Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 36 Vieraat katselee tätä aihetta.

Anders

Katselin tässä retrospektiivisesti mennyttä aikaa ja tulin siihen tulokseen, että olen epäonnistunut yleiseen unelmatasoon nähden. Siis siihen, että pitää hankkia hyvä koulutus, toimiva parisuhde, kaksi lasta, oma asunto, farmariauto ja koira.

Minulla ei ole koiraa!
"Tuotannon nopeuttaminen on vähän sama asia kuin jos sanon kissalle, että istu. Ei se noin vain istu", Rämet sanoo.

Hippi

^
Kissa on paljon parempi kuin koira ainakin, jos ulkona on suomalainen kuuden kuukauden marraskuu :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 12, 2020, 16:54:02
^
Kissa on paljon parempi kuin koira ainakin, jos ulkona on suomalainen kuuden kuukauden marraskuu :)

Olen eri mieltä. Juuri ja nimenomaan koira tekee myös marraskuisen ulkoilun mielekkääksi. Ilman koiraa se ei houkuttele - ja jää tekemättä. Se taas tekee oman olon entistä marraskuisemmaksi.

Mutta tämä tietenkin on yksilöllistä, miten asian näkee.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: safiiri - marraskuu 12, 2020, 17:27:47
Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 12, 2020, 16:54:02
^
Kissa on paljon parempi kuin koira ainakin, jos ulkona on suomalainen kuuden kuukauden marraskuu :)

Olen eri mieltä. Juuri ja nimenomaan koira tekee myös marraskuisen ulkoilun mielekkääksi. Ilman koiraa se ei houkuttele - ja jää tekemättä. Se taas tekee oman olon entistä marraskuisemmaksi.

Mutta tämä tietenkin on yksilöllistä, miten asian näkee.

Niinhän se on. Itse kun on hoitanut molempia hommia,  emännän ja palvelusväen, näen, että helpompaa on lähteä, kun ei ole pakko ja voi valita sen vähiten räntäisen hetken.

T: Xant

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 12, 2020, 17:54:12
Lainaus käyttäjältä: safiiri - marraskuu 12, 2020, 17:27:47
Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 12, 2020, 16:54:02
^
Kissa on paljon parempi kuin koira ainakin, jos ulkona on suomalainen kuuden kuukauden marraskuu :)

Olen eri mieltä. Juuri ja nimenomaan koira tekee myös marraskuisen ulkoilun mielekkääksi. Ilman koiraa se ei houkuttele - ja jää tekemättä. Se taas tekee oman olon entistä marraskuisemmaksi.

Mutta tämä tietenkin on yksilöllistä, miten asian näkee.

Niinhän se on. Itse kun on hoitanut molempia hommia,  emännän ja palvelusväen, näen, että helpompaa on lähteä, kun ei ole pakko ja voi valita sen vähiten räntäisen hetken.

T: Xant

Niin. Itse koen kyllä ulkoilun virkistävänä koiran kanssa etenkin silloin, kun ilma muutoin saisi sitä välttämään. Yleensä se näyttää paljon ikävämmältä sisältä katsellen. Mutta sään mukaisissa tamineissa on harvoin liian huono sää. Eikä todellakaan ainakaan puolet vuodesta.

-:)lauri

Olin viime viikolla kaukaa viisas ja hommasin viikonlopuksi glögiä, koska tiesin ilmeisen selvännäkijän lahjoillani, että joisin tänään glögiä. Kaikki eivät luonnollisestikaan ole yhtä taitavia tietämään, mitä aikovat viikonloppuna juoda, mutta itselläni ennusteet osuvat pelottavan lähelle käytäntöä kerta toisensa jälkeen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Olen syvästi järkyttynyt, sillä olen hukannut tavaran.  :o :o :o

Olen vähän kerrassaan keräillyt erilaista kierrätykseen lähtevää kamaa kasaan. Tänään keräilin ylimääräisiä johtoja ja kaapeleita, joita on aina tullut uusien erilaisten laitteiden mukana. Siinä samalla sitten pakkasin vanhan digiboxin ja läppärin. Mutta läppärin virtalähdettä ei löydy mistään! Sen piti olla siinä läppärin ohessa, sillä siihen sen ihan varmasti laitoin silloin, kun viimeksi sitä läppäriä käytin. En ymmärrä, mihin se on siitä voinut joutua. Sehän ei ole kapine, jota naapurille lainataan ja unohdetaan. Ainakin itse olen käsityksessä, että noita ei paljon kannata ristiin käyttää ja välttämättä ne ei edes sovi muuhun laitteeseen.

