Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Jukebox

Aloittaja Hayabusa, tammikuu 02, 2019, 19:49:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 45 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Mitä kieltä tuo spiikkaus oli, kun en siitä saanut oikein selvää, mutta tavallaan olin ymmärtävinäni siitä jotain. Hollantiako?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - joulukuu 28, 2021, 23:09:02
Tori Amos on hauska hippityttö, vaikka taitaa olla jo isoäiti-ikäinen.
Häneltä tuli pari kuukautta sitten uusi albumi, jota en ole kuitenkaan vielä kuunnellut. Joku foorumilla saattaa ehkä yllättyä, mutta Tori Amos on eräs pitkäkestoisimmista suosikeistani, mitä naisartisteihin tulee. Minulla on useita hänen levyjään ja ensimmäisen levynsä ostin heti, kun se julkaistiin (Little Earthquakes, 1992). Se on edelleenkin yksi kaikkien aikojen parhaista levyistä ikinä. Piste.

Hippityttö hän ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole, vaan taustalla on pastori-isä ja kotirouva-äiti, jonka suonissa virtasi myös ehtaa cherokee-verta. Sitä taustaa vasten hänen kiinnostuksensa maailman mytologioihin ja varsinkin luonnonuskontoihin selittyy paljon paremmin, kuin hippiliikkeellä. Hän on myös niitä feministejä joita vilpittömästi arvostan vaikka viime aikoina olen toivonut, että ei lähtisi wokeiluun liikaa mukaan. Uusi levy (En ole lukenut siitä ennakkoon paljoakaan) kiinnostaa tässäkin mielessä, koska hänen tekstiensä dynamiikka on perinteisesti ollut tytön ja pojan, naisen ja miehen välistä kerrontaa.

Mutta ei sekään mitään, vaikka Tori puhuisi haastatteluissa omasta mielestäni miten hassuja hyvänsä. Hän tulee aina olemaan ennen kaikkea pianomusiikillinen nero, ja toisekseen ihana nainen minun kirjoissani.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 01, 2022, 08:58:21
Tässä edellisen ehkä hengessä, mutta vuosikymmenten takaa
Sukulaisiselujemme irkkujen ja skottien kansansävelmissä näitä riittää; tässä yksi kotibile-cover:



Tuli mieleen, kun sinäkin olet sillä suunnalla joskus vankkureilla rymyytellyt!


"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hayabusa

Täytyi ihan käydä tarkistamassa ettei Aave vaan ole käynyt tekemässä hankintoja minun levyhyllystäni. Little Earthquakes on kuitenkin paikallaan.  :)

En tiennytkään tuosta uudesta albumista. Laitetaan siltä siis yksi luontoyhteydellinen raita soimaan.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - tammikuu 02, 2022, 18:29:30
Täytyi ihan käydä tarkistamassa ettei Aave vaan ole käynyt tekemässä hankintoja minun levyhyllystäni. Little Earthquakes on kuitenkin paikallaan.  :)

En tiennytkään tuosta uudesta albumista. Laitetaan siltä siis yksi luontoyhteydellinen raita soimaan.
Levy siis oli paikallaan sekä kirjaimellisesti, että kuvainnollisesti. :)

Torin tuotanto on sikälikin hyvää että hankalaa, että yksittäisten kappaleiden sijaan pitäisi kuunnella ja mutustella koko levy, kuin vain yksittäisiä kappaleita niistä.

En kuitenkaan ole nähnyt hänen keikkojaan, kuin kahdesti. Toisella kerralla (Provinssirockissa, 2007) oltiin todella hyvissä asemissa ja yleisöä katsoessaan bongasi läheltä minut, hymyili niin hurmaavasti kuin vain Tori osaa, ja iski hymyillessäään suloisesti silmää. Siinä on pieni suuri muisto, joka kompensoi missatut keikat.

Jos keikalleen pääsee, niin kannattaa hakeutua silloin keikkalavan oikealle puolelle. Pianonsa kansi on tyypillisesti auki, ja silloin kansi estää näkemästä kunnolla vasemmalta puoleltaan. En tiedä miksi soittaa lähes aina kansi auki, mutta näin on.

Soittopelinähän on Bösendorferin Imperial 290 -malli. Siinä on 97 kosketinta, standardipianossa puolestaan 88. Soittimen hinta vaihtelee siinä 300 000-500 000 euron välillä riippuen, mitä muuta soitinpakettiin lukeutuu.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 02, 2022, 13:03:39
^
Mitä kieltä tuo spiikkaus oli, kun en siitä saanut oikein selvää, mutta tavallaan olin ymmärtävinäni siitä jotain. Hollantiako?
Taisi mennä Hayabusaltakin Amos -juttujen vuoksi vahingossa ohi, mutta se on belgianhollantia.

En ollut kuullut biisiä todella pitkään aikaan, mutta taas sai makiat ja muistorikkaat naurut, kun sekin on eräänlainen kansallishymni! Chumbawamba!:)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hippi

^
Kiitos :)
Olen älyttömän innostunut kielistä ja aina yritän kuunnella tarkkaan, josko sieltä jotain tuttua löytyisi. Tuosta tuli ihan elävästi Litti mieleen, kun muistan kuulleeni hänen puhuvan hollantia jossain haastattelussa, kun pelasi Ajaxissa.
Yritän löytää Netflixistä eri kielisiä sarjoja ja leffoja en nyt oppiakseni, mutta saadakseni joitain sanoja eri kielistä talteen :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Jokunen kesä sitten Yle näytti Belgialaisen lyhyen rikossarjan, jossa puhuttiin ranskaa ja flaamia sujuvasti sekaisin. Juonikin oli mielenkiintoinen.

Mutta sitten jotain ihan muuta. Radiosta tuli juuri tämä klassikkokipale. Ehdin vain loppuun, joten piti kaivaa se tuubista. Löytyikin video, jossa on oikein kunnon tarina. Sen myötä terveisiä niin artistille, kuin muillekin Vantaalla asuville naisille.  ;)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

Täytyy laittaa se toinenkin Vantaan mimmi soimaan.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Kiitos :)
Vantaa on keski-ikäisten naisten luvattua seutua  :P
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Vanda, Vanda, där blir du en panda:


https://www.youtube.com/watch?v=wqk-XFPgRtk (Kalevauva Vantaa, Youtube)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 02, 2022, 21:16:51
^
Kiitos :)
Olen älyttömän innostunut kielistä ja aina yritän kuunnella tarkkaan, josko sieltä jotain tuttua löytyisi. Tuosta tuli ihan elävästi Litti mieleen, kun muistan kuulleeni hänen puhuvan hollantia jossain haastattelussa, kun pelasi Ajaxissa.
Yritän löytää Netflixistä eri kielisiä sarjoja ja leffoja en nyt oppiakseni, mutta saadakseni joitain sanoja eri kielistä talteen :D
Suomen ohella hollanti on niitä kieliä, joita ulkopuolisen on ajoittain mahdoton ottaa vakavasti. Oma suosikkini liirum-laarum puheesta (Peruna kurkussa) on hollanniksi neuken in de keuken, joka tarkoittaa keittiössä nussimista. Sori mun ranska.

Hollannissa on myös hauska vastine ns. pilkunnussinnalle: mierenneuken. Pilkun sijaan se tarkoittaa kirjaimellisesti muurahaisten nussintaa. Sori edelleen mun ranska!

***

Ronnie James Dion varhaisempaa tuotantoa, doo-wop -bändinsä:

Ronnie & The Prophets: I Told You So





"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Ennen orkesteria nimeltä A-ha oli laulajansa bändi nimeltä Bridges, ja tässä kappaleen Take on Me varhaisin versio.

Bridges - Miss Eerie:



***

No Doubt, ja sittemmin erolauluksi muutettu läpimurtobiisinsä Don´t Speak - alkuperäisversiona:



***

Michael Jackson - Starlight:


"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

urogallus

John Campbellia olen ennenkin pistänyt soimaan, ja niinpä pistän nytkin.

Love´s name               
https://www.youtube.com/watch?v=EQYmx8FgtVU
Wiseblood                   
https://www.youtube.com/watch?v=Aup_0ihQwVc
Look what love can do   
https://www.youtube.com/watch?v=OIV_Bh6XrLM

a4

#1274


https://www.youtube.com/watch?v=i4rwlQ7IA1U





Tekoälyt, robotit, virtuaalioliot ja takaisin ihmisen tasolle arvotettavat eläimet ja jopa kasvitkin sekä muu kuollut tähtipöly imurini pölypussissa saivat pohtimaan muuttuvaa käsitystämme siitä mitä on elämä, elävä olio ja olemassa oleminen.
Esim. minun maailmankuvassani joulupukki, Aku Ankka tai Jeesus ovat olemassa ja eläviä. Kulttuurisina hahmoina. Riittävän älykäs robotti, virtuaaliolio, tekoäly, eläin tai auto voisi olla jopa paras ystäväni ellei jopa läheiseni tai rakkaani.