Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 46 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amore

Tuli eilen käytyä baarissa ystävän kanssa. Tapaaminen piristi mieltä. Ystäväni oli käynyt elokuvissa. Siellä oli ollut 10 katsojaa.
All you need is Love

Kopek

Suunnitelmissa on ollut, että lähtisimme etelään, mutta koronatilanne huolestuttaa joitakin, joten emme taida lähteä. Minä olisin kyllä valmis. En jaksaisi enää olla täällä maalla. Laskeskelin, että olen ollut tänä vuonna Helsingissä - jos nyt oikein muistan - 98 yötä. Olin arvioinut, että vuodenvaihteessa niitä on jo 120 tai enemmän kuten oli viime vuonnakin. Tällä menolla ei kuitenkaan taida olla. En jaksaisi hapantua täällä korvessa.

Kun saisi edes siivottua, mutta ei tätä hoarding-pesää pysty siivoamaan.

Kävin iltakävelyllä ja kuuntelin Ruben Stillerin ohjelmaa. Ohjelmassa puhuttiin nettimaailman ilmiöistä ja valemuistoista.

Olen nähnyt Ruben Stillerin kerran Yrjönkadun uimahallissa.

Itse asiassa Ruben Stillerin ohjelma innosti minut lataamaan videon Youtubeen. Aivan muokkaamattoman.

Tällaisia hiippareita näkyi viime sunnuntaina...


https://youtu.be/IEx9mlqt3yY

P.S. Jason Hill ja piirros ovat tietenkin pelkkää mielikuvitusta.

-:)lauri

Viikonloput ovat jotenkin hankalia. Perjantaisin tulee valvottua pitkälle lauantain puolelle (viime yönä 04:00 asti), sitten mä en saa jostain syystä nukuttua kuin jonkun reilu 6 tuntia. Sitten mä syön itseni lauantaina kuuden pintaan palloksi, jonka seurauksena alkaa ramaseen jo kahdeksan pintaan sen verran aggressiivisesti, että silmät eivät tahdo pysyä auki. Nyt tuntuu siltä, että saatan millä hetkellä hyvänsä saammua tähän koneen ääreen. Parempi lähteä suosiolla nukkumana ja viettää näin jälleen arvokas lauantai-ilta höyhensaarilla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Tänään tuntuu olevan päivä, jolloin mikään ei huvita ja olisi ollut paras jäädä petiin.

Jo eilen olin miettinyt siirränkö tämän päivän salipäivän maanantaille vai jätänkö siirron loppuviikolle, sillä keskiviikon salipäivä menee muihin puuhiin. Aamulla en tuntenut itseäni kovin virkeäksi, joten tämän päivän salireissu siirtyy päivällä, joten keskiviikon ongelma on nyt ratkaistu, kun seuraava salipäivä ei osu keskiviikolle.

Keksinpä korvikkeeksi, että aamutoimien jälkeen lähden kiertotietä kävellen Lidliin, joten saan siitä reilun tunnin kävelylenkin. Tuskin olin saanut ajatustani loppuun, kun käväisin parvekkeella ja huomasin jotain räntäpaskaa tulevan taivaan täydeltä. Vasta sitten älysn tarkistaa päivän tuntikohtaisen sääennusteen. Taidankin siirtää lenkin aamusta johonkin lounaan ja F1-kisan startin välimaastoon. Onneksi ei ole mitään tähdellistä ostettavaa, vaan vain pakastevaraston täydennystä, joten reissun voi siirtään paremmaan sään päivällekin, jos sattuu olemaan tekemisen puutetta.

Käytin hyvän hetken huonekasvien nyppimiseen, joka on hyvä sijaistoiminto mille tahansa tekemättä jäävälle puuhalle.

