Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 33 Vieraat katselee tätä aihetta.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - toukokuu 13, 2020, 14:17:54
^Onko Brutolla saunassa sekä puu- että sähkökiuas? Asiaa! Olen nähnyt sellaisen ja haluaisin itsellekin.

Hetivalmis sähkökiuas ja tavallinen puukiuas rinnakkain. Hetivalmis kelpaa silloin kun saunomistarve iskee nopeasti eikä ole aikaa lämmitellä puukiuasta. Mutta siitä irtoaa vain sellaiset miedot homostelulöylyt.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

kertsi

Oletko laskenut paljonko hetivalmis sähkikiuas maksaa kuukaudessa?

Eräällä ystävälläni on sellainen, ja todella makoisat löylyt siinä on. Itse tykkään kipakoista löylyistä, mutten kestä niitä kovin pitkää aikaa. Aika harva kanssasaunoja tykkää yhtä kipakoista, joten olen tottunut siihen, että kanssakylpijän poistuttua heitän lylyä kuin mielonen. Ja sitten äkkiä vilvoittelemaan.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: kertsi - toukokuu 13, 2020, 15:03:16
Oletko laskenut paljonko hetivalmis sähkikiuas maksaa kuukaudessa?

En ole, koska hukkalämpö pitää löylyhuoneen sopivan lämpöisenä. Jos ei olisi hetivalmista, joutuisin peruslämmittämään tilan jollakin muulla lämmitysmuodolla.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Juha


Amore

Eilen poikkesin Sokoksen ässään leipää ostamaan ja olin juuri kurvaamassa hyllyn ääreen, kun vastaan käveli tutun näköinen mies. Hmmm, kasvot jostain menneisyydestä, työpaikalta. Tervehdimme ja jäimme rupattelemaan hyväksi toviksi. Meillä taisi molemmilla olla sosiaalisten kohtaamisten vajausta - kelläpä ei näinä aikoina olisi. Kun muistelimme yhteistä historiaamme, kävi ilmi, että kohtaamani henkilö oli ollut samassa työpaikassa kanssani vain vuoden. Ja siitä vuodesta on kymmenen vuotta. Silti pystyin kotvan ponnistelun jälkeen muistamaan miehen nimen. En ole hyvä muistamaan ihmisten nimiä, joten olin tästä kovin tyytyväinen. Tuli iloinen mieli odottamattomasta tapaamisesta. :)
All you need is Love

-:)lauri

Ette tainneet huomatakaan, mutta viikonloppu alkoi juuri.

Tuskainen työviikko takana. Ei ollut paljoa hommia. Viikko meni peukaloiden pyörittelyssä. Tällaista ei toivo pahimmalle vihollisellekaan. Toivottavasti saamme ensi viikolla yhden taas astetta isomman (voi viedä viikkoja) projektin työnalle. Keskiviikkona esimies kertoi, että siinä on ainakin sopimusneuvottelut loppusuoralla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Söin juuri tuhdin salaatin. Eli jäävuorisalaattia, sokeriherneitä ja fetaa, mutta kauhukseni huomasin, että PizzaHutista olisikin voinut jo tähän aikaan tilata pizzoja. Luulin, että sieltä saa tilattua vasta klo 15 jälkeen kuten kaksi viikkoa sitten oli tilanne. Täytyy toivoa, että ottavat tilauksia vastaan tänään vielä päivällisenkin aikaan, niin tuolla salaatilla ei ollut merkitystä. Tietysti vaihtoehtona on kotipizza, josta saa tilata jonnekin klo 19:00 asti. Ei tässä siis ihan huonot kortit käteen jäisi siinäkään tapauksessa, että PizzaHutista ei jostain syystä myöhemmin päivällä enää onnistuisikaan tilaamaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Konmari - toukokuu 15, 2020, 13:04:17
Täytyy toivoa, että ottavat tilauksia vastaan tänään vielä päivällisenkin aikaan, niin tuolla salaatilla ei ollut merkitystä.

Ollut itselläkin aikamoinen viikko, tosin tällä kertaa päinvastaisesta syystä kuin sulla, mutta siihen kuuluu näitä palavereita myös, joiden aikana palstaillaan.

Onneksi on mute päällä, sillä naurahdin tälle ääneen. Oikein, on oikein, että salaatin voi nollata ja kelata takaisin parempien vaihtoehtojen vallitessa ;D ;D

T: Xante

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Konmari - toukokuu 15, 2020, 12:30:47
Toivottavasti saamme ensi viikolla yhden taas astetta isomman (voi viedä viikkoja) projektin työnalle.

Joskus on vaikea päättää, onko parempi yksi iso vai kymmenen pienempää projektia. Siinä on viihtyvyyden ja tehokkuuden kanssa taistelemassa myös henkilökohtaisista ominaisuuksista riippuvainen mieluisin olotila.

Minulle mieluisin työnalle on iso projekti jossa on paljon toisistaan poikkeavia paloja sisällä. Voi vaihtaa hetkeksi toiseen moodiin kun alkaa rutiini kyllästyttää. Esimerkiksi tuotekehitys ja keksiminen, yhdistettynä myyntityöhön ja tutustumiseen vastaaviin ratkaisuihin muualla, on kivaa. Kunnon projekti(t) kestää vuosia.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

#2424
Tänään voisi olla hetki, sovittaa johonkin väliin joku b-luokan toimintaelokuva. Vaikea sanoa vielä, mutta oletettavasti tylsistyn katsoessani ohjelmointitutoriaaleja, siinä määrin että voisi tehdä hyvää joku huono elokuva välipalaksi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - toukokuu 15, 2020, 13:15:42
Lainaus käyttäjältä: Konmari - toukokuu 15, 2020, 12:30:47
Toivottavasti saamme ensi viikolla yhden taas astetta isomman (voi viedä viikkoja) projektin työnalle.

Joskus on vaikea päättää, onko parempi yksi iso vai kymmenen pienempää projektia. Siinä on viihtyvyyden ja tehokkuuden kanssa taistelemassa myös henkilökohtaisista ominaisuuksista riippuvainen mieluisin olotila.

Minulle mieluisin työnalle on iso projekti jossa on paljon toisistaan poikkeavia paloja sisällä. Voi vaihtaa hetkeksi toiseen moodiin kun alkaa rutiini kyllästyttää. Esimerkiksi tuotekehitys ja keksiminen, yhdistettynä myyntityöhön ja tutustumiseen vastaaviin ratkaisuihin muualla, on kivaa. Kunnon projekti(t) kestää vuosia.

Täällä suorittavassa portaassa työtehtävät eivät pidä sisällään yhtä paljon vaihtelua kuin muutamaa palkkaluokkaa ylemmässä portaassa, mutta onneksi olen itse sen verran putkinäköinen, että iso koodaukseen keskittyvä projekti sisältää usein minulle riittävästi vaihtelua. Ongelmaksi muodostuu tosin se, että mitä pitempään viihdyn saman koodin parissa, sitä sokeammaksi omalle koodilleni kehityn ja voi syntyä ongelmatilanteita, joihin en ylippäätään joudu jos voisin katsoa koodia tuorein silmin. Mutta toistaiseksi preferoin isoja projekteja, siitä huolimatta, että ne edellyttävät tietoisia paussien pitämisiä, esimerkiksi tekemällä väliin joitain muita pienempiä projekteja.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

#2426
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - toukokuu 15, 2020, 13:13:50
Lainaus käyttäjältä: Konmari - toukokuu 15, 2020, 13:04:17
Täytyy toivoa, että ottavat tilauksia vastaan tänään vielä päivällisenkin aikaan, niin tuolla salaatilla ei ollut merkitystä.

Ollut itselläkin aikamoinen viikko, tosin tällä kertaa päinvastaisesta syystä kuin sulla, mutta siihen kuuluu näitä palavereita myös, joiden aikana palstaillaan.

Onneksi on mute päällä, sillä naurahdin tälle ääneen. Oikein, on oikein, että salaatin voi nollata ja kelata takaisin parempien vaihtoehtojen vallitessa ;D ;D

T: Xante

Tjaa, aktiivisinta aikaa mulla ovat olleet tällä viikolla juuri palaverit. Poikkeuksellinen viikko. Ei näitä ole kovin usein kohdalle sattunut. Odottelimme, että saisimme tuon ison projektin työnalle jo tällä viikolla, mutta emme saaneet. Samalla mun kolmessa muussa isommassa projektissa on sattumalta sellainen vaihe, mikä edellyttää meillä poikkeuksellisesti sellaisten järjestelmien päivittämistä, jotka eivät taas ole vastuullani, joten en usko, että tällaisia viikkoja on kovin usein luvassa vastakaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

#2427
Pizza Hutissa oli hieman ruuhkaa ja toimitus kesti tunnin sijaan puolitoista. Mutta kylläpä oli taas mestarillinen valinta kääntyä Pizza Hutin puoleen. Olisin halunnut tilata myöhemmin, mutta kun putiikki menee jo kuudelta kiinni, piti tilata aikaisemin. Luuloistani huolimatta sain ahdettua melkkein koko pizzan naamariin. Tilasin perhekoon pannupizzan ja kolme neljäsosaa sain tuhottua. Nyt voi sitten särpiä noita jäljelle jääneitä slaisseja illan vanhetessa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

^Tosi nyt on kyllä niin pallona tuosta annoksesta, että ties vaikka tässä riittäisi sulateltavaa koko illaksi ja jäjelle jäänyt vartti joutaisi biojätteisiin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Aave

Kaverin pari vuotta sitten kirjoittamasta gradusta putkahti tuore plagiaatti, jonka hän puolisattumalta itse bongasi. Mistä vitusta näitä pellejä vieläkin sikiää?! Miten kukaan voi olla niin hölmö että kuvittelee, etteikö jäisi ennemmin tai myöhemmin kiinni - tällä kertaa iloksi ennemmin. Akateemisessa käytössä olevat tekstien- ja lähteidenvertailusoftat ovat jo niin tehokkaita, että turha tyrkyttää muiden kirjoituksia omanaan... Mutta kippis sille!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy