Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 44 Vieraat katselee tätä aihetta.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 15, 2020, 15:39:17
Lainaus käyttäjältä: Kopek - kesäkuu 15, 2020, 13:13:45
Olipa syy mikä tahansa, uimakilpailuissa mustaihoisia ei kovin paljon näe verrattuna heidän osuuteensa esimerkiksi juoksussa ja monissa muissa lajeissa. Heitä kuitenkin on, joten ehkä syyt sittenkin ovat enemmän kulttuurisia kuin biologisia.

Kilpauimariksi tähtääminen ei ole halpaa lystiä, joten siinä luiden painon lisäksi vaikuttaa vanhempien rahapusiin paino. Määrätietoinen valmennus aloitetaan jo lapsesta asti uimahallissa ja uimaseurassa.

Kyllähän menestyneillä uimareilla on tietynlainen ruumiinrakenekin. Pitkiä ja harteikkaita, myös naiset. Muistan veljen aikanaan kadehtineen Kornelia Enderin hartioita :)

Uimarin harteikkuus taitaa kyllä olla enemmän itse treenin tulosta kuin synnynnäistä.

kertsi

^^
Tirsk. Xante ui keskimäärin X km/h nopeudella. Maahanmuuton myötä Xanten keskimääräinen nopeus laskee. Xante on suomalainen. On tämä hupaisaa, pikkuisen.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 15, 2020, 17:06:47
^^
Tirsk. Xante ui keskimäärin X km/h nopeudella. Maahanmuuton myötä Xanten keskimääräinen nopeus laskee. Xante on suomalainen. On tämä hupaisaa, pikkuisen.

Ja tämähän siis tapahtuu maahanmuuton perusteella, siis pelkkä ihmisten muuttaminen maahan laskee keskimäääräisesti suomalaisten, myös siis minun, uimataitoani. Edellyttäen, että minutkin lasketaan suomalaiseksi.

T: Xante

kertsi

#2523
Paksu pitkä tukka on kamalan kuuma helteellä, ja nyt tämä alkaa kohta olla pitkä. Olen alkanut vakavasti harkitsemaan omien hiusten leikkuuta itse, alkaa olla kohta puoli vuotta viimeisestä kampaajakäynnistä. Hirvittää kyllä ajatuskin. Tai ehkä opettelen letittämään. Lettinauhoja ei kyllä ole. Ehkä revin tai leikkaan lakanoista tms. nauhoja. Tai ajan kaljuksi ladyshaverlla (ei ole trimmeriä). Voisikohan itse tehdä semmoisen vekottimen, jolla saisi tukan pysymään nutturalla?  Tämän haisoljen tapaisen: https://www.foodie.fi/products/search2?term=haisolki Ponnareita ei viitsi pitää joka päivä, ne kun vähän syövät tukkaa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

safiiri

#2524
Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 15, 2020, 17:25:22
Paksu pitkä tukka on kamalan kuuma helteellä, ja nyt tämä alkaa kohta olla pitkä. Olen alkanut vakavasti harkitsemaan omien hiusten leikkuuta itse, alkaa olla kohta puoli vuotta viimeisestä kampaajakäynnistä. Hirvittää kyllä ajatuskin. Tai ehkä opettelen letittämään. Lettinauhoja ei kyllä ole. Ehkä revin tai leikkaan lakanoista tms. nauhoja. Tai ajan kaljuksi ladyshaverlla (ei ole trimmeriä). Voisikohan itse tehdä semmoisen vekottimen, jolla saisi tukan pysymään nutturalla?  Tämän haisoljen tapaisen: https://www.foodie.fi/products/search2?term=haisolki Ponnareita ei viitsi pitää joka päivä, ne kun vähän syövät tukkaa.

Kiedo nutturaksi ja kiinnitä syömäpuikolla. Youtubesta löydät ohjevideoita hakusanoilla bun with chopsticks.

kertsi

#2525
Ei ole ihan tarpeeksi pitkä vielä syömäpuikkonutturaan, tai edes kahteen. Kokeilin äsken kahta puolta päätä, mutta en siitä oikein mitään tullut. Ehkä tukkalaatu on lisäksi väärä (jäykkä ja liukas), syömäpuikko liian paksu tai tekniikka ei ole hanskassa. Kiitos kuitenkin vinkistä, safiiri.

Pistin sitten tällaisilla vieterihiuslenkillä kiinni :

Ollapa tällaisia isoja: ... niin olisin yhtä "elegantti" kuin Daisy (kuvassa vasemmalla):
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Löytyyhän noita hauen- tai hainhampaita kaupasta jos toisestakin. Käytän sellaista uidessa ja suihkussa. Bussissa joutuu ottamaan pois kun paukkuu tuoliin.

Treeneissä käytän noita kierreväkkyröitä. Ettet olisi sinä kertsi niitä ehdottanutkin? Olenkin kerännyt niitä läjän monenvärisiä.

kertsi

Joo, mutta kun en uskalla kauppaan. Siinä kaupassa, josta ruokatoimitukseni ovat, ei ole valikoimissa minkäänlaisia tukkajuttuja.