Kiittelin lopuksi itseäni siitä, että alan vihdoin oppia joustavuutta enkä stressaa siitä, että hetken mielijohteesta muutan suunnitelmiani.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Nostalgisia fiiliksiä Tokmannista yhden euron keksipaketeilla.
- dr Gerard Creamy fingers Strawberry flavour, puolalaisia keksejä jotka ulkonäöltä minisämpylöitä/miniBerliinipullia.
   Keskellä oleva täytearomi tuo nuoruuden kesän alun, toukokuun kun koivunlehdet aukeaa ja syön ehkä vaniljajätskiä
- Florbu gourmet Stracciatella, musta pakkaus, espanjalaisia vohvelikerroskeksjä,
   Keskellä oleva täytearomi tuo mieleen lapsuuden aikaisen naapurin takapihan jossa yhdessä leikimme. Kesällä.
Nämä tuntuu käsittämättömiltä, koska onhan tässä erilaisia keksejä ja aromeita syöty maailman sivu ja oletan että samanlaisia ollut ennenkin ja sekoittanut muistot  uuden muistojen hämärään. Mutta ei, syvältä pomppasi esiin.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

En voinut ärsytysketjuun tätä laittaa, sillä en ole ärsyyntynyt vaan aivan raivona.
Kyllä pitäisi muuamaan kertaan vetää kölin alta nämä toisten mielipiteiden kertojat ja puolesta puhujat

Poliisi kiinnostui Sedu Koskisen jättijuhlista
Helsingin poliisi joutuu uuteen tilanteeseen ravintolamoguli Sedu Koskisen 30-vuotisyrittäjäbileiden kohdalla.


-----
Varsinaisessa jutussa kerrotaan vain, että Koskinen ei voi itse sitä rajaa vetää onko kyse yksityistilaisuudesta vai yleisötilaisuudesta, kun sinne päästäkseen on "lahjatilille" laitettava 200 euroa.
Mutta jutun lopussa oleva Koskisen lausuma saa vereni kiehahtamaan:

Koskinen kertoi maanantaina Ilta-Sanomille kritisoivansa ankarasti nykyhallitusta ja koronarajoitusten vaikutusta yrittäjiin.
– Sain viime viikonloppuna 300 kannustusviestiä tästä. Joku voi olla vastaan, mutta tiedän, että Suomen kansa ja suuri enemmistö on puolellani. Jos aletaan liikaa yksilönvapauksia rajoittaa, tästä tulee kapina.



Minä puolestani tiedän, että Suomen kansa ei ole ja tuskin on edes suuri enemmistö Koskisen puolella.
300 kannustusviestiä kertoo, että hänellä on ainakin sen verran tukijoita bileilleen, mutta se ei ole Suomen kansa, perkele.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

urogallus

"Kuka on Sedu Koskinen?" - Suomen kansa   :)

Kopek

En minäkään tiedä, kuka on Sedu Koskinen, jos en kysy herra Big G:ltä. Nimi on vilahtanut julkisuudessa, joten varmaan olen nähnyt ja kuullut sen. Veikkaisin, että tyyppi on joku bändin jäsen... Sleepy Sleepers?...Nuo bändit vain eivät sano minulle juuri mitään. Eivätkä oikein nimetkään.

Yle Puheessa esitetään uusintalähetyksinä "Miten minusta tuli minä" ja "Kohtaamisia" -sarjoja 1990-luvulta ja 2000-luvun alusta. Niissä haastatellaan tuon ajan julkkiksia. Tiedä, vaikka olisin tuon Sedun haastattelunkin kuunnellut. Ei kai se ollut se moottoripyörätyyppi? Jotta muistan nimen, minun pitää muistaa naama.

Asiasta toiseen eli siihen, mistä minun varsinaisesti piti kirjoittaa.

Eräässä Facebook-ryhmässä joku tyyppi luetteli entisten opettajiensa nimet ja kirjoitti, että tässä ovat ne opettajat, jotka loivat hänestä miehen joka hän on. Eli kiitos heille!

Omat koulumuistoni ovat sen tyyppisiä, että teki mieleni kommentoida tuota kiitosylistystä jotenkin negatiivisesti, mitä en tietenkään voinut tehdä, joten en kommentoinut ollenkaan.

Olisin voinut kirjoittaa esimerkiksi jotain tämän tyyppistä:

a) Hyvässä vai pahassa?

b) Minustakin opettajat yrittivät luoda jotain, mutta panin tiukasti vastaan ja toivottavasti onnistuin.

Tuon happamampaa en olisi uskaltanut kirjoittaa enkä edes tuollaista. Se, mitä ajattelin, oli vieläkin synkempää. Olisin kirjoittanut, että kiitos opettajien epäoikeudenmukaisuuden ja joidenkin opettajien sadistisuuden ja väkivaltaisuuden minusta tuli loppuiäkseni katkera auktoriteettien inhoaja.

On hurjaa, miten kouluilmapiirin ahdistavuus jää joten mieleen ja ytimiin, vaikka omista kouluajoista on jo kulunut aikaa.

Kun aikoinaan olin Kruununhaan yläasteella vanhempien illassa, jo pelkkä koulun tiloihin tuleminen tuntui ahdistavalta. Minulla oli jotenkin hirveä kapinoimisen henki ja tunne... en osaa kuvata tarkemmin. Tuntui, että olin taas laitoksessa opettajien käskettävänä. Hehän etuoikeutettuja pomoja ovat. Paikalla olevat "siviilithän" ovat vain vieraita, joiden on oltava tarkkojen määräysten alaisia ja toteltava opettajia aivan kuten aikoinaan ollessaan oppilaina koulussa.

Saman tyyppinen tunne lievempänä oli silloin, kun olin kouluavustajana muutaman viikon ajan. Olin taas mitätön käskettävä. Opettajat olivat pomoja kaikkivaltiaita.

Seuraavassa poimintoja päiväkirjastani tuolta ajalta.

Muuten päivä meni tavanomaisia latujaan, paitsi että eräs poika nahisteli aamulla kaverinsa kanssa, ja minut määrättiin seuraaville välitunneille tyypin henkilökohtaiseksi "vartijaksi". Tapaus oli täysin mitätön, ja minua siis tavallaan rangaistiin parin kymmenvuotiaan välienselvittelystä. Jos vertaan asetelmaa omaan kouluaikaani, niin ero on melkoinen. Siihen aikaan oppilaat saivat tehdä vaikka murhia välitunneilla, eivätkä opettajat reagoineet mitenkään. Olisivatpa koulut tuolloinkin olleet näin turvallisia - olisin säästynyt monelta ikävyydeltä. Minähän nimittäin olin vuosien ajan koulukiusaamisen uhri siinä määrin, että ansaitsisin oppiarvon "koulukiusaamisen professori" tai jotain vastaavaa.

Nyt olen ollut kaksi viikkoa hommissa, ja tänään tulivat jo ensimmäiset peitellyt haukut opettajalta. Onneksi ne tulivat yhteisesti minulle ja toiselle kouluavustajalle. Emme olleet saaneet oppilaita pysymään tarpeeksi hiljaa eilen iltapäivällä musiikin kuuntelun aikana.

Kuka typerys kertoi tämän opettajalle? Ei kai toinen kouluavustaja itse?

Eilen, kun sitä musiikkia kuunneltiin, mietin jo silloin, että hommasta ei tule mitään. Vivaldin vuodenajat eivät millään voi olla kovin nautinnollinen kuuntelukokemus, kun yksi häirikköoppilas huutelee sekaan omia mölyjään. Ja jos se ei ole miellyttävä kuuntelukokemus, mitä motivaatiota muillakaan oppilailla olisi olla hiljaa paikallaan. Mietin, että jos levy vaihdettaisiin johonkin kovempaan kamaan, esimerkiksi Deep Purplen -musiikkiin, kopla istuisi keskittyneenä sitä kuuntelemassa. Vivaldihan on tunnelmamusiikkia - se oli vain väärää siihen tunnelmaan.

Miksi en itse tehnyt mitään järjestyksen palauttamiseksi, johtuu siitä, että en tiennyt miten paljon "vapauksia" oppilaat yleensä saivat nauttia musiikkia kuunnellessaan. Tyypithän makailivat opettajan luvalla tyynyillään lattialla. Kuinka paikallaan ja hiljaa heidän olisi pitänyt olla?


Vajaa vuosi tuon tapauksen jälkeen olin kolmen päivän ajan opettajan sijaisena enkä silloinkaan välttynyt käskemisen kohteena olemiselta. Käskijä oli oikea opettaja. Tältäkin ajalta kertyi päiväkirjamerkintöjä, mutta kopioin niitä päiväkirjaosioon, en tähän. Kouluilmapiiri joka tapauksessa ahdistaa, se oli pointti.

Aah, nyt muistui vielä mieleen yksi sietämättömän ahdistava kokemus kouluympäristössä 2000-luvun alkuvuosina. Ja taas olin altavastaajana. Olen kirjoittanut näistä asioista blogijutunkin. En nyt muista osoitetta.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 01, 2020, 14:22:54
En voinut ärsytysketjuun tätä laittaa, sillä en ole ärsyyntynyt vaan aivan raivona.
Kyllä pitäisi muuamaan kertaan vetää kölin alta nämä toisten mielipiteiden kertojat ja puolesta puhujat

Poliisi kiinnostui Sedu Koskisen jättijuhlista
Helsingin poliisi joutuu uuteen tilanteeseen ravintolamoguli Sedu Koskisen 30-vuotisyrittäjäbileiden kohdalla.

Minuakaan ei ärsytä aivan raivona koska en ole helsinkiläinen joiden riesana hän on. Mutta tämä ärsytti enempi (linkkisi alla uudessa "Älytöntä...sairaanhoitajat tyrmistyivät"-linkissä):
Koskinen väittää, että rajoituksista ei ole mitään hyötyä, koska joka tapauksessa lähes kaikki tulevat sairastumaan.
– Tauti tulee olemaan täällä vuosia, vaikka tulisi mitä rokotteita. Virukset eivät häviä mihinkään maailmasta. Kaikenlaiset testaukset ovat ihan turhia, mutta niihin laitetaan miljoonia suomalaisten verotuloja.

Mitä jos juhlissa joku sairastuu?
– Jos siellä joku sairastuu, hoidan sen. Jos siitä tulee jotain kustannuksia, hoidan ne.





Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

safiiri

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - joulukuu 02, 2020, 00:17:46
Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 01, 2020, 14:22:54
En voinut ärsytysketjuun tätä laittaa, sillä en ole ärsyyntynyt vaan aivan raivona.
Kyllä pitäisi muuamaan kertaan vetää kölin alta nämä toisten mielipiteiden kertojat ja puolesta puhujat

Poliisi kiinnostui Sedu Koskisen jättijuhlista
Helsingin poliisi joutuu uuteen tilanteeseen ravintolamoguli Sedu Koskisen 30-vuotisyrittäjäbileiden kohdalla.

Minuakaan ei ärsytä aivan raivona koska en ole helsinkiläinen joiden riesana hän on. Mutta tämä ärsytti enempi (linkkisi alla uudessa "Älytöntä...sairaanhoitajat tyrmistyivät"-linkissä):
Koskinen väittää, että rajoituksista ei ole mitään hyötyä, koska joka tapauksessa lähes kaikki tulevat sairastumaan.
– Tauti tulee olemaan täällä vuosia, vaikka tulisi mitä rokotteita. Virukset eivät häviä mihinkään maailmasta. Kaikenlaiset testaukset ovat ihan turhia, mutta niihin laitetaan miljoonia suomalaisten verotuloja.

Mitä jos juhlissa joku sairastuu?
– Jos siellä joku sairastuu, hoidan sen. Jos siitä tulee jotain kustannuksia, hoidan ne.


Oma lompakko on näillä seduilla sydäntään lähinnä. Hän siis järkkäilee itselleen ansiomahdollisuuksia aiheuttaen muille entistäkin pidempää kireiden rajoitusten ja kieltojen aikaa toiminnalle. Kun sedut asettaa oman yrityksensä edistämisen etusijalle, joutuvat sitten ne muiden yrityksen entistä kusisempaan paikkaan. Ettäs kehtaakin vielä julistaa olevansa muka jotenkin tarpeellisen kapinahengen nostattaja. *askat Sedu muita välittää. Oma tilisaldo sillä on mielessä muiden kustannuksella. Sedu ei todellakaan "hoida" niitä kustannuksia, joita syntyy, kun rajoituksia ei voidakaan purkaa nopeasti hetken tiukkuuden autettua tilannetta paranemaan.

Hayabusa

^Jos "yksityistilaisuudessa" puhkeaisi kunnon tartuntaketju, niin Sedun piilotetutkaan rahat ei riittäisi tehohoitojen kustantamiseen.
Erikoissairaanhoito on kallista ja kustannetaan verovaroin.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Mitenhän Sedu oli ajatellut vieraansa elämän hinnoitella, eli jos joku saa siellä tartunnan ja siihen kuolee, niin miten hän sen oli ajatellut "hoitaa"?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Suunnittelen kesämökin kattoremonttia. Ohjeita löytyy, mutta ohjeissa on sama yleinen ongelma kuin lähes kaikissa teknisissä ohjeissa olipa kyse autoista tai tietokoneista tai huonekaluista tai lähes mistä tahansa.

Mikä tämä ongelma on?

Se, että ohjeissa on sanoja, joita asioihin perehtymätön lukija ei välttämättä tunne. Lisäksi ohjeissa on yleisiä sanoja kuten ylös, alas, ympäri, käännä, oikealle, vasemmalle, reuna, pohja, nosta, laske, edessä, takana ja niin edelleen, joista ei ymmärrä, mitä niillä tarkoitetaan. Mikä pitää kääntää, miten pitää kääntää, mistä katsoen oikealle, mikä nostetaan, mikä on takana...

Olipa kyse asiasta kuin asiasta, ohjeen laatijan näyttää olevan vaikea kuvitella tilannetta, jossa ohjeen lukija ei tiedä asioista mitään, siis yhtään mitään. Koska ohjeen tekijä itse tietää asiat, hän ohittaa joitakin kohtia itsestäänselvyyksinä eikä tule ajatelleeksi, että perusasiatkin pitäisi selittää, koska joku ei ehkä tiedä niitäkään.

Minusta tuntuu, että osaisin laatia aika hyvät ohjeet, jossa aloittaisin selostamisen aivan pohjalta. 

Poimintoja kattoremontin ohjeista:

Aluskate, ruoteet, seinälinja, korotusrima, aluslaudoitus, lappee...

Mitkä ihmeen "ruoteet"? Kalanruodotko?

Ensiksi pitäisi varmaan opiskella sanoja niin kuin vierasta kieltä lukiessa. Ei tarvitse neuvoa, kyllä minä nuo asiat saan selville ja osan olen jos saanutkin selville tai päätellyt... mahdollisesti väärin.

Löytämäni ohje on konesaumakatolle, enkä sellaista aio asentaa enkä osaisikaan. Varmaan jonkinlainen saumauskonekin tarvittaisiin.

Asensin tietokoneeseen Linuxin suomenkielisen työpöytäympäristön (täytyy yrittää vaihtaa kieli englanniksi), ja sen kanssa vasta onkin vaikeaa. Suomenkieliset sanat ovat väkinäisiä käännöksiä englannista, enkä ymmärrä yhtään, mitä nämä omituiset sanat tarkoittavat. Jos näkisin englanninkielisen sanan, saisin heti vihjeen, mistä on kyse, vaikka en sanaa täysin tuntisikaan. Tämä ei tarkoita, että olisin parempi englanninkielessä kuin suomenkielessä. Ei tietenkään. Olen vain tottunut käyttämään englanninkielistä järjestelmää tietokoneissa, joten suomalaiset tietokonesanat eivät kerro minulle oikein mitään. Tietysti jotkut yksinkertaiset (kopioida, tallentaa ym.) kertovat, mutta vähänkin harvinaisemmat sanat ovat täysin outoja.

https://konesaumakatto.info/konesaumakaton-asennusohjeet/

-:)lauri

#3043
Lämmitin glögiä mikrossa ihan liikaa. Nyt tää on tulikuumaa. Kuka vittu juo tulikuumaa glögiä? Poltin jo kieleni perkele kun piti mukamas muina miehinä maistaa, että ei tää varmaan ole liian kuumaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - joulukuu 02, 2020, 15:52:43
Suunnittelen kesämökin kattoremonttia. Ohjeita löytyy, mutta ohjeissa on sama yleinen ongelma kuin lähes kaikissa teknisissä ohjeissa olipa kyse autoista tai tietokoneista tai huonekaluista tai lähes mistä tahansa.

Mikä tämä ongelma on?

Se, että ohjeissa on sanoja, joita asioihin perehtymätön lukija ei välttämättä tunne. Lisäksi ohjeissa on yleisiä sanoja kuten ylös, alas, ympäri, käännä, oikealle, vasemmalle, reuna, pohja, nosta, laske, edessä, takana ja niin edelleen, joista ei ymmärrä, mitä niillä tarkoitetaan. Mikä pitää kääntää, miten pitää kääntää, mistä katsoen oikealle, mikä nostetaan, mikä on takana...

Ehkä auttaisi, jos etsisit videomateriaalia katonteosta?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️