Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 45 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Tilasin juuri Paramount plus -suoratoistopalvelun. Ajatus olisi katsoa 24/7 paavopesusientä.  :o 8)
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Jahah Typsylit ja Veikkoset,

Se alkaa sitten Wappu, seuraavaksi lohta, valkoista parsaa, hollandaisea ja siitä pitämättömille kotipihan sienikastike.

Pari kaveria pyörähtänee, pallot ja serpentiinit ja härpäntiinit puuttuvat ja kissa pelkää saippuakuplia, joten ei edes niitä.

Viettäkää ja vaappukaa, mutta olkaa turvassa (ei turvallaan)!

T: Xante

-:)lauri

Kiitos, oikein viihtyisää vappua myös sinne. 😊🎈🎉
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

MrKAT

Muutamana päivänä on nyt äly leikannut, ajattelin. Mutta tarkemmin ottaen nokkela hoksaus, joka perustuu nopsaan muistiin.
TV:ssä sekunnin murto-osassa naamasta sain sanottua omistajan nimen, sanaristikko täyttyy vuorokaudessa (norm ei tahdo täyttyä edes viikossa) ja foorumilla tuntui sana lentävän. Mitähän minä olen nauttinut? Lisännyt liikuntaa, syönyt illalla hedelmiä. Ottanut illalla nokkaunia.

Twitterissä joku laittoi kyselyn että mitä Napoleon on merkinnyt Suomelle? /En tiedä/Ratkaisevasti/Kuka se on? /Ei mitenkään/.
   Napoleon meni pois tasan 200 vuotta sitten. Hassua juhlia semmosta Ranskassa, Macronin johdolla. Viestihän on silloin: "Onneksi meni poies. Huraa!"? ;D
   Niin, Napoleon merkitsi Suomelle venäläistämistä ja stagnaatiota. Meidän suvulle kylvi tauteja ja kärsimystä ja aikaisen poismenon surua. Monta elämää sukutaulussamme päättyi n. 1809 koska Venäjän/Ruotsin armeija toi taudit. Koska Napoleon painosti/käski tsaaria kostamaan Ruotsille ettei osallistunut Britannian boikottiin.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Aave

Jospa onkin niin, että kiihotuspykälä olisikin vain moderni jumalanpilkkapykälä? Kiihotuspykälän nimissä kun kiihottuvat lähinnä valtakunnansyyttäjä, ja ammattimaiset mielensäpahoittajat - varsinkin somessa.

Politiikkaa ja perustuslakia jatkaen minua on aina kummastuttanut perustuslain 29. pykälän realisoituminen puoluekuriin. Pyhä pykälä kun on jyrkässä ristiriidassa vallitsevan käytännön kanssa:

29 §

Kansanedustajan riippumattomuus

"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset".

Tätä on nyt taas ollut hyvä surkuhupailla, kun seuraa kansallisen (!) Kokoomuksen politikointia EU:n tukipaketin suhteen. :)

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

MrKAT

Toissapäivänä, erityisesti iltana, olin niin viheltelevällä laulelevalla hilpeällä mielellä että paitsi itse niin myös ulkopuolelta huomautetttiin etten vain olisi humalassa? Mietin että olisiko joku ravinto tehnyt niin (käynyt mahassa alkoholiksi), vai mistä kyse? Ainoa ulkopuolinen selitys jonka keksin oli tämä:
  Tuona päivänä Kokoomus avasi ovet EU-elvytyspaketin puolesta äänestämiselle. Sydämeni täyttyi suuuuuuresta ilosta.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

a4


Tästä tänään kohdalle osuneesta videosta sain kosolti fiiliksiä ja mietteitä:
Video

Mitkä fiilikset ja mietteet? :)

Hippi

^
Minä ainakin pelästyin pahanpäiväisesti  :'(
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Onneksi en ehtinyt panna kuulokkeita korvilleni, kun avasin videon.

Tänään näin erikoisen ilmiön. Erään kadun varrella lyhyellä yhden korttelin matkalla oli kuudessa autossa sakkolappu ikkunassa. Saattoi olla useammassakin, mutta kuusi ehdin laskea ohi ajaessani. Ei siinä juuri muita autoja ollutkaan. Yhteen autoon oli mennyt juuri nuori nainen, joka tutki epäuskoisena sakkolappuaan ovenraossa seisten.

Minua melkein suututti tuo tapaus. Minun mielestäni kaupunkien harjoittama sakotusbisnes on tuomittavaa ja kaikin puolin moraalitonta liiketoimintaa. Sakkoansastahan tuossa oli kyse. Katsoin risteyksen kohdalla, millainen liikennemerkki katuosuudella oli, enkä ymmärtänyt siitä oikein mitään. En ehtinyt kunnolla lukea, mitä siinä luki, mutta olin näkevinäni lisäkyltissä maininnan jostakin toripäivistä, mitä se sitten tarkoittikin.

Ei kai nyt kuusi autonkuljettajaa pysäköi tahallaan autoaan sakkopaikalle, kun kerran lähellä on olemassa myös ilmaisia paikkoja. Pysäköijät olivat luultavasti ymmärtäneet kieltomerkin väärin ja tulkinneet, että siinä saa pysäköidä lauantaina ilmaiseksi. Paikalta oli mahdollisesti jo lähtenyt sakottetuja autoja, joten ties kuinka paljon kaupunki tuolla sadan metrin kadunpätkällä rahastaa.

Minun mielestäni pysäköintimerkkien (joiden noudattamista sakotuksella valvotaan) pitäisi olla niin selkeitä, että ei tulee väärin tulkitsemisen vaaraa. Kaupungin bisneksen kannalta tuollainen on tietenkin hyvä saalistuspaikka, mutta kuten jo kirjoitin, että pidä sakotusliiketoiminnasta.

Tuo kaupunki, jonka nimen jätän kertomatta, on kärsinyt jo pidemmän aikaa "Jyväskylän taudista", jonka nimen olen antanut sille, kun alunperin mukava ja selkeä kaupunki alkaa mennä pilalle. Siitä tulee erityisesti autolla liikkuvan kannalta ahdistava "No Go -zone", jossa on kieltoja ja rajoituksia ja sakotuksia aina vain enemmän. Paikat, joihin ennen sai pysäköidä ilmaiseksi, muuttuvat maksullisiksi. Kadut, joita pitkin ennen sai ajaa, muuttuvat jalankulkukaduiksi. Ja tätä rataa. Lopulta puukkojengit valtaavat autoista tyhjentyneet kadut ja tilan. Kauppaliikkeet siirtyvät kaupungin laidoille, joissa autoilla ajaminen ja ilmainen pysäköinti on vielä mahdollista. Kaupunki tosin heittelee perverssejä sakotusverkkojaan myös ydinkeskustan ulkopuolella sijaitsevien kauppaliikkeiden parkkipaikoille. "Muitithan pysäköintikiekon".

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000423764.html
https://www.murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?t=17209

a4


Brutto

Lainaus käyttäjältä: a4 - toukokuu 08, 2021, 21:44:58

Tästä tänään kohdalle osuneesta videosta sain kosolti fiiliksiä ja mietteitä:
Video

Mitkä fiilikset ja mietteet? :)

Vihervasemmiston feministit puhumassa politiikkaa...?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hayabusa

Tuli mieleen tämä juutuubin asiakaspalvelutilanne

You're a murderer
Varoitus Kopekille: sisältää poliisin suorittamassa liikennevalvontaa  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

a4

Lainaus käyttäjältä: Brutto - toukokuu 09, 2021, 07:10:47
Lainaus käyttäjältä: a4 - toukokuu 08, 2021, 21:44:58

Tästä tänään kohdalle osuneesta videosta sain kosolti fiiliksiä ja mietteitä:
Video

Mitkä fiilikset ja mietteet? :)

Vihervasemmiston feministit puhumassa politiikkaa...?
Bruttokin taisi pelästyä pahanpäiväisesti. :)

Tänään on äitienpäivä. Onnea kaikille lasten vanhemmille.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 09, 2021, 00:38:17
Kaupunki tosin heittelee perverssejä sakotusverkkojaan myös ydinkeskustan ulkopuolella sijaitsevien kauppaliikkeiden parkkipaikoille. "Muitithan pysäköintikiekon".

Ei kai kauppaliikkeiden parkkipaikkojen sakotusverkoista kaupunkia pidä syyttää? Kyllähän suureksi osaksi ne parkkipaikat ovat kauppaliikkeiden hallinnassa olipa tontti omistuksessa tai vuokralla ja näin ollen kaupat (kauppakeskukset) voivat itse määrätä pysäköinnin hinnasta, ajasta ja näiden noudattamisen valvonnasta.

Sama koskee taloyhtiöiden parkkipaikkoja. Tässä meidänkin parkkiksella on jokunen taloyhtiön vieraille tarkoitettu parkkipaikka, joita Parkki-Patea on pyydetty valvomaan, jotta paikkoja käyttävällä on asiaan kuuluva lupalappunen eikä pysäköinti kestä yli sallitun ajan. Samoin valvotaan pihaan pysäköityjä autoja, sillä pelastustie on pidettävä vapaana vituttipa se tai ei. Valvonta otettiin käyttöön, kun pihapysäköinti karkasi käsistä ja nuo vieraspaikat olivat jatkuvasti täynnä naapuriyhtiön asukkaiden tai vieraiden autoja. Ilmaisia pysäköintipaikkoja olisi tarjolla sadan metrin päässä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 09, 2021, 08:24:40
Ei kai kauppaliikkeiden parkkipaikkojen sakotusverkoista kaupunkia pidä syyttää? Kyllähän suureksi osaksi ne parkkipaikat ovat kauppaliikkeiden hallinnassa olipa tontti omistuksessa tai vuokralla ja näin ollen kaupat (kauppakeskukset) voivat itse määrätä pysäköinnin hinnasta, ajasta ja näiden noudattamisen valvonnasta.

Käytäntö vaihtelee, enkä tiedä, ketä pitäisi syyttää, jos kauppareissusta palkitaan sakkolapulla. En pidä yksityisistä parkkipateista yhtään enempää kuin kaupungin sakkoliisoistakaan.

Joidenkin kauppojen parkkipaikalla on pysäköintikiekon käyttöä osoittava kilpi, mutta sen noudattamista ei ehkä ehkä valvota sakotuksen avulla.

Joidenkin kauppojen parkkipaikoilla on lisäkilpi "Pysäköimällä hyväksyt ehdot", ja näillä parkkipaikoilla vaanivat parkkifirmojen sakottajat.

Joidenkin kauppojen parkkipaikat ovat kaupunkien valvonnassa, ja tällöin sakkoja kirjoittelevat kaupunkin palkkalistoilla olevat sakkoliisat ja sakkopertit.

Näitä viimeksi mainittuja tarkoitin, kun kirjoitin, että kaupunki levittelee sakotusverkkojaan.

Kuka näistä asioista päättää, ja kuka (sakon saaneiden lisäksi) mitäkin kenellekin maksaa, siitä minulla ei ole tietoa. Jos ostoskeskuksen parkkipaikka on kaupungin valvoma, mistä tämä johtuu? Onko maa-alue kaupungin omistamaa? Kenen aloitteesta tai vaatimuksesta sakotuskäytäntöön on päädytty?

Olipa asia miten tahansa, olen suunnitellut, että tekisin tarroja ja liimaisin niitä salaa tiettyjen kauppojen hyllyihin (kamera tietenkin näkee, mutta liimaamisen voisi yrittää tehdä kameralta piilossa). Tarroissa lukisi jotain tähän tyyliin: "Unohdithan pysäköintikiekon - sakotamme asiakkaitamme." En todennäköisesti tuollaisia tarroja koska tee, koska ei ole materiaalia ja menetelmiä. Joka tapauksessa tuollaista olen jo kauan sitten miettinyt.