Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 50 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Tilasin nyt kaksi pizzaa, toinen on lempparini ja toinen "uusi" tuttavuus. Uusi tässä lainausmerkeissä kun siinä samat täytteet kuin kotipizzan lempparipizzassani. Ajatus on kokeilla tuota "kotipizzan lempparia", että onko se mistään kotoisin pannupizzana.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Uusi tuttavuus oli erinomainen. Nyt on kaksi vaihtoehtoa Pizza Hutin listalla, joihin voi luottaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000007692381.html
LainaaVoittaja oli jälleen Pandan Juhlapöydän konvehdit.
Se keräsi äänistä reilusti yli 20 prosenttia. Sama tuote voitti myös vuoden 2019 vastaavan äänestyksen.
https://i.postimg.cc/4394TMBB/konvehdit.png
Olen pitkälti samaa mieltä. Pandan konvehtirasia on paras, toisena mielestäni Vatserin Wienernougat ja sitten Vatserin Moments...
Voin tapella tästä, jos olette eri mieltä! (Käytin v-kirjainta, koska tietty näppäin ei toimi oikein enää näppikselläni, korvaan sen v-kirjaimella. Tyttöystäväni tai sen koira oksensi näppikselle taannoin).

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Yle Uutiset kertoo, miten paljon suomalaiset käyttävät rahaa jouluun.

Nordean kyselyssä suomalaiset kertoivat aikovansa tänä vuonna käyttää jouluhankintoihin keskimäärin 531 euroa aikuista kohden eli lähes yhtä paljon kuin viime vuonna. Joululahjoihin aiotaan käyttää 327 euroa ja joulunviettoon 204 euroa. Suosituimpia lahjoja ovat edelleen makeiset, vaatteet, lelut, kirjat ja lahjakortit.

LähiTapiolan teettämän Arjen katsaus -kyselyn mukaan suomalaisten joulubudjetti oli keskimäärin 470 euroa. Lapsettomien joulubudjetti on keskimäärin 410 euroa ja lapsiperheiden 640 euroa. Noin joka kuudennella joulubudjetti pienenee viime vuoteen nähden.


Miten erotetaan jouluostokset ja tavalliset ostokset toisistaan - siinäpä kysymys. Ostavathan ihmiset normaalistikin ruokaa. Joulun aikaan he ostavat "jouluruokaa". Sisältyvätkö tavalliset perusostokset jouluhankintoihin? Jos sisältyvät, missä määrin?

Luulenpa, että meidän "huushollimme" - mikä sen kokoonpano tänä jouluna onkin ja missä se kokoontuukin - joulubudjetti ei ole lähelläkään edellä mainittuja summia. Ei edes puolta niistä.

Hippi

Saapa nähdä tuleeko tästä ensimmäinen suklaaton joulu. Yleensä aina jouluksi olen suklaakonvehteja ostanut, mutta nyt kun olen silmäillyt tarjontaa, niin mikään ei tunnu herättävän mielihaluja. Tietty, jos ihan tavan vuoksi ostaisin, niin tulisi kai ne jossain vaiheessa syötyä - pahimmassa tapauksessa jo hiukan kuivahtaneina.

En jouluun käytä rahaa kovinkaan paljon. Jouluruuat tulee ostettua ja nekin aika yksinkertaisen kaavan mukaan vain sen, minkä kinkkuaterille tarvitaan ja tietysti tortut tulen tekemään. Ne "seitsemät sortit" jätän muille. Vaikea arvioida paljonko tuossa tull ylimääräisiä kustannuksia, koska aaton jämistä riittää minulle vielä viikoksi ja aaton ruokavieraat saavat kinkkua mukaansakin ja luultavasti minulla jonkun verran tulee laitettua heti pakkaseenkin. Laatikot, rosollit yms on halpaa ruokaa, joten oikeastaan se kinkku siinä on isoin kustannus, mutta sekään ei kokonaan ole ylimääräistä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Loma alko, ja heti tekemässä työjuttuja. Eilen ratkoin yhden duuniprojektin ohjelmointiongelmaa n. 8 tuntia. Ei tämä hyvin mene. Nyt täytyy skarpata ja käyttää loma vain lomajuttuihin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

^
Vittu kun tekisi mieli jatkaa tuon ongelman ratkomista. Päivän mittaan pulpahtanut mieleen uusia ideoita, joita olisi kiva kokeilla. Saatana.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Jaska


Useammassa liikkeessä olen tehnyt havainnon, että joulumakeisten ja makeitten joululeivonnaisten tarjonta alkoi hyvin aikaisin ja nyt melkein kaikki, jonka olen hyväksi havainnut, on jo loppu. Ei ole tryffeleitä, on vain kotimaisia marmeladikuulia, Pandan konvehteja, Fazerin isoja suklaalevyjä ja kylläkin ainakin aiemmin herkkuna pitämääni Wiener Nougatia. Joulutorttutaikina on pakasteena ostettu ja torttuhillo varattu.

Vielä vähän palkkatyötäkin tekevänä sain työnantajalta kotiovelle raakapakasteina peruna-, porkkana- ja lanttulaatikot, jotka sunnuntaina paistettiin ja olivat ennenkokemattoman herkullisia. Lanttulaatikkokin joka tavallisesti on vain maistettava jouluvelvollisuus. Erinnäisten muitten herkkujen lisäksi lähetyksessä oli viisi pakkausta makeisia. Se on sokeriviikko nyt.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 20, 2020, 12:08:53
Saapa nähdä tuleeko tästä ensimmäinen suklaaton joulu. Yleensä aina jouluksi olen suklaakonvehteja ostanut, mutta nyt kun olen silmäillyt tarjontaa, niin mikään ei tunnu herättävän mielihaluja. Tietty, jos ihan tavan vuoksi ostaisin, niin tulisi kai ne jossain vaiheessa syötyä - pahimmassa tapauksessa jo hiukan kuivahtaneina.

En jouluun käytä rahaa kovinkaan paljon. Jouluruuat tulee ostettua ja nekin aika yksinkertaisen kaavan mukaan vain sen, minkä kinkkuaterille tarvitaan ja tietysti tortut tulen tekemään. Ne "seitsemät sortit" jätän muille. Vaikea arvioida paljonko tuossa tull ylimääräisiä kustannuksia, koska aaton jämistä riittää minulle vielä viikoksi ja aaton ruokavieraat saavat kinkkua mukaansakin ja luultavasti minulla jonkun verran tulee laitettua heti pakkaseenkin. Laatikot, rosollit yms on halpaa ruokaa, joten oikeastaan se kinkku siinä on isoin kustannus, mutta sekään ei kokonaan ole ylimääräistä.
Vaikka olisi pieni henkilökohtainen lama-aika, perusjouluruoka laitetaan. Siis prkl.

Hippi

Minulla tuo kinkkuateria on ainoa, mitä joulun eteen olen vuosikausia tehnyt. Joskus teini-iässä tytöt ehdottivat, että jätetään koko joulu väliin. Olin hiukan hämmästynyt, mutta minullehan se sopi hyvin. He tulivat kuitenkin katumapäälle ja vähän ennen joulua ehdottivat, että josko kuitenkin se kinkkuateria tehdään, mutta ei sitten muuta. Tämäkin sopi minulle hyvin ja meillä oli oikein mukava "joulu".

Jouluun meillä ei koskaan ole liittynyt mitään pakollisia sukulaiskierroksia, sillä tyttöjen ainoat isovanhemmat asuivat sen verran kaukana, ettei sinne koskaan jouluksi tarvinnut lähteä ja minulla ei taas sukulaisia ole.

Korona ja kokoontumisrajoitukset ei siis tuo mitään muutosta minun joulunviettoni. Muutenkin yritän karistaa joulun siitä kinkun ympäriltä niin, että kierrän kaukaa kaikki TV:n jouluohjelmat. Jopa radion kuuntelu on jäänyt vähemmälle tässä joulun alla.

----

Muuta hei, aallonpohja on saavutettu ja huomisesta päivä jo pitenee :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Reilun parin viikon Helsingissä olon jälkeen ajelen tänään periferiaan. Teen lenkin matkalla ja käyn katsomassa, mitä entiselle kotipaikkunnalleni kuulu. Jännittää aivan sikana, mitä tuhoja siellä taas on tehty. Syyskuussa siellä oli riehuttu ja tuhottu ja murrettu paikkkoja, ja tämän kuun alussa oli isketty uudestaan, tällä kerralla auton kimppuun. Ilkivalta menee usein aaltoina, joten pelkään, että tihutyöt ovat jatkuneet ja jatkuvat edelleen yhä vain kiihtyen. Tuntuu ankealta, kun ei pysty tekemään mitään asialle muuta kuin toteamaan, että taas on tuhottu ja varastettu.

Näillä kaikilla tuhotöillä on yksi yhteinen ominaisuus.

Kertaakaan ei tule tietoon, kuka tai keitä tekijät ovat. Ei absoluuttisesti milloinkaan.

Tämä on masentavaa.

J

Näin talvipäivänseisauksen, sekä vuoden viimeisten päivien aikaan, on hyvä pysähtyä miettimään missä omalla kohdallani tällä hetkellä mennään. Kulunut vuosi on ollut itselläni monessakin mielessä varsin merkityksellinen. On tullut joitain menetyksiä, sekä asioista luopumisiakin, jotka ovat pistäneet kuvioita hieman toisenlaisiin mittasuhteisiin.

Näinä poikkeuksellisina aikoina korostuu yhä enemmän se, että omasta hyvinvoinnistaan on huolehdittava tavallista paremmin. On onneksi itse säästytty sairauksilta, tai taudeilta yleensäkin, joita nyt on liikkeellä tavallista enemmän. Terveenä on siis pysytty kaikesta vastoinkäymisistä huolimattakin. Toisaalta kaikenlaiset aktiviteetit & harrastukset pitävät mielen vireänä, joten minkäänlaiset synkistelyt eivät ole ottaneet elämässä valtaa.

-En siis osaa olla huolestunut tulevasta, sillä kaikki voimavarat on käytettävä nykyhetkessä elämiseen. Mitä sitten huominen tuo tullessaan, niin sitä ei kannata turhaan etukäteen huolehtia. Eletään vaan päivä kerrallaan, sekä katsotaan mihin se johtaa. Näillä fiiliksillä & mietteillä taas kohti uutta alkavaa vuotta.
- Matkaajana maailman äärilaidoilla -

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - joulukuu 21, 2020, 07:35:51
Reilun parin viikon Helsingissä olon jälkeen ajelen tänään periferiaan. Teen lenkin matkalla ja käyn katsomassa, mitä entiselle kotipaikkunnalleni kuulu. Jännittää aivan sikana, mitä tuhoja siellä taas on tehty. Syyskuussa siellä oli riehuttu ja tuhottu ja murrettu paikkkoja, ja tämän kuun alussa oli isketty uudestaan, tällä kerralla auton kimppuun. Ilkivalta menee usein aaltoina, joten pelkään, että tihutyöt ovat jatkuneet ja jatkuvat edelleen yhä vain kiihtyen. Tuntuu ankealta, kun ei pysty tekemään mitään asialle muuta kuin toteamaan, että taas on tuhottu ja varastettu.

Näillä kaikilla tuhotöillä on yksi yhteinen ominaisuus.

Kertaakaan ei tule tietoon, kuka tai keitä tekijät ovat. Ei absoluuttisesti milloinkaan.

Tämä on masentavaa.

Pistä riistakamera johonkin puunkoloon? (79 € )
Ikkunatarra videovalvonnasta, vaikka ei olisikaan valvontaa?

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: kertsi - joulukuu 21, 2020, 14:31:27
Pistä riistakamera johonkin puunkoloon? (79 € )
Ikkunatarra videovalvonnasta, vaikka ei olisikaan valvontaa?

Olen miettinyt riistakameraa ja katsellut hintojakin. En ole vain keksinyt, miten sellaisen voi piilottaa ja samaan aikaan jättää näkyviin, niin että liiketunnistin toimii ja linssi ottaa kuvan. Voi käydä niin, että riistakamera on yksi varastettava esine lisää.

Tänään onneksi mitään ei ollut tapahtunut. Vedin viime kerralla tien poikki ketjun, niin että alueelle ei voi ajaa irrottamatta sitä työkaluilla. Ehkä se jonkun laiskan autolla liikkuvan pahanteklijän saa toisiin ajatuksiin, kun pitäisi nousta autosta ja kävellä. Autokin jäisi ikävästi näkyviin ketjun eteen.