Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 39 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Kävin kaupassa. Piti ostaa kurkkua leivän päälle. Unohdin. Kiitos Marin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Lähdin tänään fillaroimaan Elviksen kanssa oikeastaan tietämättä minne menen. Kohta alkumatkasta huomasin, että on jano, joten suuntasin muutaman kilometrin päähän Tokmannille ostamaan juotavaa. Tokmannin edustalla oli maassa useampia maskeja ja kertakäyttöhanskoja viskattuna, vaikka roskis olisi ollut muutaman metrin päässä. Juotuani lähdin kiertämään takaisinpäin ja lopulta päädyin ruokakaupalleni parit ostokset tekemään ja siitä sitten kotiin. Kyllä teki hyvää purkaa jokseenkin surkeaa oloa. Taaskaan en eksynyt, kun olin pyörällä. Kävellen varmaan olisin. No, ei. Nyt olen keksinyt jo sen, missä olen kävellyt harhaan parikin kertaa.

Kyllä ihmetyttää ketä ihmiset ajattelevat suojelevansa "käyttäessään maskia", kun maskina on tavallinen ohuenohut huivi, joka on kietaistu alakasvojen kohdalle niin väljästi, että lyhyessä ajassa, kun henkilö oli näköpiirissäni, huivi valahti alas nenältä pari kertaa ja tietty nostettiin takaisin paikalleen. Tänään näkyi tosiaan noita omia virityksiä useampia. Kuuminta hottia näytti olevan jonkinlainen kolmioliina sidottuna kuten vanhojen länkkärien rosvoilla.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Olisi salipäivä ja mietin, että onko tämänhetkinen tihkusade syy vai tekosyy olla menemättä. Ei tuon lyhyen matkan aikana ehdi pahasti kastua ja pintavaatteet ehtivät hyvin kuivua treenauksen aikana, joten kotiin lähtiessä voi vetää taas kuivat vaatteet päälle. No, ne kastuu kuitenkin kotimatkalla, joten mitä väliä.

Tavallaan tekisi mieli mennä, mutta tavallaan taas EVVK. Löytyisiköhän repun pohjalta kolikkoa, jolla heittää?

Varmaan fyysinen väsyttämien tekisi kurjalle ololle hyvää, joten se puhuu lähtemisen puolesta ilman arpomista. Matkalla voisi sitten taas pohtia ikuisuuskysymystä kastuuko pyöräillessä enemmän kuin kävellen kulkien saman matkan.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

En sitten kastunut kotimatkalla, kun satoi lumiräntää. Se ei läpäissyt ulointa vaatekerrosta.

Nyt näyttää satavan jo lunta, joka jää maahan ja naapuritalon katto on jo aika valkoinen  :o
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Jos saukko ja kissa tappelisivat, kumpikohan voittaisi?

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - toukokuu 11, 2020, 20:53:40
Jos saukko ja kissa tappelisivat, kumpikohan voittaisi?

Saukko on suurempi ja sen lisäksi villieläin, joten luulen sen voittavan. Se tosin on kömpelön oloinen kuivalla tasamaalla. Jos taistelua ei käydä kuolemaan asti ja saukolla on lutakko johon pulahtaa, niin se todennäköisesti tekee juuri niin. Eli silloin kai kissa voittaa.

Yleinen käsitys on, että kissat ovat kokoisekseen kovia ja näätäeläimet vielä kovempia. Mäyrä esim. on todella kova vastus isoillekin koirille.

kertsi

Ahma on myös aika ärhäkkä ja peloton, niin ikään näätäeläin se.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

Tulipahan käytyä kaupasssa ja töppäiltyä taas kerran oikein perusteellisesti.

Laahauduin masentuneena Lidliin aikomuksenani ostaa jotain "hyvää", jolla saisi vähän stimulotua alakuloista oloani. Keräsin ostoskoriin joitakin tavaroita - en kovin paljon - ja menin kassajonoon. Varmistin taskua kokeilemalla, että rahakukkaro on varmasti mukana. Se on joskus unohtunut autoon, ja tilanne on ollut äärimmäisen kiusallinen, kun asian on huomannut vasta kun maksamisen aika on koittanut. Tästä syystä tapanani on varmistaa, että rahakukkaro on varmasti mukana. Pidän sitä oikeassa taskussani. Kännykkä on vasemmassa.

Kassajono oli pitkä ja harva niin kuin se nykyisinä aikoina on. Kun vihdoin pääsin kassahihnan ääreen, nostelin siihen tavarani ja kaivoin rahakukkaroa esille. Tällöin huomasin kauhukseni, että taskussa olikin vain avainkotelo. Taskun päältä tunnustelemalla se oli tuntunut rahakukkarolta.

Nappasin uudestaan ostoskorin telineestä ja keräsin tavarat siihen. Onneksi niitä ei ollut vielä ehditty lyödä kassakoneeseen. Poistuin jonosta ja vein korin erääseen hyllyyn, jossa arvelin sen pysyvän sen aikaa, kun käyn hakemassa kukkaron autosta, jonne arvelin sen jääneen.

Ilmeni uusi ongelma. En päässyt kaupasta pois!!!