Ymmärtäisin, jos joku sormustimen kokoinen olisi hukassa. Sellainen voi pudota ja joutua imurin uumeniin. Mutta hukassa oleva on varmaan yli puolikiloinen mötikkä pitkine johtoineen. Ei sellainen yksinkertaisesti voi joutua hukkaan.

Saapa nähdä selviääkö mysteeri tulevan yön aikana. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun ongelma ratkeaa yön aikana.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

^Aiemman läppärini vein kerran tietokoneliikkeeseen huollettavaksi mutta minulta oli unohtunut se virtalähde eli muuntaja.  Hämmästyksekseni hän kiinnitti siihen yleismuuntajan, jonkinlainen älyversio(?) kun tiedustelin. Se osasi nuuskia sen jännitteen (vai virran?) paljonko läppäri tarvii. En ymmärrä vieläkään vaikka sähköäkin olen opiskellut.

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

No eihän sillä ole kovin montaa vaihtoehtoa kai nuuskittavana, mutta ne liittimet yleensä on aika eksoottisia ja ne ei aina sovi, vaikka se virtalähde sinällään olikin ihan sopiva. Kerran minulle se muuntaja hajosi ja ostin uuden, niin siihen piti vielä saada joku välikappale, että sen sai läppäriin kiinni.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Muisti palailee pätkittäin mutta .. siinä ihmemuuntajassa taisi olla noin 4 erilaista liitintä päässä. Minullakin on ollut jossain romulaatikossa joku semmoinen muuntaja mutta älyltään ehkä simppelimpi. Jännitealue oli siinä(kin) laaja-alainen.

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hayabusa

Minulla on pieni maailmanradio (hyvä lyhytaaltojen kattavuus) kiinni tämän tapaisessa muuntajassa. Myyntipakkaukseen ei kuulunut virtalähdettä.
https://www.clasohlson.com/fi/Muuntaja-6-W/p/36-4447

Ps. Tulikin mieleen, että olisi yksi radio odottamassa korjausta. Saisikohan raivattua pöytätilaa?
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

Ai saatana kun oli hyvää joulukinkkua. Tuli selkeesti tällainen pikkujouluviikonloppu.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Kirjoitin muutaman sivun verran muistelmiani. Oikean käden sormenpäät tulivat niin herkiksi, että en pysty enää kirjoittamaan kuin vasemmalla kädellä ja juuri juuri oikean käden etusormella. Minusta ei olisi konekirjoittajaksi. Tarkoitan herkkyydellä sitä, että tulee paha olo. Siis aivan yök-paha olo. Tuntuu, että sormien päistä lähtee hermoimpulsseja, jotka vaikuttavat koko kehossa.

Anders

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 14, 2020, 19:45:40
No eihän sillä ole kovin montaa vaihtoehtoa kai nuuskittavana, mutta ne liittimet yleensä on aika eksoottisia ja ne ei aina sovi, vaikka se virtalähde sinällään olikin ihan sopiva. Kerran minulle se muuntaja hajosi ja ostin uuden, niin siihen piti vielä saada joku välikappale, että sen sai läppäriin kiinni.

Meikänkin eräässä HP-kannettavassa oli sellainen omalaisensa liitin joka yhden napansa kautta keskusteli virtalähteen kanssa. Mikään muu kuin HP:n oma, ei kelvannut. Perusryöstöä.
"Tuotannon nopeuttaminen on vähän sama asia kuin jos sanon kissalle, että istu. Ei se noin vain istu", Rämet sanoo.

Juuli

#2984
Nyt tuli kunnon jytky tämä taloyhtiöiden vesilaki. Minulla maksetaan, kerrostalo, lämminvesi sähkölaskussa. Käsittääkseni sen mukaan mitä sitä lämmintä vettä käyttää. Varaaja on kylppärissä. Kylmävesi ei maksa mitään.
Kun nyt tuli sekin maksulliseksi niin mihin ne vesimittarit laitetaan, jokaiseen omansa niinkö. Tässä asunto-oyssä on vissiin 50 huoneistoa.  Tulee maksamaan triljoonia.  Yhtiövastike nousee huippulukemiin. Taloyhtiöllä konkurssi edessä.
Olisi  kuvitellut että hallituksen naispataljoonalla on tarpeeksi koronassa miettimistä. Tai höyrypäisillä kansanedustajilla. Eikö mitä. Laki tuli nurkan takaa. En ainakaan minä ole aiemmin edes tämän lain suunnittelusta kuullut. Vastahan tuli se jätevesilaki mummonmökkejäkin koskeva.  Suuria säiliöitä pienelle tontille.  Pah.
Yöunet meni.  >:(
jk. Ei tästä valtio hyödy mitään.
.