Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Jukebox

Aloittaja Hayabusa, tammikuu 02, 2019, 19:49:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 49 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hayabusa

Palataanpa sinne, mistä Liiton arkki lähti pakoon.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Vähän samoilta nurkilta tämä. :)
Oli muuten ylläri, kun hain vain biisin nimellä, niin löytyi tällainen versio. Liekö alkuperäinen, josta Ismo Kallio teki suomenkielisen version joskus 60-luvulla. Samoilta ajoilta tämäkin on, mutta olisiko tämä video tehty myöhemmin. En tuosta vuosilukua löytänyt.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Tänään viettää todellinen maailmanluokan tähti synttäreitään ja jopa minä osasin nimetä häneltä useammankin biisin. Onhan se Krokotiili rock, mutta enpä oikein muita tuon tyylin biisejä muista, mutta sitäkin paremmin kauniit balladit. Kaikkein syvimmälle tunteisiin meni prinsessa Dianan hautajaisissa laulettu Candel in the wind uudelleen sanoitettuna. Jopa nyt kun sitä tuubista hain, niin meni roska silmään. En vaan ymmärrä, miten hän sen pystyi silloin livenä laulamaan, kun minä jo TV:n äärellä ulisin räkä poskella. Tämä varmaan olisi aika kärkipäässä, jos pitäisi listata maailman kauneimpia lauluja.


Toiseksi valikoitui biisi, jota nimen perusteella en tunnistanut. Näin siitä huolimatta, että tarjolla oli niitä suurimpiakin hittejä.



Iso tähti löytyi toinenkin tälle päivälle. Nyt tuli jo jopa ongelma, mitä valitsen soitettavaksi sillä tuttuja hittejä on niin paljon. Aretha Franklin on aikanaan saanut jopa Suomessa useamman hittinsä radiossa soitettavaksi, mikä on aika poikkeuksellista. Yleensähän täällä on tapana kutistaa isokin tuotanto vain parin biisin kokoiseksi. Kyllähän Aretha omimmillaan on gospellaulajana ainakin minun mielestäni. Tuon ensimmäisen biisin, kun avaa tuubissa, niin albumin yksittäisiin biiseihin pääsee käsiksi videon alla olevasta biisilistasta (löytyy tekstin "lisää" klikkauksella).


Tässä vielä voimallinen live-esitys vajaan kymmenen vuoden takaa.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

^ Elton Johnin Nikita oli aikoinaan kohauttava kappale osin sen poliittisen sisällön vuoksi, mutta myös homoeroottisen sanoituksen vuoksi. Nikita on yleensä miehen nimi vaikka videolle onkin aikakautensa moraalisääntöjen vuoksi ympätty nainen. Yhtä kaikki, Elton Johnin hienoimpia kappaleita.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hayabusa

Aretha Franklinilta riittäisi soitettavaa koko päiväksi. Tätäkin hittiä on varmaan pyöritetty täällä moneen kertaan.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

^ Aretha <3.
Kuulostaakohan tää oikeasti paremmalta, vai tuoko videokuva vaan niin paljon lisää musiikkiin, että sen kuulee erilaisena:


Jos tuo on purkitettu vuonna 2000, onhan siinä jo 23 vuotta kokemuslisää mukana.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Löytyikin kovat nimet tälle päivälle ja kummankin kanssa on vähän runsaudenpulaa valita, mitä laittaa soimaan. Steven Tylerin kohdalla ehkä vaikeampi löytää jotain, mitä en olisi jo täällä soittattanut. Steven Tyler ja Aerosmith kuuluu minulla ihan vakiosoitettaviin, kun laitan jotain omavalintaista soimaan ulos lähtiessäni.

Nuorena ja villinä


Elegantin harmaan otsakiehkuran ja pusupensselin kera ei enää niin villinä


Diana Rossin ura alkoi The Supremesin matkassa ja siitä sitten soolouralle. Vaikka Supremesin ajoiltakin olisi hyviä hittejä tarjolla, niin laitetaan nyt vain Dianan soolona esittämiä.


Sitten söpöysvaroitus videosta

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 26, 2024, 08:11:16Diana Rossin ura alkoi The Supremesin matkassa ja siitä sitten soolouralle. Vaikka Supremesin ajoiltakin olisi hyviä hittejä tarjolla, niin laitetaan nyt vain Dianan soolona esittämiä.

Minä taasen olen enemmän tyttöbändin aikojen kannalla.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

^
Jatketaan The Supremsin ja monien muiden Motownin artistien taustalla soittaneesta studiomuusikkobändistä The Funk Brothers. https://en.wikipedia.org/wiki/The_Funk_Brothers
Ryhmä äänitti aivan käsittämättömän määrän hittejä ja oli nimenomaan se moottorikaupungin soundi. Bändistä on tehty leffa, jota on näilläkin palstoilla kehuttu. Ja ovat käyneet Suomessakin keikalla pari kertaa. Itsekin olin Helsingin jäähallissa ihan fiiliksissä.  :)

Vielä näyte muutaman päivän takaisen synttärisankarin kanssa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - maaliskuu 26, 2024, 09:02:00Minä taasen olen enemmän tyttöbändin aikojen kannalla.

Niin minäkin. Yritin olla neutraali tuossa viestissäni. Mutta nyt kun luin kirjoitukseni uudelleen, niin huomaan kirjoittaneeni pöhkösti ikään kuin tarkoittaisin soolouralla olleen parempia biisejä. Kyllähän nämä vanhat hitit ehdottomasti on parempia eikä ihan niin loppuun asti sisäsiisteiksi ja salonkikelpoiseksi hiottuja.

Tässä vähän iloa tähän aamuun (vähän kehnon yön jälkeen)

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Kovia tyttöbändejä tuli myös Detroitin ulkopuolelta.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

On aika siirtyä Euroopan puolelle.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Tämän päivän suurimman tähden jätän suosiolla väliin, sillä mieluummin kuuntelen vaikka naapurin yksinäisen koiran ulinaa. Sen sijaan laitetaan vanha bluesäijä ja lähdetään Mystery Trainin matkaan. Tästä biisistähän Elvis on tehnyt aika ansiokkaan coverin, mutta tässä tekijä itse pääsee kerrankin tämän esittämään.


Ei oikein muuta tuttua Junior Parkerilta löytynyt, niin piti valita ihan randomisti vain joku ja nyt valikoitui biisi, josta arvelin tulevan kiva fiilis. En erehtynyt.



Pääsiäistä odotellessa toiseksi löytyi sopivasti Bunny Sigler, joka hänkin on minulle tuiki tuntematon.


Pupulla on varmasti paikallisia meriittejä enemmän kuin kansainvälisiä, tai ainakaan Suomessa tuskin hänestä on kuulleet kuin genreen vihkiytyneimmät. Hän on ollut luomassa Philly Soundia, jota tämä toinen biisi sitten virallisestikin edustaa. Jotain tuttuahan soundissa on, mutta ei varmaan juuri tämän esittäjän biisien kautta.



(Jos joku ei arvannut, kenet jätin väliin, niin hän oli Mariah Carey. jota en suostu kuuntelemaan)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 27, 2024, 08:02:48Tämän päivän suurimman tähden jätän suosiolla väliin, sillä mieluummin kuuntelen vaikka naapurin yksinäisen koiran ulinaa. Sen sijaan laitetaan vanha bluesäijä ja lähdetään Mystery Trainin matkaan.

Minullahan on todistetusti lukihäriö. Nyt on alkanut myös karsastus vaivaamaan yhdessä vajavaisen ymmärryksen kanssa. Ihmettelin nimittäin mikä suuri stara se Kasmir on?  :o
Sitten vasta näin kuka ison maailman tähti viettää synttäreitä. Ei kuitenkaan laitetan häntä levylautaselle, vaikka onkin levyttänyt Ressu Redfordin biisin. Bluesäijälle saa seuraa tehdä jazzmamma.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

The Analogues esittää Beatlescovereita:
Sgt. Pepper:

https://www.youtube.com/watch?v=msYTb-F1jlI&t=509s
White Album:

https://www.youtube.com/watch?v=g_Kh_L26604
Abbey Road:

https://www.youtube.com/watch?v=BCG6faO1pjQ&t=40s
Tulen melkein housuihini, kun noita kuuntelen...  ;D