Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 40 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amore

^Ydinlaskeuma-tunnelmani ei liity uutistulvaan juuri lainkaan, sillä lopetin lehtitilaukseni jo 2000-luvun alussa (vai oliko se jo 1990-luvulla?), tv-uutisten seuraamisen vielä aikaisemmin ja lopetettuani työn media-alalla en ole uutisia seurannut kuin hyvin pinnallisesti digilehdistä. Fiilikseni siis liittyy sosiaalisen elämän supistumiseen. Olen normaalioloissa erittäin ahkera konsertti- ja museokävijä. Saan aika usein kutsuja erilaisiin kulttuuritapahtumien avajaisiin, joissa tapaan tuttuja, puolituttuja ja tuntemattomia. Avajaiset saattavat johtaa jatkotilaisuuteen jossain ravintolassa. Voidaan mennä tanssimaankin. Nyt ydinpommin jälkeen tunnen todella olevani kuin kummitus tai elävä kuollut. Ja huom, olen kuitenkin käynyt muutaman ystävän kanssa baarissa (viimeksi tiistaina), joten sentään yritän pitää yllä myös sosiaalista elämää, mutta omat ponnistelut eivät mitenkään korvaa sitä, että tulee kutsutuksi kaupungin pöhinään ja illasta saattaa muodostua yllätyksellinen.
All you need is Love

kertsi

#3331
Minun korvaani kuulostaa ihan rinnakkaistodellisuuden jutuilta, että joku uskaltaa mennää baariin, kuntosalille, kutsua ihmisiä kotiinsa, mennä ruokakauppaan ja apteekkiin puhumattakaan ei-välttämättömistä kaupoista, mennä kampaajalle, matkustaa julkisilla, tavata ystäviään ja sukulaisiaan livenä, pysähtyä rupattelemaan naapurin kanssa rapussa, mennä kävelylle johonkin suosittuun kohteeseen, saatikka jonkun kanssa.

Eivät varmaan ole riskiryhmäläisiä, tai eivät välitä hengestään tai terveydestään.

Lisäys. Tai läheistensä tai lähimmäistensä hengestä ja terveydestä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^
Baarit ja ravintolat eivät kuulu toiminta-alueisiini "normaalioloissakaan", mutta muuten tuossa oli ihan hyvä kuvaus toimistani näinäkin aikoina. Minulla on pienet ympyrät enkä kovin liehu sosiaalisissa menoissa, joten aika lähipiirissä normaalistikin kontaktit tapahtuvat. En kuulu riskiryhmiin, mutta välitän kyllä terveydestäni, joten  nyt vain toimin hiukan varovammin. :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

#3333
Ihan yhtä käsittämätöntä on se Koskelan teinikolmikon tekemä kaverinsa murha, joka oli ilmeisesti ennalta suunniteltu. Mitähän heidän päässään liikkui?
Miksi he kiduttivat sadistisesti, nöyryyttivät, videokuvasivat tekonsa, jättäen puolialastoman ja  pahoinpitelyn jälkeen henkitoreissaan olevan uhrin joulukuiseen yöhön kuolemaan hitaasti?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Amore

Jos ei tee muuta kuin nyhjöttää eristyksissä, niin ulkomaailma todella alkaa vaikuttaa äärimmäisen vaaralliselta paikalta. Asun itse baarialueella, jossa on katuelämää vuorokauden ympäri. Osa ruokakaupoista on auki aina. Olen jo vuosikausia hoitanut ruokaostokset iltaisin tai jopa öisin. Koska kotinurkillani on aina väkeä liikkeellä, on koko korona-ajan näkynyt myös maskittomia ihmisiä. Viimeksi kaupassa käydessäni oli liikkeellä yllättävän paljon maskittomia. En tiedä oliko se sattumaa, vai onko jokin uusi kyllästymisaalto meneillään. Itselläni oli kyllä maski, mutta ympäristön yleisen ilmeen huomioiden se tuntui melkein liioittelulta. Jokaisella ihmisellä on viiteryhmänsä siellä missä kukin päiviänsä viettää. Minun ympäristössäni ollaan aika maltillisia, muttei eristäytyviä. Heti kotioven ulkopuolella on vilkas kaupunkielämä, jossa on kaikenlaista kulkijaa. En ole missään vaiheessa kuitenkaan tuntenut oloani turvattomaksi tai pitänyt ihmisiä välinpitämättöminä. Päinvastoin, minusta tuntemattomatkin huomioivat toisensa aika hyvin ja ovat toisiaan kohtaan jopa ystävällisempiä kuin aikaisemmin. Mutta jos tulee jostain eristyneeltä alueelta tänne kulmakunnilleni, niin silloin ei osaa tulkita paikallista käyttäytymiskulttuuria, vaan se varmaankin näyttäytyy suorastaan holtittomana tai jopa kapinallisena.

Ystäväni, jonka kanssa kävin baarissa, on riskiryhmää, mutta hän itse oli aloitteellinen baaritapaamisessamme. Hän joutuu joka tapauksessa olemaan tekemisissä nuorempien sukupolvien kanssa aikuisia lapsiaan ja lapsenlapsiaan tavatessaan. Tällä hetkellä hänen täysi-ikäinen lapsenlapsensa asuu hänen luonaan, koska hän odottaa pääsyä vuokra-asuntoon. Olemme todenneet, että emme voi mitenkään tietää, mistä virustartunnan saattaa saada. Emme voi torjua altistumismahdollisuutta 100%:sti. Teemme sen, mikä näissä puitteissa on järkevää ja kohtuullista, mutta mihinkään absoluuttiseen emme usko. Myös mielenterveys on terveyttä. Puhuimme tapaamisessamme juuri siitä, kuinka henkinen hyvinvointi on alkanut heikentyä, vaikka meillä molemmilla on kuitenkin ollut koko ajan jonkin verran sosiaalista elämää. Viihdymme molemmat erittäin hyvin myös yksin, joten koronatilanteen raskaus on tullut yllätyksenä.

Helsingissä on muuten koronapotilaita sairaalahoidossa tällä hetkellä 8 henkeä.

https://www.hel.fi/helsinki/korona-fi/sote-palvelut/korona-tilanne
All you need is Love

Lenny

Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 19, 2021, 11:48:47
Ihan yhtä käsittämätöntä on se Koskelan teinikolmikon tekemä kaverinsa murha, joka oli ilmeisesti ennalta suunniteltu. Mitään heidän päässään liikkui?
Miksi he kiduttivat sadistisesti, nöyryyttivät, videokuvasivat tekonsa, jättäen puolialastoman ja  pahoinpitelyn jälkeen henkitoreissaan olevan uhrin joulukuiseen yöhön kuolemaan hitaasti?

Oletko nyt ihan kirjaimellisesti rinnastamassa tämän kaupassa käymisen kanssa vai miten noita viestejä pitäisi lukea?
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

kertsi

 En tietenkään.Höh.

Paitsi että molemmat käsittämättömiä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

#3337
Tai no. Eräs sukulaiseni riskeeraaa vaimonsa hengen, elämällä itse kuin pellossa, koronasta välittämättä. Vaimo riskiryhmäläinen, moninkertaisesti. Jos mies tartuttaa vaimonsa, ja jos vaimo sattuu kuolemaan, on se mielestäni miehen syy. Vaimo on ollut täysin eristyksissä. Siinä mielessä kyllä voi todella pitkän mutkan kautta nähdä miehen toiminnan murhaan rinnastettavissa (jos tietoista miehen puolelta), tai ainakin kuolemantuottamukseen.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Toi lupaa, että 12 tuntia menisi kun siirrän äänifiluja c-asemalta työpöydälle zip-filuun. Toivottavasti ei kestä noin kauaa...


Oli oikein maukas Pizzaa Hut -pizza ja päälle ravitsevaa limonaadia.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

...ja päiväkaffet moussekakun kera.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Yritän tässä irtokarkeilla lahjoa itseäni lähtemään ruokakauppaan. Pieni ongelma vaan on siinä, että ei ole irtokarkkeja kotona. Mutta toisaalta kotona olevat irtokarkit taas ei ole lahjus lähteä liikkeelle, vaan mennä makkariin telkkarin ääreen. Paremmin siis toimii lupaus irtokarkeista ja se puolestaan edellyttää pientä ylimääräistä kierrosta toiseen kauppaan, jossa ne on viikonloppuna halvemmalla. Lenkki todellakin maksaa vaivan, sillä tarjous lähestulkoon puolittaa käyttämäni rahamäärän ja koska en osta ihan pientä määrää, niin säästökin on merkittävä.

Eri firman tuotteita kai nuo on, mutta en ole suuremmin eroa noissa huomannut, yhtä paljon E-koodeja niissä kaikissa on :D

Nyt pitää vielä ratsata kaapit, jotta mitä muuta tarvitsen ja sitten pitää miettiä, kumpaan ruokakauppaan menen. Nykyisin aina, kun pitää sydämiä ostaa, niin joudun menemään "väärään" kauppaan, kun oma kauppa on pilannut myymänsä sydämet putsaamalla ne liian tarkasti verestä ja pakkaamalla ne kaasuun. Väärässä kaupassa ne saa umpiopakattuna ja riittävän verisenä :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Amore - helmikuu 19, 2021, 11:54:58
Jos ei tee muuta kuin nyhjöttää eristyksissä, niin ulkomaailma todella alkaa vaikuttaa äärimmäisen vaaralliselta paikalta.
Äläs ny. Just äsken kävin extremeurheilemassa läheisessä pienessä metsikössä, osittain kinttupoluilla ja osittain umpihangessa. Oli hauskaa, eikä tarvinnut kohdata ihmisiä edes kävelytiellä. Enkä edes onnistunut telomaan itseäni tai kaatuilemaan. Pari kertaa humpsahdin puolisääreen. Yhden jänösen näin, ja monet pikkuruiset jäljet, varmaan metsähiirten. Mielenkiintoista taidetta lumi oli tehnyt puihin. Onneksi en asu kaupungin keskustassa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Kissakevät on alkanut ja nyt täytyy taas tilapäisesti tihentää imurointiväliä, kun karvakeisarit luopuvat ylimääräisestä talviuntuvasta turkkinsa sisältä :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Kun toisessa ketjussa tulin maininneeksi dna-testin, niin kurkistinpa omaa tulostanikin. Se on hieman täsmentynyt. Aikaisemmin tuloksessa mainittiin vain suomalainen erittelemättä sen tarkemmin. Nyt kartta näyttää alueet Suomessa. En voi kopioida karttaa, koska en saa rajattua nimeäni sivulta pois "Chromebookilla" (kovin helposti). Mutta kirjallisessa muodossa voin antaa tuloksen sukujuuristani Suomen osalta: 

89,3%
Lounais-Suomi
Suomi (Pirkanmaa ja Satakunta)
Suomi (Pirkanmaa)
Suomi (Etelä-Pohjanmaa ja Pohjanmaa)

Nuo on kopioitu sellaisenaan. Olen testin mukaan 89,3 -prosenttisesti suomalainen eli aika perusjuntti. Ei mitään hienoa ulkomaista eksotiikkaa. Suomen ulkopuolinen osuus (skandinaavi ja "intiaani") lienevät myös suomalaisuutta mutkan kautta. Itäsuomalainen en näy olevan. On hassua, että minulla ei ole mitään käytännön "sukujuuria" tuossa mainituille alueille.

Pari todennäköistä pikkuserkkua testi on löytänyt. Kumpaakaan en ole tiennyt ennestään. Toisen pystyn jäljittämään sukutietojen perusteella eli kyseessä on isoäitini veljen pojanpoika. Hän näyttää olevan Facebookin mukaan urkujen rakentaja tai joku tällainen. Kuvakin löytyy. Toinen mahdollinen pikkuserkkuni jää mysteeriksi. Hän on nainen. Hänen nimellään löytyy IT-alan firma Helsingistä, mutta ei tämän enempää tietoa. Sukunimi ei sano minulle mitään.

Jos ihmiset eivät teetä dna-testejä, eivät he tietenkään näy missään tuloksissa. Äitini sukua löytyy hyvin vähän, koska nämä ihmiset ovat pääosin lestadiolaisia eivätkä ilmeisesti teetä mitään tällaisia testejä. Yksi tyyppi näkyy sentään tuloksissa. Voi olla muitakin. Jos jonkin henkilön sukunimi on minulle tuntematon, enhän voi tietää, mitä kautta hän on minulle sukua.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 20, 2021, 12:07:53
Kun toisessa ketjussa tulin maininneeksi dna-testin, niin kurkistinpa omaa tulostanikin. Se on hieman täsmentynyt. Aikaisemmin tuloksessa mainittiin vain suomalainen erittelemättä sen tarkemmin. Nyt kartta näyttää alueet Suomessa. En voi kopioida karttaa, koska en saa rajattua nimeäni sivulta pois "Chromebookilla" (kovin helposti). Mutta kirjallisessa muodossa voin antaa tuloksen sukujuuristani Suomen osalta: 

89,3%
Lounais-Suomi
Suomi (Pirkanmaa ja Satakunta)
Suomi (Pirkanmaa)
Suomi (Etelä-Pohjanmaa ja Pohjanmaa)

Nuo on kopioitu sellaisenaan. Olen testin mukaan 89,3 -prosenttisesti suomalainen eli aika perusjuntti. Ei mitään hienoa ulkomaista eksotiikkaa. Suomen ulkopuolinen osuus (skandinaavi ja "intiaani") lienevät myös suomalaisuutta mutkan kautta. Itäsuomalainen en näy olevan. On hassua, että minulla ei ole mitään käytännön "sukujuuria" tuossa mainituille alueille.

Pari todennäköistä pikkuserkkua testi on löytänyt. Kumpaakaan en ole tiennyt ennestään. Toisen pystyn jäljittämään sukutietojen perusteella eli kyseessä on isoäitini veljen pojanpoika. Hän näyttää olevan Facebookin mukaan urkujen rakentaja tai joku tällainen. Kuvakin löytyy. Toinen mahdollinen pikkuserkkuni jää mysteeriksi. Hän on nainen. Hänen nimellään löytyy IT-alan firma Helsingistä, mutta ei tämän enempää tietoa. Sukunimi ei sano minulle mitään.

Jos ihmiset eivät teetä dna-testejä, eivät he tietenkään näy missään tuloksissa. Äitini sukua löytyy hyvin vähän, koska nämä ihmiset ovat pääosin lestadiolaisia eivätkä ilmeisesti teetä mitään tällaisia testejä. Yksi tyyppi näkyy sentään tuloksissa. Voi olla muitakin. Jos jonkin henkilön sukunimi on minulle tuntematon, enhän voi tietää, mitä kautta hän on minulle sukua.

Satakuntalaisen puhumaton, hidasjärkinen hämäläinen, vielä väkivaltaisella ja umpiluupäisellä eteläpohjalaisella twistillä. Ei käy katteeksi mutta ymmärrän hiukka paremmin.  ;D
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS