Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 29 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - helmikuu 23, 2021, 12:05:09
Tänään on jäänyt kävelylenkki tekemättä kun pelkään liukastumista. Näytti ikkunasta siltä, että siellä olisi tullut hiukka lunta, ja jos se on pakkaslunta siellä ei ole todennäköisesti mitään mahkuja pysyä pystyssä. Tai sitten vaan näytti siltä, että olisi tullut lunta. Kaikesta huolimatta ei tee mieli lähteä liukastelemaan jos siellä on yhtä liukasta tai liukkaampaa kuin eilen.
Jos on edes pikkuinen metsikkö lähellä,  suosittelen lämpimästi umpihankikävelyä näillä keleillä. Pysyy paremmin pystyssä, vaikka välillä hupsahteleekin syvemmälle lumeen jalka. Käy ihan kuntoilusta, vars jos mäkistä maastoa. Itse tein eilen sellaisen 45 minuutin lenkin.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Brutto

Olen koko aamupäivän puputtanut Trumpin kampanjasuklaata. Ihan hyvää, mutta älkää kysykö miten sitä on minulle päätynyt.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 23, 2021, 13:04:56
^
Minkä vuoden kampanjan?

Ihan tuoreelta se maistuu. Nyt odottelen mahdollisia sivuvaikutuksia. Ainakaan vielä ei tee mieli lähteä valtaamaan eduskuntataloa...
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 23, 2021, 12:48:47
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - helmikuu 23, 2021, 12:05:09
Tänään on jäänyt kävelylenkki tekemättä kun pelkään liukastumista. Näytti ikkunasta siltä, että siellä olisi tullut hiukka lunta, ja jos se on pakkaslunta siellä ei ole todennäköisesti mitään mahkuja pysyä pystyssä. Tai sitten vaan näytti siltä, että olisi tullut lunta. Kaikesta huolimatta ei tee mieli lähteä liukastelemaan jos siellä on yhtä liukasta tai liukkaampaa kuin eilen.
Jos on edes pikkuinen metsikkö lähellä,  suosittelen lämpimästi umpihankikävelyä näillä keleillä. Pysyy paremmin pystyssä, vaikka välillä hupsahteleekin syvemmälle lumeen jalka. Käy ihan kuntoilusta, vars jos mäkistä maastoa. Itse tein eilen sellaisen 45 minuutin lenkin.

Tuossa olisi hyvin pieni metsä vajaan kilsan päässä. Normilenkkini menee sen poikki, tosin kävelytietä pitkin. Sen voisi kai kävellä reunoja myöten ympäri. Kiekka olisi ehkä 300-400 metriä. Pitäisi varmaan laitaa syvän hangen maiharit jalkaan, että kengät eivät hörppää lunta nilkkoihin. Miten olet itse suojannut jalkasi lumelta tarpoessasi umpihangessa?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

#3365
Mulla on varrelliset nastakengät, icebugit, vetoketjulliset. Viimeksi oli retkeilykaupan korkeavartiset sukat, jonne tungin housunlahkeet. Lunta ei ollut paljoa, ja oli hankikanto, eli en kovin monta kertaa uponnut. Ja vartavasten säästin lumisimmat syvänteet kotimatkalle.

(Voisi kokeilla myös pyöräilijöiden suojuksia (chapseja?).)

Metsikön reunoja pitkin en kävellyt koirien jätösten takia, vaan metsikön keskellä.

Suksisauvoista voisi muuten olla iloa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

#3366
Näin jonkun videon villasukkajuoksusta. Kahdet sukat päällekkäin... Toimii vain pakkasella.

Ei ollut tämä, mutta vastaava:
http://yle.fi/uutiset/talvilenkkeilyn_uusi_ulottuvuus_talta_nayttaa_villasukkajuoksu/8622725
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 23, 2021, 14:16:52
Ihan tuoreelta se maistuu. Nyt odottelen mahdollisia sivuvaikutuksia. Ainakaan vielä ei tee mieli lähteä valtaamaan eduskuntataloa...
Sulta vielä puuttuu päävaikutin, se näkyvämpi vallankumouksen punalakki, MAGA-cap.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Kopek

Tein eilen lumihommia. Ensiksi piti kahlata hangessa, että pääsi paikalle. Käytin lumikenkiä, mutta nekin upposivat syvälle, ja toinen irtosi muutaman kerran. Kahden varastokojun tilanne on kriittinen. Minulla on se pahe, että siirrän asioiden tekemistä yli kriittisen pisteen ja teen ne vasta, kun on liian myöhäistä. Seurauksena on tuhoa ja hävitystä. Jos tekisin torjuntatoimet aikaisemmin, säästyisin paljolta harmilta ja huolelta ja vaivannäöltä ja kustannuksilta. Tällainen minä nyt vain olen. En paikkaa kattoa, kun ei sada, ja sateella en voi paikata sitä. Taitaa  moni muukin kärsiä samasta ongelmasta. Olisiko sen nimi laiskuus.

Pitäisi rakentaa uudet kopit, kun vain jaksaisi. Kaksi vuotta sitten oli samanlainen tilanne. Kävin katsomassa erästä rakennusta, joka nitisi lumikuorman alla. Toivoin, että se selviäisi kevääseen, jolloin voisin tehdä tarvittavat toimenpiteet. Mutta se ei selvinnyt vaan romahti. Sisällä ollut arvokas vene särkyi pahasti. Olin pitkittänyt asiaa yhden vuoden liikaa. Kyseessä oli paljon isompi oikea rakennus kuin tässä kuvassa näkyvä tilapäisluonteinen hökötys. Kuva on tarkoituksella vähän outo, kun peitin taustoja toisella selainikkunalla. Vaikka pusikkoahan se tausta vain on.

https://i.ibb.co/svjGdnX/Screenshot-2021-02-24-at-07-20-30.png

Hayabusa

^Mielestäni Kopekilla on ihan ok tilanne, kun on tilaa ja mahdollisuus rakennella uusia varastokoppeja. Monilla on vain tavaraa muttei tilaa. Lähtisin purkamaan tilannetta seuraavasti:

  • Rakennetaan hyvälle tavaralle varastokoppi, jossa on hyllyt yms tavaroiden järjestyksessä pitämiseen tarvittavat avut. Nimetään koppi tunnuksella A.1.
  • Rakennetaan keskinkertaiselle tavaralle varastokoppi, jossa on hyllyt yms tavaroiden järjestyksessä pitämiseen tarvittavat avut. Nimetään koppi tunnuksella B.1.
  • Tyhjennetään toinen nykyisistä varastokojuista siten että hyvä tavara viedään varastokoppiin A.1 ja keskinkertainen tavara varastokoppiin B.1. Huono tavara jätetään nykyiseen varastokojuun
  • Toistetaan operaatio toiselle vanhalle varastokojulle
  • Tyhjennetään vanhat varastokojut lopullisesti ja viedään huono tavara kaatopaikalle
  • Poltetaan vanhat varastokojut
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

Nyt oli ihan hyvä ilma kävelylenkille. Liukastuin vain kerran, mutten mennyt katolleni. Autotiellä kohta, jossa autot olivat kovettaneet alustan jäiseksi ja päällä oli höttölunta ja tietysti kävelin siinä kohtaa varomattomasti. Tuo lähistön pikkumetsä oli kyllä sen näköinen, että paikalliset "Kertsit" ovat jo ottaneet sen käyttöön, sillä siellä meni niin paljon ihmisen ja koiran jälkiä joka suuntaan. En lähtenyt kokeilemaan. Tuo on aina varallista jos paikassa ulkoilutetaan koiria, sillä siitä ei koskaan tiedä, onko siellä jätöksiä lumen seassa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Haybusalla hyvä suunnitelma. Täytyy yrittää soveltaa sitä niiltä osin ja sikäli kun se on mahdollista. Asetelma on vain monimutkaisempi kuin mitä selostuksestani ehkä on käynyt ilmi. Pääongelma on tietenkin yritykseni säilyttää enemmän esineitä kuin mihin on resursseja. Tätä ongelmaa ei hoideta varastokopeilla. Se taitaa olla pikemminkin kallonkutistajan alaa.

Hayabusa

^Arvelinkin, että Kopek tarvinnee varastokoppeja A.2 ja B.2 - toivottavasti kovin isoihin numeroihin ei tarvitse mennä.

Itsellä on hieman samanlainen prosessi menossa. Sain siivottua aikamoiset läjät kamaa ruokakaupan kotiinkuljetuslaatikoihin (jotain hyötyä koronapaniikistakin näemmä). Seuraavaksi on vuorossa modulaarisen hyllykön, tai parin, rakentaminen. Tavarat laatikoista hyllyille ja toivottavasti osa päätyy hävitykseen samalla.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Juha

Lainaus käyttäjältä: Juha - helmikuu 12, 2021, 23:01:41
Alexei Navalnyn katseesta jää vaikutelma, jota ei osaa oikein pukea sanoiksi.

Lainaus käyttäjältä: Karikko - helmikuu 13, 2021, 10:04:56
Taisin sanoa jo aiemmin, mutta sanotaan uudestaan. (hieman toisin)

En välttämättä haluaisi tuollaista ilmettä, edes naapurimaan vallankäyttäjän ominaisuudeksi.

Mutta oppositio-johtajalle se sopinee.


Missä sanot jotain?

Katsoin äsken erästä kuvaa. Mieleen tuli vaikutelma jostain vammautumisesta, ja siitä vastaavasta tilasta, kertoo silmät ja kasvot. Toimet, jota henkilö vetelee, voi hyvin liittyä tällaiseen taustaan.

Kopek

Pengoin hieman laatikoita huoneessani ja etsi yhtä ja toista. Tartuin ohi mennen moneen epäoleelliseen asiaan ja unohdin pääasian. Aika meni sivuasioiden kanssa touhutessa.

Eilen selasin kauan sitten saamiani kirjeitä. Eriyisesti tytöiltä saatuja on jotenkin haikea lukea. Miettii, että olisipa meidän välillällämme ollut muutakin kuin yksi tai kaksi kirjettä.

Kirjeenvaihdosta tyttöjen kanssa on jo niin kauan, että voin oikeastaan kertoa oikeita lähettäjien nimiäkin varsinkin, jos kyseistä nimeä ei löydy Googlella. Yksi on Wilma Fanali. Oli niin eksoottista saada kirje häneltä. Olen miettinyt Wilmaa monta kertaa vuosien varrella. Hän oli pitkä tummatukkainen tyttö Luganon esikaupungista aivan Italian rajalta. Pidin häntä lähes italialaisena, vaikka hän olikin sveitsiläinen. Hän muistutti ulkonäöltäänkin enemmän italialaista kuin Sveitsin saksankielisen osan asukkaita. Sveitsihän on monikielinen maa.

Vanhoja valokuvia katsellessa muistelen sveitsiläistä Heidiä, johon taisin olla vähän ihastunut. Hän katsoo kameraan ja hymyilee ihanasti ottamassani valokuvassa. Sveitsiläinen Barbara puolestaan on valokuvassa itse ihanuus. Olen kahdessa kuvassa kahdestaan hänen kanssaan. Hän katsoo minuun aivan kuin rakastunut ja hymyilee. Kolmas henkilö on ottanut kuvat. Olemme kuin seurusteleva pari. Mutta emme olleet. Yksi kuva valehtelee enemmän kuin elämä.

Ja sitten oli filippiiniläinen Lynna Laureola. Häntäkään ei löydy netistä. Löytyy vain minun mainintani tällä foorumilla vuosi sitten. Tämän henkilön kanssa pelkästään kirjoittelin. Emme koskaan tavanneet.

Suomalaisia tyttöjä, joiden kanssa kirjoittelin, oli paljon, mutta heidän nimiään en mainitse.

Tytöt ovat muuttaneet nimiään mennessään naimisiin, joten heitä ei monia löydy Googlella. Mutta ei tunnu löytyvän juuri muitakaan. Facebook on tuonut esille joitakin entisiä tuttujani, mutta ei läheskään kaikkia. Jotkut ovat varmaan jo haudassa. Erään paikkakunnan ryhmä, jota seuraan, on jäsenmäärältään isompi kuin paikkakunnan nykyinen asukasluku. Siellä niitä entisiä tuttuja joitakin vilahtelee.