Ja juu, taisin sulle Norma mainostaa noita väkkyrälenksuja.

Tämmöinen voisi olla kiva: https://fashiongirl.fi/hair-agami-single-musta-1kpl.html?language=fi&currency=EUR&gclid=Cj0KCQjwuJz3BRDTARIsAMg-HxXV9lrB3IcbR7PEUD8WcwC2t5Eika0GwKRIrGIWmUsLGxQLTTy_sFwaAtJxEALw_wcB
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Sepe

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 15, 2020, 17:14:06
Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 15, 2020, 17:06:47
^^
Tirsk. Xante ui keskimäärin X km/h nopeudella. Maahanmuuton myötä Xanten keskimääräinen nopeus laskee. Xante on suomalainen. On tämä hupaisaa, pikkuisen.

Ja tämähän siis tapahtuu maahanmuuton perusteella, siis pelkkä ihmisten muuttaminen maahan laskee keskimäääräisesti suomalaisten, myös siis minun, uimataitoani. Edellyttäen, että minutkin lasketaan suomalaiseksi.

T: Xante

Jos maahan muuttaa henkilöitä joiden uimataito on huonompi kuin maassa jo asuvien, koko yhteeenlasktun väestön keskimääräinen uimataito laskee. Maassa jo olevien suomalaisten uimataito ei, vaikka Xantippa muuta yrittää todistaa, muutu.

Lognessa

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 15, 2020, 11:48:40
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - kesäkuu 14, 2020, 23:03:13
On aivan järkyttävää, miten voi paskajäykkänä uida ja kun alkaa hukkumaan niin jotain silmukkaa työnnetään pään ympärille.


Mitä? Ei kamalaa, mikä se tämmöinen uimaan opettelun metodi on? Koskaan kuullutkaan, mutta kuulostaa ihan kauhealta!

T: Xante

Kiitos Xante, kauheaa oli, mutta sitä lapsi tietenkin piti normaalina ja itseään huonona ja epänormaalina. Niin hirveätä oli, että muistan kuinka yritimme saada itsellemme klooriallergian käymättä uinnin jälkeen suihkussa.
Uiminen perustuu luottamukseen eikä pelkoon. On mahdoton pysyä pinnalla, jos ei ole rento, korostuu varsinkin selkäuinnissa ja kellunnassa.

Oma lapsi meni tarhaikäisenä uimakouluun kaverinsa kanssa. Kaverin isä sanoi, että kaksi asiaa pitää oppia ennen kouluun menoa, toinen oli uimataito ja toinen lukutaito. Tuo isä on minua kymmenisen vuotta vanhempi, joten on ilmeisesti sama metodi ollut käytössä jo silloin. Jotain kertoo myös koululaitoksen armeijamaisuudesta, jos lukemaankin on pitänyt oppia ennen kun sinne on uskaltanut mennä oppimaan lukemista.

Lognessa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 15, 2020, 09:54:28

Sukeltamaan en siis ole uskaltanut opetella, koska en halua laittaa kasvoja vedenpinnan alle. Yhtenä kesänä kokeilin matalassa vedessä, ja meinasin oksentaa kun alkoi niin huimata asentohuimaukseni vuoksi. Jos korviini menee vettä, välitön pyörrytys. Hyvä kun pääsin järvestä edes pois kun niin vippasi päästä.


Onko Norma asentohuimausta tutkittu sinulta. Siihenhän on liikkeet, jolla saa karistettua epätasapainon pois (ei lopullisesti vaan kun oireita tulee). Netistäkin liikkeet varmaan löytyy, mutta pitää tietää kumman puoleinen asentohuimaus itsellä on.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - kesäkuu 15, 2020, 20:31:16
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 15, 2020, 09:54:28

Sukeltamaan en siis ole uskaltanut opetella, koska en halua laittaa kasvoja vedenpinnan alle. Yhtenä kesänä kokeilin matalassa vedessä, ja meinasin oksentaa kun alkoi niin huimata asentohuimaukseni vuoksi. Jos korviini menee vettä, välitön pyörrytys. Hyvä kun pääsin järvestä edes pois kun niin vippasi päästä.


Onko Norma asentohuimausta tutkittu sinulta. Siihenhän on liikkeet, jolla saa karistettua epätasapainon pois (ei lopullisesti vaan kun oireita tulee). Netistäkin liikkeet varmaan löytyy, mutta pitää tietää kumman puoleinen asentohuimaus itsellä on.

Fysioterapeutti antoi ohjeet. Ei niitä asentoja vaan aina muista ja jaksa tehdä, ehkä siksikään että vaikutus ei ole tosi dramaattinen. Ne ohjeet hukkuivatkin välillä ja muistin vain että kahdessa kaarikäytävässä kolmesta oli häikkää. Pyysin uudet ohjeet toiselta fysioterapeutilta ja ihmeekseni tietokoneelta kävi ilmi että häikkää onkin vain oik. puoleisessa tasapainoelimessä.

Se on tarpeeksi tekemään epävarmaa oloa, ja ällötystä esim. kuperkeikkojen päälle. Ei tarpeeksi että muistaisi duunata ne asennot.

Lognessa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 15, 2020, 20:43:22
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - kesäkuu 15, 2020, 20:31:16
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 15, 2020, 09:54:28

Sukeltamaan en siis ole uskaltanut opetella, koska en halua laittaa kasvoja vedenpinnan alle. Yhtenä kesänä kokeilin matalassa vedessä, ja meinasin oksentaa kun alkoi niin huimata asentohuimaukseni vuoksi. Jos korviini menee vettä, välitön pyörrytys. Hyvä kun pääsin järvestä edes pois kun niin vippasi päästä.


Onko Norma asentohuimausta tutkittu sinulta. Siihenhän on liikkeet, jolla saa karistettua epätasapainon pois (ei lopullisesti vaan kun oireita tulee). Netistäkin liikkeet varmaan löytyy, mutta pitää tietää kumman puoleinen asentohuimaus itsellä on.

Fysioterapeutti antoi ohjeet. Ei niitä asentoja vaan aina muista ja jaksa tehdä, ehkä siksikään että vaikutus ei ole tosi dramaattinen. Ne ohjeet hukkuivatkin välillä ja muistin vain että kahdessa kaarikäytävässä kolmesta oli häikkää. Pyysin uudet ohjeet toiselta fysioterapeutilta ja ihmeekseni tietokoneelta kävi ilmi että häikkää onkin vain oik. puoleisessa tasapainoelimessä.

Se on tarpeeksi tekemään epävarmaa oloa, ja ällötystä esim. kuperkeikkojen päälle. Ei tarpeeksi että muistaisi duunata ne asennot.

Olin kymmenisen vuotta sitten Tapani Rahkosen vastaanotolla seurana henkilölle, joka haki apua oireisiin. Tulokset olivat ällistyttäviä ennen ja jälkeen asentohuimausliikkeiden. Nyt kun palasin asian ääreen, googlettamaan, niin kritiikkiäkin näköjään on. Ja muutenkin monisyisempi asia kuin olin ymmärtänyt. Potilas, joka kärsi niistä huimauksista, tekee edelleen liikkeet kun on sellainen olo ja saa niistä apua. Lumetta tai ei, jos toimii, niin hyvä.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - kesäkuu 15, 2020, 22:00:21
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 15, 2020, 20:43:22
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - kesäkuu 15, 2020, 20:31:16
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 15, 2020, 09:54:28

Sukeltamaan en siis ole uskaltanut opetella, koska en halua laittaa kasvoja vedenpinnan alle. Yhtenä kesänä kokeilin matalassa vedessä, ja meinasin oksentaa kun alkoi niin huimata asentohuimaukseni vuoksi. Jos korviini menee vettä, välitön pyörrytys. Hyvä kun pääsin järvestä edes pois kun niin vippasi päästä.


Onko Norma asentohuimausta tutkittu sinulta. Siihenhän on liikkeet, jolla saa karistettua epätasapainon pois (ei lopullisesti vaan kun oireita tulee). Netistäkin liikkeet varmaan löytyy, mutta pitää tietää kumman puoleinen asentohuimaus itsellä on.

Fysioterapeutti antoi ohjeet. Ei niitä asentoja vaan aina muista ja jaksa tehdä, ehkä siksikään että vaikutus ei ole tosi dramaattinen. Ne ohjeet hukkuivatkin välillä ja muistin vain että kahdessa kaarikäytävässä kolmesta oli häikkää. Pyysin uudet ohjeet toiselta fysioterapeutilta ja ihmeekseni tietokoneelta kävi ilmi että häikkää onkin vain oik. puoleisessa tasapainoelimessä.

Se on tarpeeksi tekemään epävarmaa oloa, ja ällötystä esim. kuperkeikkojen päälle. Ei tarpeeksi että muistaisi duunata ne asennot.

Olin kymmenisen vuotta sitten Tapani Rahkosen vastaanotolla seurana henkilölle, joka haki apua oireisiin. Tulokset olivat ällistyttäviä ennen ja jälkeen asentohuimausliikkeiden. Nyt kun palasin asian ääreen, googlettamaan, niin kritiikkiäkin näköjään on. Ja muutenkin monisyisempi asia kuin olin ymmärtänyt. Potilas, joka kärsi niistä huimauksista, tekee edelleen liikkeet kun on sellainen olo ja saa niistä apua. Lumetta tai ei, jos toimii, niin hyvä.

En tiedä sitten voisiko fibromyalgia vaikuttaa tässäkin, etten koe mitään kauhean dramaattista apua saavani. Toki jotain, mutta en mitään valtaisaa. Tai sitten minua ei vaan huippaa tarpeeksi pahasti että se ero olisi tosi merkittävä.

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS