Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 38 Vieraat katselee tätä aihetta.

Unforgiven

Tiesittekö, että Vappu Pimiällä ja Sampo Kaulasella on tasan vuosi ikäeroa – sama syntymäpäivä paljastui tänään. Minä en ole tiennyt. Hämmästyttävää mitä kaikkea asioita sitä ihminen ei tiedäkään, vaikka minäkn pidän leikekirjaa Samposta. Sampo senkin lurjus, tahallasi olet tämän salannut.
I'm just a soul whose intentions are good

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - toukokuu 16, 2020, 14:14:46
Tiesittekö, että Vappu Pimiällä ja Sampo Kaulasella on tasan vuosi ikäeroa – sama syntymäpäivä paljastui tänään. Minä en ole tiennyt. Hämmästyttävää mitä kaikkea asioita sitä ihminen ei tiedäkään, vaikka minäkn pidän leikekirjaa Samposta. Sampo senkin lurjus, tahallasi olet tämän salannut.

Totta. Tämä uutinen mullistaa päiväni.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - toukokuu 16, 2020, 14:14:46
Tiesittekö, että Vappu Pimiällä ja Sampo Kaulasella on tasan vuosi ikäeroa – sama syntymäpäivä paljastui tänään. Minä en ole tiennyt. Hämmästyttävää mitä kaikkea asioita sitä ihminen ei tiedäkään, vaikka minäkn pidän leikekirjaa Samposta. Sampo senkin lurjus, tahallasi olet tämän salannut.
Vuonna 2040 Sampon ja Vapun syntymäpäivä on myös kansallinen liputuspäivä ja juhlapyhä, palkallinen vapaa. Lapset vuodattavat ilon kyyneleitä ja perheissä on harras tunnelma.

Televisoidussa juhlatilaisuudessa on eri esiintyjiä, kyyhkysiä vapautetaan ja valkeaan mekkoon pukeutunut pikkutyttö ojentaa Vappu-mummolle ja Sampo-taatalle "nämä vaatimattomat kukkaiset".

Voi saatana!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hippi

Luojan kiitos en käytä muroja, sillä olisin varmasti aina sulkenut paketin väärin  :o

Woman reveals we've been closing cereal boxes wrong all this time

Tuolta löytyy video, jossa näytetään, miten se tehdään oikein. Ottakaa opiksenne ja pelastakaa sielunne joutumasta tulikiviijärveen.
Viikon sisään tuo tulee muuten Iltasanomiin, sillä ne lukee noita VT:n juttuja ja kääntää niitä huonosti omaan aviisiinsa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

^
Tätä se on, maanpäällisessä Hitossa eläminen. Olemme kaikki tehneet Suuren Muropakettivirheen! Elämä ei voi mitenkään jatkua!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Amore

Näin metrossa fillarilähetin, joka näytti melkein avaruusolennolta, sillä tyypillä oli jokin läskipyörää muistuttava turbomankeli, yhtenäinen pyöräilyasu (ei ollut sukkapuku, vaan väljempi sade/tuuliasu) ja naamalla kaasunaamari-tyyppinen maski. Kantoi selässään sitten sitä ateriaboksia, jossa kuskailee ruokaa tilaajille.
All you need is Love

Lognessa

Nyt vielä siedettävää, mutta mahtaa tulla kuumat oltavat jo loppuviikosta.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 16, 2020, 23:19:26
Luojan kiitos en käytä muroja, sillä olisin varmasti aina sulkenut paketin väärin  :o
...
Tuolta löytyy video, jossa näytetään, miten se tehdään oikein. Ottakaa opiksenne ja pelastakaa sielunne joutumasta tulikiviijärveen.
Viikon sisään tuo tulee muuten Iltasanomiin, sillä ne lukee noita VT:n juttuja ja kääntää niitä huonosti omaan aviisiinsa.

Miten tulimmekaan toimeen ilman näitä "olet aina tehnyt tämän väärin" videoita? Minä ainakin keitän perunat väärin, viikkaan pyykin väärin ja pyyhin rektumini väärin...
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi


Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 16, 2020, 23:19:26
Luojan kiitos en käytä muroja, sillä olisin varmasti aina sulkenut paketin väärin  :o
...
Tuolta löytyy video, jossa näytetään, miten se tehdään oikein. Ottakaa opiksenne ja pelastakaa sielunne joutumasta tulikiviijärveen.
Viikon sisään tuo tulee muuten Iltasanomiin, sillä ne lukee noita VT:n juttuja ja kääntää niitä huonosti omaan aviisiinsa.

Apua, muistin väärin. Iltalehti tuota sivustoa käyttää. Tai sitten molemmat. Voiko maailmassa enää olla varma mistään  :o

Mikä ahaa-elämys! Tämän jälkeen suljet muropaketin aina tällä tavalla

En muuten sulje muropakettia enkä mitään muutakaan pakettoa noin.
Jos ei revi pakettia auki niin, että ne lärpäkkeet menee rikki, niin paketin pystyy sulkemaan siististi niillä lärpäkkeilläkin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 16, 2020, 23:19:26
Tuolta löytyy video, jossa näytetään, miten se tehdään oikein. Ottakaa opiksenne ja pelastakaa sielunne joutumasta tulikiviijärveen.
Viikon sisään tuo tulee muuten Iltasanomiin, sillä ne lukee noita VT:n juttuja ja kääntää niitä huonosti omaan aviisiinsa.

Täytynee katsoa Iltiksestä, kun oheinen sivu ei oikein auennut. Haluatteko luovuttaa Google- vai Facebook -salasananne, haluatteko ilmoituksia ja miten olisi popup-ikkunoiden kanssa ja niin edelleen. Lopetin ennen kuin olisin joutunut vastaamaan kysymykseen "haluatteko koneeseenne haittaohjelman, ai haluatte, kiitos".

Sen verran ehdin nähdä, että kuvassa oli yläreunasta litistettyjä paketteja. Riippuen siitä, mihin tarkoitukseen sulkeminen tehdään, minäkin joskus taitan paketin yläreunan littanaksi ja vielä kerran taitan. Etteivät öppiäiset menisi pakettiin. Mutta jos ei ole pelkoa niistä, ja tuote käytetään nopeasti, en sulje pakettia juuri mitenkään, korkeintaan vähän litistän kasaan.

Tällä viikolla oli paikallislehdessä sataprosenttisesti "haamukirjoittamani" hartauskirjoitus, joka oli kuulema saanut kiitoksia niin päätoimittajalta kuin kirkkoherralta kuin eräiltä muiltakin. Osittain tai lähes kokonaan "haamukirjoittamiani" vastaavia juttuja on ollut lehdessä ennenkin, mutta tämä oli ensimmäinen täysin oma kirjoitukseni. Sen verran sain ainoastaan vihjettä, että mainitse siinä nyt myös tämä - ei liene yllätys - koronajuttu. En sitä nimellä maininnut vaan epäsuorasti lopussa siihen viittasin. Kirjoitin jutun perjantaina Helsingissä, kun varsinainen kirjoittaja - se, jonka nimi on jutun alla - ei oikein löytänyt inspiraatiota ja pyysi apuani. "Deadline" läheni, eikä paperilla ollut sanaakaan. No, minultahan niitä tulee. Naps, naps, naps. Ja kun ei erityisesti mitään yritä eikä ota paineita vaan heittää ns. lonkalta, ehkä silloin tuurilla voi onnistuakin. En tiedä, jääkö tämä viimeiseksi tämän alan jutukseni. Syksyllä kirjoittamani piti olla jo viimeinen, joten eihän sitä koskaan tiedä.

Kyllähän tuhansia sivuja tekstiä tuottanut foorumikirjoittaja, jollaisia me olemme kaikki, saa aikaan jutun aiheesta kuin aiheesta. Kymmenisen vuotta sitten minua pyydettiin pitämään puhe arvokkaassa sukujuhlassa, jossa oli toinen toistaan hienompaa väkeä kuten professoreita, pääjohtajia, taiteen alan julkkiksia ja muita merkkihenkilöitä. Ja minä typeryyksissäni menin suostumaan. Puheen oli tarkoitus esitellä "meidän" sukuhaaramme henkilöitä eli sen paikkakunnan, jossa tilaisuus pidettiin, ja josta itsekin olen kotoisin. Tyttäreni olivat kauhuissaan, kun kuulivat, että olin lupautunut. Enhän ole koskaan pitänyt mitään puheita tai ylipäätäänkään esiintynyt, ja nyt olin lupautunut pitämään esitelmän noin arvokkaan yleisön edessä. Odotukset koskivat lähinnä sitä, miten pahasti ja millä tavalla nolaan itseni, ja kehtaavatko tyttäreni edes tulla paikalle katsomaan sitä häpeää, jonka heille tuotan. Lupaukseni oli siis täysin vastuuton ja ajattelematon.

Meillä oli tiedossa matka Amerikkaan pian kokouksen jälkeen, ja minun vainoharhaisen lentopelkoisessa mielessäni se tarkoitti samaa kuin, että kuolen muutaman päivän päästä lento-onnettomuudessa. Epäselvää oli vain se, että päädynkö Atlantin valtamereen vai putoaako kone jo ennen sitä. Se, mitä tapahtuu jossakin sukukokouksessa ennen onnettomuutta, tuntui yhdentekevältä. Niinpä en ottanut paineita tilanteesta enkä edes jännittänyt. Tyttäreni kauhistelivat kuullessaan, että en ole millään tavalla edes valmistellut "puhettani". Katastrofi näytti väistämättömältä.

Viimeisenä tapahtumaa edeltävänä iltana istuin tietokoneen ääreen ja ajattelin, että kai sitä on jotakin tästä aiheesta naputeltava. Niinpä aloin kirjoittaa. Yön tuntien edetessä sain aikaan muutaman liuskan mittaisen esitelmän, joka oli aivan kohtalainen. Kyllähän minä aiheen tunsin, ja lisää tietoa löytyi netistä ja kirjoista. Suvun tarina tuli kerrotuksi siltä osin kuin oli pyydetty.

Esiintymiseni itsessään oli tietenkin surkea, koska ei "puhetta" saisi lukea suoraan paperista. Mutta kuten sanottu, koin olevani jo lähes ruumiina valtameren pohjalla tai Norjan vuorilla, minne lentokone muutaman päivän kuluttua putoaisi, joten mitä väliä millään oli. Niinpä luin tekstin sellaisenaan yrittämättä sen kummemmin esiintyä. Ehkä vähän vilkaisin joskus yleisön suuntaan.

Ilmeisesti tekstini kuului onnistuneiden juttujeni sarjaan, koska sain hyvää palautetta, ja jopa tyttäreni olivat hämmästyneitä, kun olin ylittänyt odotukset, mitkä eivät tosin olleet kovin korkeat, kuten edellä mainitsin. Suvun hienot rouvatkin olivat sen verran vaikuttuneita, että pyysivät minut (tietämättä, että olen täydellinen luuseri ja "nobody) mukaan sukuseuran hallitukseen, jonka kokouksissa muutaman kerran kävinkin. Koin kuitenkin edustavani vähän eri sarjaa - alempaa tietenkin - kuin ihmiset, joiden luona noissa kokouksissa kävin. Niitä pidettiin hienoissa kodeissa Espoossa ja Vantaalla ja missä niitä paikkoja nyt oli. Liukenin hommasta jossakin vaiheessa, eikä perään ole huudeltu. Yhden suvun naisen kanssa olen joskus Facebook -viestejä vaihdellut. Hän on korkean tason virkanainen, jonka työpaikka on ollut paljon esillä mediassa viime viikkoina.

a4

^ Ehkä sinulla on kirjallisia lahjoja, ja pienen pientä alisuoriutumista? Voisiko tuosta yhdistelmästä syntyä esim. omakustanteisia kirjoja?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/2018406/omakustanne-kirja
Mielenkiintoinen tilanne tuo, jossa pitää suoriutua puheen kirjoittamisesta sekä sen esittämisestä. Molemmat haastavia.
Todella mielenkiintoiseksi testiksi, ilman laboratorio-olosuhteitakin suojavarustein, tuon tekee mainitsemasi lentopelon vaikutus testitilanteeseen. Katarsiksien olemassaoloa elokuvien ulkopuolella todistava lopputulos. Kuvittelitko myös kuulijat alastomiksi?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Katarsis
https://www.vauva.fi/comment/40109141
https://www.kaleva.fi/musiikkijuhlien-tanssiesityksessa-yleiso-voi-olla/1714041

Toope

Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - toukokuu 16, 2020, 14:14:46
Tiesittekö, että Vappu Pimiällä ja Sampo Kaulasella on tasan vuosi ikäeroa – sama syntymäpäivä paljastui tänään. Minä en ole tiennyt. Hämmästyttävää mitä kaikkea asioita sitä ihminen ei tiedäkään, vaikka minäkn pidän leikekirjaa Samposta. Sampo senkin lurjus, tahallasi olet tämän salannut.
Minusta joskus tuntuu, että iltapäivälehdet ovat saatanan tai vihervasurien keksintöä.
https://www.maailma.net/uutiset/unkari-kielsi-juridisen-sukupuolen-muuttamisen-trans-ja-intresukupuolisilta-paluu-pimealle
Jotkut vielä ihmettelevät, miksei journalismia arvosteta. Niin, katsokaa journalistit peiliin!
Jos olette tyhmiä, lukijanne pitävät teitä tyhminä.

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 21, 2020, 23:40:57
Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - toukokuu 16, 2020, 14:14:46
Tiesittekö, että Vappu Pimiällä ja Sampo Kaulasella on tasan vuosi ikäeroa – sama syntymäpäivä paljastui tänään. Minä en ole tiennyt. Hämmästyttävää mitä kaikkea asioita sitä ihminen ei tiedäkään, vaikka minäkn pidän leikekirjaa Samposta. Sampo senkin lurjus, tahallasi olet tämän salannut.
Minusta joskus tuntuu, että iltapäivälehdet ovat saatanan tai vihervasurien keksintöä.
https://www.maailma.net/uutiset/unkari-kielsi-juridisen-sukupuolen-muuttamisen-trans-ja-intresukupuolisilta-paluu-pimealle
Jotkut vielä ihmettelevät, miksei journalismia arvosteta. Niin, katsokaa journalistit peiliin!
Jos olette tyhmiä, lukijanne pitävät teitä tyhminä.

Jos arvostelee iltapäivälehtiä kannattaa käyttää todistusaineistona iltapäivälehtiä.

Kopek

En ymmärrä, miksi erilaiset "trans" -jutut ja muut samaan kategoriaa kuuluvat asiat ovat kansalliskonservatiiveille kuin kivi kengässä. Tapauksiahan on olemattoman vähän, eikä ole odotettavissa, että joka toinen ihminen alkaisi sukupuoltaan muuttamaan tai tulisi epätietoiseksi sukupuoli-identiteetistään.

Näille jutuille on monesti biologis-lääketieteellisiä syitä, eli joku kromosomi on syystä tai toisesta väärin koodattu, jos tietokonemaailmasta kömpelö vertaus etsitään. Ei tuollaista vikaa voi parantaa, joten miksi emme antaisi ongelmasta kärsivien etsiä muunlaisia ratkaisuja. Miten ihmeessä se meitä muita haittaa?

Lognessa

Olin vastaamassa yllä olevaan Kopekin viestiin ja kävi kuten on käynnyt muutamasti ennenkin, teen jonkun näppäinyhdistelmän ja kirjoittamani katoaa. Painan takaisin ja eteen, päivitä ja muita. Ei sillä, etten olisi samaa mieltä uudelleen kirjoittaessani, etteikö asia olisikaan ollut sydämenasia tai etten osaisi tai jaksaisi sitä uudelleen kirjoittaa, mutta jotenkin lyhyesti näin:

Ihmettelen myös, miksi jotkut ottavat asiakseen toisten elämän ja valintojen arvostelun, jopa syntymässään saadun rodun, sukupuolen poikkeamat, vammat, kulttuurin tms. Jos asia hiertää niin skippaa vaan pois. Ei tarvitse ottaa huolekseen asioita mitkä eivät ole omaa genreä.