Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Formula 1 seurantaa - muita pöristimiä unohtamatta

Aloittaja Hippi, helmikuu 14, 2019, 17:04:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Mitä jos sääntöuskovaiset haluavat vain nipottaa nipottamisen vuoksi?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Miksihän säännöt on tehty, jos niitä ei ole tarkoitus noudattaa. Tämähän pätee yleisemminkin yhteiskunnassa. Niitä pelisääntöjä vaan sanotaan laeiksi. Jos ne ovat huonot, niitä on muutettava. Mutta niin kauan kuin ne ovat voimassa, niitä pitää noudattaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

^
Ilmaisstriimien katselusta on olemassa myös sellaisen kieltävät säännöt silloin kun mediaoikeus on jollekulle taholle kyseisellä markkina-alueella myyty ja joka ei anna lupaa katsella ilmatteeksi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Tuota olen kyllä ihmetellyt, että onko se kiellettyä ja jos, niin miksi noita sivustoja ei ammuta alas?
Esimerkiksi tämä sivusto https://www.totalsportek.com/seventi/ on ollut pystyssä ja kenen tahansa tavoitettavissa vuosikaudet. Jos mediaoikeudet omistava ei tuosta ole tiennyt, niin ihmettelen suuresti.

Linkkaatko jonkun lainkohdan, jossa sivuston käyttö on kielletty.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

^^
Striimien katselu on Suomessa laillista mutta striimien jako ilman jakelijan lupaa on Suomessa laitonta, tarkoittaen, että viranomainen voi ottaa laittomat sivustot alas, jotka sijaitsevat suomalaisilla palvelimilla. Sen sijaan esimerkiksi Venäjällä tai Ruotsissa sijaitseviin palvelimiin Suomen viranomaisilla ei ole sananvaltaa.

Striiminen katselu on kuitenkin säännöissä kielletty olettaen, että säännöt katsomiselle saa määrätä se, jolla on laillinen oikeus periä korvauksia siltä, joka täällä jakelee ilman lupaa ilmaisstriimejä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Ihan kummasta vain, kunhan ne on kirjoitettuja jossain. Maan lait koskevat maassa olevia ilman erillistä henkilön hyväksyntää ja allekirjoitusta.

Mutta mikä sääntö minua estää katsomasta nettisivuston tarjontaa urheilulähetyksestä? Sekö, että joku taho on sopinut jotain Cmoren tai Viaplayn kanssako? Luultavasti, jos olisin tuollaisen maksupalvelun asiakkaana, niin minua sitoisi joku palvelusopimus siitä, etten välitä vastaanottamaani ohjelmaan jollekin muulle taholle. Mutta noilla palveluilla ei ole mitään oikeutta tehdä minua koskevia sopimuksia, sillä en ole missään asiakassuhteessa noihin enkä käytä niiden palveluja.

Tuossa palvelussa, jonka linkkasin, yleisimmin välitetään Sky Sports'n logolla varustettua lähetystä. Jos tuota nyt jotenkin närästäisi se, että sivusto välittää muutaman kymmenen linkin kautta heidän lähetystään, niin se olisi kyllä estetty. Lisäksi tuolla oli joku muukin kanava mukana, jonka logoa en muista, mutta selostus kuulosti jenkiltä.

Näytä minulle mikä sääntö estäisi tai kieltäisi minua noita streameja katsomasta.

Saanhan minä ostaa Prismasta kinkun, jos saan sen sieltä halvemmalla. Näin siitä huolimatta, että minulla on jopa Plussakortti :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - joulukuu 14, 2021, 13:12:51
Striiminen katselu on kuitenkin säännöissä kielletty olettaen, että säännöt katsomiselle saa määrätä se, jolla on laillinen oikeus periä korvauksia siltä, joka täällä jakelee ilman lupaa ilmaisstriimejä.

Sorry, tuosta lainatusta nyt en ymmärrä mitään. Enhän minä mitään striimejä jakele, jos kerron mistä niitä olen katsellut.

Tuo käyttämäni palvelu on ulkomainen, joten suomalaisilla palveluntarjoajilla tuskin on mitään sanomista katselustani. Edelleen oletan, että Sky Sports on täysin tietoinen tuosta ja monesta muustakin linkkikoosteesta, jota on ihan googlettamalla löydettävissä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 14, 2021, 13:23:36
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - joulukuu 14, 2021, 13:12:51
Striiminen katselu on kuitenkin säännöissä kielletty olettaen, että säännöt katsomiselle saa määrätä se, jolla on laillinen oikeus periä korvauksia siltä, joka täällä jakelee ilman lupaa ilmaisstriimejä.

Sorry, tuosta lainatusta nyt en ymmärrä mitään. Enhän minä mitään striimejä jakele, jos kerron mistä niitä olen katsellut.

Tuo käyttämäni palvelu on ulkomainen, joten suomalaisilla palveluntarjoajilla tuskin on mitään sanomista katselustani. Edelleen oletan, että Sky Sports on täysin tietoinen tuosta ja monesta muustakin linkkikoosteesta, jota on ihan googlettamalla löydettävissä.

Tuossa lukee mielestäni vain, että Suomen markkina-alueella mediaoikeuden omistajan omat säännöt kieltävät katselemisen ilmatteeksi, ts. ihan samalla tavoin striimien katselusi kieltä Suomen laki kuin se kieltää Verstappenin voitonkin. Kummatkin löytyvät säännöistä (niistä joita katsoo aiheelliseksi noudattaa), mutta eivät Suomen laista.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Nyt palattiin asian ytimeen. Näytä ne kirjoitetut säännöt, jotka myös minua jollain tavoin sitovat.

Noilla palveluntarjoajilla lienee TV-oikeudet, mutta kattaako TV-oikeudet myös netin striimit?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 14, 2021, 13:23:36
Tuo käyttämäni palvelu on ulkomainen, joten suomalaisilla palveluntarjoajilla tuskin on mitään sanomista katselustani. Edelleen oletan, että Sky Sports on täysin tietoinen tuosta ja monesta muustakin linkkikoosteesta, jota on ihan googlettamalla löydettävissä.

Myös Suomen viranomaiset ja Maikkari varmasti tuntevat tarkoittamasi striiminen jakelijan, mutta kun palvelin, jolla tuo jakelija sijaitsee, ei sijaitse Suomessa, Suomen viranomaiset eivät saa sitä alas.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 14, 2021, 13:31:51
^
Nyt palattiin asian ytimeen. Näytä ne kirjoitetut säännöt, jotka myös minua jollain tavoin sitovat.

Kuten kirjoitin, sitovat vain niiltä osin kuin katsotaan sitovan. Eli jos annat itsellesi oikeuden valita säännöt, jotka sinua sitovat, antanet saman oikeuden myös muille?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Et ole vieläkään onnistunut näyttämään niitä sääntöjä, jotka väität koskevan myös minua.

Mitä tulee noihin TV-oikeuksien omistajiin, niin taatusti on jokaisessa F1-kisoja näyttävässä maassa joku kanava tai palvelun tarjoaja, jolla ne oikeudet on. Miksi minkään suurenkaan maan oikeuksien omistaja ei ole alkanut ampua striimejä alas?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 14, 2021, 13:31:51
^
Nyt palattiin asian ytimeen. Näytä ne kirjoitetut säännöt, jotka myös minua jollain tavoin sitovat.

Noilla palveluntarjoajilla lienee TV-oikeudet, mutta kattaako TV-oikeudet myös netin striimit?

Ymmärtääkseni kattaa. Eli Suomessa kukaan muu kuin Maikkari ei saa näyttää tai antaa oikeuksia näyttää formuloita. Pois lukien ehkä joku muutaman sekunnin klippi formuloista uutisiin. On ymmärtääkseni ihan sama, tarvitaanko lähetyksen vastaanottimeksi telkkari vai tietokone.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

#494
Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 14, 2021, 13:37:17
^
Et ole vieläkään onnistunut näyttämään niitä sääntöjä, jotka väität koskevan myös minua.

En ole koska tuosta on aikaa kun viimeksi jonkun vastaavan säännön suoratoistopalvelun käyttäjäehdoista luin, enkä nyt muista mistä minä tämän luin.

LainaaMitä tulee noihin TV-oikeuksien omistajiin, niin taatusti on jokaisessa F1-kisoja näyttävässä maassa joku kanava tai palvelun tarjoaja, jolla ne oikeudet on. Miksi minkään suurenkaan maan oikeuksien omistaja ei ole alkanut ampua striimejä alas?

Ei ole, eikä kaikilla mailla ole resursseja valvoa servereitään. Noita ammuttiin alas kansainvälisten hankkeiden muodossa ehkä joskus vielä 10 vuotta sitten mutta ymmärtääkseni lopetettiin kun aina nousi uusi ilmaisstriimejä lähettävä palvelin alas ammutun tilalle.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.