Ostoskärryt ovat niin leveitä, että niitä ei pysty käytännössä ohittamaan kassojen välissä - eikä ainakaan silloin, jos asiakas pitää kärryä puoliksi poikittain niin kuin kassalla oleva nainen teki. Kun koronarajoituksen takia on pidettävä riittävä väli muihin ihmisiin (juuri NYT tätä kirjoittaessani kaadoin vahingossa täyden teekupin pöydälle)....

...(aah, mikä sotku ja siivous)...

... on siis pidettävä riittävä väli muihin ihmisiin, joten miten kassajonossa ohittaa muut päästäkseen ilman ostoksia pois kaupasta. Pitäisikö mennä uudestaan jonon perälle, joka on jossakin puolivälissä myymälää. En sentään tehnyt näin, vaan odotin etuilijana tilaisuutta livahtaa ohi kassan, kunhan nainen vihdoin ja viimein saa kärrynsä väljemmille vesille.

Rahakukkaro rönötti auton penkillä niin kuin olin arvellutkin. Palasin kauppaan, hain korin ja menin kuuliaisesti jonon perille. Jono oli paljon pidempi kuin ensimmäisellä kerralla.

Kun vuoroni tuli, lastasin tavarat kassahihnalle ja pudotin hermostuksissani jogurttipurkin lattialle. Ihme ja kumma, se ei särkynyt. Nostin sen nopeasti. Kun olin maksamistilanteessa, kassahenkilö nosti jostakin sivusta talouspaperipaketin ja kysyi, oliko sekin minun. Se oli jäänyt minulta edellisellä kerralla. Olin unohtanut ottaa sen, kun poimin tavaroita koriin. En tiedä, oliko se jo mennyt kassan läpikin yhden kerran. Mumisin jotain myöntävää mutta niin epäselvästi, että kassaihminen joutui kysymään vielä toisenkin kerran. Tässä vaiheessa ahdistuksen hiki oli jo noussut pintaan ja olin ehkä jo naamaltanikin punainen, mitä en tosin itse pystynyt havainnoimaan. Kuin pisteeksi töpeksimis -"iin" päälle sorruin selittelemään niin kuin sekoiluni syyt ketään olisivat kiinnostaneet. Laahaudun lopuksi autoon jossa ahdistukseni suli vähitellen masennukseksi, mikä oli ollut alkutilannekin.

Mietin, kuinkahan moni onnistuu sekoilemaan kaupassa niin monipuolisesti kuin minä. Rahakukkaron unohtaminen on jo ruutiinia, mutta se ei ole ainoa epäonnistumiseni. Kerran pudotin luottokortin kassan alahyllylle ostoskassipinon päälle enkä tietenkään itse huomannut tätä. Kun aukaisin rahakukkaroni maksaakseni ostokset, korttia ei ollutkaan siellä. Seurasi tämänpäiväisen kaltainen sekoilunäytelmä, jonka aikana kävin autossa etsimässä korttia ja palasin kauppaan etsimään sitä. Olin jo maksamassa ostoksia käteisellä, kun muovikassia ottaessani luottokorttini ilmestyi näkyviin jostakin kassien seasta, jonne se oli edellisellä kerralla huomaamattani pudonnut.

Berliinissa pudotin luottokortin urheilutarvikeliikkeeseen ja huomasin katoamisen yrittäessäni maksaa ostoksia itsepalvelukassalla. Piti nopeasti soittaa Suomeen ja järjestää kortin mitätöiminen.

Olen hukannut kaksi korttia Berliinissä ja yhden Unkarissa. Viimeksi mainitussa tapauksessa unohdin rahakukaron auton katolle. Korttien lisäksi meni noin 500n euroa käteistä, matkakuluihin varattuja rahoja. Yksi korteista oli ajokortti.

Tämä ei ole oikein hyvä päivä. Pudotin hetki sitten silmälasinikin lattialle. Alan jo pelätä, mitä seuraavaksi tapahtuu.

P.S. Olen niin hermostuneella tuulella, että ajatukseni juoksee nopeammin kun ehdin kirjoittaa, joten tekstistä puuttuvat sanat selittyvät sillä.

Hayabusa

^Olemme saaneet valvontakamerakuvaa Kopekin kauppareissuista

https://youtu.be/fCgwLTfC0EQ
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

a4

^^ Mokailuja sattuu kaikille ja kauppa on hyvä paikka mokata jotain.
Kaupan henkilökunta lienee nähnyt jo kaiken mitä ihminen vain voi mokata.
Kerran yritin väsyneenä maksaa kassalla lähimaksua matkakortilla. Ei toiminut. En suosittele. :-[ ;D
Muutaman kerran ihmettelin ruokakauppaan tullessani hälyttimien ulinaa. Lopulta tajusin tutkia uudet housuni joissa oli pesulapun näköinen hälytin joka piti itse leikata saksilla irti.
Useasti unohdan tavaroita pakatessani jonkin pienen tuotteen laittaa kassiin ja kotona harmittaa kun maksoin siitä ja jätin sen kauppaan. Niin sitä pitää!
Perusmokiani on myös katsoa alennustuotteet väärin ja ihmetellä kassalla väärää hintaa. Olen joko ottanut väärän tuotteen tai tullut kauppaan mainoksessa kerrottujen alennuspäivien jälkeen tai niitä ennen.  Ystävällinen kassa kipaisee katsomaan ja palatessaan tajuamme minun mokanneeni. Jep. Kiitos ja anteeksi.

PS. kauppoihin on tullut mukavasti käsidesipulloja asiakkaiden käyttöön. Niistä saa hienosti ruiskautettua käsidesit rinnuksille tai käden ohi lattialle.

Kopek

Kaikki a4:n mainitsemat mokat matkakorttimokaa lukuun ottamatta (koska minulla ei ole sitä) on nähty ja koettu. Matkakorttimokan korvikkeena olkoon se, kun maksoin itsepalvelukassalla yhden tuotteen vahingossa kaksi kertaa talvella.  Huomasin virheen tietenkin vasta myöhemmin kuitista.

Pienituloisella kauppamokat sattuvat suhteellisesti enemmän kuin suurituloisella. Sadan tonnin Mersua ei sentään taideta maksaa vahingossa kahteen kertaan.

Hippi

Onhan noita mokia sattunut itse kullekin.

Matkakortilla en ole yrittänyt maksaa, mutta KELA-kortilla useammastikin. Ei toimi sekään.

LähiAlepa pitää pakattua kassia odottamassa sen aikaa, kun asiakas kipaisee kotoa hakemassa lompakon. Vaikka kaikki ostokset on jo lyöty kassaan, niin sitä ei tarvitse peruuttaa, vaan sen voi laittaa holdiin siksi aikaa, että maksaja palaa takaisin.

Noista tarjoustuotteista - kerran luulin saavani ison kattilan edullisesti, kun tarjouksessa hinta oli noin 25 euroa, mutta kassalla se sitten maksoikin 59 euroa. Oli vähän huonossa kohdassa se tarjouskyltti. Maksoin mukisematta, sillä olin ostamsssa isoa keittokattilaa. Mutta turhaan ehdin mielessäni hehkuttaa ostoksen edullisuutta.

Harmittavin moka kuitenkin oli, kun ostoskopasta oli jo kaupassa pudonnut valisemani herkullinen viineri. Oli ollut pitkä ja väsyttävä työpäivä ja kaipasin lohtua. Vasta kotona tajusin, että viineriä ei ollutkaan kassissa. Tarkistin kuitin ja ei sitä kuitillakaan ollut, joten sen oli täytynyt pudota täysinäisestä ostoskopasta.

Pari kertaa on IP-kassalla sattunut niin, että olen hosunut ja kahdesti lukenut jonkin tuotteen. Tämä moka käy tyypillisesti Prismassa. Siellä onneksi on henkilökuntaa paikalla, ja korjaus käy nopeasti. Pidän kyllä silmällä kaiken aikaa, että noita tuplia ei pääse jäämään.

IP- kassalla ei myöskään pienen ostokset jää pakkaamatta, kuten helposti on jäänyt tavallisella palvelukassalla. Varmaan on useampi kurkku ja sulkaapatukka tullut maksettua, mutta jätetty kauppaan.

Eipähän nuo mitenkään kyllä nolota. Tekevälle sattuu. "Vastapalveluksena" olen aina tarmokkaasti ilmoittanut kaupassa henkilökunnalle, jos näen jossain hyllyssä ikääntyneitä tuotteita, siis parasta ennen -päivä mennyt umpeen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Hyvä juttu, Toope!!

Itselläkin kaikki kauppamokat, mitkä muillakin, kela-kortti myös ollut käytössä. Noloin ehkä kuitenkin oli se, joka vaatii vähän pohjustusta. Meillä on paremman puoliskon kanssa pitkälle vakiintunut tapa, että minä maksan ja hän pakkaa. Niinpä kerran kävin kaupassa, keräsin korini, ladoin korini sisällön hihnalle, maksoin ja kävelin ulos. Kassaneiti laittoi vartijan juoksemaan perääni, en kyllä ennättänyt kuin juuri ulko-ovelle. Ehkä ulkona olisin alkanut ihmetellä, minne mies jäi.

No siinä luikin takaisin vartijan kanssa, joka naureskeli, että yleensä hän kyllä lähtee asiakkaiden perään päinvastaisesta syystä.

T: Xante



Brutto

Laitoin paremman tekemisen puutteessa saunan uusiksi. Molemmat kiukaat heitin metallikeräykseen ja vanhat lauteet polttopuiksi. Laatoitin palomuurin, tein uudet lauteet ja käsittelin vanhan paneloinnin sävyttävällä saunavahalla. Nyt tarvitsee vielä hankkia uudet kiukaat jostakin. Ei siitä täydellinen tullut mutta parempi kuin ennen. Olisi pitänyt uusia paneelitkin.

Energiaa on vielä hieman jäljellä, joten viikonloppuna laitan Mersun ilmajousituksen uusiksi.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hayabusa

^Onko Brutolla saunassa sekä puu- että sähkökiuas? Asiaa! Olen nähnyt sellaisen ja haluaisin itsellekin.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur