

Voisiko yrittää itse korjata vian? Ainakin sen voisi helposti kokeilla, vuotaako venttiili. Epähienostunut keino on panna hieman sylkeä venttiilin reiän peitoksi ja katsoa, kupliiko se. Jotain muutakin ainetta voi kokeilla, esimerkiksi saippualiuosta. Jos venttiili ei vuoda, siinä tapauksessa kumi vuotaa.

Tässä on minun pyöräblogini, jota en ole päivittänyt viiteen vuoteen, koska projekti on samassa pisteessä kuin viisi vuotta sitten. Koeajo odottaa edelleen. Löysin jo alkuperäisen satulan putken, mutta hukkasin sen.

Minulla on odottamassa uudempikin pyörä, vuoden 1966 Crescent, mutta sen keskiö on hukassa. Se jäi ehkä menetettyyn kotiimme tai sen aittaan, kun meidät karkotettiin. Olin aloittanut pyörän korjaamisen jo 1980-luvulla. Minulla tuppaavat projektit vähän venähtämään. Niistä tulee elinikäisiä ellei projektikohde tuhoudu, jolloin hanke saa masentavan päätepisteensä.

http://ruostepois.blogspot.com/

-:)lauri

^tai vettä lavuaariin ja pyöräyttää kumin veden alla. Reikä löytyy samalla periaatteella.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Juu, olen minä pikkulikasta asti osannut kumin paikata ja varmaan löytyisi paikkatarvikkeetkin työkalupakista, mutta ajatuksena olisi saada siihen tuo huolto samalla. Vaihdepyörää en osaa huoltaa. Tai olen sen vuosittain putsannut ja öljynnyt, mutta muuta en ole tehnyt. Pyörä on jo noin 20 vuotta vanha ja varmaan olisi hyvä tarkistaa, ettei siinä ole mitkään vaijerit rispaantumeet. Luultavasti kumpikin sisuskumi olisi hyvä vaihtaa, jos ne vaikka on jo iän hapertamat. Tosin takakumi ei tyhjene samaan tahtiin vielä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska


Eturengas ennenkokemattomasti pehmennyt muutamassa viikossa?  ::)
Minäkin veikkaan venttiiliä syylliseksi. Haluamatta toki laimentaa syttynyttä huollattamisintoa.

Ruostepois-blogi kun mainittiin, niin en malta olla maitsematta, että metallinkiillotukseen itse olin hämmästynyt Autosol-nimisen kiillotustahnan kyvystä ruostuneen polkupyörän siistimisessä. Tuote taitaa olla vielä alle sata vuotta vanha, muttei paljon.


Norma Bates

Tänäisen kauppaoperaationi antaman täydennyksen myötä kissoille ruokaa noin neljäksi viikoksi ja itselleni kolmeksi. Herkut saattavat tosin loppua jo aiemmin, koska ikävystyneisyyttäni mässytän liikaa. Paino lähti jo nousukiitoon. Samoin lähtivät myös fibrokivut, koska treenaaminen päättyi jo 1,5 vk sitten. On se jännä että levossa tulee kivuliaammaksi. Astman tasapainon hakeminen ilmeisesti johtanut lääkityksen muutoksen myötä vatsakipuihin. Tai sitten mässyttäminen.

Toivottavasti kaupoissa saa edelleen käydä vaikka huomenna jotain tiukennuksia tulisikin. Sikäli tyhjät bussit ja autiot kaupat että jo on kumma jos taudin saa. Mitään hauskaa kaupassa käyminen ei toki ole kun joutuu puhelimenkin pesemään kotiin päästyään (jostainhan minun on aika katsottava kun bussilla kuljen). Ja ilmeisesti ostoksiinsa ei kannata koskea kahteen päivään sitten kun on ne kaappeihin änkenyt ja kätensä pessyt.

Aave

Vihdoinkin ensikertalaiselle työläs tilastotieteellinen tutkimus valmis, 10 sivua + liitteet. Tekisi mieli riipaista sen kunniaksi kännit, mutta nyt ei viitsi lähteä pubiin. Perkeleen korona!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

a4

Kuka juoksee ensimmäisenä keittiömaratonin? Tankkaus hoituu ainakin kivasti.
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006448916.html

Hayabusa

^Oma keittiö itsessään ei ole seitsemää metriä pitkä. Mutta tsekkasin, että hieman huonekaluja järjestelemällä saisi peräti 10 metrin suoran, jonka toinen pää on jääkaapilla.  ;)

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Norma Bates

Varjonyrkkeily sujunee, mutta mitenkähän varjopaini.  ???