Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Jukebox

Aloittaja Hayabusa, tammikuu 02, 2019, 19:49:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 13 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi


Linton Kwesi Johnson - Sonny's Lettah (Anti-sus Poem)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

#1141
^
Hän on tehnyt muita vielä kamalampia sanoituksia,
esim. tämä
https://www.youtube.com/watch?v=4QDLXZRhqAA

Ilmeisesti oli mukana poliittisessa aktivismissa, anti nazi yms.. liikehdinnässä.
Tässä eräs konsertti, jossa tuo Sonny's Lettah on ensimmäisenä

Linton Kwesi Johnson - Chiemsee Reggae 1999

Olisin laittanut tämän ja edellisen viestin siihen ROOSTERIN pidgin/kreoli (tms.) English-ketjuun **) mutten löytänyt. (Korjattu: kirjoitusmuoto sanoissa pidgin ja kreoli. Ja löysin kyseisen ketjun, linkkasin tähän ja edelliseen viestiini sieltä.)

Aihepiiristä huolimatta noissa Linton Kwesi Johnsonin lauluissa tai oikeastaan säestetyissä puhutuissa runoissa (eli dubbauksessa *)) on jotain tenhoa. Runojensa rytmi on kiinnostava.

*) https://en.wikipedia.org/wiki/Dub_poetry
**) https://kantapaikka.net/index.php/topic,651.msg70527.html#msg70527
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Aave

...Ja katso, sillä tapahtui niinä päivinä, että sarkasmi puri tuimasti perseeseen!

Stereophonics  - Last of The Big Time Drinkers:

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Melodious Oaf



Ja tähänkin on mun mielestä asiallista huomauttaa, että jokaisen asian voi periaatteessa kuitata vitsinä ja toisten kyvyttömyytenä ymmärtää omaa hienoutta.

Sitä voi jokainen miettiä, tuleeko Aaveella joskus se hetki, milloin otetaan hattu käteen ja käsitellään jotain omana ylilyöntinä, huonona toimintana, väärin käsittämisenä tai yhtään mitään tämmöstä.

Vai voiko kaiken kuitenkin lopulta huuhdella pois juomalla lisää viinaa ja rietastelemalla riittävästi :P

Hayabusa

Ai tänään on ryyppylaulujen ilta? Mikäs siinä. Tästä on tehty monta versiota ja varmaan ketjussa jo pari. Tämä on kuitenkin mielestäni paras.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

Muistutetaan kuitenkin huomisesta.

Och samma på engelska.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Melodious Oaf

^ Eipä ole tullut pitkään aikaan tota kuultua  :)

Tää nyt ei ole tavallaan ryyppylaulu, mutta mulla on noissa kelttihommissa joku fetissi reeleihin ja jigeihin — ja mun mielestä tähän voi kuvitella vaikka sellaista seesteisen iloista pubitunnelmaa, jossa tuopit sopivasti vähän läikkyy välillä yli:


Aave

Huomenta kaikille!

Sophie Ellis Baxtor - Murder On A Dancefloor

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Melodious Oaf

Jatkan aiemmin alkanutta Apulanta-teemaa. Tää nyt on moneen tilanteeseen varmaan liian pateettista tavaraa, mutta siinä on silti mun mielestä Wirtaselta aika kova teksti:


Hippi

Apulantateemaa? Ei ainakaan tältä sivulta löytynyt Apista enempää.

Hassu juttu, että nuorimmaisen vuoksi miellyin Apulantaan ja nuorimmainen lienee jättänyt sen taakseen jo kauan sitten, mutta minulle Apis jäi pysyvästi. Nuorimmainen sitä luukutti kotona noin 13-14 vuotiaana ja vonkasi kovasti päästä keikalle Nosturiin. Tuossa vaiheessa olin keskimmäisen kanssa käynyt jo useammallakin keikalla, mutta nuorimmainen ei niille halunnut mukaan. Pakkohan minun oli lupautua viemään likka ja hänen luokkakaverinsa Nosturiin.

Keikka oli todella tiivistunnelmainen ja ihmettelen, että lattia ei romahtanut, kun noin 800(?) teiniä pomppi tahdissa. Veikkaanpa, että jos tuota keikkakokemusta ei olisi ollut, niin tuskin Apulanta olisi niin korkealla kotimaisten bändien listallani. Oli se sen verran vaikuttava. 

Ei siellä todellakaan montaa aikuista ollut ja itsekin pysyttelin mahdollisimman näkymättömissä sivuseinustalla ja vasta pois lähtiessä tytöt tulivat nappaamaan minut mukaansa. Hiukan kyllä ihmettelin sitä, että niin monet tuon ikäiset saivat ihan omin nokin olla liikenteessä, kun keikka kuitenkin päättyi pitkälti puolen yön jälkeen.


Jotta ei mene pelkäksi turinaksi niin valintani tänään on biisi, joka osui kovaan radiosoittoon samaan aikaan, kun omassa elämässä oli vähän ryppyjä.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 26, 2021, 13:23:45
Apulantateemaa? Ei ainakaan tältä sivulta löytynyt Apista enempää.

Paskat teoriat -ketjussa on joku aika viimeaikainen viesti, jossa mehustelen Lokin päällä lokki -biisin teksteillä. Siihen siis viittasin, en tähän ketjuun. Ne on aika ulkomusiikillisia asioita sinänsä Apulantaan nähden siinä.

Mukavaa tarinaa taas :)

Mun täytyy tunnustaa, että mulle taas Apulanta on ollut tosi pitkään läsnä, mutta joku oma kosketus ja sympatia sitä kohtaan on jostain syystä löytynyt vasta aikuisiällä. Siis... bändinä se on aina ollut tavallaan hyvä, mutta mulla on tapahtunut siinä joku ihan ihme homma, että ennen en jotenkin kuullut tai nähnyt niiden juttuja edes selvästi, ja sitten nyt kun sitä katsoo, niin kuulen ihan selvästi sieltä Weezerin ja muutkin asiat, ja olen jollain lailla, vaikka se on tietysti lapsellista ja tyhmää, iloinen siitä, miten Wirtasen teksteissä on tapahtunut tiettyjä muutoksia. Jotkut parhaat jutut on mun mielestä rohkeampia suorempia kuin ne alkupään tekstit.

Siis että ihan erilaiset taustat ja erilainen matka, mutta siihen niiden matkaan ja muuhun pystyy pitemmällä aikavälillä samaistumaan myös oman elämän kautta, vaikka edelleenkään ehkä niiden musiikki ei ole täysin omaa tai mitään mulle sävellyksinä ja siltä kieleltään hirmu läheistä ja tärkeää.

Mutta toi nyt on tollasta armotonta bändinörtteilyä :P 

Mutta asiaan: Tuttu biisi ja hyvä biisi, mutta toi on vielä sellaista kautta, jossa se puhuu henkilökohtaisista asioista ainoastaan hiton kryptisesti — ja se on silti täysin toimiva ja hyvä teksti tohon biisiin.

Hippi

^
Niin, tuosta kun nuorimmaiseni oli pikkuteini, on jo noin 20 vuotta, joten on se minunkin matkassani pitkään kulkenut. :)

Lisätään nyt varmuudeksi tämäkin tänne :P

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Boomer-musiikkia   8)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

En tiedä miksi tuosta edellisestä tuli tämä nyt mieleen



Tähänkin liittyy pieni hassu juttu. Veljelläni, joka oli minua liki kymmenen vuotta vanhempi, oli tämä levy.
Minulla oli sattumoisin parempi kielipää, vaikka en ollut kuin omin nokin kirjastosta lainaamastani oppikirjasta englantia oppinut. Jotenkin kuitenkin olin päässyt kielestä sen verran jyvälle, että rivi riviltä hänelle kirjoitin levyltä sanoja. Jossain vaiheessa manasin, että kohta loppuu deet kynästäni. Veljestäni se oli kovin hauskasti sanottu ja olin kovin otettu siitä, että hän nauroi vitsilleni. Kun olin sanat kirjoittanut, niin sanakirjan avulla vielä käänsin jotenkuten sanat, eikä tämä todellakaan jäänyt ainoaksi, jonka jouduin hänelle kääntämään :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Tässä biisi Toopen mieleen  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur