Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Jukebox

Aloittaja Hayabusa, tammikuu 02, 2019, 19:49:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 22 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Tästäkö johdatusta päivään? "American preacher and singer Solomon Burke, known as the king of rock & soul. ". Kirjotin kysymyksen ennen kuin olin kuunnellut yhtäkään biisiä ja nyt pistin ensimmäisen soimaan ja vastaus on Kyllä! Tämä on musiikkia, jota jaksan aina kuunnella. Kuuntelisin laajemmallakin kirjolla, mutta ongelma on vain siinä, että en osaa löytää esittäjiä, kun ei näistä oikein tänne itäisille maille ole tietoa levinnyt. Tämä on kyllä erittäin kuunneltavaa minun makuuni :)




Sitten toinen ihan uusi nimi (taas) Eddie Money, jolla tähtihetkensä lienee ollut joskus 70/80 -luvuilla. Kun pistin ensimmäisen biisin soimaan, niin yllätyin. Eddien kuva ja ääni ei vastanneet toisiaan ollenkaan. Jos en olisi nähnyt kuvaa ensin, niin olisin voinut kuvitella laulajan tummapintaiseksi. Osaltaan biisin tyylikin oli sen suuntainen.


Piti laittaa vielä toinenkin ja tämä sitten on vähän rokahtavampi, mutta ei ehkä ihan noin paljon kuin tuossa videon alussa juoksentelee. Tämä osallistuu sitten siihen Hayabusan matkustusteemaankin - tiketit on ostettu :D



Bonuksena vielä tällainen ratkiriemukas ilottelu, jonka myötä hyvää alkanutta päivää kaikille.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 21, 2024, 08:02:48Tästäkö johdatusta päivään? "American preacher and singer Solomon Burke, known as the king of rock & soul. ". Kirjotin kysymyksen ennen kuin olin kuunnellut yhtäkään biisiä ja nyt pistin ensimmäisen soimaan ja vastaus on Kyllä! Tämä on musiikkia, jota jaksan aina kuunnella. Kuuntelisin laajemmallakin kirjolla, mutta ongelma on vain siinä, että en osaa löytää esittäjiä, kun ei näistä oikein tänne itäisille maille ole tietoa levinnyt. Tämä on kyllä erittäin kuunneltavaa minun makuuni :)



Solomon Burken Cry to me kuuluu suosikkieni top teniin. Keräilin sen eri versioita tähänkin ketjuun:

https://kantapaikka.net/index.php/topic,4.msg77936.html#msg77936

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 21, 2024, 08:02:48Tästäkö johdatusta päivään? "American preacher and singer Solomon Burke, known as the king of rock & soul. ". Kirjotin kysymyksen ennen kuin olin kuunnellut yhtäkään biisiä ja nyt pistin ensimmäisen soimaan ja vastaus on Kyllä! Tämä on musiikkia, jota jaksan aina kuunnella. Kuuntelisin laajemmallakin kirjolla, mutta ongelma on vain siinä, että en osaa löytää esittäjiä, kun ei näistä oikein tänne itäisille maille ole tietoa levinnyt. Tämä on kyllä erittäin kuunneltavaa minun makuuni :)

Sopii oikein hyvin kunneltavaksi myös tänne saarivaltioon.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Kuuman sulkaan Patrick Olive on tämän päivän ensimmäinen juhlija. Ei kyllä mitään mielikuvaa tästä ollut, mutta kun tuo ensimmäinen biisi lähti tulemaan, niin tuttuhan tämä oli. Taitaa vieläkin soida radiossa aina välillä eli on jonkinlainen ikivihreä. Toinen sen sijaan ei ollut ollenkaan tuttu, vaikka sekin, parinkymmenen muun ohella, on ollut USA:n ohella UK:ssa listahittejä joskus 70-luvulla.




Toinen päivänsankari on siitä ihmeellinen, että muinainen inhokkini on muuttunut ihan kuunneltavaksi, jonka olen lisännyt musiikkipalveluni suosikkeihin ja laitan jopa itse soimaan välillä. Olen joskus ennenkin laittanut tähän ketjuun Roger Whittaker on yksi niitä monista, joille suomalainen radio reki oikeusmurhan Laulajana muualla mainetta tehnyt sai SUomessa läpi vain sen yhden vihellysbiisin, vai olisiko niitä ollut kaksikin. Äijältä soitettiin vain viheltelyä, kun lauluääni on lämmin ja mukava kuunnletava ja taatusti olisi aikanaan myös suomalaisille kelvannut. No joo, ehkä Mamy Blue soi meidänkin radiossa yhtenä sen monista versioista, mutta se ei onnistunut erottautumaan ja taisi jäädä Kirkan jalkoihin.

Saksassahan Roger taisi saada suurimman menestyksen ja saksankielisenä minä hänet löysin, kun musiikkipalveluni pitsi randomlistalle muiden samantyylisten joukossa soimaan. Ääni herätti heti huomioni ja oli pakko tarkistaa, kuka laulajana oli. Olin pudottaa silmät päästäni hämmästyksestä.

Tässä Roger vielä vanhoilla päivillään ja elegantisti ikä näkyy hänessä.


Ja vielä vähän vanhempi ilottelu 80-luvulta

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^
Mielenkiintoista, että noita enkkua äidinkielenään puhuvia, jotka ovat levyttäneet saksaksi, löytyy aika paljon. No onhan Saksa iso markkina. Ja kaikki saksaksi levyttäneet eivät ole musikaalisesti niin suuria staroja.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

Tässä vaiheessa on maailmanmatkalaisenkin hyvä purjehtia mantereen puolelle.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

taaskin tuttu nimi, mutta en yhtään biisiä olisi osannut nimetä. Randomisti laitoin yhden soimaan ja tunnistin tämän kuulleeni varmaa aika montakin kertaa. Tämä on 70-luvun lopulta ja poikkeaa jo aika paljon siitä, mistä itse pidän. Mutta menettelee muun soiton välissä.


Tämä toinen on parempi ja kävisi jopa kotijumpan taustaksi hyvin. Videolla on hyvät muuvit jos vain jumppaaja pysyisi mukana :)



Toiseksi valikoitui yksi niistä miljoonasta kantriäijistä, jotka on musiikkiaan taltioineet. Tämä ei ole oikein osannut päättää haluaisiko olla rokkari vai kantriäijä, niin on sitten fifti-sixty, Ei huono tämäkään. Kun tällaisen tuntemattoman pistää soimaan, niin itse yritän antaa mahdollisuuden enkä odota mitään supertähden suorituksia. Itse asiassa nämä vähemmän tunnetut joskus on karheudessaan jopa kiinnostavampia kuin kovin silotellut esitykset


Ja tästä vielä kaikille todella surkean surullinen olo lauantaiksi :)

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Jatketaan "kantrimatkailua" naapuriin.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

Nokka kohti pohjoista. Käydäänpä tarkistamassa Liitonarkki samalla.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Enpä löytänyt maiden nimiä biiseistä, mutta Afrikkaa pengoin ja tällainen hauska bändi löytyi. Tässä Wikistä vähän tietoja porukasta:
Tinariwen on sähköistä blues-vivahteista etnomusiikkia soittava kitarayhtye keskisestä Saharasta. Yhtyeen jäsenet ovat tuaregeja, jotka ovat kotoisin eristyneeltä Adrar des Ifoghas'in alueelta Malin koillisosasta Kidalin kaupungin ympäristöstä.


Joskus sitä oikein pysähtyy miettimään, että täällä sitä on vaellettu parikymmentä vuotta tiedonvaltateillä eikä sitä tahdo päästä englanninkielisestä maailmasta ja länsimaisesta musiikista ja elokuvasta mitenkään irti. Parin viime vuoden aikana olen onnistunut TV-viihteessä potkimaan rajoja auki Aasiaan päin, mutta musiikin rajoja on tullut vähemmän rikottua, jos ei muutamaan pistomatkaa lasketa mukaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Autoaihetta tänään:
Matti Pellonpää - Keke Rosberg - formularock:

https://www.youtube.com/watch?v=8chhQ2ZPT0o
Leevi & Leavings -  Teuvo maanteiden kuningas:

https://www.youtube.com/watch?v=sgoT9Y0oUg0
Simo Salminen - Alle lujaa:

https://www.youtube.com/watch?v=KFcIdKzy994
Queen - I'm in love with my car:

https://www.youtube.com/watch?v=oaEM4JYFPfw
The Cars - Drive:

https://www.youtube.com/watch?v=xuZA6qiJVfU
...
Saattaa tulla lisää...

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 23, 2024, 17:36:50Enpä löytänyt maiden nimiä biiseistä, mutta Afrikkaa pengoin ja tällainen hauska bändi löytyi. Tässä Wikistä vähän tietoja porukasta:
Tinariwen on sähköistä blues-vivahteista etnomusiikkia soittava kitarayhtye keskisestä Saharasta. Yhtyeen jäsenet ovat tuaregeja, jotka ovat kotoisin eristyneeltä Adrar des Ifoghas'in alueelta Malin koillisosasta Kidalin kaupungin ympäristöstä.

Olen aiemmin joko täällä tai Jatkumolla linkannut Tinariweniin, etenkin tähän aikas kivaan konserttiin, joka paranee ja paranee loppua kohti mentäessä:
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Aave

Ui juma, Alizee 4K-resoluutiolla! :)

Kun tämä tuli jatkoilla vastaan, niin sitä piti vain naisten purra hammasta ja teeskennellä, että hekin tästä tykkäävät. Eivät kyllä oikeesti tykkää yhtään:


Ken halajaa, niin suosittelen katsomaan kokoruudulta, eikä vain tässä pikkuikkunassa.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hippi

Nyt päivänsankarina on ensin indonesialainen pop-laulaja. Mielenkiinnolla laitoin soimaan ihan satunnaisvalinnalla pari biisiä ja nyt sitten muillekin kuultavaksi. Veikkaan, että tätä ei ole ennen täällä soitettu. Ekan biisin nimi on googlen kääntäjän mukaan ... yllätys yllätys: Rakastan sinua
Tuubista löytyy myös otsikolla Kumpulan Lagu Lagu Terbaik (= Parhaiden kappaleiden kokoelma)


Toisena biisinä Terserah eli Sinusta kiinni, joka voisi olla ihan hyvin italialainen tai saksalainen poppibiisi :)



Toisena on sitten Corneille, Ruandalais-Kanadalainen R&B, pop, ja soul laulaja, joka kävi syntymässä Saksassa. laulukielenä näyttää olevan ranska.
Tänä on reilun kymmenen vuoden takaa.


Ja sitten kohtalaisen tuoretta parin vuoden takaa.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Päivänsankareihin kuuluu myös tässä nimeltä mainittu kitaran soittaja.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur