Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 34 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

Pidähän hauskaa minunkin puolestani, Hömppis.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

#3511
Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 02, 2021, 13:20:34
Lainaus käyttäjältä: kertsi - huhtikuu 02, 2021, 13:01:28
Kyllä ranskalainen keittiö tuntee monia kastikkeita,
Painoarvo olikin sanalla "klassinen". Sittemminhän on niin, että sous-chefit eli juuri kastikkeisiin erikoistuneet kokit edustavat samalla kokin ammatin korkeinta, ja hienopieruisinta kastia.

Elokuvassa Ilmestyskirja.Nyt! on mukana hermoheikko soosikokki, jonka freak-out ja vuodatus viidakossa väijyneen tiikerin yhteydessä naurattaa joka kerran.

Olen nähnyt tuon elokuvan, mutta tyystin unehtunut on hermoheikko soosikokki. Sous-chef on apukokki. Linkkisi mukaan sous-chefit ovat nokkimisjärjetyksessä kakksosijalla, pääkokin jälkeen. Ja kastikekokit (saucier) ovat erikseen, nokkimisjärjestyksessä pääkokin ja apukokin alapuolella: https://en.wikipedia.org/wiki/Saucier

Tässä Michelin-sivulla listataan 5 klassista ranskalaista soosia, joista on monia variantteja:
https://guide.michelin.com/mo/en/macau-region/macau/article/dining-in/the-5-mother-sauces-of-french-cuisine

Tästä wikipedian soosilistauksesta en suoralta kädeltä osaisi valita niitä, jotka eivät ole klassisia.
(Ehkä Sauce américaine, Sauce chien?)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Aave

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

kertsi

#3513
^
Hauska. Vähän sääliksi kyllä käy tuo journalisti, joka hinkuu vankilaan.

Vankiloissa on yliedustus psykopaatteja:

Psychopaths: Can Their Brains Be Fixed?

Olikohan se niin, että armeijassa on paljon psykopaatteja kapiaisena? Trump ainakin viihtyi armeijassa erinomaisesti, ne rutiinit, ne rutiinit.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Aave

^
Hauskinta tässä nyt oli se, miten sinä kerjäsit jälleen huomiota!

Ole hyvä.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

kertsi

Ai jos sinun aivopierujasi esimerkiksi ranskalaisesta keittiöstä oikoo, on se "huomion kerjäämistä"?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: kertsi - huhtikuu 02, 2021, 13:21:17
Pidähän hauskaa minunkin puolestani, Hömppis.

Kiitos, se on tälle illalle ainakin alustava tavoite. :)
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 29, 2021, 11:09:54
^

Eikö tuo "pahvein ja kartongein" peittely ole ihan turhaa puuhastelua, kun pimennysverho on keksitty?

Tässä nyt yksi esimerkki https://www.tokmanni.fi/pimennysverho-130-x-240-cm-6419860417684

Otin vinkistä onkeeni ja nyt on kaksi yötä nukuttu Tokmannin 19,90€:n pimennysverho ikkunan eessä. Kokemukset on ristiriitaiset mutta luulen hyötyneeni.
  1. yönä valoa tunkikin toisesta ikkunasta ja kolmannesta lisäksi. Vaikka heräsin liian varhain niin ehkä pimennysverho auttoi edes jonkin verran.
  2. yön jälkeen eli tänä aamuna heräsin mukavasti myöhään nukkuneena mutta aurinko olikin  osittain/täysin pilvessä. Toisaalta olin älynnyt illalla tukkia 2. ja 3. ikkunan valoja. Odotan vielä täysselkeää aamua lopulliseen testiin ja tuomioon mutta hyvältä näyttää. :D



Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

^
Hyvä, jos apua löytyy. Mutta jos sinulla on useampi ikkuna, josta valoa pukkaa, niin kannattaa niihinkin pimennysverhot laittaa, jos olet niin herkkäuninen. Nehän on niin tukevaa tekoa, että talvella ne hillitsee myös jonkin verran pakkasen hohkaamisesta ikkunasta, joten siihenkin niitä voi käyttää.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Kuuntelin Paco de Lucían konserin Tuubista ja iski aivan h-i-r-v-e-ä hinku päästä musiikkia kuuntelemaan live-keikalle. Teki mieli heittää heti takki niskaan ja etsiä kaupungista ihan mitkä tahansa pimeät pirskeet ja tunkea joukkoon ilman maskia ja muita kondomeja ja juopotella ja tanssia ja iskeä mikä tahansa turjake. Sitten väsyneenä, haisevana ja kipeänä kotiin. Mutta onnellisena ja elämän maku suussa. :P :'( >:(
All you need is Love

Xantippa

Nyt on oltu tuhmia, kavereita kävi. Parempi puolisko kaivoi pakastimen perukoilta hirvipaistin ja teki Kotilieden ohjeella padan.

Ystäviä tuli syömään, oikein kolme kerrallaan, että pysyttiin kai nykyisissä ohjeissa (?). Kivaa oli, mielen päältä lähti monta asiaa.

T: Xante

Hippi

Kyllä hiukan järkytti taas ajan kuluminen. Tänään FB:n muistoissa oli merkintä tasan kahden vuoden takaa, että olin aamusella joutunut temppuilemaan saadakseni läppärini käyntiin. Iltapäivällä oli toinen merkintä, jossa kerroin kävelleeni Verkkokaupan noutovarastolle hakemaan pari tuntia aikaisemmin netistä ostamani uuden koneen.

Eihän tuossa muuta kummallista, mutta edelleen puhun tästä läppäristäni "tässä uudessa koneessani ... ". Tämähän alkaa kohta olla keski-iässä. No, ehkä jollain muulla olisi. Minulla tämä taitaa olla vielä taaperoiässä :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Karikko - huhtikuu 02, 2021, 12:41:30
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 02, 2021, 12:25:06
Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 02, 2021, 00:13:51
Lainaus käyttäjältä: kertsi - maaliskuu 31, 2021, 11:38:26
^
Sinä olet yhdessä asiassa paras: olemaan sinä. Kukaan toinen ei voi olla paremmin/tarkemmin sinä kuin sinä itse.

Voiko ihmiset panna paremmuusjärjestykseen siinä, miten hyviä he ovat olemaan oma itsensä? Jos ei voida, silloin vertaileminen ei johda mihinkään.

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 31, 2021, 11:15:13

Silti on muutamia asioita, joissa olen ihan hyvä ja se kyllä mielestäni täysin riittävää ja pitää minut onnellisena.


Jos ei ole missään asiassa hyvä, mistä sen onnellisuuden silloin repii - paitsi itsepetoksesta?

Siis olen hyvä. Oikeasti. En paras, vaan hyvä.

Ja Kertsi on oikeassa, olen paras minä.

T: Xante

Viivaus-Pitää paikkansa ja kaiken lisäksi ainoa.
Eikä siinä mitään pahaa olekaan, ongelmat alkavat siitä, että todistaakseen itselleen tuon ilmeisen seikan vertaa kuitenkin "itseään# muihin ja alkaa epäilemään--

Jos alkaa vertailemaan itseään muihin "minuihin" niin ongelmat ovat jo ihan toista luokkaa..

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: mikainen - huhtikuu 03, 2021, 09:29:54
Lainaus käyttäjältä: Karikko - huhtikuu 02, 2021, 12:41:30
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 02, 2021, 12:25:06
Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 02, 2021, 00:13:51
Lainaus käyttäjältä: kertsi - maaliskuu 31, 2021, 11:38:26
^
Sinä olet yhdessä asiassa paras: olemaan sinä. Kukaan toinen ei voi olla paremmin/tarkemmin sinä kuin sinä itse.

Voiko ihmiset panna paremmuusjärjestykseen siinä, miten hyviä he ovat olemaan oma itsensä? Jos ei voida, silloin vertaileminen ei johda mihinkään.

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 31, 2021, 11:15:13

Silti on muutamia asioita, joissa olen ihan hyvä ja se kyllä mielestäni täysin riittävää ja pitää minut onnellisena.


Jos ei ole missään asiassa hyvä, mistä sen onnellisuuden silloin repii - paitsi itsepetoksesta?

Siis olen hyvä. Oikeasti. En paras, vaan hyvä.

Ja Kertsi on oikeassa, olen paras minä.

T: Xante

Viivaus-Pitää paikkansa ja kaiken lisäksi ainoa.
Eikä siinä mitään pahaa olekaan, ongelmat alkavat siitä, että todistaakseen itselleen tuon ilmeisen seikan vertaa kuitenkin "itseään# muihin ja alkaa epäilemään--

Jos alkaa vertailemaan itseään muihin "minuihin" niin ongelmat ovat jo ihan toista luokkaa..

Noh, jos joku niin Karikko on todistanut, että we'll always have rinnakkaistodellisuus!

T: Xante

Karikko

Lainaus käyttäjältä: mikainen - huhtikuu 03, 2021, 09:29:54
Lainaus käyttäjältä: Karikko - huhtikuu 02, 2021, 12:41:30
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 02, 2021, 12:25:06
Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 02, 2021, 00:13:51
Lainaus käyttäjältä: kertsi - maaliskuu 31, 2021, 11:38:26
^
Sinä olet yhdessä asiassa paras: olemaan sinä. Kukaan toinen ei voi olla paremmin/tarkemmin sinä kuin sinä itse.

Voiko ihmiset panna paremmuusjärjestykseen siinä, miten hyviä he ovat olemaan oma itsensä? Jos ei voida, silloin vertaileminen ei johda mihinkään.

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 31, 2021, 11:15:13

Silti on muutamia asioita, joissa olen ihan hyvä ja se kyllä mielestäni täysin riittävää ja pitää minut onnellisena.


Jos ei ole missään asiassa hyvä, mistä sen onnellisuuden silloin repii - paitsi itsepetoksesta?

Siis olen hyvä. Oikeasti. En paras, vaan hyvä.

Ja Kertsi on oikeassa, olen paras minä.

T: Xante

Viivaus-Pitää paikkansa ja kaiken lisäksi ainoa.
Eikä siinä mitään pahaa olekaan, ongelmat alkavat siitä, että todistaakseen itselleen tuon ilmeisen seikan vertaa kuitenkin "itseään# muihin ja alkaa epäilemään--

Jos alkaa vertailemaan itseään muihin "minuihin" niin ongelmat ovat jo ihan toista luokkaa..

Mitä luokkaa ne ovat- mikä se toinen luokka on.

Olettaisin, että jokainen ihminen vertaa itseään toisiin ja se alkaa jo pikkulapsista. Muutenhan ei ihmisten tasoista yhteiskuntaa olisi tullut tähän matoiseen maailmaan.
Minuus on prosessi siinä missä muutkin aatteelliset yhteydet--