Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 31 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Ennustuksia vuodelle 2020:

Ei mitään ihmeempiä tapahdu. Trump pärjää kyllä ilman suomalaista mediaakin. Menee toiselle kaudelleen... (Toope 25.12.2019)

Seuraavassa on kirjoitus, jossa käsittelen kommunismia, mikä tuntuu olevan yleinen puheenaihe tällä hetkellä. Kirjoitin tuon jutun junamatkalla aikoinaan.

Minun mielestäni julkiset kulkuneuvot ovat - anteeksi vain aatteen kannattajat - kommunistisia. Niissä kaikki maksavat saman hinnan, mutta jotkut saavat rahalleen enemmän vastinetta kuin toiset. Puolue - eli tässä tapauksessa VR - päättää. Otetaan nyt vaikka vertailuesimerkeiksi minut ja vieressäni istuva (joka toivottavasti ei lue tätä) tyyppi, jolla on sylissään Ipad. Minulla on vanha pieni läppärinromu. Tietokoneittemme erilaisuus ei ole VR:n kommunistisen politiikan syytä, mutta moni muu asia on. Luettelen muutamia - ja ottakaa huomioon, että olemme maksaneet lipuistamme saman hinnan.

Tyypillä on ikkunanäköala. Minä sen sijaan istun käytävän varrella ohikulkijoiden tönittävänä (Pendoliino heiluu ja huojahtelee jostakin syystä aivan järkyttävästi - äsken yksi ohikulkija oli vähällä kaatua syliini). Tyypillä on vaatenaulakko. Minä jouduin tunkemaan takkini tavarahyllylle. Tyypillä on töpseli tietokoneelle. Minulla ei ole, ja vanhan läppärini akku on jo alle 50 prosentissa, joten joudun kohta lopettamaan kirjoittamisen. Tyypillä on seinässä roikkuvia roskapusseja. Minä sen sijaan joudun tunkemaan roskat kassiini.

Jo tämä lyhyt vertailu osoitti, miten eriarvoisessa asemassa olemme. Ja kummaltakin on peritty sama hinta lipusta. Aidosti kapitalistisessa systeemissä minä maksaisin tietysti lipustani vähemmän, koska minulla on käytettävissäni vähemmän palveluja. Nyt toteutuu kommunismin periaate: Kaikilta niin paljon, kun puolue pystyy nyhtämään, ja kaikille niin paljon kuin puoluetta huvittaa antaa.

Tosikommunisteille - eli riidanhalusille etuilijoille ja muutenkin hankalille tyypeille eli todellisille puoluekaadereille - on olemassa takaportti totta kai. Jos olisi tuollainen puolueen mies, sanoisin vieressäni olevalle tyypille koppavaan sävyyn, että kuules nyt kapitalistisika, et sinä saa etuilla. Vedän töpselini ylitsesi, ellet siirrä pyllyäsi. Ja panen takkini roikkumaan silmillesi, koska minullekin kuuluu naulakko. Ja tungen haisevat jugurttipurkkini taskuusi, jos et anna panna niitä roskikseen. Eli voin tehdä tuon tyypin olosta epämukavaa. Mutta en tee, koska en ole puolueen ihmisiä. Tyyppi istukoon rauhassa töpselin edessä, kun läppärini akku vetelee viimeisiään.

Tämä mitä kerroin, ei ole vielä alkuunkaan pahinta kommunismia. Varsinainen kommunismin juhla alkaa silloin, kun ihmiset kääntävät selkänojiaan "lepoasentoon". Tuolloin pienellä kommunistilla, jolla jo lähtökohtaisesti on mukava olo - on tilaisuus tehdä takanaan istuvan kapitalistin tai kenen tahansa olo todella kurjaksi. Toteutuu kommunismin toinen periaate: Sille, jolla on mukavaa, olo vieläkin mukavammaksi, ja sille, jolla ei ole mukavaa, olo entistä kurjemmaksi.

VR on tässä asiassa oikein ääristalinistisella linjalla, sillä kaksikerrosvaunujen penkkien selkänojat on suunniteltu sellaisiksi, että selkänojan takaosan kova muovireuna lyö kipeästi takana istuvan pitkäjalkaisen ihmisen polvilumpioihin, kun edessä istuva kommunisti tekee olonsa mukavammaksi. Niin kommunistista, niin kommunistista. Yksien mukavuus toisien kärsimyksen hinnalla.


Ehkä juna ei ole kommunistinen. Kunhan vitsailin. Mutta kyllähän se niin tahtoo olla, että sama hinta, mutta eri palvelut. Tuuri ja röyhkeys-rohkeus ratkaisevat.

Yksityisestä liikenteestä puheen ollen tarkoitukseni oli hieman tutkia autoa, joka pitäisi katsastuttaa lähiaikoina. Ajoin sillä lenkin tässä yhtenä päivänä, ja nyt oli tarkoitus vain hieman siirtää sitä pihassa, että saisin liikutettua peräkärryä toiseen paikkaan. Auto oli tiellä. Mutta autopa ei lähtenytkään käyntiin! Tämä vielä puuttui. Kaikki lähipäivien suunntelmani on rakennettu sen varaan, että ajan tuolla autolla. Se vähän hörähtää (pitkään) startatessa, mutta sammuu saman tien. Bensa haisi voimakkaasti, mikä johtui ehkä starttailusta.

Xantippa

Kopek,

Ei VR ole kommunistinen, sinä vain olet huonohko kapitalisti! Jos ymmärtäisit käyttää systeemiä hyväksesi, ostaisit lippusi ajoissa, joka tarjoaa kaksi huimaa etua: saat lipun pilkkahintaan ja voit varata itsellesi vielä todennäköisesti tyhjähköstä junasta lähes minkä paikan haluat.

Surkeaksi kapitalistiksi sinut tekee se, että et varmaankaan ole valmis käyttämään VRn rahalla tarjoamia etuja: voit myös ostaa itsellesi vierekkäisen paikan, vaikka et sitä käytäkään, ainoastaan lisätilaksi. Voit myös ostaa lipun ravintolavaunun yläkertaan, jossa tarjolla on kunnolla tilaa.

VR jos joku on kaukana kommunismista, vaan rahalla saa, jos ei ole älynnyt ajoissa reagoida!

T: Xante


Toope

Kiva fiilis ollut tänään kotona, kun talossa lämpötila on laskenut pahimmillaan 16,8 asteeseen. Ilmattiin kerrostalossa noita pattereita, mutta koko talon lämpötila on silti laskenut melkein horrostasolle. No, ei ehkä ihan, mutta villapaitatasolle toki. Huoltomiehet hommissa. Koko vanhan paskatalon (1950-l) lämmityssysteemi ilmeisesti on vähän viturallaan. Ei vain asuntoni ongelma, vaan koko talon.

Tänään on villapaita päällä, kunnon villasukat jalassa ja pitkät kalsarit. Ihan kotona... Pipoa en laita, kun olisi naurettavaa.
Yöksi on onneksi parikin lämmintä peittoa ja lämmin nainen...


Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 18, 2021, 20:28:34
Minun mielestäni julkiset kulkuneuvot ovat - anteeksi vain aatteen kannattajat - kommunistisia. Niissä kaikki maksavat saman hinnan, mutta jotkut saavat rahalleen enemmän vastinetta kuin toiset. Puolue - eli tässä tapauksessa VR - päättää. Otetaan nyt vaikka vertailuesimerkeiksi minut ja vieressäni istuva (joka toivottavasti ei lue tätä) tyyppi, jolla on sylissään Ipad. Minulla on vanha pieni läppärinromu. Tietokoneittemme erilaisuus ei ole VR:n kommunistisen politiikan syytä, mutta moni muu asia on. Luettelen muutamia - ja ottakaa huomioon, että olemme maksaneet lipuistamme saman hinnan.

Tulikin mieleen tästä kerta, ajoin tunnetun kommunistin pois paikaltani kommunistisessa junassa. Kyseessä oli siis tunnettu elokuvaohjaaja. Kaikki elokuvaohjaajathan ovat kommunisteja, koska haluavat yhtyä kaikkein proletariaattiin kuuluvien (ainakin hyvän näköisten näyttelijöiden) kanssa.  ;D

Pääsin siis ikkunapaikalleni, koska olin kovempi kommunisti kuin elokuvaohjaaja - olin ostanut lippuni aiemmin.

Fasistiseen junaan jouduin, kun en ostanut lippua ajoissa. Ja kysessä oli ihan oikeasti fasistinen juna - tämä nimittäin tapahtui Italiassa. Juna oli täynnä ja jouduin ostamaan ensimmäisen luokan lipun sikäläiseen pendoliinoon. Täytyy sanoa, että ainakin ensimmäinen luokka oli fasisteilla hienompi kuin meillä kommunismissa; nahkapenkit ja enemmän jalkatilaa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Unforgiven

Minulla on huomenna viime vuotisten sairastelujen vuoksi (täysin turha) lakisääteinen työkykynevottelu osa 2 työterveyshuollon tiloissa, johon osallistuu lisäkseni työterveyslääkäri ja työantajapuolelta henkilöstöhalliston edustaja sekä lähin esimieheni.

Työnantajapuolen molemmat edustajat ilmoittivat tänään osallistuvansa etänä (toisella flunssa, toinen ei viitsi raahautua paikalle). Käytännössä siis hoitaja tuo paikalle kaksi tuolia ja läppärit, joissa etäyhteydet.

Mietin vain, että jos minä ja lääkärikin osallistuttaisiin samalla tavoin. Huoneessa neljällä tuolilla pelkät läppärit keskustelemassa keskenään tietenkin turvälit huomioiden. Jo tuo huominenkin saa lievät hymyn kareet suupieliin.

Ja en tiedä miksei koko tilaisuutta pidetä etäyhteyksillä. Minuakaan kun ei tilaisuudessa tutkita eikä ilmeiseti potkitakaan kun esimies ei paikalle tule.

I'm just a soul whose intentions are good

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - tammikuu 20, 2021, 17:04:25
Minulla on huomenna viime vuotisten sairastelujen vuoksi (täysin turha) lakisääteinen työkykynevottelu osa 2 työterveyshuollon tiloissa, johon osallistuu lisäkseni työterveyslääkäri ja työantajapuolelta henkilöstöhalliston edustaja sekä lähin esimieheni.

Työnantajapuolen molemmat edustajat ilmoittivat tänään osallistuvansa etänä (toisella flunssa, toinen ei viitsi raahautua paikalle). Käytännössä siis hoitaja tuo paikalle kaksi tuolia ja läppärit, joissa etäyhteydet.

Mietin vain, että jos minä ja lääkärikin osallistuttaisiin samalla tavoin. Huoneessa neljällä tuolilla pelkät läppärit keskustelemassa keskenään tietenkin turvälit huomioiden. Jo tuo huominenkin saa lievät hymyn kareet suupieliin.

Ja en tiedä miksei koko tilaisuutta pidetä etäyhteyksillä. Minuakaan kun ei tilaisuudessa tutkita eikä ilmeiseti potkitakaan kun esimies ei paikalle tule.

Ehkä tahtovat nähdä, askellatko paikalle reippain askelin, selkä suorana ja onko poskilla terve, raikas puna?

Muuta järkevää syytä, miksi läpiheittojuttua ei voi etänä järjestää, on vaikea kuvitella. Tietysti pohjimmiltaan kai hyvää näillä katselmuksilla tarkoitetaan, siis teoriassahan sinullakin olisi mahdollisuus huolia ilmaista, mikäli niitä työntekoa koskien olisi.

T: Xante

Unforgiven

Juu Xante, ymmänän sinänsä kyllä.

Minua vain kiehtoo ajatus neljästä läppäristä lääkärin työhuoneessa keskustelemassa ringissä työkyvystäni.
I'm just a soul whose intentions are good

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - tammikuu 20, 2021, 18:06:01
Juu Xante, ymmänän sinänsä kyllä.

Minua vain kiehtoo ajatus neljästä läppäristä lääkärin työhuoneessa keskustelemassa ringissä työkyvystäni.

No olisihan se kieltämättä kenen tahansa uralla melkoinen tähtihetki!

T: Xante

Lognessa

Hyvää huomiselle, Unforgiven. Elämä heittelee kapulota kunkin rattaisiin, hienoa että sinulla nyt paremmin.


Unforgiven

^
Tattis vaan Lognessa, hyvin se meni.

Kaksi läppäriä kyseli minulta kummallisia asioita, samalla kun mietin mitä sitä viikonloppuna tekisi ruoaksi. Päädyin burgundinpataan, se kun maistuu toisena pävänä lämmitettynä, jos mahdollista, vieläkin paremmalta. Ja mikä ehkä parasta, padan tärkeimmästä ainesosasta saattaa jäädä yli tilkkanen tai kaksi apukokillekin.

I'm just a soul whose intentions are good

-:)lauri

Työt muuttuvat*. Tuli organisaatiomuutos. Myimme räätälöydyt verkkopalvelut pois, jotta voimme keskisttyä yrityksemme omien tuotteiden kehitykseen ja minäkin siten siirryn tekemään noita meidän omia tuotteita. Olen tehnyt niitä lähes päätoimisesti jo nyt, mutta jatkossa vain ja ainoastaan niitä.

* tai siis php-koodaamista tämä on tietysti jatkossakin, että sinällään työn sisältö pysyy samana.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Muisto Keijo Kullervo

Aleksei Navalnyi - vai mikä se nyt onkaan - käyttäytyi sopimattomasti haukkumalla Putinia seuraavasti julkisessa videopätkässä:

"Se ukko siellä bunkkerissaan..."

Jos Suomenpresidenttiä nimitettäisiin vastaavasti ko. henkilö ansaitsisi julkisen anteeksipyynnön pyytämisen.

Ei kai Vladimir Putinkaan voi tietää kaikkea sitä sontaa mitä Hänen alaisensa tekevät. Sama koskee Sauli Niinistöäkin.

Muisto Keijo Kullervo

PS. Ko. henkilöä oli evästetty lausumaan kommentit ja samalla EU:lla ja Yhdysvalloilla oli totaalinen tilaisuus panna kova kovaa vastaan Venäjän suhteen?

Valitettavasti suurvaltapolitiikka on samanlaista kuin lasten kasvatuskin = kiristystä ja lahjontaa...
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - tammikuu 22, 2021, 09:55:59
Aleksei Navalnyi - vai mikä se nyt onkaan - käyttäytyi sopimattomasti haukkumalla Putinia seuraavasti julkisessa videopätkässä:

"Se ukko siellä bunkkerissaan..."

Jos Suomenpresidenttiä nimitettäisiin vastaavasti ko. henkilö ansaitsisi julkisen anteeksipyynnön pyytämisen.

Ei kai Vladimir Putinkaan voi tietää kaikkea sitä sontaa mitä Hänen alaisensa tekevät. Sama koskee Sauli Niinistöäkin.

Muisto Keijo Kullervo

PS. Ko. henkilöä oli evästetty lausumaan kommentit ja samalla EU:lla ja Yhdysvalloilla oli totaalinen tilaisuus panna kova kovaa vastaan Venäjän suhteen?

Valitettavasti suurvaltapolitiikka on samanlaista kuin lasten kasvatuskin = kiristystä ja lahjontaa...

Totta, varmaan nousisi aikamoinen halapaloo jos niinistö haukuttaisiin samalla tavoin ja ehkä saulikin puhisisi kiukusta..

Toisaalta olisi mielenkiintoista, jos navalnyi pääsisi valtaan, nähdä tulisiko tuosta kiiluvasilmäisestä oppositiopoliitikosta yhtämoinen tyranni, kuin nykyisestä. -Luultavasti kunniahimon pitää olla melkoinen..

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - tammikuu 21, 2021, 19:04:01
Kaksi läppäriä kyseli minulta kummallisia asioita, samalla kun mietin mitä sitä viikonloppuna tekisi ruoaksi. Päädyin burgundinpataan, se kun maistuu toisena pävänä lämmitettynä, jos mahdollista, vieläkin paremmalta. Ja mikä ehkä parasta, padan tärkeimmästä ainesosasta saattaa jäädä yli tilkkanen tai kaksi apukokillekin.

Apukokista kannattaa aina huolehtia.  ;)

Täällä ruokasuunnitelmat lukkiintuivat jo alkuviikosta pitsa&bisse-linjalle. Tästä illasta on siis kyse. Lounaalla tyhjenikin jääkaappi eilisistä jämistä. Eli huomisaamuna isoon kauppaan arpomaan viikonlopun menyytä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Minä pidän usein arpajaisia pakastinkaapin äärellä. Olen jatkuvasti sitä mieltä, että ei niihin rasioihin tarvitse merkitä, mitä se sisältää. Kyllä siitä sen verran läpi näkyy, että sen perusteella voi ottaa sulamaan.

Tänään otin possunlihapihvin, jossa oli hiukkasen kastiketta mukana. Tämän tiesin varmasti, sillä tuohon käytän vain tiettyjä erittäin matalia rasioita. Tuon seuraksi ajattelin sitten ottaa porkkanalaatikkoa (joulun jämiä) ja pakastevihanneksia. Vihannekset oli kaupan pussista, joten se taas varmavalinta. Se porkkanalaatikko muuttuikin sulaessaan bataattivuoaksi (myös joulun jämiä). Onneksi tällä kertaa muutoksesta ei ollut haittaa ja kokonaisuus toimi oikein hyvin.

Joskus on käynyt huonompikin onni :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️