Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 38 Vieraat katselee tätä aihetta.

MrKAT

Tänään aamulla iski  sarja aivastuksia, yskähdyksiä ja nuhanpoikanen, pari nenäliinaa kului. Illalla hiukan huimasi ja 25C tuntuu kylmältä. Huomenna piti mennä kauppaan, eipä taida kehdata, onneksi ruokaa riittää.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 06, 2020, 17:06:54
Krempoissa jo avauduin turhasta yrityksestäni päästä turvallisesti lääkäriin. Harvoin huomaan itsessäni näin vahvaa alakuloisuuden ja haluttomuuden tunnetta kuin nyt.

Yritän järjellä selittää, että ne nyt haluaa varmistaa, että yhtään hengitystietapausta ei mene hillumaan normaalien sairaiden joukkoon, joten kaikki on keskitetty. Mutta mikään selitys ei mennyt läpi, kun sanoin tietäväni mikä vaivaa ja mitä siihen tarvitaan hoidoksi. Pitkällinen hoitohistoriani oli käytettävissä, mutta ei auttanut. Olen niin pettynyt, että joudun tätä nyt kärsimään sitten. Tosin, voinhan kokea tässä ihmeparantumisenkin. Mistäs sen tietää. Joskushan nuo paranevat itsestään, mutta minulla ei niin ole käynyt, jos tukkoisuus on kestänyt jo useamman viikon.
Oletko kokeillut nokkakannua, jossa kädenlämpöistä merisuolaliuosta (1 tl per kannu)? Itselläni on hyviä kokemuksia siitä. Otrivinia tms. avaavaa jotkut nänä-korva-nielulääkärit myöskin suosittelivat, ainakin ennen. (Vaikka niitä kai ei kuukausikaupalla saa käyttää.)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Nokkakannu on kätsy jos sitä osaa käyttää. Itse joskus aikoinaan käyttelin niin että laitoin kannuun kiehuvaa vettä, jolloinka sain kannun samalla desinfioitua, ja merisuolakiteet liukenemaan. Sitten odotteli että vesi jäähtyy kädenlämpöiseksi.

Ja siinä kävi sitten toistuvasti niin että unohdin koko sarvikuonon sikseen ja vesi jäähtyi liikaa. Hukkaan meni koko annos. Kerran kokeilin viileämmällä vedellä huuhtelua. Hirveä kokemus.

MrKAT

On lämmin sää eikä malta olla ulkoilematta. Kellariin on noussu 15 cm vettä ja ajattelin laittaa välikaivoon uppopumppua "pystyyn" mutta kun siirsin vain lapiota niin alkoi rytmihäiriö eikä muutenkaan olo ollut energinen joten antaa nyt vain olla.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Brutto

Istuskelin äsken laiturilla ja ihastelin Tampereen siluetin takaa nousevaa aurinkoa. Sitten huomasin näkymässä jotakin erikoista: Haulitorni puuttuu siluetista!

Oi näitä lopun aikoja. Näsinneula on sentään  tallella.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Brutto - huhtikuu 08, 2020, 06:50:33
Istuskelin äsken laiturilla ja ihastelin Tampereen siluetin takaa nousevaa aurinkoa. Sitten huomasin näkymässä jotakin erikoista: Haulitorni puuttuu siluetista!

Oi näitä lopun aikoja. Näsinneula on sentään  tallella.

Ei huolta mithän peruskorjaavat vain ja tuovat takaisin, eihän sitä tiedä tulevaisuudesta joska taas haulipyssyyn saataisiin käyttää lyijypaukkuja.

Nostalkista näin joutenaikoina, voisi olla katsella vanhoja kuvia, kun ei pääse varsinaisia harrastuksiansa tekemään.  (Kuten ryyppäämistä- räyhäämistä ja nakkikioskilla ottaanlyöntikilpailuja tekemään).

Vanhoissa kuvissa voi bongata vaikka juhan istumassa laatikkojensa kanssa- hänen tullessaan näkökulmalle.
Tai ekin selfie takaapäin otettuna - komia kehonrakennelma hänelläkin.
Tss- vatsalihakset hyvin myös esillä.

Norma Bates

Facebook on nyt väärällään huomautuksia että siihen, tähän ja tuohon on kuollut huomattavasti enemmän porukkaa kuin koronaan. Viimeisimmässä vertailussa oli lykätty mukaan kuvia luurangonlaihoista afrikkalaisista. Ja aina tämä iänikuinen huomautus: nälkä ei kiinnosta ketään.

Teki mieli kysyä:

- kiinnostiko sinua afrikkalaisten nälkä ennen koronaa, ja kiinnostaako se juuri nyt, vai esitteletkö kuvia vain vittuillaksesi koronaa pelkääville?

- mikä perkele siinä on että kun vuosia tuutataan rahaa kolmansiin maihin, niin ikinä ei sitten näemmä sentin senttiä perille asti päädy, kun siellä kumminkin ollaan luurangon laihoina nälän takia?

Ja muitakin kysymyksiä on, mutta ne sitten saattaisivat olla jo hivenen ilkeämpiä eli kyynisiä. Kuten että kuinka vanhat kuvat on kyseessä ja moneenko kertaan ne on jo näytetty ja käytetty. Tai että mitähän afrikkalaiset itse ajattelevat siitä ettei heidän mantereestaan ikinä kerrota mitään hyvää, vaan aina saavat olla nälkämannekiineina silloinkin kun jotakuta huvittaa vähätellä koronaa. Ja olisiko se sitten hyvä että annetaan koronan vapaasti jyllätä. Siellä Afrikassakin.

Eivät nälkää näkevät ole ainoita "kuolalan sitä muuhunkin" -listalla jommoisilla jotkut yrittävät dissata koronaa pelkääviä. Kaikenlaista listaa löytyy. Sitten kun siellä listalla on jotain tupakalla itsensä tappaneita, niin tekee mieli sanoa että mitä tupakoitsija itse saattoi muuta odottaakaan?

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 08, 2020, 10:45:49

- kiinnostiko sinua afrikkalaisten nälkä ennen koronaa, ja kiinnostaako se juuri nyt, vai esitteletkö kuvia vain vittuillaksesi koronaa pelkääville?

En ole ikuna ollut zasebuukissa, enkä aio mennekään tuohon "hourulaitokseen" sori.

Afrikkalaisen nälkä ei ole suuremmin mielenkiinnon kohde sen kummemin, kuin aasialaistenkaan,. Voihan sitä voivotella, jos kokee voivottelun jotenkin parantavan heidän asemaansa nälkäisessä maailmassa.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Karikko - huhtikuu 08, 2020, 10:56:28
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 08, 2020, 10:45:49

- kiinnostiko sinua afrikkalaisten nälkä ennen koronaa, ja kiinnostaako se juuri nyt, vai esitteletkö kuvia vain vittuillaksesi koronaa pelkääville?

En ole ikuna ollut zasebuukissa, enkä aio mennekään tuohon "hourulaitokseen" sori.

Afrikkalaisen nälkä ei ole suuremmin mielenkiinnon kohde sen kummemin, kuin aasialaistenkaan,. Voihan sitä voivotella, jos kokee voivottelun jotenkin parantavan heidän asemaansa nälkäisessä maailmassa.

Kavereiden kanssa yhteyttä pitämiseen FB on ihan käypä. Ryhmät sensijaan eivät juurikaan eroa vaikkapa tästä keskustelufoorumista. Ja ryhmästähän se on miltei aina ollutkin kyse, kun olen tänne raportoinut että some sitä tahi tätä.

Aave

^^^

Onneksi Facebookissa maailma pelastuu toisten jutskia peukuttamalla. Facebookissa jos missä asioille tehdään koko ajan! Näitä juttuja levittävät ja peukuttavat ihmiset ovat mahtavia esimerkkejä siitä, kun ihmiset ovat aktiivisia, ja toimivat konkreettisesti lässyttämiensa asioiden eteen! :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Norma Bates


Xantippa

Minä kuulun heihin, jotka vähän ihmettelevät, mistä sitä rahaa nyt tuosta vain löytyykin. Kuulun myös heihin, joiden mielestä oli suorastaan törkeää, että miljardeja löytyy muutamassa tunnissa, kun Ranskassa palaa kirkko.

Olen aina ollut sitä mieltä, että oikeastaan monet maailman ongelmista ovat sellaisia, että viisivuotias lapsi ratkaisisi ne nopeasti, jos häneltä kysyttäisiin ja hänellä olisi valta toteuttaa. Sitä vanhemmat sitten alkavatkin selviä oikeudenmukaisuuksia väännellä monimutkaisiksi.

T: Xante

-:)lauri

Nyt alkoi påsk!

Viaplay tarjoaa minulle ilmaisen vuokraelokuvan pääsiäisen kunniaksi. Pitääpä tarkistaa olisiko siellä joku laatuelokuva tai sitten vaihtoehtoisesti laaduton b-luokan toimintaelokuva.

Huomenna olisi tavoitteena tilata arnoldsdonitsi, mutta enpä tiedä onnistuuko. Alustavasti näyttäisi siltä, että liike olisi (vain) perjantaisin auki, mutta tiedä nyt kun on pyhäpäivä, että onko auki sittenkään vai ovatko työntekijöiden pyhäkorvaukset liikaa yrittäjälle.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

On pitänyt priorisoida duunissa maksavat asiakkaat etusijalle koronan vuoksi, joten mun react-himmeli saa odottaa. Tässä on tietysti yksi maksava asiakas, jolle pääsin aloitamaan tänään projektia. Meillä on kaksi samanlaista projektia kyseiselle asiakkaalle. Molemmille projekteille olen saanut neuvoteltua puolentoistaviikon työpanoksen, toista niistä tekee meilllä hiljattain aloittanut kaveri, joka vasta opettelee ohjelmointia ja toisen niistä pääsin aloittamaan itse tänään. Näyttäisi siltä, että sain tänään myös jo 1/3 osan omasta osastani valmiiksi. Eli puolitoista viikkoa oli kyllä jonkin verran yläkanttiin arvioitu. No ei se tietysti mitään, välillä näinkin, että on reilusti pelivaraa jos sattuu matkan varrella jotain yllättävää. Levollisin mielin voin jälleen odotella ensi viikkoa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 08, 2020, 12:08:20
Minä kuulun heihin, jotka vähän ihmettelevät, mistä sitä rahaa nyt tuosta vain löytyykin. Kuulun myös heihin, joiden mielestä oli suorastaan törkeää, että miljardeja löytyy muutamassa tunnissa, kun Ranskassa palaa kirkko.

Olen aina ollut sitä mieltä, että oikeastaan monet maailman ongelmista ovat sellaisia, että viisivuotias lapsi ratkaisisi ne nopeasti, jos häneltä kysyttäisiin ja hänellä olisi valta toteuttaa. Sitä vanhemmat sitten alkavatkin selviä oikeudenmukaisuuksia väännellä monimutkaisiksi.

T: Xante

Rahaa löytyy, sitähän tehdään "tyhjästä" tietyillä edellytyksillä.

Esimerkiksi pankista saa lainan vaikka 100 000 € talon rakentamista varten ja pankki antaa asiakkaan käyttöön rahaa vaikka pankilla ei sellaista ole, eli tekee asiakkaan nimiin tilin ja, vaikka kymmenen vuden kuluessa asiakas maksaa sen korkoineen ja kuluineen, jolloin pankki on tienannut asiakkaan maksamana tuon summan, korkoineen.

Toki pankilla pitää olla sääntelyäkin hieman ja omaa pääomaa, muutama prosentti.

Jos nyt kuten oletan sinun tarkoittavan, tuo raha lähetettäisiin jonnekin glopaalille avuntarvitsijalle, ei tuo systeemi silloin toimisi.